ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ σχεδόν, χτυπάει τὸ κουδούνι. Εἶναι
ὁ Ρόμπερτ, ἀνάστατος. Μάλωσε μὲ τὴν κοπέλα του κι ἔφυγε ἀπ’ τὸ σπίτι.
Μήπως μπορεῖ νὰ μείνει σὲ μένα;
Ἐννοεῖται,
λέω, καὶ τοῦ βάζω ἕνα φλυτζάνι τσάι. Κουβεντιάζουμε λιγάκι. Τελικὰ
φεύγει καί, ὅταν τὸν ξαναβλέπω, μοῦ λέει πὼς ὅλα πῆγαν καλά. Χαίρομαι
ποὺ βοήθησα νὰ σωθεῖ μιὰ σχέση.
Ὕστερα
ἀπὸ δυὸ χρόνια τὸν συναντῶ τυχαῖα στὸ μετρό. Μοῦ λέει ὅτι γράφει ποιήματα.
Ρωτάει ἂν θέλω νὰ διαβάσω ἕνα. Καθὼς τὸ διαβάζω, συνειδητοποιῶ ὅτι
περιγράφει ἐκείνη τὴ βραδιά. Τὸ ποίημα μὲ παρουσιάζει σὰν ἄνθρωπο
ψυχρό, ποὺ μετὰ βίας ἀνέχεται τὴν εἰσβολὴ καὶ ἀραδιάζει παρηγορητικὰ
λόγια ἁπλῶς καὶ μόνο γιὰ νὰ τὸν ξεφορτωθεῖ.
«Πῶς σοῦ φαίνεται;» ρωτάει ὁ Ρόμπερτ, λὲς καὶ τὸ ποίημα μιλοῦσε
γιὰ ροδῶνες τὸν χειμώνα.
«Καλὸ εἶναι», ἀπαντῶ – ἡ ἀπάντηση ποὺ δίνουμε ὅταν θέλουμε νὰ
κάμψουμε τὸ ἠθικὸ ἑνὸς ποιητῆ.
Πηγή: Ἀπὸ τὴ διαδικτυακὴ λογοτεχνικὴ
ἐπιθεώρηση Narrative.ΠΛΑΝΟΔΙΟΝ
Ὁ Ἄλαν Τζίγκλερ (Alan Ziegler)
εἶναι καθηγητὴς Δημιουργικῆς Γραφῆς καὶ ὑπεύθυνος παιδαγωγικῆς
στὴ Σχολὴ Καλῶν Τεχνῶν τοῦ Πανεπιστήμιου Κολούμπια, ὅπου ὑπηρέτησε
ὡς διευθυντὴς τοῦ Τμήματος Δημιουργικῆς Γραφῆς ἀπὸ τὸ 2001 ὣς τὸ
2006. Γιὰ τὴ θητεία του στὴ θέση αὐτὴ τιμήθηκε μὲ τὸ Προεδρικὸ Βραβεῖο
Ἐξαίρετης Διδασκαλίας. Ἔχει ἐκδώσει τὰ βιβλία: Τὸ κύκνειο ἄσμα τοῦ Βωντβίλ
(The Swan Song of Vaudeville),
Τὸ χλωρὸ γρασίδι τοῦ Φλάτμπους
(The Green Grass of Flatbush),
Πολλὴ δουλειά
(So Much to Do),
Τὸ λογοτεχνικὸ ἐργαστήριο,
τ. 1 καὶ 2 (The Writing
Workshop, vol. 1 and 2) καὶ Τὸ
σημειωματάριο τοῦ λογοτεχνικοῦ ἐργαστηρίου (The Writing Workshop Note Book).
Αὐτὴ τὴν περίοδο, ὁ Τζίγκλερ ἑτοιμάζει τὸ αὐτοβιογραφικό του βιβλίο.
Βασίζεται σὲ ἀληθινὴ
ζωή: κατακερματισμένη αὐτοβιογραφία (Based on a True Life: A Memoir in
Pieces) καὶ ζεῖ στὴ Νέα Ὑόρκη μὲ τὴ σύζυγό του, τὴν Ἔριν Λάνγκστον
(Erin Langston).
Μετάφραση ἀπὸ τὰ ἀγγλικά:
Γιάννης Παλαβός (Βελβεντὸ Κοζάνης, 1980). Σπούδασε Δημοσιογραφία
στὸ Ἀριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης καὶ Πολιτιστικὴ Διαχείριση
στὸ Παντεῖο. Ἔγραψε τὶς συλλογὲς διηγημάτων Ἀληθινὴ ἀγάπη καὶ ἄλλες ἱστορίες
(IntroBooks, 2007) καὶ Ἀστεῖο
(Νεφέλη, 2012), ποὺ τιμήθηκε μὲ τὸ Κρατικὸ Βραβεῖο Διηγήματος καὶ
τὸ Βραβεῖο Διηγήματος τοῦ ἠλεκτρονικοῦ περιοδικοῦ Ὁ Ἀναγνώστης. Ἐπίσης,
σὲ συνεργασία μὲ τὸν Τάσο Ζαφειριάδη, ἔγραψε τὸ σενάριο τῶν κόμικς
Τὸ πτῶμα (Jemma
Press, 2011) καὶ Γρὰ-Γρού
(Ἴκαρος, 2017), τὰ ὁποῖα εἰκονογράφησε ὁ Θανάσης Πέτρου. Τὸ Γρὰ-Γρού τιμήθηκε μὲ τὰ
βραβεῖα Καλύτερου Κόμικς καὶ Σεναρίου στὰ Ἑλληνικὰ Βραβεῖα Κόμικς.
Ἐπιμελήθηκε τὴν ἐπανέκδοση τῆς συλλογῆς ἀφηγημάτων τοῦ Ἀθανάσιου
Θ. Γκράβαλη μὲ τίτλο Σπασμένες
κολῶνες (Μυτιλήνη, 1930, ἐπανέκδοση: Νεφέλη, 2019) καὶ
μετέφρασε Τομπάιας Γούλφ, Φλάνερι Ὁ' Κόνορ, Μπρὶς Ντ' Τζ. Πάνκεϊκ,
Οὐάλλας Στέγκνερ καὶ Οὐίλλιαμ Φῶκνερ. Τελευταῖο του βιβλίο Τὸ παιδί (Νεφέλη,
2019). Τακτικὸς συνεργάτης τοῦ ἰστολογίου μας Πλανόδιον–Ἱστορίες Μπονζάι,
ἔχει ἐπιμεληθεῖ τὰ ἀφιέρώματα στὸν Ἄμπρουζ Μπήρς καὶ τὸν Λοὺ Μπίτς καθὼς καὶ τὴν παρουσίαση
τοῦ «Λογοτεχνικοῦ Τουϊτομαραθώνιου» ποὺ
διοργάνωσε ἡ ἀγγλικὴ Ἑταιρεία Συγγραφέων τὸν Σεπτέμβριο-Ὀκτώβριο
τοῦ 2011.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου