oikologein

Για όσους πάνε γυρεύοντας στο χώρο της Οικολογίας και του Πολιτισμού. Υπό τη διαχείριση του Γιάννη Σχίζα

Ημέρες ορειβασίας

Ημέρες ορειβασίας

Κυριακή 20 Απριλίου 2025

Βιρ­τζί­νια Γούλφ (Virginia Woolf): Στοι­χειω­μέ­νο σπί­τι

 



By planodion on 20 Ἀπρίλιος 2025



Βιρ­τζί­νια Γούλφ (Virginia Woolf)


Στοι­χειω­μέ­νο σπί­τι

(A HauntedHouse)


,ΤΙ ΩΡΑ καὶ νὰ ξυ­πνοῦ­σε κα­νείς, ἄκου­γε μιὰ πόρ­τα νὰ κλεί­νει. Πή­γαι­ναν ἀπὸ δω­μά­τιο σὲ δω­μά­τιο, πια­σμέ­νοι χέ­ρι-χέ­ρι, ση­κώ­νον­τας κά­τι ἐδῶ, ἀνοί­γον­τας κά­τι ἐκεῖ, προ­σπα­θῶν­τας νὰ βε­βαιω­θοῦν – ἕνα φα­σμα­τι­κὸ ζεῦ­γος.

       «Ἀκρι­βῶς ἐδῶ τὸ ἀφή­σα­με», ἔλε­γε ἐκεί­νη. Καὶ ἐκεῖ­νος πρό­σθε­τε: «Κι ἐδῶ ἐπί­σης!» «Εἶ­ναι στὸν ἐπά­νω ὄρο­φο», ἔλε­γε ἐκεί­νη σι­γα­νά. «Καὶ στὸν κῆ­πο», ψι­θύ­ρι­ζε ἐκεῖ­νος. «Νὰ κά­νου­με ἡσυ­χία», ἔλε­γαν, «ἀλ­λιῶς θὰ τοὺς ξυ­πνή­σου­με».

       Ἀλ­λὰ στὴν πραγ­μα­τι­κό­τη­τα δὲν μᾶς ξυ­πνού­σα­τε. Ὄχι. «Κά­τι ψά­χνουνˑ τρά­βη­ξαν μό­λις τὴν κουρ­τί­να», ἔλε­γε ὁ ἕνας ἀπὸ μᾶς κι ἔπει­τα διά­βα­ζε μιὰ-δύο σε­λί­δες ἀκό­μη. «Τώ­ρα τὸ βρῆ­καν», δια­βε­βαί­ω­νε ὁ ἄλ­λος στα­μα­τῶν­τας νὰ γρά­φει. Καὶ κα­μιὰ φο­ρά, ὅταν ὁ ἕνας μας κου­ρα­ζό­ταν ἀπὸ τὸ διά­βα­σμα, ση­κω­νό­ταν νὰ ρί­ξει μιὰ μα­τιά, τὸ σπί­τι ἔρη­μο, οἱ πόρ­τες ὀρ­θά­νοι­χτες, ἀκου­γό­ταν μό­νο τὸ χα­ρού­με­νο γουρ­γου­ρη­τὸ τῶν πε­ρι­στε­ριῶν ἀπ’ ἔξω καὶ ὁ βόμ­βος τῆς ἀλω­νι­στι­κῆς μη­χα­νῆς ἀπὸ τὸ γει­το­νι­κὸ ἀγρό­κτη­μα. «Για­τί ἦρ­θα ἐδῶ; Τί γύ­ρευα;» Τὰ χέ­ρια μου ἦταν ἄδεια. «Ἴσως εἶ­ναι στὸ ἐπά­νω πά­τω­μα.» Τὰ μῆ­λα ἦταν στὴ σο­φί­τα. Κι ἔτσι πά­λι κά­τω, ὁ κῆ­πος ἥσυ­χος ὅπως πάν­τα, μό­νο ποὺ τὸ βι­βλίο εἶ­χε γλι­στρή­σει καὶ εἶ­χε πέ­σει στὸ γρα­σί­δι.

       

Ἀλ­λὰ τε­λι­κὰ ὅ,τι ἔψα­χναν τὸ βρῆ­καν στὸ σα­λό­νι. Ὄχι ὅτι μπο­ροῦ­σε κα­νεὶς νὰ τοὺς δεῖ. Τὰ πα­ρά­θυ­ρα κα­θρέ­φτι­ζαν μῆ­λα, τριαν­τά­φυλ­λα· τὰ φύλ­λα τῶν δέν­τρων φαί­νον­ταν κα­τα­πρά­σι­να στὸ τζά­μι. Ὅταν οἱ δυό τους με­τα­κι­νοῦν­ταν στὸ σα­λό­νι, τὰ μῆ­λα ἦταν γυ­ρι­σμέ­να στὴν κί­τρι­νη πλευ­ρά τους. Ὡστό­σο, τὴν ἑπό­με­νη στιγ­μή, ὅταν ἡ πόρ­τα ἄνοι­γε, ἔβλε­πα ξε­δι­πλω­μέ­νο στὸ πά­τω­μα, στη­ριγ­μέ­νο στοὺς τοί­χους, αἰ­ω­ρού­με­νο ἀπὸ τὸ τα­βά­νι – τί πρᾶγ­μα; Τὰ χέ­ρια μου ἦταν ἄδεια. Ἡ σκιὰ μιᾶς κί­χλης διέ­σχι­ζε τὸ χα­λί· μέ­σα ἀπὸ τὴ βα­θιὰ σιω­πὴ ἔφτα­νε τὸ γουρ­γου­ρη­τὸ τῶν πε­ρι­στε­ριῶν. «Ἀσφα­λής, ἀσφα­λής, ἀσφα­λής», ἡ καρ­διὰ τοῦ σπι­τιοῦ ἀν­τη­χοῦ­σε ἁπα­λά. «Ὁ θη­σαυ­ρὸς εἶ­ναι θαμ­μέ­νος· τὸ δω­μά­τιο...» Ὁ ἁπα­λὸς ἦχος ξαφ­νι­κὰ ἔπαυε. Ἄ, μή­πως αὐ­τὸς ἦταν ὁ θαμ­μέ­νος θη­σαυ­ρός;

       Τὴν ἑπό­με­νη στιγ­μή το φῶς ἔσβη­νε. Ἔξω στὸν κῆ­πο λοι­πόν; Ἀλ­λὰ τὰ δέν­τρα ἔγερ­ναν στὸ σκο­τά­δι ἀνα­ζη­τῶν­τας μιὰ ξε­χα­σμέ­νη ἀχτί­να φω­τός. Ὄμορ­φη, λε­πτή, δρο­σε­ρή, πέ­ρα μα­κριά, ἡ ἀχτί­να ποὺ ἀνα­ζη­τοῦ­σα ἔλαμ­πε πάν­το­τε πί­σω ἀπὸ τὸ τζά­μι. Ὁ θά­να­τος ἦταν τὸ τζά­μιˑ ὁ θά­να­τος ἦταν πα­ρὼν ἐδῶ μα­ζί μας, παίρ­νον­τας τὴ γυ­ναῖ­κα πρῶ­τα, πρὶν ἀπὸ ἑκα­τον­τά­δες χρό­νια, φεύ­γον­τας ἀπὸ τὸ σπί­τι, σφρα­γί­ζον­τας τὰ πα­ρά­θυ­ρα· τὰ δω­μά­τια ἔμει­ναν στὸ σκο­τά­δι. Ἐκεῖ­νος ἔφυ­γε, τὴν ἐγ­κα­τέ­λει­ψε, πῆ­γε στὸν βορ­ρᾶ, πῆ­γε στὴν ἀνα­το­λή, εἶ­δε τὰ ἀστέ­ρια στὸ νό­τιο ἡμι­σφαί­ριο· ἀνα­ζή­τη­σε τὸ σπί­τι, τὸ βρῆ­κε με­τα­φερ­μέ­νο στὴ Νό­τια Ἀγ­γλία. «Ἀσφα­λεῖς, ἀσφα­λεῖς, ἀσφα­λεῖς», ἡ καρ­διὰ τοῦ σπι­τιοῦ ἀν­τη­χοῦ­σε χα­ρού­με­να. «Ὁ θη­σαυ­ρὸς εἶ­ναι δι­κός σου.» Τώ­ρα ση­κώ­θη­κε ἀέ­ρας στὴ λε­ω­φό­ρο. Τὰ δέν­τρα λυ­γί­ζουν, λι­κνί­ζον­ται. Μὲς στὴ βρο­χὴ τὸ φεγ­γα­ρό­φω­το χύ­νε­ται καὶ σκορ­πί­ζε­ται κά­τω. Ἀλ­λὰ ἡ λάμ­ψη τῆς λάμ­πας φω­τί­ζει τὸ πα­ρά­θυ­ρο. Τὸ κε­ρὶ καί­γε­ται καὶ σβή­νει. Στὸ σπί­τι, ἀνοί­γον­τας τὰ πα­ρά­θυ­ρα, ψι­θυ­ρί­ζον­τας γιὰ νὰ μὴ μᾶς ξυ­πνή­σουν, τὸ φα­σμα­τι­κὸ ζεῦ­γος πε­ρι­πλα­νιέ­ται, ἀνα­ζη­τᾶ τὴ χα­ρά του.

       «Ἐδῶ κοι­μό­μα­σταν», λέ­ει ἐκεί­νη. Κι ἐκεῖ­νος συμ­πλη­ρώ­νει: «Ἀνα­ρίθ­μη­τα φι­λιά.» «Ξυ­πνῶν­τας τὸ πρωί –.» «Ἀσή­μι στὰ δέν­τρα–.» «Στὸ ἐπά­νω πά­τω­μα –.» «Στὸν κῆ­πο –.» «Ὅταν ἐρ­χό­ταν τὸ κα­λο­καί­ρι –.» «Τὸ χιό­νι τὸν χει­μῶ­να –.» Οἱ πόρ­τες ἀκού­γον­ται στὴν ἀπό­στα­ση νὰ κλεί­νουν μ’ ἕναν ἦχο σὰν τὸν χτύ­πο τῆς καρ­διᾶς.

       Πλη­σιά­ζουν, στα­μα­τοῦν στὸ κα­τώ­φλι τῆς ἐξώ­πορ­τας. Ὁ ἀέ­ρας πέ­φτει, ἡ βρο­χὴ ρί­χνει τὶς ἀση­μέ­νιες ψι­χά­λες της στὸ γρα­σί­δι. Τὸ βλέμ­μα μας θαμ­πώ­νει, δὲν ἀκοῦ­με τὰ βή­μα­τα πί­σω μας· δὲν βλέ­που­με τὴν κυ­ρία μὲ τὸν φα­σμα­τι­κὸ μαν­δύα. Τὰ χέ­ρια του κρύ­βουν προ­στα­τευ­τι­κὰ τὴ φλό­γα. «Κοί­τα», λέ­ει ἥσυ­χα. «Σὲ ὕπνο βα­θύ. Τὰ χεί­λη τους χορ­τα­σμέ­να ἀγά­πη.»

       Σκύ­βον­τας, κρα­τῶν­τας τὴν ἀση­μέ­νια λάμ­πα ἀπὸ πά­νω μας, μᾶς κοι­τοῦν μὲ προ­σή­λω­ση ὥρα πολ­λή. Σιω­ποῦν. Ση­κώ­νε­ται ἀέ­ρας· ἡ φλό­γα γέρ­νει ἐλα­φρά. Τὸ φεγ­γα­ρό­φω­το πέ­φτει στὸ πά­τω­μα καὶ στὸν τοῖ­χο καὶ βά­φει μὲ ἀσή­μι τὰ σκυ­φτὰ πρό­σω­πά τους· τὰ συλ­λο­γι­σμέ­να πρό­σω­πά τους· τὰ πρό­σω­πά τους, ποὺ μᾶς πε­ριερ­γά­ζον­ται κα­θὼς κοι­μό­μα­στε, καὶ ποὺ ἀνα­ζη­τοῦν τὴν κρυ­φὴ χα­ρά μας.

       «Ἀσφα­λής, ἀσφα­λής, ἀσφα­λής», ἡ καρ­διὰ τοῦ σπι­τιοῦ ἀν­τη­χεῖ πε­ρή­φα­να. «Πολ­λὰ χρό­νια –» ἀνα­στε­νά­ζει ἐκεῖ­νος. «Ὡστό­σο γύ­ρι­σες πά­λι κον­τά μου.» «Ἐδῶ», ψι­θυ­ρί­ζει ἐκεί­νη «νὰ βυ­θί­ζο­μαι στὸν ὕπνο· νὰ δια­βά­ζω στὸν κῆ­πο· νὰ γε­λῶ, με­τα­φέ­ρον­τας μῆ­λα στὴ σο­φί­τα. Ἐδῶ ἀφή­σα­με τὸν θη­σαυ­ρό μας –» Κα­θὼς σκύ­βουν, τὸ φῶς πέ­φτει πά­νω στὰ βλέ­φα­ρά μου. «Ἀσφα­λής, ἀσφα­λής, ἀσφα­λής!» ἀν­τη­χεῖ ἔν­το­να ἡ καρ­διὰ τοῦ σπι­τιοῦ. Ξυ­πνῶ βγά­ζον­τας μιὰ δυ­να­τὴ φω­νή: «Ὥστε αὐ­τὸς εἶ­ναι ὁ κρυμ­μέ­νος θη­σαυ­ρός σας; Τὸ φῶς στὴν καρ­διά.»



Πηγή: Classic Short Stories:

https://www.classicshorts.com/stories/haunths.html

Ἡ Βιρ­τζί­νια Γοὺλφ (Virginia Woolf, 1882-1941) ἦταν Ἀγ­γλί­δα συγ­γρα­φέ­ας. Θε­ω­ρεῖ­ται μιὰ ἀπὸ τὶς ση­μαν­τι­κό­τε­ρες ἐκ­προ­σώ­πους τοῦ κι­νή­μα­τος τοῦ μο­ντερ­νι­σμοῦ. Πρω­το­στά­τη­σε στὴ χρή­ση τῆς συ­νει­δη­σια­κῆς ρο­ῆς ὡς ἀφη­γη­μα­τι­κοῦ τρό­που. Ἡ Γοὺλφ ἄρ­χι­σε νὰ γρά­φει ἐπαγ­γελ­μα­τι­κὰ τὸ 1900. Κα­τὰ τὴ διάρ­κεια τοῦ με­σο­πο­λέ­μου, εἶ­χε πρω­τα­γω­νι­στι­κὸ ρό­λο στὴ λο­γο­τε­χνι­κὴ καὶ καλ­λι­τε­χνι­κὴ σκη­νὴ τοῦ Λον­δί­νου. Τὸ 1915 δη­μο­σί­ευ­σε τὸ πρῶ­το της μυ­θι­στό­ρη­μα (The Voyage Out) στὸν ἐκ­δο­τι­κὸ οἶ­κο Gerald Duckworth and Company, ἰδιο­κτη­σία τοῦ ἑτε­ρο­θα­λοῦς ἀδελ­φοῦ της. Τὰ πιὸ γνω­στὰ ἔρ­γα της εἶ­ναι τὰ μυ­θι­στο­ρή­μα­τα Mrs Dalloway (1925), To the Lighthouse (1927) καὶ Orlando (1928). Εἶ­ναι ἐπί­σης γνω­στὴ γιὰ τὰ δο­κί­μιά της, ὅπως τὸ A Room of One's Own (1929). Μὲ τὴ Γοὺλφ ἀσχο­λή­θη­κε ἐπι­στα­μέ­νως ἡ φε­μι­νι­στι­κὴ κρι­τι­κὴ τῆς δε­κα­ε­τί­ας τοῦ 1970. Τὰ ἔρ­γα της, με­τα­φρα­σμέ­να σὲ πε­ρισ­σό­τε­ρες ἀπὸ 50 γλῶσ­σες, ἀπο­τε­λοῦν πη­γὴ ἔμ­πνευ­σης γιὰ τὸ φε­μι­νι­στι­κὸ κί­νη­μα. Ἀμέ­τρη­το πλῆ­θος βι­βλί­ων εἶ­ναι ἀφιε­ρω­μέ­νο στὸ ἔρ­γο της ἐνῷ ἡ ζωή της ἔχει γί­νει θέ­μα πολ­λῶν θε­α­τρι­κῶν ἔρ­γων, μυ­θι­στο­ρη­μά­των καὶ ται­νιῶν.

Μετάφραση ἀπὸ τὰ ἀγγλικά:

Ὁ Τά­σος Ἀνα­στα­σί­ου γεν­νή­θη­κε στὴν Ἀθή­να τὸ 1966. Τε­λευ­ταῖο βι­βλίο του: Ἡ ὑπο­μο­νὴ καὶ τὸ πεῖ­σμα (Μυ­θι­στό­ρη­μα), Κουκ­κί­δα, Ἀθή­να 2022.


Πλανόδιον - Ιστορίες Μπονζάι © 2025.
Manage your email settings or unsubscribe.           

Αναρτήθηκε από oikoparaxenos στις 3:49 μ.μ.
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis!Κοινοποίηση στο XΜοιραστείτε το στο FacebookΚοινοποίηση στο Pinterest
Ετικέτες Πολιτισμός, Τέχνη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα
Εγγραφή σε: Σχόλια ανάρτησης (Atom)

Έργο της Κυριακής Δραγομένη

Έργο της Κυριακής Δραγομένη
Η καταλυτική δράση των οικολογικών οργανώσεων. "ΚΛΙΚ"στη φωτο

ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ

ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ
Στη Βουλγαρία, οι ανεμογεννήτριες είναι ελάχιστες - και αυτές μάλιστα είναι τοποθετημένες σε χερσαίο, πεδινό έδαφος....ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΠΕΤΡΕΣ

ΠΕΤΡΕΣ
Απλώς πέτρες, αλλά τόσο καλαίσθητες....ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

Έτσι εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο

Έτσι εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο
Στις βουλγαρικές πόλεις του Εύξεινου εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο με διατάξεις όπως αυτή, που παράγει ήχους με το φύσημα του ανέμου..ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

Σαλβατόρ Νταλί

Σαλβατόρ Νταλί
Του ερωτισμού σου τα οράματα....ΚΛΙΚ τη φωτο

ΕΤΣΙ ΗΘΕΛΑΝ ΤΑ ΑΙΟΛΙΚΆ ΤΟΥΣ !

ΕΤΣΙ ΗΘΕΛΑΝ ΤΑ ΑΙΟΛΙΚΆ ΤΟΥΣ !
Πριν μερικά χρόνια, η εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ" δημοσίευε αυτό το σκαρίφημα (ευτυχώς μόνο !) μιας ομάδας πανεπιστημιακών στην Θράκη, που φαντασίωναν με αυτό το τρόπο την παρανοϊκή εξέλιξη της αιολικής ιδέας : Αεμογεννήτριες παντού, σήμερα στα Μετέωρα και αύριο στην Ακρόπολη !

Με το τρόπο του Γ.Σ

Όσο προχωρεί ο καιρός και τα γεγονότα, ζω ολοένα με το εντονώτερο συναίσθημα πως δεν είμαστε στην Ελλάδα, πως αυτό το κατασκεύασμα που τόσο σπουδαίοι και ποικίλοι απεικονίζουν καθημερινά δεν είναι ο τόπος μας αλλά ένας εφιάλτης με ελάχιστα φωτεινά διαλείμματα, γεμάτα μια πολύ βαριά νοσταλγία.


Πηγή: Γιώργος Σεφέρης - Μέρες Γ΄


Συμβαίνουν εις τας Σερβίας......

Συμβαίνουν εις τας Σερβίας......
Με αυτό το τρόπο ενημερώνουν τους υποψηφιους πελάτες μιας χαρτοπαικτικής λέσχης ότι απαγορεύεται η οπλοφορία εντός της αιθούσης..

Ανθρωπολογία της παρακμής

Το πέρασμά μου από διάφορες θέσεις της δημόσιας, της επαγελματικής και της κοινωνικής ζωής, με έπεισε για την ύπαρξη μούτσων που θέλουν να γίνουν καμαρότοι ακόμη και τότε που το καράβι βυθίζεται. Αισθάνομαι υποχρεωμένος να κοινοποιήσω αυτή την αλήθεια στον κάθε ένα που μπορώ να επηρεάσω και που προβληματίζεται για την ανθρωπολογία της παρακμής.

Λίστα ιστολογίων

  • Newsroom | naftemporiki.gr
    Κρήτη: Χωρίς τις αισθήσεις της 40χρονη μετά από πτώση από τα Ενετικά Τείχη στο Ηράκλειο
    Πριν από 4 ώρες
  • dasarxeio.com
    Συμμετοχή της Ε.Ε.Δ.Π. Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας στην ημερίδα με θέμα «Τεχνητή Νοημοσύνη, Περιβάλλον και Φυσικές Καταστροφές»
    Πριν από 6 ώρες
  • What's new
    'All the cocoa trees will be destroyed'
    Πριν από 1 ημέρα
  • Γη και Ελευθερία.
    Σούνιο.
    Πριν από 2 ημέρες
  • Πόλεις και Πολιτικές
    «Παλιόχωρα Καταλαγαρίου : Διάλογος Ιστορίας και Τοπικής Ανάπτυξης»
    Πριν από 6 ημέρες
  • Δασαμάρι S.O.S.
    Πήγε για μεροκάματο και έμεινε στον τόπο από ηλεκτροπληξία
    Πριν από 6 ημέρες
  • Define Normal
    Ο βραχόκηπος με το όνομα Ναυτίλος στο κτήμα Συγγρού
    Πριν από 1 εβδομάδα
  • oikoniki
    Τραμπισμός. Το τελευταίο στάδιο της καπιταλιστικής χυδαιότητας και απειλής
    Πριν από 4 εβδομάδες
  • art noise
    National Gallery of London
    Πριν από 4 μήνες
  • Painting of the Day, Daily Oil Paintings by Delilah
    Bee and Christmas lights
    Πριν από 5 μήνες
  • ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
    Παράταση ζωής
    Πριν από 1 χρόνια
  • Υμηττός - Υψίπολις
    ‘’ΕΞΗΜΕΡΩΣΗ’’ του ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ ΠΑΠΑΜΑΡΚΟΥ
    Πριν από 5 χρόνια
  • archaeopteryx
    Τα πολλά αιολικά και φ/β αυξάνουν (πολύ) το κόστος του συστήματος. (Τα λίγα, το αυξάνουν λιγότερο). Φάτε μάτια ψάρια...
    Πριν από 5 χρόνια
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ
    SOS! Με υπογραφή του Υπουργού Περιβάλλοντος κου Χατζηδάκη καταστρέφεται το ΓΕΩΠΑΡΚΟ ΣΗΤΕΙΑΣ
    Πριν από 5 χρόνια
  • GREEK FORESTS
    ΟΙ ΡΥΠΟΙ ΤΗΣ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑΣ ΦΘΑΝΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΕΜΒΡΥΟ.
    Πριν από 5 χρόνια
  • arts
    Αν η Αθήνα: Ομαδική εικαστική έκθεση στον Ιανό
    Πριν από 5 χρόνια
  • Agrokarma
    Πριν από 7 χρόνια
  • Archetype: To πιο ενημερωμένo 'περιοδικό' για αρχιτέκτονες
Εμφάνιση 5 Εμφάνιση όλων

Με ενδιαφέρουν

http://www.monumenta.org/



https://eepf.gr/el



http://www.eduportal.gr/


http://omilosfi.gr/


https://www.facebook.com/polikmag/


www.urbanpoint.gr/


https://apopeirates.blogspot.com/




http://greekarchitects.gr


http:/

http://ophioussa.blogspot.com/

/prasinoi.gr/category/sta-media/

http://www.nomosphysis.org.gr/



http://www.topontiki.gr/


www.pezoporia.gr



http://antigoldgr.org/

Αρχειοθήκη ιστολογίου

  • ▼  2025 (462)
    • ►  Μαΐου (50)
    • ▼  Απριλίου (102)
      • ΑΝΘΡΩΠΟΣ - αφιέρωμα στον Ντεριντά
      • ΝΕΟ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ: ΧΑΜΕΝΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΕΝΟΣ ...
      • Σισσυ Δουτσίου
      • Τι είναι και τι θέλει ο πολυπολικός κόσμος;
      • Πρωτογενής Παραγωγή στην εποχή της παγκόσμιας Κλιμ...
      • Πάνος Καραγιώργος: «Ο Ουίλλιαμ Σαίξπηρ στην Ελλάδα»
      • Γε­ρά­σι­μος Βου­τσι­νᾶς: Ἐρα­σι­τέ­χνες
      • Ο ΟΣΔΕΛ στην 21ή Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκη...
      • Ανύτη ή Τεγεάτις, Τα ποιήματα
      • Εκδήλωση Μνήμης για τον Σωκράτη Λ. Σκαρτσή
      • Η προστασία του περιβάλλοντος δεν έχει ηλικία! Γίν...
      • Εαρινή Λαθροθηρία: Συνεχίζεται το καθεστώς τρομοκρ...
      • Εξορμήσεις του ΟΦΒΘ
      • Η «σχεδία» του λαού και της μητρότητας
      • Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού. Μνήμη. Αναγνώ...
      • Το αγόρι που ταξίδεψε με ένα κοπάδι πουλιά και μια...
      • Πρωτομαγιά 2025: Για ένα βιώσιμο παρόν-Για ένα καλ...
      • Πολιτικό χρήμα άσπρο και μαύρο: φτάνει πια!
      • ΑΛΛΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ
      • Σουδάν: Θάνατοι από τον Εμφύλιο, από την πείνα και...
      • Ρί­τσαρντ Μπρό­τιγ­καν (Richard Brautigan): Δο­κί­...
      • ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΔΙΑΝΟΜΕΩΝ
      • Σόνια Ζαχαράτου, "το χάος είπε"
      • ΤΙ ΚΥΚΛΑΔΕΣ ΤΙ ΝΤΟΥΜΠΑΪ
      • Ἀν­τό­νιο Πε­ρέϊ­ρα (Antonio Pereira): Ἡ ἀνα­γνώ­ρ...
      • Σε μία χώρα που επιμένει να μην προστατεύει τα “πρ...
      • ΕΝΤΕΧΝΟΝ ΠΑΘΟΣ
      • Ἀλέ­ξαν­δρος Ρα­σκόλ­νικ: Ἡ Ὥρα τῶν Τε­ρά­των
      • Η κατοικία είναι δικαίωμα και όχι εμπόρευμα!
      • ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗΣ ΠΟΙΗΣΕΩΣ
      • ΘΑ ΚΑΨΩ ΤΟ ΠΑΡΙΣΙ
      • ΤΡΙΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ
      • Δέ­σποι­να Καϊ­τα­τζῆ‑Χου­λιού­μη: Ἀπομεινάρια
      • Τα αγριολούλουδα δεν είναι καύσιμη ύλη!
      • Βιρ­τζί­νια Γούλφ (Virginia Woolf): Στοι­χειω­μέ­ν...
      • Ἡ Άνάσταση ὡς αἴτημα καὶ νόημα ζωῆς
      • Η ψυχαγωγία σας, ο θάνατός τους !
      • Λογγίνου : Περί Ύψους
      • Δημήτρης Καράμπελας : "Διονύσης Σαββόπουλος"
      • Εξορμήσεις του Ομίλου Φίλων Βουνού Και Θάλασσας
      • Greenpeace : Δώσαμε ραντεβού στην πλατεία Κοραή
      • Καί­τη Παυ­λῆ: Ἡ φω­το­γρα­φία
      • ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ, ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
      • Ιστορική απόφαση Ανωτάτου στο ΗΒ: Ορισμός του φύλο...
      • Η κουτσουπιά (Cercis siliquastrum) ή το δένδρο του...
      • Του Τραμπ καμώματα
      • ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΔΗΣΗ: ΑΠΟΦΥΛΑΚΙΣΗ DR.MAHIR POLAT
      • Στο στόχαστρο των κυνηγών και πάλι το Τρυγόνι στη ...
      • Η ενίσχυση της τοπικοποίησης, μια οικολογική απάντ...
      • Κώ­στας Ποῦ­λος: Πλα­τεῖα Κο­λιά­τσου
      • Η άγρια χλωρίδα των πόλεων και η σημασία της
      • ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ, από την ΟΛΥΜΠΙΑΚΉ !
      • Η Κύπρος του Περικλή Νεάρχου από τις εκδόσεις «Λει...
      • Λύσεις βασισμένες στην Φύση για ανθεκτικές πόλεις
      • Χρίστος Δάλκος: ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΤΟΥ ΣΤΑΘΜΑΡΧΗ
      • ΚΩΣΤΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ / ΕΑΡΙΝΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟ...
      • Η ΑΝΟΙΞΗ ΤΗΣ ΚΙΘΑΡΑΣ
      • Χού­λιο Κορ­τά­σαρ (Julio Florencio Cortázar) Οἱ ...
      • ΜΝΗΜΗ ΛΟΡΔΟΥ ΒΥΡΩΝΑ, ΕΝΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΑ
      • Ο «τυφώνας» Τράμπ, ο εμπορικός πόλεμος και οι προε...
      • Ο Παζολίνι και το ΙΧ
      • Αστυνομική επιχείρηση αποκάλυψε κύκλωμα παράνομης ...
      • Τελευταία Νέα του Αρχιπελάγους: Άνοιξη 2025
      • Βιωματικά Σεμινάρια
      • ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ
      • Αφήστε τη φύση να ανθίσει μέσα στην πόλη! (Γιώργος...
      • Φιλιατρά : Ακμη-παρακμη
      • 22 Περιβαλλοντικές Οργανώσεις ζητούν την ανάκληση ...
      • Δη­μή­τρης Πή­χας: Τὰ σά­λια τῶν σα­λιγ­κα­ριῶν
      • ΤΕΧΝΗ & ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
      • Αστικό και περιαστικό πράσινο
      • Πασχαλινές δράσεις στα Εργαστήρια
      • Σέρτζι Πομπερμάγιερ New order
      • ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΤΗΣ ΕΣΤΙΑΣ
      • Δέ­σποι­να Καϊ­τα­τζῆ‑Χου­λιού­μη: Ἀγ­γίγ­μα­τα
      • ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ : ΠΑΙΖΩ-ΓΡΑΦίΕΣ
      • ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ-ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ 200€
      • Ανακύκλωση: Αντί για ένα βιώσιμο μοντέλο διαχείρισ...
      • Françoise Vergès : Μια φεμινιστική θεωρία της βίας
      • Η «σαγήνη του αλλόκοτου» στον Θαυμαστό Ανάποδο Κόσ...
      • Νίνα Ράπη, Πεδίο Ροής
      • Βιβλιοπαρουσίαση, ΕΜΜΑ GOLDMAN
      • Άρτεμις Ματαφιά «Μεγάλης Άνοιξης Αγάπη» Μια ανθολ...
      • ΗΜΕΡΑ ΦΙΛΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
      • Ιστορικός σεισμός στις αγορές μετά την επιβολή τελ...
      • Ο γερουσιαστής που μίλαγε 25 ώρες
      • ΛΙΓΟΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ, ΠΟΛΛΟΙ ΣΤΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ
      • Τζόρ­τζο Μανγ­κα­νέ­λλι (Giorgio Manganelli): Πε­ν...
      • ΘΥΣΙΑΣ ΔΙΚΑΙΩΣΗ
      • ΜΙΚΡΕΣ ΟΡΕΙΝΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ
      • Ας γίνει μια ημερίδα για τις δυνατότητες αξιοποίησ...
      • Ἰω­άν­να Μα­ραγ­κου­δά­κη: Χρό­νος ἀπὸ
      • Το πάρκο είναι λύση για τον περιορισμό των πλημμυ...
      • Ίχνη Λαϊκιστικού και Αντιλαϊκιστικού λόγου στην Αρ...
      • ΣΟΦΙΑ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΊΚΗ, ΑΘΗΝΑ
      • Κωνσταντίνος Θεοτόκης, Σκλάβοι στα δεσμά τους
      • Γιάννης Μανωλόπουλος :Νε­φε­λίμ
      • ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΛΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΘΗΝΑ
      • Τζον Σάιλενς: Αρχαίες μαγείες και άλλες απόκρυφες ...
      • Τάσος Θεοφίλου, Η φυλακή εισαγωγή: Χρήστος Κρυστάλλης
    • ►  Μαρτίου (101)
    • ►  Φεβρουαρίου (121)
    • ►  Ιανουαρίου (88)
  • ►  2024 (1208)
    • ►  Δεκεμβρίου (126)
    • ►  Νοεμβρίου (111)
    • ►  Οκτωβρίου (105)
    • ►  Σεπτεμβρίου (94)
    • ►  Αυγούστου (48)
    • ►  Ιουλίου (89)
    • ►  Ιουνίου (103)
    • ►  Μαΐου (98)
    • ►  Απριλίου (130)
    • ►  Μαρτίου (110)
    • ►  Φεβρουαρίου (103)
    • ►  Ιανουαρίου (91)
  • ►  2023 (873)
    • ►  Δεκεμβρίου (108)
    • ►  Νοεμβρίου (101)
    • ►  Οκτωβρίου (73)
    • ►  Σεπτεμβρίου (88)
    • ►  Αυγούστου (37)
    • ►  Ιουλίου (62)
    • ►  Ιουνίου (72)
    • ►  Μαΐου (67)
    • ►  Απριλίου (64)
    • ►  Μαρτίου (68)
    • ►  Φεβρουαρίου (68)
    • ►  Ιανουαρίου (65)
  • ►  2022 (868)
    • ►  Δεκεμβρίου (76)
    • ►  Νοεμβρίου (96)
    • ►  Οκτωβρίου (84)
    • ►  Σεπτεμβρίου (92)
    • ►  Αυγούστου (39)
    • ►  Ιουλίου (79)
    • ►  Ιουνίου (74)
    • ►  Μαΐου (65)
    • ►  Απριλίου (59)
    • ►  Μαρτίου (70)
    • ►  Φεβρουαρίου (68)
    • ►  Ιανουαρίου (66)
  • ►  2021 (882)
    • ►  Δεκεμβρίου (90)
    • ►  Νοεμβρίου (96)
    • ►  Οκτωβρίου (95)
    • ►  Σεπτεμβρίου (85)
    • ►  Αυγούστου (64)
    • ►  Ιουλίου (72)
    • ►  Ιουνίου (69)
    • ►  Μαΐου (66)
    • ►  Απριλίου (58)
    • ►  Μαρτίου (64)
    • ►  Φεβρουαρίου (57)
    • ►  Ιανουαρίου (66)
  • ►  2020 (956)
    • ►  Δεκεμβρίου (77)
    • ►  Νοεμβρίου (70)
    • ►  Οκτωβρίου (63)
    • ►  Σεπτεμβρίου (63)
    • ►  Αυγούστου (52)
    • ►  Ιουλίου (89)
    • ►  Ιουνίου (94)
    • ►  Μαΐου (85)
    • ►  Απριλίου (89)
    • ►  Μαρτίου (83)
    • ►  Φεβρουαρίου (98)
    • ►  Ιανουαρίου (93)
  • ►  2019 (1184)
    • ►  Δεκεμβρίου (108)
    • ►  Νοεμβρίου (97)
    • ►  Οκτωβρίου (93)
    • ►  Σεπτεμβρίου (84)
    • ►  Αυγούστου (58)
    • ►  Ιουλίου (79)
    • ►  Ιουνίου (116)
    • ►  Μαΐου (141)
    • ►  Απριλίου (123)
    • ►  Μαρτίου (100)
    • ►  Φεβρουαρίου (101)
    • ►  Ιανουαρίου (84)
  • ►  2018 (1160)
    • ►  Δεκεμβρίου (117)
    • ►  Νοεμβρίου (141)
    • ►  Οκτωβρίου (107)
    • ►  Σεπτεμβρίου (114)
    • ►  Αυγούστου (77)
    • ►  Ιουλίου (76)
    • ►  Ιουνίου (81)
    • ►  Μαΐου (99)
    • ►  Απριλίου (72)
    • ►  Μαρτίου (100)
    • ►  Φεβρουαρίου (93)
    • ►  Ιανουαρίου (83)
  • ►  2017 (706)
    • ►  Δεκεμβρίου (62)
    • ►  Νοεμβρίου (94)
    • ►  Οκτωβρίου (96)
    • ►  Σεπτεμβρίου (57)
    • ►  Αυγούστου (27)
    • ►  Ιουλίου (49)
    • ►  Ιουνίου (40)
    • ►  Μαΐου (62)
    • ►  Απριλίου (56)
    • ►  Μαρτίου (65)
    • ►  Φεβρουαρίου (54)
    • ►  Ιανουαρίου (44)
  • ►  2016 (665)
    • ►  Δεκεμβρίου (60)
    • ►  Νοεμβρίου (62)
    • ►  Οκτωβρίου (49)
    • ►  Σεπτεμβρίου (61)
    • ►  Αυγούστου (48)
    • ►  Ιουλίου (42)
    • ►  Ιουνίου (47)
    • ►  Μαΐου (64)
    • ►  Απριλίου (59)
    • ►  Μαρτίου (63)
    • ►  Φεβρουαρίου (51)
    • ►  Ιανουαρίου (59)
  • ►  2015 (705)
    • ►  Δεκεμβρίου (63)
    • ►  Νοεμβρίου (60)
    • ►  Οκτωβρίου (81)
    • ►  Σεπτεμβρίου (63)
    • ►  Αυγούστου (52)
    • ►  Ιουλίου (42)
    • ►  Ιουνίου (65)
    • ►  Μαΐου (49)
    • ►  Απριλίου (62)
    • ►  Μαρτίου (75)
    • ►  Φεβρουαρίου (45)
    • ►  Ιανουαρίου (48)
  • ►  2014 (548)
    • ►  Δεκεμβρίου (40)
    • ►  Νοεμβρίου (52)
    • ►  Οκτωβρίου (56)
    • ►  Σεπτεμβρίου (46)
    • ►  Αυγούστου (36)
    • ►  Ιουλίου (41)
    • ►  Ιουνίου (40)
    • ►  Μαΐου (38)
    • ►  Απριλίου (44)
    • ►  Μαρτίου (54)
    • ►  Φεβρουαρίου (51)
    • ►  Ιανουαρίου (50)
  • ►  2013 (423)
    • ►  Δεκεμβρίου (40)
    • ►  Νοεμβρίου (38)
    • ►  Οκτωβρίου (40)
    • ►  Σεπτεμβρίου (34)
    • ►  Αυγούστου (22)
    • ►  Ιουλίου (33)
    • ►  Ιουνίου (28)
    • ►  Μαΐου (50)
    • ►  Απριλίου (37)
    • ►  Μαρτίου (34)
    • ►  Φεβρουαρίου (31)
    • ►  Ιανουαρίου (36)
  • ►  2012 (308)
    • ►  Δεκεμβρίου (29)
    • ►  Νοεμβρίου (30)
    • ►  Οκτωβρίου (38)
    • ►  Σεπτεμβρίου (27)
    • ►  Αυγούστου (21)
    • ►  Ιουλίου (18)
    • ►  Ιουνίου (23)
    • ►  Μαΐου (28)
    • ►  Απριλίου (33)
    • ►  Μαρτίου (43)
    • ►  Φεβρουαρίου (16)
    • ►  Ιανουαρίου (2)
  • ►  2011 (7)
    • ►  Νοεμβρίου (1)
    • ►  Σεπτεμβρίου (1)
    • ►  Ιουλίου (2)
    • ►  Ιουνίου (1)
    • ►  Μαΐου (1)
    • ►  Μαρτίου (1)
  • ►  2010 (1)
    • ►  Νοεμβρίου (1)

Λεονάρντο Ντα Βίντσι

Λεονάρντο Ντα Βίντσι
Με την ευκαιρία της έκθεσής του στην Αθήνα......ΚΛΙΚ στη φωτο

Dirt road, της Delilah

Dirt road, της Delilah

Βουλγαρία, Εύξεινος Πόντος

Βουλγαρία, Εύξεινος Πόντος
Ένας τρόπος για να ρυθμίσουν τις ακτές...Το ύψος του κτιρίου ανυπόφορο...ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΝΤΕΡΣΟΥ ΟΥΖΑΛΑ

ΝΤΕΡΣΟΥ ΟΥΖΑΛΑ
Πολύτιμο το έργο του Βλαντιμίρ Αρσένιεβ, έδωσε την έμπνευση στον Ακίρα Κουροσάβα να γυρίσει ένα αριστούργημα...Τώρα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Στοχαστής

Με τον αξέχαστο Ευθύμη Παπαδημητρίου

Με τον αξέχαστο Ευθύμη Παπαδημητρίου

ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ

ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ
Είναι τοποθετημένος σε ένα από τα υψώματα της Επτάλοφης Ρώμης, στη Βίλα Μποργκέζε

ΤΙΒΕΡΗΣ

ΤΙΒΕΡΗΣ
Ο Τίβερης στη Ρώμη δεν είναι μικρός ποταμός. Η κάπαρη πάντως μπορεί να ξεφυτρώνει μέσα από τις πέτρες που τον περιβάλλουν

Δια χειρος Pino Pandolfini

Δια χειρος Pino Pandolfini
Στη Video Art...

Σασπένς στις αποδράσεις...

Σασπένς στις αποδράσεις...
Παλαιοκώστας, και μην τον είδατε...

Στέφανος Ρόκος

Στέφανος Ρόκος
Μια πόλη υπό διαστημική απειλή; Ίσως...

ΠΑΛΕΡΜΟ

ΠΑΛΕΡΜΟ
Γίγαντες- δέντρα κοσμούν τον βοτανικό κήπο του Παλέρμα, προαναγγέλοντας τον ερχομό της Αφρικής...

Φωτογραφια

Φωτογραφια
Με το τρόπο του Δημήτρη Βερούχη

ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΑΣ- ΝΑ EIΣΑΙ ΟΙΚΟΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ

ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΑΣ- ΝΑ EIΣΑΙ  ΟΙΚΟΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ
.

ΘΟΔΩΡΟΣ 1931-2018

ΘΟΔΩΡΟΣ  1931-2018
Ο Θεόδωρος Παπαδημητρίου γνωστός απλά ως Θόδωρος, υπήρξε σημαντικός Έλληνας γλύπτης με διεθνή αναγνώριση.

Φαίδων Πατρικαλάκις, 1935-2017

Φαίδων Πατρικαλάκις, 1935-2017
Εξωφυλλο του βιβλιου που δεν μπορεσε ο ιδιος να απολαύσει, γιατι στο μεταξύ τον βρήκε ο θάνατος....Κλικ στην εικονα

Δημιούργημα της VIVART

Δημιούργημα της VIVART
Είναι εκτεθειμένα τόσο μακριά (Γιανίτσι της Εύβοιας) πλην όμως δείχνουν κοντινά με τα πιο γνήσια αισθήματά μας

ΤΣΟΥΧΤΡΑ, του Γιάννη Στρούμπα

ΤΣΟΥΧΤΡΑ, του Γιάννη Στρούμπα
"Μόλις τη βγάλαν στην ακτή με την απόχη . - Τεράστια σαν ταψί, --γαλάζια και λευκή. –Αν και τεμαχισμένη πια –ριγώ και μόνο στη θωριά της--------Όπως αρμόζει άλλωστε---σε μια γαλανόλευκη

Laszlo Koday

Laszlo Koday
"¨ομορφο άγγιγμα".

Τόσο τρυφερό !

Τόσο τρυφερό !

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ
Η νεολαία έχει ανάγκη από είδωλα, αλλά αυτή η εξαρτησιακή σχέση θα μπορούσε να είναι πιο καλαίσθητη

ΤΟΠΙΟ

ΤΟΠΙΟ
Βικέντιος Μποκατσιάμπης

Μουσείο στο Ελληνικό

Μουσείο στο Ελληνικό
Η φωτογραφία έχει μόνο μουσειακή αξία, οι "επιβάτες" απλώς ανέρχονται σε ένα παροπλισμένο τζάμπο που "κείτεται" στο παλιό αεροδρόμιο Ελληνικού, δίπλα στο (διεκδικούμενο) μουσείο της Ολυμπιακής....ΚΛΙΚ στην ΕΙΚΟΝΑ

ARCHAEOPTERYX

ARCHAEOPTERYX
Εγκαθιστούν ανεμογεννήτριες στα ευρυτανικά βουνά, αυτοί, οι άσχετοι, οι υπαλληλίσκοι των αεριτζήδων. ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΥΠΕΡΟΧΟ ΜΑΤΑΚΙ

ΥΠΕΡΟΧΟ ΜΑΤΑΚΙ
Υπέροχο γατάκι, αλλά και το ματάκι της δεν πάει πίσω.....

ΩΣ ΠΡΟΒΑΤΑ ΕΠΙ ΜΝΗΜΟΝΙΟΝ

ΩΣ ΠΡΟΒΑΤΑ ΕΠΙ ΜΝΗΜΟΝΙΟΝ
Το ένα πρόβατο λέει στο άλλο : "Ησύχασε σου λέω! Για ντους μας πάνε !"

ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΚΛΕΟΠΑΣ


Τι κακιά μετάλλαξη έπαθε ο πίθηκος και προέκυψε το είδος μας;

Έ, κύριε Δαρβίνε;

«ΟΚΤΩ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ», περιοδικό ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΟΖΑΝΗΣ, τεύχος 176-177

Γιάννης Κουνέλης, 2017

Γιάννης Κουνέλης, 2017
Ανώνυμο έργο του, 2003

Με αφορμή τον θάνατο του Κρίστοφερ Λη

Lee
Συντάσσω ποίημα υπό απειλή
Σαν σε έργο τρόμου του Κρίστοφερ Λή
Σαν τρομοκρατημένος και από άλλους Lee –
Π.χ από τον καρατίστα μαχητή Μπρους Λη –
ή απ’ τον Νότιο στρατηγό, επίσης Λη

Εις τον ορίζοντα δεν βλέπω τη ζωή καλή
Από διαπραγματεύσεις αναμένω τη χαριστική βολή
Για την Ελλάδα δε, αλοί και τρισαλοί!
Για τα άτομα, άγνωστη η μοίρα η τρελή
Το μόνο βέβαιο, πως επιπλέουν οι φελλοί
ΓΙΑΓΚΟΣ ΡΑΠΤΗΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΡΧΙΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΡΧΙΑ
«Ο Ράμφος δεν είναι καθηγητής στο πανεπιστήμιο κι όταν μιλάει δεν μιλάει για να υπερασπιστεί τον θεσμό από τον οποίον βιοπορίζεται. Μιλάει για να υπερασπιστεί τις απόψεις του. Είναι καθαρόαιμος διανοητής και την αξιοπιστία του την αντλεί από την ίδια του τη σκέψη. Να είστε βέβαιοι πως αν ήταν καθηγητής πανεπιστημίου θα τον αντιμετώπιζαν με σεβασμό και δέος, καθότι η ωραία μας επαρχία τα σύνδρομά της δεν τα ξεπερνάει με τίποτε».ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΛΙΚ στην ΕΙΚΟΝΑ

Φωτογραφιζω- αρα υπαρχω !

Φωτογραφιζω- αρα υπαρχω !
Μου την δίνει αυτή η παρανοϊκή εμμονή στην φωτογράφηση των πάντων....Η σύγχρονη φωτογραφοποιϊα έχει καταστρέψει την παλιά, που ήταν πρωτίστως ανθολόγηση και επιλογή των πλάνων...

Λολοσίδης Γιώργος

Λολοσίδης Γιώργος
.

ΤΟΤΟΣ FOR EVER

ΤΟΤΟΣ FOR EVER

Στέφανος Σταμέλλος

Στέφανος Σταμέλλος
Ο γνωστός ορειβάτης Στέφανος Σταμέλλος, σε ένα μεγάλο οδοιπορικό του στις ακτές του Μαλιακού, συναντά έξω από ένα εξοχικό αυτή την πινακίδα.... 'Ηθος Μαφίας, που προφανώς παραμένει ατιμώρητο για πολύ καιρό - κατά πως δείχνουν οι σκουριές...

Eνός λεπτού σιγή για τον Λουκάνικο

Eνός λεπτού σιγή για τον Λουκάνικο
Ήταν ο πιο αγαπητός σκύλος στο χώρο των αντιμνημονιακών ζωόφιλων. Θα μας λείψει - κάπου θα θέλαμε να του προσφέρουμε ένα πλούσιο γεύμα και να τον πάμε βόλτα στη πλατεία Συντάγματος

«Η τσούσκα», του Κάρολου Τσίζεκ

«Η τσούσκα», του Κάρολου Τσίζεκ
Σ΄ένα ουγγρικό, θυμάμαι οβελιστήριο, - Μια πιπεριά, που μοιάζει με καρδούλα, - Μα αν τη γευτείς, σου κατακαίει τα ούλα - Μου έκανε τη μπουκιά σωστό μαρτύριο - Μ’ έχουν και τα φιλιά σου έτσι ρημάξει - Μου άναψες μια φωτιά, που θα με κάψει

Αγαθόν το εξομολογείσθαι....

Αγαθόν το εξομολογείσθαι....
Ο εκδότης ισχυρίζεται ότι «ο δρόμος για την οικολογική κόλαση είναι στρωμένος με τριαντάφυλλα», πράγμα που με βάζει σε σκέψεις : Υπάρχει οικολογική κόλαση- κοντολογίς ένας «άλλος κόσμος» όπου οι διάβολοι βασανίζουν τους αμαρτωλούς με βιοδιασπώμενα μαστίγια και καζάνια από ανακυκλωμένο σκραπ μετάλλων ; Πάντως εύχομαι το βιβλίο να είναι διαφορετικό από τους ισχυρισμούς του εκδότη…

ΗΛΙΑΣ ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ 1946-2013

ΗΛΙΑΣ  ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ 1946-2013
Νηφάλιες - κάτω από τη στάχτη - του χινοπωρινού ουρανού - νανουρίζουνε ανάλαφρα - τον ίσκιο των ονείρων τους - σαν αδελφούλες δίδυμες - που ψιθυρίζουνε στον άνεμο – μέσα απ’ τα στάχυα («Λίμνες της Χαλκιδικής», από τη ποιητική συλλογή «Στροφή»)

Βρες χρόνο...



Βρες Χρόνο για Δουλειά – / Αυτό είναι το
Τίμημα της Ευτυχίας
Βρες Χρόνο για Σκέψη – / Αυτό είναι η Πηγή της Δύναμης
Βρες Χρόνο για Παιγνίδι – / Αυτό είναι το Μυστικό της Αιώνιας Νιότης
Βρες Χρόνο για Διάβασμα – / Αυτό είναι το Θεμέλιο της Γνώσης
Βρες Χρόνο να είσαι Φιλικός – / Αυτό είναι ο Δρόμος προς την Ευτυχία
Βρες Χρόνο για Όνειρα – / Αυτά θα τραβήξουν το Όχημά σου ως τα’ Αστέρια
Βρες Χρόνο ν’ Αγαπάς και ν’ Αγαπιέσαι – / Αυτό είναι το Προνόμιο των Θεών
Βρες Χρόνο να κοιτάς Ολόγυρά σου – / Είναι πολύ σύντομη η μέρα για να είσαι
εγωϊστής
Βρες Χρόνο να Γελάς – / Αυτό είναι η Μουσική της Ψυχής
Βρες Χρόνο να είσαι Παιδί – / Για να νιώθεις Αυθεντικά Ανθρώπινος

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ

Μη-οπτικό τοπίο

Μη-οπτικό τοπίο
Υπάρχει ένα βιβλίο που ασχολείται με αυτούς που προσλαμβάνουν το τοπίο από άλλα, μη οπτικά ερεθίσματα…. Είναι το "Non-Visual Landscape: Landscape Planning for People with Vision Problems" γραμμένο από δυο Έλληνες της Αγγλίας, , την Αγγελική Κοσκινά και τον Νίκο Χασάναγα . ΚΛΙΚ στην εικόνα

Ιστορίες "Μπονζάϊ", Χ. Δάλκος

Ιστορίες "Μπονζάϊ", Χ. Δάλκος
Ο ήρωας του Χρίστου Δάλκου στο αφήγημα Μπονζάϊ ( τίτλος,«Τον Σαουδάραβαν», στο περιοδικό ΠΛΑΝΟΔΙΟΝ),κομίζει αποδείξεις περί του ότι οι Αρχαίοι «Είχαν προβλέψει το χτύπημα στους δίδυμους πύργους" Αλλά μετριοπαθώς σημειώνει : «…..αυτά δεν τα λέω εγώ, , τὰ λένε ὁ Πυθαγόρας και ο Πλάτων…»(ΠΑΤΗΣΤΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ)

Ετικέτες

  • Αερ (2)
  • Αεροπορικά (55)
  • ΑμΕΑ (7)
  • ανακύκλωση (31)
  • αστικός χώρος (729)
  • Διάστημα (54)
  • Διάφορα (332)
  • Δοκίμιο (191)
  • Εκδηλώσεις-βιβλία (1781)
  • Ελεύθεροι χώροι (558)
  • Ενέργεια (431)
  • Ενέργεια ζώα (8)
  • ζώα (494)
  • Θεωρία (356)
  • ιστορία (1248)
  • κοινωνία (2546)
  • Κύπρος (32)
  • μεταξύ σοβαρού και αστείου (255)
  • Μνημεία (110)
  • Οργανώσεις-συλλογικότητες (1350)
  • Παραγωγή-περιβάλλον (1164)
  • Πολιτισμός (2813)
  • πρόσωπα (1420)
  • Τέχνη (3245)
  • τεχνολογία (492)
  • τοπίο (582)
  • τουρισμός (371)
  • υγεία (357)
  • Φύση (994)
  • φυσικό περιβάλλον (652)
  • χιούμορ (14)

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
oikoparaxenos
Ιστολόγιο για την οικολογία και τον πολιτισμό.....
Προβολή πλήρους προφίλ

Αναγνώστες

Θέμα Ταξίδια. Από το Blogger.