Ημέρες ορειβασίας

Ημέρες ορειβασίας

Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2018

Ο ΕΦΕΥΡΕΤΗΣ ΤΟΥ «ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΤΟΙΧΟΥ» PATRICK BLANC




Το σπίτι του Patrick Blanc  στα προάστια του Παρισιού είναι η δική του Εδέμ. Υπάρχουν κάθετοι κήποι, ή "πράσινοι τοίχοι", εξωτερικοί αλλα και εσωτερικού χώρου, μικρότεροι ή μεγαλύτεροι  τοίχοι που έκαναν τον  60χρόνο Γάλλο βοτανολόγο  παγκοσμίως γνωστό. 

Εξωτικά ωδικά πτηνά, σαύρες και μικρά βατράχια φωλιάζουν ανάμεσα στα πυκνά φυλλώματα. Το υπερυψωμένο δάπεδο του γραφείου του   Blanc είναι ένα τεράστιο ενυδρείο γεμάτο τροπικά ψάρια. 

Ο φίλος του,  αρχιτέκτονας του και συχνά συνεργάτης του Jean Nouvel,  τον αποκαλεί το "Green Man" και δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς γιατί. Από τα  βαμμένα μαλλιά του,  τα  χακί χρώματος παπούτσια  και τα ρούχα του, ο Blanc έχει γίνει ο ίδιος ένα "τοτέμ" του πράσινου χρώματος. 

 Αφιερώνοντας λίγο  χρόνο από το πολυάσχολο πρόγραμμα που περιλαμβάνει πρόσφατο σχέδιο του ψηλότερου κάθετου κήπου του κόσμου, στο Σίδνεϊ, ο  Blanc εξηγεί θαυμάσια  την εμμονή του.


«Είχα ένα ενυδρείο γεμάτο τροπικά ψάρια, ένα πολύ ενδιαφέρον  οικοσύστημα, όταν ήμουν περίπου 8 ετών. Όταν ήμουν περίπου 13 διάβασα σε ένα γερμανικό περιοδικό ότι ο καλύτερος τρόπος για να καθαρίσει ένα ενυδρείο ήταν να έχουμε τις ρίζες των φυτών σε αυτό. Η αρχική ιδέα ήταν να φιλτράρουν το νερό, αλλά αυτό που καταλήξαμε και ήταν συναρπαστικό να δούμε ότι τα φυτά μπορούν να αναπτυχθούν χωρίς την ανάγκη για  έδαφος. Ετσι  θα αναπτυχθεί ο πρώτος μου κάθετος κήπος στο δωμάτιό μου, όταν ήμουν περίπου 18 μου και  αρδεύεται από μια αντλία στο ενυδρείο μου. Οι τοίχοι που βλέπετε εδώ αρδεύονται χρησιμοποιώντας ακριβώς την ίδια αρχή».

Έχει σχεδιάσει  πάνω από 300 κάθετους κήπους σε όλο το κόσμο,ακόμη και στις κλιματικές συνθήκες  της ερήμου, όπως στο Μπαχρέιν και στη Σαουδική Αραβία. Για τον  One Central Park πύργο στο Σίδνεϊ λέει :

«Ο πύργος είναι σχεδιασμένος από τον Jean Nouvel,  είναι πάνω από  160 μέτρα και είναι πολύ μεγάλη η πρόκληση. Συνολικά υπάρχουν 450 διαφορετικά είδη φυτών, εκ των οποίων 250  τοπικά . Όταν ένα κτίριο είναι πολύ ψηλό μπορεί να υπάρξει πολύ ισχυρός ανέμος, έτσι έχω εγκαταστήσει μια μεταλλική σχάρα με μεγάλα κιγκλιδώματα μπροστά του για να βεβαιωθούμε ότι τα φυτά θα είναι ασφαλή…»


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου