κείμενο - σκηνοθεσία
...“Κείμενο με εξαιρετική γλώσσα, θαυμάσιες ισορροπίες, ιστορική ακρίβεια, χιούμορ και σπαρακτική ειλικρίνεια. Γίνεται το θεμέλιο ενός υποκριτικού ρεσιτάλ από την ηθοποιό η οποία οδηγεί με ακρίβεια τις συναισθηματικές εκρήξεις στο κορύφωμά τους ενώ αναδεικνύει ταυτόχρονα όλες τις αποχρώσεις του περίπλοκου ψυχισμού της. Σκηνοθεσία ζυγισμένη και διακριτική, χωρίς υπερβολές και εντυπωσιασμούς, βασισμένη στην ερμηνεία της ταλαντούχας ηθοποιού. Σκηνικό περιβάλλον διακριτικό, καλαίσθητο και λειτουργικό. Μια παράσταση χειροποίητη και μαγική που θα την αγαπήσετε τόσο όσο την αγάπησαν κι εκείνοι του την δημιούργησαν. Μην την χάσετε!”... Μαρία Κυριάκη (Επί Σκηνής)
Περικλή Μοσχολιδάκη
Παράταση παραστάσεων λόγω επιτυχίας για το
μονόλογο “Αγγέλικα Νίκλη Σολωμού η Διάφανη”,
σε κείμενο - σκηνοθεσία Περικλή Μοσχολιδάκη με τη Μάγδα
Κατσιπάνου στο ρόλο της Αγγέλικας Νίκλης Σολωμού.
Στον Πολυχώρο VAULT κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 21:00
έως την Πέμπτη 29 Μαρτίου.
Ο Γιος μου Διονύσιος Σολωμός είναι ο τρίτος από τους επτά Μονολόγους που παρουσιάστηκαν αυτή τη σεζόν στον Πολυχώρο Vault,
με αφορμή το θεατρικό project "Ο Γιος μου...". Επτά σκηνοθέτες
ετοιμάζουν επτά παραστάσεις, στηριγμένες πάνω σε επτά βιογραφίες. Επτά μάνες
μιλάνε για τους γιους τους. Επτά γυναίκες ηθοποιοί θα παρουσιάσουν επτά
μονολόγους απλών γυναικών που μιλάνε για τα παιδιά τους, που εμείς γνωρίσαμε ως
άντρες σπουδαίους και διακεκριμένους, που έλαμψαν με την προσωπικότητα, το
έργο, την ευφυΐα, το ταλέντο, την τέχνη ή την επιστήμη τους (Μάντζαρος,
Συγγρός, Σολωμός, Ψυχάρης, Μέγας Αλέξανδρος, Μακρυγιάννης, Καβάφης).
Επτά σημαντικοί άντρες του παρελθόντος που η ζωή και το έργο τους παραμένει
ακόμα πηγή έμπνευσης για τους σύγχρονους, μέσα από μια γυναικεία ματιά.
Παράλληλα παρουσιάζεται η
παράσταση, “ο Γιος μου Νικόλας Μάντζαρος” της Χρύσας Σπηλιώτη σε
σκηνοθεσία Αυγουστίνου Ρεμούνδου με την Χρύσα Σπηλιώτη στο ρόλο
της Ρεγγίνας Μάντζαρου, κάθε Σάββατο στις 19:15.
ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Η Αγγέλικα Νίκλη πουλήθηκε σε ηλικία 13 ετών στον Κόντε
Νικόλαο Σαλαμών για να γίνει παλλακίδα του – μαντενούτα του και έκανε μαζί του
δύο νόθα αγόρια, τον Διονύσιο που αναδείχτηκε Εθνικός ποιητής των Ελλήνων και
τον Δημήτριο που έγινε Γερουσιαστής των Ιονίων Νήσων. Λίγο πρίν πεθάνει ο γέρο
Κόντες Σαλαμών παντρεύεται τη μαντενούτα του και νομιμοποιεί τα νόθα παιδιά του
που γίνονται και βασικοί κληρονόμοι της τεράστιας περιουσίας του. Η σχέση
λατρείας του Διονύσιου με τη μητέρα του Αγγέλικα Νίκλη Σολωμού γκρεμίζεται
οριστικά όταν ο ετεροθαλής αδελφός του Διονύσιου Ιωάννης Λεονταράκης, γιός της
μητέρας του από επόμενο γάμο διεκδικεί μέρος της περιουσίας του Κόντε Σαλαμών
και η μητέρα του παίρνει το μέρος του. Την ώρα που η Ελλάδα καίγεται απ’ακρη
σ’άκρη με την Επανάσταση του 1821, η Δίκη Σαλαμών συγκλονίζει την Ελλάδα και η
Αγγέλικα, θύμα τελικά της αντιδικίας, διασύρεται σε ολόκληρο τον Ελληνισμό
καθώς η προσωπική της ζωή συζητιέται παντού και η ίδια Διάφανη από παντού
βιώνει τον φοβερό εξευτελισμό, τη φτώχεια και την εγκατάλειψη .
Πόσο επηρέασε τη ζωή και το έργο του Διονυσίου Σολωμού η
τραγική μοίρα της μητέρας του;
Πόσο σημερινή και επίκαιρη είναι πάντα η κακοποίηση και ο
εξευτελισμός μας γυναίκας;
Πόσο γνωστά μας είναι τα γεγονότα και τα ήθη μιας εποχής
που σημάδεψε την ιστορία του τόπου μας;
Μια παράσταση διάλογος ανάμεσα στην Αγγέλικα και τον
Διονύσιο, μια παράσταση για μια φωνή και ένα βιολοντσέλο, που παρεμβαίνει και
σχολιάζει με τον εξαίσιο ήχο του τα δρώμενα.
Λίγα λόγια για τους συντελεστές
Περικλής Μοσχολιδάκης
Γεννήθηκε και
μεγάλωσε στην Αθήνα. Αριστούχος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου.
Παρακολούθησε σεμινάρια Σκηνοθεσίας και Υποκριτικής στο Θέατρο Τέχνης της
Μόσχας {ΜΧΑΤ }.Σπόυδασε Κλασικό Τραγούδι στο Εθνικό Ωδείο και Θεατρικό Τραγούδι
στο Ωδείο ATHENAEUM.
Είναι απόφοιτος της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Ηθοποιός για πολλά
χρόνια του Εθνικού Θεάτρου, του Θεάτρου Τέχνης Κάρολος Κούν, του Κρατικού
Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, του Θεσσαλικού Θεάτρου και άλλων, συνεργάστηκε με τους
σημαντικότερους Σκηνοθέτες του Θεάτρου μας και έπαιξε σε πολλές παραστάσεις
Αρχαίου Δράματος στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, σε όλα σχεδόν τα Αρχαία
Θέατρα του τόπου μας και σε μεγάλα Θεατρικά Φεστιβάλ του εξωτερικού.
Σκηνοθέτησε την παράσταση “ΗΛΕΚΤΡΑ project” στο Θέατρο CARTEL και την παράσταση ‘’ΤΡΩΑΔΕΣ –ΕΚΑΒΗ η Τραγωδία Των
Ηττημένων στο ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΘΕΑΤΡΟ. Διδάσκει Υποκριτική και Αγωγή του Λόγου σε
Δραματικές Σχολές της Αθήνας.
Μάγδα Κατσιπάνου
Υπότροφος, μετά από
εισαγωγικές εξετάσεις, της σχολής του Θεάτρου των Αλλαγών αποφοίτησε με άριστα
από τον τριετή κύκλο σπουδών. Aπόφοιτος του τμήματος Μουσικών Σπουδών του
Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος πτυχίου πιάνου και
ανωτέρων θεωρητικών. Παρακολούθησε το «International Acting Summer
School» στο Giles
Foreman Centre for Acting - studio Soho στο Λονδίνο, με τον
καταξιωμένο leading
acting-coach, Giles Foreman και κύκλους σεμιναρίων με τους Θωμά
Μοσχόπουλο, Ηλέκτρα Ελληνικιώτη, Γιάννη Σκουρλέτη, Ρούλα Πατεράκη, Θοδωρή
Αμπαζή, Μιχαήλ Μαρμαρινό.
Συμμετοχή σε θεατρικές παραστάσεις: Ηλέκτρα Project, σκην.
Περικλής Μοσχολιδάκης, τεχνοχώρος Cartel, Πέντε Ψέμματα στο Φως, σκην. Γ.
Στυλιανόπουλος, Θέατρο Επί Κολωνώ, Εγώ γιατρέ μου, σκην. Κ. Κωνσταντόπουλος,
Θέατρο Διάχρονο, The Man Who, σκην. Κ. Καραδήμα, Θέατρο Λιθογραφείο Πάτρα,
Κόμης Δράκουλας, σκην. Κ. Καραδήμα, Μικρό Θέατρο Αγρινίου, κ.α.
Είναι επίσης ραδιοφωνική παραγωγός στο Street radio με την
θεματική εκπομπή για το θέατρο με τίτλο « Περί Σκηνης...και όχι μόνο»
Mάριος Βουτσινάς
Γεννήθηκε στο Παρίσι τον Νοέμβριο του 1953. Zει στην Αθήνα,
ταξιδεύει στον κόσμο. Συλλέγει εικόνες, κατασκευάζει όνειρα.
Κωνσταντίνος Χίνης
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1992. Ξεκίνησε μαθήματα πιάνου σε
ηλικία έξι ετών και αποφοίτησε απο το ωδείο το 2011 με άριστα. Το 2005 ξεκίνησε
τις θεωρητικές του σπουδές, λαμβάνοτας πτυχίο Αρμονίας και Αντίστιξης με
άριστα. Το 2011 ξεκίνησε τα πρώτα του μαθήματα τσέλου μέχρι σήμερα. Εχει πάρει
μέρος και έχει παρακολουθήσει σεμινάρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει
συνεργαστεί με ορχήστρες όπως η Αθηναική Ορχήστρα Νεων, η Ελληνοτουρική
Ορχήστρα Νέων, το σύνολο Flex
και η Εναλλακτική Σκηνή της Εθνική Λυρικής Σκηνής. Έχει συμπράξει με σύνολα
μουσικής δωματίου και έχει λάβει μερος σε συναυλίες και project τα οποία καλύπτουν ένα ευρύ
φάσμα της μουσικής φιλολογίας απο το Μπαρκόκ μέχρι τον 21ο αιώνα .
Συντελεστές
Κείμενο – Σκηνοθεσία : Περικλής
Μοσχολιδάκης
Μουσική : Κωνσταντίνος
Χίνης
Σκηνικά/ Κοστούμια: Μάριος
Βουτσινάς
Βιολοντσέλλο : Κωνσταντίνος
Χίνης
Σχεδιασμός Φωτισμού: Άκης
Σαμόλης
Φωνή Διονύσιου Σολωμού : Περικλής Μοσχολιδάκης
Βοηθός σκηνοθέτη: Μάνος
Γερωνυμάκης
Trailer: Αντώνης Μίκροβας
Φωτογραφίες : Χριστίνα
Φυλακτοπούλου
Αφίσα : Δημήτρης Μητσιάνης
Παραγωγή: Πολυχώρος Vault
Ερμηνεία: Μάγδα Κατσιπάνου
ΓΡΑΦΤΗΚΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
..."Η παράσταση
προσφέρει στο κοινό μεγάλη συγκίνηση, χάρη και στην υπέροχη ερμηνεία της Μάγδας
Κατσιπάνου. Εξαιρετική!! Δυναμική, κατατρεγμένη, πονεμένη, απελπισμένη,
απολογητική. Μια απολαυστική παράσταση, που συγκινεί αλλά και διδάσκει, λόγοι
για τους οποίους οι θεατές καταχειροκρότησαν τους συντελεστές, με επιφωνήματα,
καλώντας τους στη σκηνή πολλές φορές, στο τέλος. Θερμά
συγχαρητήρια"... Νίκος Μπατσικανής (μέλος Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και
Μουσικών Κριτικών - Θεατρικά Βραβεία Κάρολος Κουν) (Palmografos.com)
..."Εξαιρετικό ήδη
από τη σύλληψή του, το θεατρικό πρότζεκτ του VAULT "Ο Γιος μου…"
φέρνει στο προσκήνιο τις μητέρες επιφανών ανδρών. Η μητέρα του Διονύσιου
Σολωμού με την ψυχωμένη ερμηνεία της Μάγδας Κατσιπάνου και το αριστοτεχνικά
γραμμένο -και μάλιστα στο ιδιόλεκτο της εποχής και του τόπου- κείμενο του
Περικλή Μοσχολιδάκη αλλά και την εύστοχη σκηνοθεσία του προκαλεί έντονη
συγκίνηση"... Πέλα Σουλτάτου (Περιοδικό Φρέαρ)
..."Μια υπέροχη
ιστορική παράσταση, προϊόν τεράστιας έρευνας και δοσμένη με ξεχωριστή ζωντάνια,
με κομψότητα και τοπικό «χρώμα». Η σκηνοθεσία του Περικλή Μοσχολιδάκη, σε
συνδυασμό με το ονειρεμένο τσέλο της βραδιάς, μάς έκαναν να φύγουμε με την ψυχή
μας γεμάτη συναίσθημα και δέος. Ο λόγος και η ερμηνεία της ταλαντούχας Μάγδας
Κατσιπάνου αριστουργηματικά. Μία παράσταση ιδιαίτερης ποιότητας που κατάφερε να
μας πάρει μαζί της, να μας κάνει να ονειρευτούμε, να δακρύσουμε και να
γελάσουμε. Τα σκηνικά του Μάριου Βουτσινά εκλεπτυσμένα, συμβολικά, αισθητικά
λιτά, υπέροχα κομψά, συμπλήρωναν και υποστήριζαν την ικανότατη Μάγδα
Κατσιπάνου, που μαζί με τον πολύ ατμοσφαιρικό φωτισμό του Άκη Σαμόλη
δημιουργούν μια ποιητικότατη παράσταση, βασισμένη στον λόγο. Μια παράσταση που
δεν ξεχνιέται εύκολα, που σε διαπερνά, που τη νιώθεις μέσα σου μέρες αργότερα,
που θέλεις να τη διηγηθείς, να τη μοιραστείς. Μια ανεκτίμητη παράσταση, που σου
αφήνει έντονα τα συναισθήματα της πίκρας, της αβεβαιότητας, της προδοσίας και
της δικαιοσύνης!"... Ειρήνη Αϊβαλιώτου (catisart.gr)
..."Η ερμηνεία της
κυρίας Κατσιπάνου, συγκλονιστική, καθηλωτική. Μέσα από την απλότητά της
καταφέρνει να αναπαραστήσει μπροστά μας ένα ζωντανό κόσμο από διαφορετικά συναισθήματα
και χαρακτήρες. Μια παράσταση ιδιαίτερη, ξεχωριστή, που σε ακολουθεί ώρες μετά.
Πολλά συγχαρητήρια τόσο στον Περικλή Μοσχολιδάκη, για το εξαίρετο κείμενο και
την σκηνοθεσία της «Διάφανης» όσο και στην πρωταγωνίστρια Μάγδα Κατσιπάνου, που
αν και η πρώτη της επαγγελματική δουλειά, μας δείχνει ότι με το μοναδικό της
ταλέντο έχει να προσφέρει πάρα πολλά στο χώρο του Θεάτρου και όχι μόνο. Σας
ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας για την μοναδική αυτή εμπειρία που μας
προσφέρατε και που δεν πρέπει κανείς να χάσει"...Λιναρίτης Γιώργος (Art
Magazino)
...“Με δυο μόνο λόγια η
διάφανη Αγγέλικα του Περικλή Μοσχολιδάκη, με την ειλικρίνεια των προθέσεων και
των λόγων της, κάνει το δράμα μιας μαντενούτας ποπολάρας του 19ου αι. να μας
αφορά σήμερα, να μας νοιάζει. Και το καταφέρνει με την υποκριτική δεινότητα της
Μάγδας Κατσιπάνου, με το παιχνιδιάρικο τσέλο του Κωνσταντίνου Χίνη, ακόμη και
με το εντυπωσιακό μαύρο φόρεμα του Μάριου Βουτσινά, που αφαιρείται, για να μας
παραδώσει μιαν Αγγέλικα εξαγνισμένη πια από την εξομολόγηση, ντυμένη στα λευκά,
που ανακουφίζει. Ανακουφίζει κι εκείνην κι εμάς μαζί!”... Γιάννης
Καρνεσιώτης (Boem Radio)
..."Το κείμενο
ταξιδεύει τον θεατή σε άλλη εποχή και χώρο. Η σκηνοθεσία λιτή και δωρική. Η
ερμηνεία της Μάγδας Κατσιπάνου δουλεμένη, διατηρεί μέτρο και ρυθμό και
παρασύρει το θεατή στην αφήγηση με μοναδικό τρόπο. Τα σκηνικά από τον Μάριο
Βουτσινά εξαιρετικής αισθητικής, ενισχύουν την ατμόσφαιρα που απαιτείται
συνδυάζοντας κλασικά και σύγχρονα στοιχεία με αρμονικό τρόπο. Οι φωτισμοί από
τον Άκη Σαμόλη επίσης ενισχύουν τις ατμόσφαιρες και δημιουργούν συναισθηματική
ένταση στα σημεία που το έργο το απαιτεί"... Βίκυ Διαμάντη (Laflink)
... “Μια καταπληκτικη
παράσταση, που μπορεί να χαρακτηριστεί και ώς ένα "μάθημα", όχι μονο
για την ιστορία της αλλά για την μοναδική ερμηνεία της κυρίας Μάγδας
Κατσιπάνου. Το κατάμεστο θεατρο δεν ανέπνεε για 75 λεπτά! Υπεροχο το κείμενο
και η σκηνοθεσία του Περικλή Μοσχολιδάκη! Ενα μεγάλο μπράβο σε ολους τους
συντελεστές! Ενα μεγάλο ευχαριστωγια όσα είδαμε και νιώσαμε σε ενα τόσο υπεροχο
εργο που ευχαριστήθηκε η ψυχή μας!”... Πόλλυ Μαρμαρινού (freshart24.gr)
... “Η ερμηνεία της Μάγδα
Κατσιπάνου καθηλωτική. Εξαιρετικά παραστατική και εκφραστική. Ο λόγος, το ύφος,
η κίνηση, το βλέμμα, όλα σε πλήρη αρμονία. Ιδιαίτερη μνεία στο καταπληκτικό
κείμενο του Περικλή Μοσχολιδάκη. Ο λόγος αριστουργηματικός, σε επτανησιακό
ιδίωμα σε μεταφέρει αβίαστα σε μια άλλη εποχή. Μια καταπληκτική παράσταση που
σου δημιουργεί πλήθος συναισθημάτων και αναμοχλεύει άλλα τόσα”… Ειρήνη
Ζαβιτσάνου (Musiccorner.gr)
...“Κείμενο με εξαιρετική γλώσσα, θαυμάσιες ισορροπίες, ιστορική ακρίβεια, χιούμορ και σπαρακτική ειλικρίνεια. Γίνεται το θεμέλιο ενός υποκριτικού ρεσιτάλ από την ηθοποιό η οποία οδηγεί με ακρίβεια τις συναισθηματικές εκρήξεις στο κορύφωμά τους ενώ αναδεικνύει ταυτόχρονα όλες τις αποχρώσεις του περίπλοκου ψυχισμού της. Σκηνοθεσία ζυγισμένη και διακριτική, χωρίς υπερβολές και εντυπωσιασμούς, βασισμένη στην ερμηνεία της ταλαντούχας ηθοποιού. Σκηνικό περιβάλλον διακριτικό, καλαίσθητο και λειτουργικό. Μια παράσταση χειροποίητη και μαγική που θα την αγαπήσετε τόσο όσο την αγάπησαν κι εκείνοι του την δημιούργησαν. Μην την χάσετε!”... Μαρία Κυριάκη (Επί Σκηνής)
* ΜΕΤΑ ΤΗΝ
ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ
ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΗΛΗ ΘΕΑΜΑΤΩΝ:
ΗΜΕΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:
Τετάρτη, Πέμπτη στις 21:00
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 80 λεπτά (χωρίς
διάλειμμα)
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Γενική είσοδος:
12 ευρώ
Μειωμένο: 10
ευρώ Φοιτητές / Μαθητές / Σπουδαστές / Κάτοχοι Κάρτας Πολυτέκνων (ΑΣΠΕ) / ΑμΕΑ
/ Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας (ΟΑΕΔ) /Συνταξιούχοι
Ατέλειες: 5 ευρώ
ΧΟΡΗΓΟΙ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
amna.gr, kanaliena.gr, 94fm.gr, DownTownMagazineGreece, zougla.gr, unfollow.com.gr, aixmi.gr, diastixo.gr, artplay.gr, cosmopoliti.com, bovary.gr, allyou.gr, theatrikaprogrammata.gr, koitamagazine.gr, musicity.gr, all4fun.gr, gefira.gr, urbanlife.gr, thinkdrops.gr, artic.gr, passiontheater.gr, tritokoudouni.gr, theatromania.gr, dudukatheater.com, streetradio.gr, e-radio.gr, e-daily.gr, e-agenda, ertopen.com, sinwebradio.com, catisart.gr, episkinis.gr, fermouart.gr, boemradio.com, artandpress.gr, artmagazino, texnis sergiani (metadeftero.gr), paraskinia.com, lavart.gr, tetragwno.gr,
almaradio.fm, pagenews.gr
Πολυχώρος VAULT THEATRE PLUS
Μελενίκου 26,
Γκάζι, Βοτανικός
Πλησιέστερος
σταθμός μετρό: Κεραμεικός (8' περίπου με τα πόδια)
Πληροφορίες-κρατήσεις: 213 0356472
/ 6949534889
(για τηλεφωνικές κρατήσεις 11:00 - 14:00 και 17:00 -
21:00)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου