
Ἀντόνιο Περέϊρα (Antonio Pereira
Ἡ ἀναγνώριση
(El reconocimiento)
ΕΝΑ
ΑΓΟΡΙ ἀπὸ τὴν Κάμπιλα, ποὺ κατόρθωσε κι ἔμαθε γράμματα, τὸν
ἀνακήρυξαν Ἐκλεκτὸ Τέκνο τῆς πόλης ὅταν μεγάλωσε κι ἀσπρίσανε
τὰ γένια του.
Ἕνα βράδυ διέσχιζε τὴ γέφυρα μ’ ἕναν συγχωριανὸ ποὺ δὲν
εἶχε κάποιον τιμητικὸ τίτλο καὶ σκέφτηκε ὅτι ἂν μιὰ ριπὴ
ἀνέμου τοὺς ἔριχνε στὸ ποτάμι, ὁ ἐκλεκτὸς θὰ ἦταν ὁ πρῶτος ποὺ θὰ
ἔσωζαν.
Ἡ ἀδικία τοῦ φαινόταν κατάφωρη, ἀλλὰ ἔνιωσε ἀνακούφιση
ὅταν θυμήθηκε ὅτι σὲ ὁλόκληρη τὴν περιοχὴ ἦταν ὁ μόνος ποὺ δὲν
ἤξερε κολύμπι.
Πηγή: Cuentos de la Cábila (2000).
Ὁ Ἀντόνιο Περέϊρα (Antonio Pereira, 1923-2009)
εἶναι ἕνας ἀπὸ τοὺς σημαντικότερους καὶ πιὸ εὐφάνταστους
διηγηματογράφους μιᾶς χώρας, τῆς Ἱσπανίας, μὲ τεράστια
παράδοση στὸ εἶδος. Στὶς Ἱστορίες ἀπὸ τὴν Κάμπιλα
(ποὺ θὰ κυκλοφορήσουν στὰ ἑλληνικὰ ἐντὸς τοῦ 2025 ἀπὸ τὶς
Ἐκδόσεις Opera) συνθέτει ἕνα ἐντυπωσιακὸ παλίμψηστο ἱστοριῶν
ἐνηλικίωσης καὶ συναισθηματικῆς ἐκπαίδευσης μὲ σκηνικὸ τὴ
Δεύτερη Ἱσπανικὴ Δημοκρατία καὶ τὰ πρῶτα χρόνια τῆς
φρανκικῆς δικτατορίας.
Συλλογικὴ
μετάφραση: Μαρία Ἀθανασιάδου, Θεώνη Κάμπρα, Ἀλίκη Μανωλᾶ,
Ἰφιγένεια Ντούμη, Κωνσταντῖνος Παλαιολόγος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου