Στο φετινό, έκτο
κατά σειρά, κύκλο ομιλιών που διοργανώνουν οι εκδόσεις Πορφύρα σε συνεργασία
με το Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη, το ενδιαφέρον στρέφεται στην
ψυχοκοινωνική λειτουργικότητα των εφήβων, αλλά και σ’ όλη την ιστορία της,
ξεκινώντας από τη βρεφική ηλικία.
Επιστημονικός υπεύθυνος της παρούσας διοργάνωσης, η οποία περιλαμβάνει τέσσερις συναντήσεις ανταλλαγής σκέψεων και προβληματισμού, είναι ο Σπύρος Κασιμάτης, Εκπαιδευτικός και Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας. H πρώτη συνάντηση, η οποία θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 1 Φεβρουαρίου, εστιάζει στο σχολείο και τις συνολικές ανάγκες των παιδιών που αναδεικνύονται κρίσιμες για την ψυχική τους υγεία. Αξίζει να θέσουμε τα ερωτήματα: Αρκούν μονάχα τα γράμματα και οι αριθμοί; Με το κεφάλι μαθαίνουμε ή με την καρδιά; |
|
|
Ξεπερνώντας τις λέξεις:
Η προσωπική σχέση του δασκάλου με τον μαθητή ως βασική προϋπόθεση για τη
μάθηση
Εισηγήτρια: Αγγελική Καριώτογλου, Θεολόγος Εκπαιδευτικός-Διδάκτωρ παιδαγωγικού τμήματος του ΦΠΨ, συγγραφέας
Μέσα στην τάξη, αλλά και
στους διαδρόμους και στα σκαλιά ενός σχολείου, γεννιέται και ανδρώνεται η
σχέση του δασκάλου με τους μαθητές του. Αν αυτή η σχέση περιορισθεί μέσα
στους τέσσερις τοίχους μιας τάξης, αν εγκλωβισθεί στις λέξεις και στο γρανάζι
του αναλυτικού προγράμματος, είναι μια υπόθεση σχεδόν χαμένη.
Ο στόχος της παιδαγωγικής πράξης δεν είναι απλώς να γεμίσει το κεφάλι του μαθητή με λέξεις, αλλά ταυτόχρονα να αποκτήσει δεξιότητες επικοινωνίας και ικανότητα επαφής με τον κοινωνικό του χώρο και με τους ανθρώπους. Αυτό είναι αδύνατο να συμβεί, αν ο δάσκαλος δεν έχει ξεπεράσει τη δική του ατομικότητα, αν δεν έχει το άνοιγμα και την απλωσιά να λειτουργεί το επάγγελμά του πέρα από τη διδασκαλία ενός μαθήματος, αν έχει βαθιά την αίσθηση όταν μπαίνει στην τάξη ότι μπροστά του έχει ανθρώπους που αναπτύσσονται και ότι ο δικός του ρόλος στην κοινωνικοποίησή τους και στην πνευματική τους ολοκλήρωση μπορεί να είναι θεμελιακός. Είναι ο ρόλος του ανθρώπου-δασκάλου να ενισχύει τους μαθητές του να ξεπερνούν την πνευματική νηπιότητα και να τους βοηθά να κατακτήσουν την πνευματική τους ελευθερία. |
|
Τι να περιμένουμε
από το σχολείο;
Εισηγήτρια: Ελένη Χοντολίδου, Παιδαγωγός, Καθηγήτρια ΑΠΘ
To παιδί ως «κείμενο» μας
υποχρεώνει να το «διαβάσουμε» ώστε να είμαστε αποτελεσματικοί ως
εκπαιδευτικοί στη δουλειά μας. Στη διαδικασία αυτή οφείλουμε να κάνουμε
σοβαρή κριτική στον λανθασμένο από παιδαγωγική άποψη όρο «Ο μέσος όρος του
μαθητή» και να εξετάζουμε την επιβεβλημένη εξατομικευμένη διδασκαλία. Αυτό
δεν σημαίνει ότι βάζω «ετικέτες», αξιολογώντας τους μαθητές μου. Η αξιολόγηση
γίνεται για να αξιολογηθεί η δική μας δουλειά και όχι τα παιδιά. Με την
αξιολόγηση καταλαβαίνουμε πώς θα βοηθήσουμε τους μαθητές μας που δεν
κατανόησαν, είτε γιατί εμείς δεν κάναμε αυτό που έπρεπε ή απλώς γιατί όλοι οι
μαθητές δεν είναι ίδιοι: ίδιοι σε προσληπτική ικανότητα, ίδιοι στον ρυθμό
αφομοίωσης, ίδιοι ως προς την κοινωνική προέλευση (και όχι ως προς τον
δείκτης ευφυΐας). Μεγάλη συζήτηση γίνεται ως προς το εάν «βαθμολογούμε τα
αποτελέσματα ή την προσπάθεια των μαθητών». Στο πλαίσιο αυτό πρέπει να
απαντηθεί το ερώτημα πώς βοηθώ τα παιδιά να καλλιεργήσουν τη φαντασία τους.
Αυτό δεν σημαίνει καθόλου ότι γίνομαι φίλος με τους μαθητές μου.
Ως εκπαιδευτικός αφήνω τις αντιλήψεις μου στο σπίτι όταν διδάσκω και θυμάμαι ότι η σωστή συμπεριφορά οφείλει να είναι «κυκλική» και, επίσης, καλλιεργώ τις σχέσεις μου με τους γονείς των μαθητών μου. |
|
Ταυτότητα εκδήλωσης
«Μέσα απ’ τα μάτια των εφήβων» Πρώτη συνάντηση του Κύκλου Ομιλιών
Εισηγητές
- Στέφανος Γανωτής, Καθηγητής Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, Συγγραφέας: «Μαμά, δε θέλω να πάω σχολείο!» -Αγγελική Καριώτογλου, Θεολόγος Εκπαιδευτικός-Διδάκτωρ παιδαγωγικού τμήματος του ΦΠΨ, συγγραφέας: «Ξεπερνώντας τις λέξεις. Η προσωπική σχέση του δασκάλου με τον μαθητή ως βασική προϋπόθεση για τη μάθηση» -Ελένη Χοντολίδου, Παιδαγωγός, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΑΠΘ: «Τι να περιμένουμε από το σχολείο;»
Επιστημονικός
υπεύθυνος: Σπύρος Κασιμάτης,
Εκπαιδευτικός, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας.
Πού: Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη, Β. Σοφίας 9 &Μέρλιν 1,
τηλ.: 210 3611206, www.thf.gr
Πότε: Σάββατο 1 Φεβρουαρίου, 18:00-20:00 Κόστος: 10 € (γενική είσοδος), 5 € (μειωμένο), 30 € (ενιαίο για όλο τον κύκλο), 15 € (μειωμένο για όλο τον κύκλο) Προπώληση: Ίδρυμα Β&Μ Θεοχαράκη, Β. Σοφίας 9 & Μέρλιν 1, Αθήνα, τηλ: 210 3611206
O φετινός κύκλος
ομιλιών πραγματοποιείται μ’ αφορμή την επικείμενη έκδοση του βιβλίου των Lori
Desautels και Michael McKnight, «Τα Μάτια Δεν Σωπαίνουνε Ποτέ:
Παρακολουθώντας την συμπεριφορά των πιο δύσκολων μαθητών μας» (Eyes Are Never Quiet: Listening Beneath the Behaviors of Our
Most Troubled Students) από τις εκδόσεις Πρώτη Ύλη (Ιανουάριος 2020).
Δείτε όλο το
πρόγραμμα ΕΔΩ.
|
Βάσω Σωτηρίου
Διευθύνουσα
σύμβουλος
Τηλ: +30 211 400 5461 Κιν.:. +30 6936 159 835 www.vassosotiriou.gr Email: vassosotiriou@wewill.gr Facebook: Vasso Sotiriou
Νάντια Γιαννούλη
Προβολή & Επικοινωνία Τηλ: +30 211 400 5461 Κιν: +30 6932 525 126 www.vassosotiriou.gr Email: nadiagiannouli@wewill.gr Facebook: nadia.giannouli
Όλγα Κομνηνού
Προβολή & Επικοινωνία Τηλ: +30 211 400 5461 Κιν: +30 6955 549 439 www.vassosotiriou.gr Email: olgakomninou@wewill.gr Facebook: Olga Komninou |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου