Ημέρες ορειβασίας

Ημέρες ορειβασίας

Τρίτη 10 Μαρτίου 2015

Προκλητικό γκράφιτι τεραστίων διαστάσεων στο ιστορικό κτίριο της Πρυτανείας του Πολυτεχνείου….


O Hρόστρατος έκαψε τον Αρχαίο Ναό της  Αρτέμιδος στην Έφεσο (356πΧ), έτσι , για να ακουστεί κι αυτός,   αλλά τελικά τα κατάφερε  μόνο κατά τύχη :  παρά τη θανάτωσή του  και  παρά την απαγόρευση της μνείας του ονόματός του, η μνήμη του «κατορθώματός»  του  διασώθηκε από τον συγγραφέα Θεόπομπο…
Οι σημερινοί Ηρόστρατοι  δεν φοβούνται κυρώσεις και δεν πιστεύουν ότι η αποδοκιμασία τους θα  είναι καθολική και θα επενεργεί στο διηνεκές :  Όλο και κάποια σνομπαρία θα βρεθεί για να τους υπερασπιστεί και να φαντασιώσει ένα αβανγκαρντίστικο μέλλον για πάρτη της . Όσον αφορά εμάς, κάποιοι θα ψάχνουμε τους μεταξύ μας βουβούς ή απεγνωσμένους για να βρούμε πως τους φιμώνουμε με αποτέλεσμα  να αντιμετωπίζουμε τέτοιους βανδαλισμούς, όμως η υπόθεση θα είναι αλλού : Η υπόθεση θα είναι στη μανιακή αναγνώριση επωνυμίας και φήμης, που καλλιεργείται από το ίδιο το σύστημα ως υποκατάστατο της αναγνώρισης από τη σταθερή, έντιμη, ποιοτική και αγαπητική εργασία σε ένα οποιοδήποτε  πεδίο...
Έχουμε λοιπόν και λέμε, όσον αφορά τα λεχθέντα για την υπόθεση γκράφιτι εναντίον Πολυτεχνείου :


Δημήτρης Αντωνακάκης, αρχιτέκτων :
Ποιος παίρνει την απόφαση ότι του ανήκει ο δημόσιος χώρος και μπορεί να τον οικειοποιείται κατά το δοκούν; Με ποιο δημοκρατικό δικαίωμα κάποιος αλλοιώνει ένα κτίριο που ανήκει σε όλους τους πολίτες;

 Δημήτρης Σεβαστάκης, ζωγράφος
Είναι μια επιθετική χειρονομία με πολιτιστική οίηση. Προσπαθεί να αποκτήσει κριτικό χαρακτήρα, αλλά αναπαράγει το πρότυπο μιας εξημερωμένης και συστημικής αυθάδειας


Κατερίνα Κοσκινά, διευθύντρια Μουσείου
Μου αφήνει αμηχανία και απορία για τον λόγο που έγινε. Τελικά, το θέμα είναι η εντύπωση ή το μήνυμα;
Γιώργος Τζιρτζιλάκης, πανεπιστημιακός


Δέχομαι ότι το γκράφιτι είναι μια έκφραση οργής, διαμαρτυρίας, αλλά όταν αγγίζει αυτό το εύρος, γίνεται εξουσιαστική και ασφυκτική κουλτούρα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν είναι πρόκληση, είναι αστική επιδειξιομανία.

Νίκος Περάκης, σκηνοθέτης
προτείνω σε όποιον το έκανε να ζωγραφίσει καλύτερα τα παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα στους πεζόδρομους.

Ντένης Ζαχαρόπουλος, διευθυντής Μουσείου 

Αυτό το γκράφιτι θυμίζει μια κακή ακαδημαϊκή τοιχογραφία, ένα πράγμα ασχεδίαστο, ατάλαντο, υπερφίαλο από ανθρώπους με ένα Εγώ φουσκωμένο σαν γαλοπούλα, που νομίζουν ότι έχουν και ζωγραφικό ταλέντο


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου