To
Κέντρο Τέχνης και Πολιτισμού Beton7 παρουσιάζει στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
για έξι
μόνο παραστάσεις 30,31 Οκτωβρίου και 1,6,7,8 Νοεμβρίου 2015
την
πειραματική παράσταση “Ατρείδες: τετράδια κρίσης”.
Μέρος των χρημάτων
θα δοθούν στο φορέα ΜΕΤΑδραση στη βοήθεια και προστασία της εξαιρετικά
ευάλωτης ομάδας των ασυνόδευτων ανηλίκων μεταναστών. Επίσης στο Λύκειο
Μεταναστών που υποστηρίζει τη βοήθεια των μεταναστών στην ενσωμάτωση τους στην
Ελλάδα.
Η
παράσταση πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Arts for Social Development της EUNIC.
Υπόθεση: Η παράσταση
"Ατρείδες: τετράδια κρίσης" είναι μια διαδρομή στην ιστορία της
κρίσης στην Ελλάδα. Κρίση ταυτότητας, κρίση υπαρξιακή και τελικά κρίση
οικονομική. Ποιες είναι οι ομοιότητες της κρίσης στην αρχαία τραγωδία όπως
παρουσιάζεται ως το βασικό θέμα μετά την χρυσή εποχή, σε μια κοινωνία που
σταδιακά φθίνει, με την κρίση όπως την βιώνουμε εμείς σήμερα; Πόσο έχει αλλάξει
πραγματικά η ιστορία των Ατρειδών; Η παράστασή που παρουσιάζεται για πρώτη φορά
στο Ίδρυμα Κακογιάννη, στηρίζεται και είναι η εξέλιξη της πειραματικής
παράσταση “Ριπές”, η οποία με στοιχεία
από θέατρο – ντοκουμέντο στα έργα Σοφοκλή «Αντιγόνη» και «Ηλέκτρα», Ευριπίδη
«Ιφιγένεια εν Αυλίδι», παρουσιάστηκε με επιτυχία σε συνεργασία με την
Αντιδημαρχία Πολιτισμού & Επιστημών, στο Θέατρο ΟΥΗΛ στις 17,18 & 19
Σεπτεμβρίου στο πλαίσιο της διεκδίκησης του τίτλου της ευρωπαϊκής πολιτιστικής
πρωτεύουσας.
Δραματουργική
Επεξεργασία: Ραφίκα Σαουίς
Αρχαία τραγωδία και σύγχρονη πραγματικότητα:Στην αρχαία τραγωδία ο νοηματικός λόγος είναι διττός. Από τη μία στέκει ο μύθος και η αφηγηματικότητα του μύθου με τη φόρμα την οποία χρησιμοποιεί ο κάθε ποιητής διαφορετικά, και από την άλλη βρίσκουμε την πολιτική υπόσταση των έργων μέσα από μια παλέτα γεμάτη συμβολισμούς. Τότε μιλούσαν για την πολιτική της εποχής τους, τώρα η χρονική αυτή διαφορά πρέπει να ανακατασκευασθεί και να βρει την απάντησή της στο σήμερα.
Συμβολισμοί
διαχρονικοί, στους κύκλους της ιστορίας, ο στόχος της παράστασης είναι με
αφορμή την Ηλέκτρα, την Αντιγόνη του
Σοφοκλή, την Ιφιγένεια η εν Αυλίδι και τις Τρωάδες του Ευριπίδη, την Ορέστεια
και τους Πέρσες του Αισχύλου, να ανοίξει ένας διάλογος στην πολιτική υπόσταση
των έργων σε σχέση με αυτά που μας απασχολούν σήμερα στη χώρα μας. Όλη η
παράσταση είναι μια μεγάλη οπτικοακουστική εγκατάσταση στην οποία εντάσσονται
οι θεατές και αλληλεπιδρούν με τους ερμηνευτές. Στην παράσταση συμμετέχουν
παιδιά μεταναστών.
Την
παράσταση προαναγγείλει ένα έργο video art του Νίκου Σταθόπουλου, για τους
άστεγους, θύματα της οικονομικής κρίσης. Τίτλος του έργου "Athens Omonoia,
2011".
Σκοπός της παράστασης είναι να αναδειχθεί η
αναγκαιότητα της αλληλεγγύης στις σημερινές κοινωνίες και ο προβληματισμός πάνω
στην ιστορική συνέχεια, και η προοπτική της είναι να παρουσιαστεί και σε χώρους
όπου δραστηριοποιούνται διάφορες συλλογικότητες. Ένας πειραματισμός στα όρια
επίσης της αρχαίας τραγωδίας
Συντελεστές
Ερμηνεύουν οι : Ραφίκα Σαουίς - Δήμητρα Δρακοπούλου
Κείμενα: Ηλέκτρα|Σοφοκλή,
Ορέστεια|Αισχύλου, Ιφιγένεια εν
Αυλίδι|Ευριπίδη
Σκηνοθεσία: Ραφίκα Σαουίς -
Νίκος Σταθόπουλος - Δήμητρα Δρακοπούλου
Δραματουργία: Ραφίκα Σαουίς -
Δήμητρα Δρακοπούλου
Σκηνικά: Νίκος Σταθόπουλος
Δραματουργία
Οπτικοακουστικού υλικού : Άρης Χατζηστεφάνου
Μοντάζ-
Ηχητικό μιξάζ- Μάνθος Σάρδης, Λεωνίδας Παπαφωτίου
Στα
γυρίσματα συνεργάστηκαν οι:
Διεύθυνση
Φωτογραφίας
– Ολυμπία Μυτιληναίου
Α’
βοηθός κάμερας-
Καλλιόπη Πέρδικα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου