Διάβασα σχεδόν με συγκίνηση μια άποψη που
καταγράφηκε στον ηλεκτρονικό τύπο της μεγαλονήσου
ύστερα από παρέμβαση του κ.Παντελή Σοφοκλέους – Πολιτικού Μηχανικού και Μηχανικού Περιβάλλοντος.
Και τούτο γιατί ήδη , πριν από 30 χρόνια, τον Φεβρουάριο του 1985, είχα αρθρογραφήσει ακριβώς
υπό τον τίτλο "ο κυκλοφορών να πληρώνει" στη ΝΕΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ. Έχοντας σαν στόχο την υποστήριξη μιας αρχής που προέκυπτε ως «πόρισμα»
μιας άλλης , πιο γενικής αρχής – «ο ρυπαίνων να πληρώνει» - που από τις πρώτες φάσεις της εισδοχής της στην
ελληνική δημόσια συζήτηση είχε συναντηθεί
με τις «πλειοδοσίες» διαφόρων κατά συρροήν πλειοδοτών : Οι οποίοι έλεγαν
γενικώς σωστά πράγματα, που συμμεριζόμουν κι εγώ, όσον αφορά την ανεπάρκεια
μιας σχετικά κατασταλτικής αρχής να αντιμετωπίσει τα φαινόμενα της ρύπανσης
αποτελεσματικά και έγκαιρα, πλην όμως παραγνώριζαν την πρακτική και
διαπαιδαγωγητική σημασία που είχε η αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» απέναντι σε μια
κοινωνία «κακομαθημένη», με σοβαρά ελλείμματα υπευθυνότητας και Δημοκρατίας…
Στις 22.10.2006
επανήλθα πάλι υπό τον τίτλο «Ο κυκλοφορών να πληρώνει» με ένα άρθρο στην ΑΥΓΗ
που αναδημοσιεύθηκε στον διαδικτυακό τόπο του ΝΟΜΟΣ-ΦΥΣΙΣ, με αφορμή τη χρήση
του GPS για την ακόμη πιο αντικειμενική «κοστολόγηση» της
κυκλοφορίας των οχημάτων http://www.nomosphysis.org.gr/articles.php?artid=2627&lang=1&catpid=2
Και το 1985, και το
2006, και τώρα, το σκεπτικό που εξέθετα είναι ότι η επιβάρυνση των ιδιοκτητών
με βάση τα διανυόμενα οχηματοχιλιόμετρα – μέσω της τιμής των καυσίμων - κάνει πιο συνετές και «μετρημένες» τις κυκλοφοριακές
τους ενέργειες. Ενώ αντίθετα οι πάγιες
και άκαμπτες επιβαρύνσεις εξωθούν τον ιδιοκτήτη να χρησιμοποιήσει περισσότερο
το όχημα, με στόχο την απόσβεσή του. Και όπως είναι γνωστό, περισσότερη
κυκλοφορία =περισσότερη ρύπανση= περισσότερα ατυχήματα και κόστη…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου