Αποχαιρετώντας την Κική Δημουλά, τον Γιάννη Δάλλα και την Άλκη Ζέη, στο τεύχος του Μαρτίου εμφανίζονται νέοι συνεργάτες με ποίηση και πεζογραφία: Μαρία Μήτσορα, Αλεξία Κατσικογιάννη, Ευθύμιος Λέντζας και επανέρχονται οι: Ηλίας Κουτσούκος, Ιφιγένεια Ντούμη, Νίκος Ξένιος, Βασίλης Ρούβαλης, Σωτήρης Σαράκης, Μαρία Στασινοπούλου, Δημήτρης Ψαλλίδας.
• Στις στήλες των μόνιμων Χαρτογράφων, ο Χάρης Βλαβιανός μας θυμίζει ότι τα δάχτυλα χάνονται αλλά τα δαχτυλίδια μένουν, ο Τάκης Γραμμένος ξαναθέτει θέμα θεαμάτων, ο Βασίλης Λαμπρόπουλος ερευνά το μέλλον της ποιητικής γενιάς του 2000, ο Βαγγέλης Λιβιεράτος μελετά τα γραφήματα οπτικής πληροφορίας, ο Άρης Μαλανδράκης ανακαλεί ένα εκδοτικό γεγονός του ’52, ο Τεύκρος Μιχαηλίδης (λαλίστατος) περί έρωτος και επιστήμης, ο Ίκαρος Μπαμπασάκης συνεχίζει ακαταπόνητος τις εσωτερικές του περιπέτειες, πέριξ των Εξαρχείων και πάλι, ο Σάκης Σερέφας πυροβολείται από την Άνοιξη κατάστηθα, ο Μίλτος Φραγκόπουλος μεταφράζει Ζμπίγκνιεφ Χέρμπερτ, ο Χριστόφορος Χαραλαμπάκης ανωρθογραφοί επικίνδυνα και ο Θανάσης Χατζόπουλος προσεγγίζει την πρωτεϊκή πλευρά του Τίτου Πατρίκιου.
• Ο Παναγιώτης Βούζης μεταφράζει την αμερικανίδα Λίζα Τζάρνοτ, η Κωνσταντίνα Ευαγγέλου τον αλβανικής καταγωγής Γκεζίμ Χαϊντάρι, ο Δημήτρης Κοσμόπουλος το «Σταυρώσιμον κοντάκιον» του Ρωμανού του Μελωδού και ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος με το επιτελείο του ένα διήγημα του ισπανού πεζογράφου Όσκαρ Σιπάν.
• Ξεφυλλίστε επίσης, ένα φωτογραφικό δοκίμιο του Γιώργου Τσακνιά και διαβάστε το δεύτερο μέρος του κειμένου του Γιώργου Χουλιάρα για τον Μανόλη Αναγνωστάκη.
• Βιβλιοκρισίες από τον Σάββα Μιχαήλ και τις: Σάρα Θηλυκού, Δέσποινα Καϊτατζή, Ιωάννα Μπουραζοπούλου, Άννα Ταμπάκη και Έλενα Χουζούρη.
• Στις «Πυξίδες», ο Ηλίας Ευθυμιόπουλος αναλύει το ερώτημα «Ποιός φοβάται την Κλιματική Αλλαγή;»· ο Γιώργος Βέης προσομοιώνει έναν Μάρτιο στο Τόκιο, ο Νίκος Πρατσίνης οδεύει επί τα ίχνη του Υπερσιβηρικού, τη στιγμή που η Μαρία Σαββάκη αποδεικνύει ότι χωρίς σιδηρόδρομο δεν πρόκειται να αποκτήσουμε μυθιστόρημα της προκοπής σ’ αυτόν τον τόπο ενώ, παράλληλα, στη «Μικρή Κλίμακα» της Δ.Ι. Χριστοδούλου, τέσσερις συγγραφείς (Νάσια Διονυσίου, Αμαλία Κοντογιάννη, Σοφία Μπραϊμάκου και Χρύσα Φάντη) παραδέχονται αδίκως ότι τελικά κάποιοι: «Είχαν δίκιο».
• Στα «Ηχηρά παρόμοια», ο Γιάννης Ευσταθιάδης προετοιμάζει την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης (21 Μαρτίου)
• Στη στήλη «Διερευνήσεις»: ο Βαγγέλης Χατζηβασιλείου συνομιλεί με τον βρετανό συγγραφέα Ίαν Μακ Γιούαν.
• Στα Εικαστικά, ο Χάρης Καμπουρίδης σχολιάζει τις τρέχουσες αξιόλογες εκθέσεις, ενώ η Μιχαήλα Καραμπίνη-Ιατρού περιδιαβάζει σε μια γοητευτική έκθεση (ελληνικού ενδιαφέροντος) στο Λονδίνο.
• Στο Θέατρο, η Καίτη Διαμαντάκου ολοκληρώνει τη μελέτη της για σύμβαση της ανδρικής διανομής στο αρχαίο δράμα, ο Βασίλης Παπαγεωργίου ξιφουλκεί με ένα «Μετακοσμητικό όραμα» και ο Σάββας Πατσαλίδης ξεκινά μια δοκιμή για την «Ανεκτικότητα» στο θέατρο του καιρού μας.
• Στον Κινηματογράφο o Θεολόγος Δημητριάδης ψηλαφεί το πορτρέτο του αμερικανού (υπερ)ήρωα, ο Λάμπρος Σκουζάκης επεκτείνει σταθερά τις έρευνές του στις «ξυπόλητες» του κινηματογράφου και ο Γιάννης Σμοϊλης εμβαπτίζεται στην «Πηγή τής ζωής» του Αρονόφσκι.
• Στη Μουσική, ο Γιώργος Μουλουδάκης αναλύει δύο εκδοχές ενός (αφόρητα) δημοφιλούς τραγουδιού.
• Στη Φωτογραφία ο Φίλιππος Δρακονταειδής και πάλι εστιάζει ευκρινώς σε ανώνυμους φωτογράφους και η Μαρία Κοσσυφίδου σε ανώνυμους χαρταετούς.
• Στο «Χαρτάκι»: Ένα ακόμα αυτοκρατορικό «παραμύθι» του Μάνου Ελευθερίου, ένα διήγημα της Ηρώς Κάπα και συνέντευξη της Άννας Κουππάνου με την Μαρίνα Μιχαηλίδου-Καδή
• Στα «Τεχνάσματα» συνεχίζεται η στήλη τριπλής αποστάξεως («TripleHipTrip» των Άρι Γεωργίου, Γιώργου Χ. Παπαδόπουλου και Σάκη Σερέφα) κοντά στο δεύτερο μέρος του ηρωικού τεχνήματος περί ηθικής του Δ.Η. Στράνη· εδώ βρίσκει καταφύγιο και ο παλύπαθος Κύριος Νί του Λευτέρη Ξανθόπουλου
Τέλος, θα βρούμε την κλασική διαπίστωση ότι στο «Κουίζ» της Θάλειας Ιερωνυμάκη, και πάλι χάσατε…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου