Νῦν μῖμος ὄντως Ἀρδαλίων, ἢ πάλαι·
Μιμούμενος γὰρ μάρτυρας, τὸ πῦρ στέγει.
ΟΥΤΟΣ ἦτο κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ Μαξιμιανοῦ ἐν ἔτει
σϞη´ [298], καταγινόμενος εἰς τὰ θέατρα καὶ εἰς τὰς κωμῳδίας, μιμούμενος
τὸν ἕνα καὶ τὸν ἄλλον, καὶ ὑποκρινόμενος τὰ τῶν ἄλλων πάθη καὶ δράματα.
Ἐπειδὴ δὲ μίαν φορὰν τῷ ἐφάνη νὰ μιμηθῇ καθ' ὑπόκρισιν τὴν ἀντίστασιν
τῶν χριστιανῶν πρὸς τοὺς τυράννους, ὅτε ἐμαρτύρουν, ἐκρεμάσθη ὑψηλὰ
καὶ ἐξεσχίζετο, ἐπειδὴ δὲν ἤθελε νὰ προσφέρῃ θυσίαν εἰς τοὺς Θεούς.
Ὅτε λοιπὸν ὁ λαὸς βλέπων ταῦτα, ἐκρότει τὰς χεῖρας καὶ ἐπῄνει τὴν ἐπιτηδείαν
αὐτοῦ μίμησιν καὶ γενναιοκαρδίαν, τότε ὁ Ἀρδαλίων ἔκραξε μεγαλοφώνως
καὶ εἶπεν εἰς τὸν λαὸν νὰ σιωπήσῃ, καὶ οὕτως ἐκήρυξεν ὅτι εἶναι τῇ ἀληθείᾳ
χριστιανός. Ὅθεν ὁ ἄρχων πάλιν ἐσυμβούλευσεν αὐτὸν νὰ μεταθέσῃ τὴν
γνώμην του, ἀλλ' ἐπειδὴ ὁ Ἀρδαλίων δὲν ἠθέλησε νὰ πεισθῇ, ἀλλ' ἐπέμενεν
εἰς τὴν ὁμολογίαν τοῦ Χριστοῦ, ἐβλήθη ἐν τῷ μέσῳ πυρᾶς, ἀναφθείσης ἐκεῖ,
καὶ οὕτως ἐτελειώθη ὁ μακάριος καὶ ἔλαβε τοῦ μαρτυρίου τὸν στέφανον.
Δεῖτε δραματοποίηση τῆς ζωῆς καὶ τοῦ μαρτυρίου τοῦ Ἀρδαλίωνα
στὸ Κρατικὸ Θέατρο Παντομίμας τοῦ Ἐρεβάν μὲ τίτλο «Ἀρδαλίων»
στὴν πρεμιέρα του τὸ 2009 σὲ σενάριο καὶ καλλιτεχνικὴ διεύθυνση:
Zhirayr Dadasyan (συνοπτικὴ ἔκδοση: 10:14)
https://www.youtube.com/watch?time_continue=8&v=Uh_LL5C6Xvk
Ἐδῶ ὁλόκληρη ἡ παράσταση (55’)
Πηγή: Συναξαριστὴς Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου, ἐπεξεργασθεὶς ὑπὸ Θ. Νικολαΐδου Φιλαδελφέως, τόμος πρῶτος, Ἀθήνησι, 1868, σελ. 88.
Μικρὰ Πατερικά: ἐπιμέλεια: Ἄγγελος Καλογερόπουλος καὶ Γιάννης Πατίλης. [Βλ. Εἰσαγωγικὸ κείμενο καὶ Ἡμερολόγιο Καταστρώματος Β’, ἐγγραφὴ 25.11.2019.]
Εἰκόνα: Ἡ σκηνὴ τοῦ μαρτυρικοῦ τέλους τοῦ ἁγίου στὴν πυρὰ ἀπὸ τὸ μιμόδραμα Ἀρδαλίων τοῦ Ἀρμένιου Zhirayr Dadasyan.
ΠΛΑΝΟΔΙΟΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου