του Γιώργου Λιάλιου
Καθημερινή
Ανησυχία στους κατοίκους του Μοσχάτου προκαλούν τα πρώτα έργα κάλυψης της λεωφόρου Ποσειδώνος στον υπό ανάπλαση φαληρικό όρμο. Οι κάτοικοι εκτιμούν ότι οι επιπτώσεις από τη δημιουργία ενός τεχνητού λόφου σε δύο σημεία δεν έχουν εξεταστεί επαρκώς, υποστηρίζοντας ότι θα δημιουργηθεί ένα «τείχος» που θα κόψει όχι μόνο την οπτική επαφή αλλά και τον φυσικό δροσισμό της περιοχής.
Βασικό κομμάτι του σχεδιασμού στην ανάπλαση του φαληρικού όρμου, που υλοποιείται από την Περιφέρεια Αττικής, είναι η μετακίνηση της λεωφόρου Ποσειδώνος προς τη θάλασσα και η κατάργηση του σημερινού δρόμου. Σε δύο σημεία, στο Μοσχάτο και στις Τζιτζιφιές, προβλέπεται η κάλυψη του δρόμου σε μήκος περίπου 300-330 μέτρων. Τις προηγούμενες ημέρες ξεκίνησαν οι εργασίες κατασκευής των «κουτιών» μέσα από τα οποία θα περνά ο δρόμος, προκαλώντας ανησυχία στους κατοίκους των παρακείμενων περιοχών που βλέπουν να ανεγείρεται ένας τσιμεντένιος τοίχος.
«Υποβάθμιση περιουσίας»
«Ο κόσμος έχει σχηματίσει την ιδέα ότι ο δρόμος θα υπογειοποιηθεί. Δεν είναι αληθές, ο δρόμος θα καλυφθεί και από επάνω θα δημιουργηθεί ένας λόφος που θα φθάνει σε ύψος τα 9-10 μέτρα από το ύψος των πεζών του Μοσχάτου», λέει ο κ. Ευγένιος Μπαγάνης, μηχανικός και κάτοικος της περιοχής. «Αυτό θα έχει ως συνέπεια οι χαμηλότεροι όροφοι από τις πολυκατοικίες που βρίσκονται στην παλιά παραλιακή και στους κάθετους δρόμους να χάσουν την οπτική επαφή τους με τη θάλασσα και να διακοπεί ο φυσικός δροσισμός της περιοχής. Επομένως, αντί να βελτιωθεί η ζωή μας, η περιουσία μας θα υποβαθμιστεί. Κανένας δεν μπορεί να καταλάβει γιατί θα φτιαχτεί υπέργειο τούνελ σε παραθαλάσσιο δρόμο. Λένε ότι έτσι θα συνδεθεί η πόλη με τη θάλασσα. Με αυτό τον τρόπο, όμως, η μοναδική πρόσβαση προς τη θάλασσα θα γίνεται μέσω κεκλιμένων γεφυρών μεγάλου μήκους τις οποίες προφανώς οι ηλικιωμένοι θα δυσκολεύονται να χρησιμοποιήσουν».
Ο κ. Μπαγάνης και άλλοι 20 κάτοικοι της περιοχής απευθύνθηκαν στον Δήμο Μοσχάτου-Ταύρου, ο οποίος γνωμοδότησε δύο φορές: υπέρ της ανάπλασης αλλά κατά του έργου κάλυψης της λεωφόρου. «Από το 2002-2003 η κατάσταση στον φαληρικό όρμο συνεχώς επιδεινώνεται. Δεν είμαστε αντίθετοι στην ανάπλαση, θα μπορούσε όμως το έργο να γίνει χωρίς τον λόφο. Να σημειωθεί ότι το έργο αυτό δεν έχει παρουσιαστεί ποτέ στο κοινό σε τρισδιάστατη μακέτα, επομένως ο κόσμος δεν είχε σαφή εικόνα του μεγέθους του λόφου εκ των προτέρων», καταλήγει ο κ. Μπαγάνης.
Η Περιφέρεια Αττικής αναγνωρίζει το πρόβλημα. «Είναι αλήθεια ότι ο λόφος θα φθάσει έως 9 μέτρα. Καταλαβαίνουμε την ανησυχία των κατοίκων, η υψομετρική διαφορά θα είναι όντως μεγαλύτερη (σ.σ. σε σχέση με την υπερυψωμένη σήμερα λεωφόρο Ποσειδώνος), αλλά η χαμηλότερη δυνατή», λέει ο αντιπεριφερειάρχης Νοτίου Τομέα Χρήστος Καπάταης. «Ομως, η κάλυψη του δρόμου σε δύο σημεία είναι ο μόνος τρόπος για να γίνει μια σοβαρή σύνδεση της πόλης με τη θάλασσα. Ειδάλλως, θα έπρεπε να δημιουργηθεί ένα τούνελ κάτω από τη στάθμη της θάλασσας και από τα δύο ποτάμια, λύση που απορρίφθηκε ως υπερβολικά ακριβή».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου