Η είδηση :Το ιταλικό κρατικό
ειδησεογραφικό πρακτορείο ANSA μετέδωσε ότι οι δύο τουρίστριες, ηλικίας 21 και
25 ετών, χρησιμοποίησαν ένα κέρμα, με σκοπό να προξενήσουν φθορά στον τοίχο του
δευτέρου ορόφου της δυτικής πλευράς του αμφιθεάτρου, το οποίο χρονολογείται τον
πρώτο αιώνα μετά Χριστό. Στη συνέχεια δε
τράβηξαν μια φωτογραφία "σέλφι" προκειμένου να κρατήσουν ένα ενθύμιο
του βανδαλισμού τους.
Οι αρχές ανέκριναν τις δύο γυναίκες και
τις παρέπεμψαν στη δικαιοσύνη για "πρόκληση διακεκριμένης φθοράς σε κτίριο
μεγάλης ιστορικής ή καλλιτεχνικής σημασίας", μετέδωσε το ANSA.Το ίδιο
πρακτορείο ειδήσεων μετέδωσε, επικαλούμενο την αστυνομία, ότι οι δύο
τουρίστριες ζήτησαν συγνώμη για την πράξη τους και είπαν ότι "δεν είχαν
συνειδητοποιήσει ότι ήταν κάτι τόσο σοβαρό".
Δεν είναι η πρώτη φορά που τουρίστες
προβαίνουν σε βανδαλισμούς και ιδιαίτερα σε εγχαράξεις πάνω σε «διάσημες
επιφάνειες». Στο βιβλίο μου «Ο άλλος τουρισμός» (Εναλλακτικές εκδόσεις, 1998)
έχω κάνει μικρή αναφορά σχετικά με
παρεμβάσεις διαφόρων ειδών, αξιοποιώντας την ειδησεογραφία διεθνών μίντια, αλλά
και την προσωπική μου πείρα : Λόγου χάρη από το σπήλαιο του Δυρού ή από τα
δίδυμα εκκλησάκια των Ταξιαρχών στην Καισαριανή. Το πρόβλημα σε αυτή τη κατάσταση είναι ότι οι εγχαράξεις
και οι εγγραφές με σπρέυ σε διάφορες επιφάνειες έχουν αυξηθεί και διευκολυνθεί
από τη πρόοδο της τεχνολογίας. Αντίθετα
στην Ελλάδα επί Τουρκοκρατίας, οι εγχαράξεις πάνω σε μνημεία όπως π.χ στην ίδια
την Ακρόπολη γίνονταν από διάφορους
περιηγητές «στα ίσια», χωρίς κάλυψη, διότι ΚΑΙ σπάνιες ήταν αλλά ΚΑΙ
ενσωματώνονταν σύντομα στην ταυτότητα
του μνημείου. Το γνωμικό «η δόση κάνει το δηλητήριο», ισχύει και στην περίπτωση
των τουριστών-περιηγητών
ΠΗΓΗ ΕΙΔΗΣΗΣ: ΚΥΠΕ-ΑΠΕ
·
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου