ΣΥΝΕΘΕΣΕ. Ἕνα τραγούδι γιὰ ὄρθια στάση, ἕνα
τραγούδι γιὰ καθιστή. Μία σουίτα γιὰ τὸ μπάνιο. Δύο τραγούδια, ἐκ τῶν
ὁποίων δὲν μποροῦσε νὰ ἐπιλέξει, γιὰ τὸ μαγείρεμα. Ἐπεξεργαζόταν
ἕνα τραγούδι γιὰ πτώση ἀπὸ μεγάλο ὕψος – ὅταν ἔπεσε αὐτός.
Κι ἔπειτα δὲν μπόρεσε νὰ τὸ ὁλοκληρώσει.
Μάζεψε ὅλα τὰ τραγούδια της καὶ τὰ ἔβαλε στὸ ψυγεῖο. Γιὰ νὰ κάνει χῶρο,
τὰ λαχανικὰ —ντομάτες καὶ φρέσκα καρότα— τὰ σκόρπισε ἔξω στὸ καλοκαιρινὸ
γρασίδι.
Ἀνακάλυψε ὅτι ἀδυνατοῦσε νὰ κλάψει. Δὲ διέθετε ἀκόμα κανένα
τραγούδι γιὰ τὸ πένθος, εἶχε θεωρήσει τὸν ἑαυτό της πολὺ νέο. Ἔτσι
εἶχε θεωρήσει. Ἢ ὄχι. Καὶ τώρα εὐχόταν νὰ εἶχε ἐπικεντρωθεῖ στὸ
τραγούδι της γιὰ πτώση καὶ νὰ εἶχε σκεφτεῖ. Γιατί γιατί .
Δὲν ἦρθαν ἄλλα τραγούδια,
καὶ τὰ τοποθετημένα στὸ ψυγεῖο κουλουριάστηκαν γύρω ἀπὸ τὸν ἑαυτό
τους, ἡφαιστειακὴ τέφρα βρῆκε τὸ δρόμο της καὶ τὰ σκέπασε.
Πηγή: Ἀπὸ τὴν ἱστοσελίδα http://www.taniahershman.com/wp/
Τρίτο βραβεῖο τοῦ Salt Flash Fiction Prize (2013).
Τάνια Χέρσμαν (Tania Hershman). Βρετανίδα διηγηματογράφος καὶ ποιήτρια. Γεννήθηκε
τὸ 1970 στὸ Λονδίνο καὶ μετακόμισε στὴν Ἱερουσαλὴμ τὸ 1994, ὅπου ἀσχολήθηκε
μὲ τὴν ἐπιστημονικὴ δημοσιογραφία γιὰ δεκατρία χρόνια, τὴν ὁποία
ἐγκατέλειψε ὁριστικὰ ὅταν ἐπέστρεψε στὴ Μ. Βρετανία καὶ ἀφοσιώθηκε
στὴ συγγραφή. Εἶναι πτυχιοῦχος Μαθηματικὸς καὶ Φυσικός, ἔχει μεταπτυχιακὸ
στὴ Φιλοσοφία τῆς Ἐπιστήμης καὶ στὴ Δημιουργικὴ Γραφή, στὴν ὁποία
ἀπέκτησε πρόσφατα καὶ διδακτορικό. Ἡ διατριβή της πραγματεύεται
τὴ σχέση Σωματιδιακὴς Φυσικῆς καὶ Μικρομυθοπλασίας. Κυκλοφοροῦν
στὰ ἀγγλικὰ τρεῖς συλλογὲς διηγημάτων καὶ πολὺ σύντομων πεζῶν της (Some Of Us Glow More Than Others,
My Mother Was An Upright
Piano, καὶ The
White Road and Other Stories) καὶ ἡ πρώτη ποιητικὴ συλλογή
της, μὲ τίτλο Terms &
Conditions, ἐκδόθηκε τὸν Ἰούλιο τοῦ 2018 (Nine Arches Press).
Ἵδρυσε κι ἐπιμελεῖται τὸ ἱστολόγιο ShortStops (www.shortstops.info)
Διατηρεῖ τὴν ἱστοσελίδα: http://www.taniahershman.com/wp/
Ἐδῶ
διαβάζει μερικὲς ἱστορίες της στὰ ἀγγλικά.
Μετάφραση ἀπὸ τὰ ἀγγλικά:
Δήμητρα Ἰ. Χριστοδούλου (Γιοχάνεσμπουρκ,
1971). Διήγημα, Μετάφραση, Μελέτη.
Μεταπτυχιακὴ εἰδίκευση στὴν Πολιτιστικὴ Διαχείριση στὸ Παντεῖο.
Ἀπόφοιτη Εὐρωπαϊκοῦ Πολιτισμοῦ, Τμῆμα Ἀνθρωπιστικῶν Σπουδῶν,
ΕΑΠ. Ἀπόφοιτη Ἰσπανικοῦ Πολιτισμοῦ, Πανεπιστήμιο Menendez Pelayo,
Santander. Μεταφράστρια, Βρετανικὸ Συμβούλιο καὶ Ἰνστιτοῦτο Γλωσσολογίας,
Λονδίνο.
Ὅταν τὸ γκαζὸν φούντωσε
τόσο ποὺ τὴν ἔκρυψε, ποὺ ἔκρυψε τὰ λαχανικά της, σχεδὸν ἔκρυψε τὸν ἥλιο,
ἕνα σημείωμα ἐμφανίσθηκε. Μέσα στὸ κεφάλι της, ποὺ εἶχε ἀποξηραθεῖ
σὰν τὸ Γέλλοουστοουν. Ἕνα τραγούδι. Μόνο ἕνα μικρὸ μικρὸ τραγούδι.
Μόνο ἕνα τραγούδι γιὰ ἀνάσα, γιὰ νὰ πάρει τὴν ἑπόμενη ἀνάσα.
Θὰ περίμενε. Τώρα ποὺ εἶχε φανεῖ ἕνα, αἰσθάνθηκε λιγότερο ἀβέβαιη
γιὰ ἕνα τραγούδι γιὰ νὰ σηκωθεῖ, ἕνα τραγούδι γιὰ νὰ κινηθεῖ ἀνάμεσα
στὸ φουντωμένο γρασίδι, ἕνα τραγούδι γιὰ νὰ ξαναμπεῖ στὸ σπίτι. Ἕνα
τραγούδι γιὰ τὸ πῶς νὰ ζήσεις τώρα ποὺ γνωρίζεις τί μπορεῖ νὰ σοῦ κάνει
ἡ ζωή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου