Γκαλερί Κέννεντυ, Ελληνοαμερική Ένωση:
Χρυσόστομος Μουσμουλίδης| «…Νάρκης τοῦ ἄλγους δοκιμές…» | Εγκαίνια: Τετάρτη 11
Μαρτίου, 19:30-22:00
Εγκαίνια: Τετάρτη 11 Μαρτίου 2020, 19:30 – 22:00
Διάρκεια έκθεσης: 11 Μαρτίου έως 4 Απριλίου 2020
Η
αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος στο πλαίσιο της δράσης «Εκτός των τειχών» σε
συνεργασία με την Ελληνοαμερικανική Ένωση και το Hellenic American College (HAEC), παρουσιάζουν την Τετάρτη 11
Μαρτίου 2020 στις 19:30, στην Γκαλερί Κέννεντυ της
Ελληνοαμερικανικής Ένωσης (Μασσαλίας 22, Αθήνα) την εικαστική έκθεση του Χρυσόστομου
Μουσμουλίδη με τίτλο «…Νάρκης τοῦ ἄλγους δοκιμές…». Την έκθεση
επιμελείται η Βιβή Βασιλοπούλου και πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Ιδρύματος
Γεωργίου Ζογγολόπουλου. Περιλαμβάνει ζωγραφικά έργα και εγκαταστάσεις
και θα διαρκέσει μέχρι και το Σάββατο 4 Απριλίου.
Ο Χρυσόστομος Μουσμουλίδης
φιλοτεχνεί τις δικές του κιβωτούς θραυσμάτων στιγμών, γεμάτες ευαισθησία,
χρησιμοποιώντας καμβάδες και τελάρα παλαιότερων έργων του. Έργα -
μάρτυρες του παλαιότερου εαυτού του τα οποία συνθέτει (τα ράβει) μεταξύ τους,
δημιουργώντας έργα που κρύβουν μέσα τους πολλά ακόμη παλαιότερα. Σε ορισμένα
από αυτά, πίσω από τις έντονες ραφές - μπαλώματα ενός εαυτού και ενός
παρελθόντος χρόνου που δημιουργεί πληγές, των οποίων την ίαση ζητά εναγωνίως,
κρύβονται ποιήματα, καταθέσεις ψυχής. Κάθε έργο είναι μία βουβή κραυγή αγωνίας
και ένα αποκούμπι του καλλιτέχνη. Αμφισβητώντας όλες τις όψεις της
καθημερινότητας και της ζωής, των χρηστικών αντικειμένων και των ανθρώπινων
συνηθειών δεκαετιών, βλέπει με παρθένο βλέμμα κάθε αντικείμενο που τον
περιβάλλει και το προσαρμόζει στις μοναχικές, κατ’ επιλογήν και κατ’
εξακολούθηση, έξεις του.
«Ο Χρυσόστομος Μουσμουλίδης «οικειοποιείται»
με θάρρος το συλλογικό μας τραύμα και το περιποιείται με αφοσίωση. Εικαστικά,
το διακριτικό «ανάγλυφο» των ραμμάτων, η ρυθμική τους επανάληψη και οι
διαβαθμισμένες αποχρώσεις της μελαγχολίας, απορροφούν το βλέμμα που κλείνει τα
μάτια στις πληγές, προσβλέποντας στην ίαση. Η τέχνη είναι θεραπευτική, ποιος
δεν το ξέρει; Εδώ, ένα βήμα πέρα από τον υπαινιγμό, οι νύξεις της βελόνας και
το νήμα συνέχουν τα δύο μέρη σ’ ένα καλο(γ)ραμμένο εικαστικό κείμενο,
ενοποιώντας το σύνολο και εικονοποιώντας συμβολικά την κάθε ένωση. Η πολυσημία
του θέματος, οι άπειρες εφαρμογές και η συνειδητή απόφαση εμπλοκής στην
θεραπευτική πρόοδο, συνιστούν ήδη μία νοητική συμβολή στην επούλωση ενός
πληγωμένου ιστού και γίνονται μέρος στην αποκατάσταση «της λύσης της συνεχείας»
του όποιου δέρματός μας. Διαδικαστικά, προηγείται η κατά(γ)ραφή των πληγών μας,
μικρών ή μεγαλύτερων, βαθύτερων ή επιφανειακών, και ακολουθεί η αναγωγή μιας
καθημερινής πράξης σε σημαίνουσα υπέρβαση. Από τις καταβολές της ανθρώπινης
δραστηριότητας, όταν με οστέινες περόνες και οπείς έραβαν τα δέρματα των ζώων
για ποικίλες χρήσεις, ως το laser και το μέλλον της αλήθειας, αυτά τα σημάδια
θα ιχνηλατούν το πρόβλημα, υπογραμμίζοντας την ευθύνη, ενώ η συρραφή και η
συγγραφή θα παραμένουν πάντα ένα είδος ευλογημένης θεραπείας. Ο πόνος έχει ένα
στοιχείο κενού, το τραύμα ένα χάσμα, δεν γεφυρώνει εύκολα. Όπως οι παγωμένοι
άνθρωποι ανακαλούν το χιόνι (Εμ. Ντίκινσον) και οι πληγωμένοι αποζητούν να
μοιραστούν το ράμμα. Γνωρίζει ο καλλιτέχνης».
Βιβή
Βασιλοπούλου, αρχαιολόγος και κριτικός τέχνης, μέλος
της AICA
Ο Χρυσόστομος Μουσμουλίδης γεννήθηκε στην Ξάνθη το 1958. Σπούδασε Ζωγραφική στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Φλωρεντίας, ενώ παρακολούθησε και μαθήματα Κριτικής Τέχνης και Μουσειολογίας στην ίδια σχολή με καθηγητή τον Umberto Eco. Εικονογράφησε λογοτεχνικές εκδόσεις και εργάστηκε επί σειρά ετών ως καθηγητής καλλιτεχνικών μαθημάτων στη Μέση Εκπαίδευση. Έχει παρουσιάσει τη δουλειά του σε 14 ατομικές εκθέσεις, μεταξύ των οποίων το 1994 στον Παρατηρητή στη Θεσσαλονίκη, το 1996 στο Έψιλον στη Θεσσαλονίκη και το 2011 στην γκαλερί Titanium Γιαγιάννος, ενώ έχει συμμετάσχει σε πλήθος ομαδικών. Η τελευταία του ατομική έκθεση πραγματοποιήθηκε στον Τεχνοχώρο, τον Απρίλιο του 2017 με τίτλο “Πένθος - Έρως”, σε επιμέλεια Μάνου Στεφανίδη.
Χορηγοί επικοινωνίας είναι οι art22, global view, και arts & antiques
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου