Ημέρες ορειβασίας

Ημέρες ορειβασίας

Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2020

Μουσείο Πολιτικής Αεροπορίας

 



Του Γιάννη Σχίζα

Σε μια επίσκεψή μου στη Μάλτα πέρασα και από το «Μουσείο Πολιτικής Αεροπορίας», που ήταν όμορφο, περιποιημένο, αντάξιο  μιας μικρής αλλά νοικοκυρεμένης χώρας. Στην Ελλάδα βέβαια, με μια ιστορία της πολιτικής αεροπορίας να πλησιάζει τα 90 χρόνια, δεν αξιωθήκαμε να έχουμε κάτι ανάλογο : Προς το παρόν ξεμένουμε με τα αεροπλάνα που είναι εγκαταλειμμένα στη Γλυφάδα, σαν θλιβερή ανάμνηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας και  των «ελιγμών» με τους οποίους  παραχωρήθηκε(ουσιαστικά) στα ιδιωτικά συμφέροντα…Φαίνεται ότι οι «αρμόδιοι» θα επιφυλάσσουν γι αυτά μια τύχη ανάλογη ενός Μποϊνγκ 727, που παροπλίσθηκε και μετατράπηκε σε  καφετέρια (!)  στην Πάρνηθα, μια και στους  θαμώνες δεν  αρκούσε η αίσθηση του δάσους αλλά έπρεπε να παίρνουν και αεροπορική  αίσθηση …

Η κυρία Μενδώνη ως υπουργός πολιτισμού έχει «διακριθεί» για πρακτικές σεβασμού της επιφάνειας της Ακρόπολης – αλλά πλέον το δίλημμά της με την υπόθεση του Μουσείου Αεροπορίας είναι διαφορετικό : Μπροστά της έχει ένα σωματείο εύρωστο, με περισσότερα από 3000 μέλη , που με δικούς του πόρους αναλαμβάνει  την εγκατάσταση των αεροπλάνων στο πρώην εργοστάσιο ΚΕΑ, στο Ελληνικό, που είναι κτίσμα του 1938 και έχει κηρυχθεί διατηρητέο από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων. Ένα σωματείο (το ΠΟΛΚΕΟΑ, Πολιτιστικό Κέντρο Εργαζομένων Ολυμπιακής Αεροπορίας)που έχει 23000 εκθέματα  να δώσει δωρεάν στο νέο μουσείο – χώρια εκείνα που θα συλλεχθούν από  άλλες πηγές !Το δίλημμα είναι κατά πόσον η παρέμβαση του ΠΟΛΚΕΟΑ θα γίνει δεκτή , ή κατά πόσον ο ίδιος σκοπός θα επιδιωχθεί με την (επ’ αμοιβή….) δράση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας….

Εν τω μεταξύ, τα αεροπλάνα-εκθέματα  της Ολυμπιακής Αεροπορίας   κινδυνεύουν να καταλήξουν σε  σκραπ υλικό, ενώ τρία από αυτά  , Boeing 747 – Boeing 727 – Boeing 737, που έχουν  κηρυχθεί κινητά νεώτερα μνημεία, έχουν αγορασθεί από την ΠΟΛΚΕΟΑ !

Αν επιχειρήσουμε μια ψυχανάλυση των εμπλεκομένων μερών, θα πρέπει πριν απ’ όλα να υποθέσουμε ότι η δημιουργία Μουσείου Πολιτικής Αεροπορίας στο χώρο του παλιού αεροδρομίου δεν είναι επιθυμητή από τη Λάμδα Development  :  Δηλαδή  η εταιρεία δεν κατανοεί το προφανές συμφέρον της, που θα έχει όταν σε μικρή απόσταση από τις κατοικίες θα υπάρχει ένα τέτοιο έκθεμα… Κατά δεύτερο λόγο θα πρέπει να υποθέσουμε ότι τα εκθέματα ενός ελληνικού και μάλιστα δημόσιου φορέα της αεροπορίας δεν είναι επιθυμητά, διότι θα θυμίζουν  επικίνδυνες , αντινεοφιλελεύθερες ούτως ειπείν, καταστάσεις….

ΑΥΓΗ 21.11.2020

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου