|
ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΙΧΑΝ ξαφνικὰ σιγήσει. Ἡ Ἀλεξάνδρα.
Εἶχε ἀρχίσει νὰ ἀφαιρεῖται, πότε δηλαδή; Τὸ τοπίο εἶχε μεταβληθεῖ.
Σ' ἕνα ἀσύμμετρο ἀσυνεχὲς μέσα στὰ πορφυρὰ ποὺ τὸ τραβούσανε καλπάζοντα
ἀλόγα τῆς ἀσύμμετρης ρέμβης. Ὁ Φοῖβος. Καὶ ἡ Βιέννη τῶν ἀγαλμάτων μὲ
τὸ χιόνι πολλὰ ἄλογα στὰ ἀγάλματα πολλὰ μάτια καὶ στεφάνια στὰ μέτωπα
ὄχι στὴν Βιέννη ἐκείνη WΙΕΝΝΑ WΑS ΤΗΕ CITΥ ΟF SΤΑΤUES. Τὸν περασμένο
Μάρτιο τὸν ἥλιο ποὺ φυσοῦσε κρύος πάνω ἀπὸ τὴν πενιχρὴ χλωρίδα χωρὶς
νὰ τὴν κάμπτει γιατί. Καὶ τὶς δειλὲς κίτρινες μαργαρίτες ποὺ ἀντιστάθμιζαν
μάταια τὸ ἐπιθετικὸ μπλὲ γιατί. Τῆς θάλασσας ποτὲ δὲν εἶχε σκεφτεῖ
πόσο ὑγρὴ πόσο πόνο. Τῆς προξενοῦσε ν' ἀνακαλύπτει πόσο θανάσιμα
ὑγρὴ ἦταν ἐπιτέλους ἡ θάλασσα τὸν Χειμώνα στὶς ἀρχὲς μιᾶς μελοδραματικῆς.
Ἄνοιξης μελοδραματικῆς ὄχι γιατὶ περνοῦσε τὸν πρῶτο μήνα τοῦ ἀσίγαστου.
Πάθους ἀσίγαστου ἀνταύγειες μεγάλες γιὰ τὸν Σέργιο αἰχμάλωτη μιᾶς
προκαθορισμένης αἰχμαλωσίας ἀνταύγεια-αἰχμαλωσία ποὺ σπάει σπάζοντας.
Εἶχε ἕνα παράξενο καλοκαίρι πίσω της αὐτὴ ποὺ τὴν ἔλεγαν Ἀλεξάνδρα
ποὺ τὴν ἔλεγαν ἔτσι καὶ ἔτσι ἦταν, νομίζει γιὰ πάντα. Ὅταν κατάλαβε
πὼς ἂν ἔφευγε τώρα —κι ἂν δὲν ἔφευγε τώρα— ὅταν θὰ γύριζε τὸ καλοκαίρι
θὰ εἶχε τελειώσει καὶ εἶχε ἕναν Αὔγουστο. Μπροστὰ στὸ παράθυρό της
εἶχε ἕναν Αὔγουστο καὶ μποροῦσε μὲ δυὸ τρόπους. Μὲ δυὸ τρόπους μποροῦσε
καὶ ἔπρεπε, νὰ τὸν ἀναστείλει. Ἀνέστειλαν ὁ ἕνας τὸν ἄλλον. Νὰ μείνει;
Νὰ φύγει ἢ νὰ μείνει. Νὰ φύγει. Νά.
Πηγή: Ξένοι στὴν πόλη (διηγήματα, ἐκδ. Κέδρος, Ἀθήνα 1993).ΠΛΑΝΟΔΙΟΝ
Νατάσα Χατζιδάκι (Κρήτη, 1946-2017). Ποίηση, πεζογραφία, ὀπτικὴ ποίηση. Παρακολούθησε μαθήματα δημοσιογραφίας στὴν Ἀθήνα καὶ ἀγγλικῆς λογοτεχνίας στὸ Λονδίνο. Συνεργάστηκε στὴ σύνταξη τῶν περιοδικῶν Πρόσωπα, Σῆμα καὶ Ρεύματα. Πρῶτο βιβλίο της Στὶς ἐξόδους τῶν πόλεων (ποίηση Ἀθήνα, 1971). Ἐξέδωσε συνολικὰ πέντε ποιητικές συλλογές καὶ τρία πεζογραφικά ἔργα. Τό τελευταῖο βιβλίο της Via Dolorosa (ποίηση, Gutenberg, 2017) ἐκδόθηκε μετὰ τὸν θάνατό της.
|
This post is
ad-supported
|
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου