Είδος: Θέατρο
Εξώφυλλα: Artwork του Νίκου Γαζετά
Σελίδες: 132
Χρονολογία έκδοσης: Νοέμβριος 2016
ISBN: 978-618-5144-84-5
Εξώφυλλα: Artwork του Νίκου Γαζετά
Σελίδες: 132
Χρονολογία έκδοσης: Νοέμβριος 2016
ISBN: 978-618-5144-84-5
Τιμή: 11,66 €
To κείμενο κυκλοφορεί με αφορμή την παράσταση στο θέατρο ΠΚ, τη σεζόν
2016-17, σε σκηνοθεσία Νότη Παρασκευόπουλου.
**
«Όλα αυτά τα χρόνια που δουλεύεις σαν το σκυλί, οι διατριβές, οι σωροί από βιβλία, η ευαισθησία, οι αρχές, όλη σου η ζωή δεν έχει κανένα νόημα· μπορεί ν’ ακυρωθεί με μια μολυβιά. Επειδή κάπου γράφτηκαν μερικές λέξεις! Και αποδεικνύεται πως αυτές οι λέξεις, μπορούν να αναιρέσουν ολόκληρη τη ζωή ενός ανθρώπου. Και τι γίνεται με την αλήθεια; Στέκουμε απροστάτευτοι δίχως να μπορούμε να κάνουμε οτιδήποτε. Όχι, αρνούμαι να το πιστέψω. Δεν θέλω να το πιστέψω. Διαφορετικά, αύριο, καθώς θα κοιταζόμαστε στον καθρέφτη, ίσως ακούσουμε ξαφνικά τους εαυτούς μας να βελάζουν.»
Πόσα άραγε άλλαξαν προς το καλύτερο; Ποιο το τελικό όφελος του πολίτη από τις αναρίθμητες αναδιαρθρώσεις, αναδιοργανώσεις, εκσυγχρονισμούς και συγχωνεύσεις μέσα στους Κρατικούς Οργανισμούς; «Το Σακάκι που Βελάζει» του Στανισλάβ Στρατίεβ παραμένει ανησυχητικά επίκαιρο, με τη διαχρονική γραφή του συγγραφέα να ταιριάζει απόλυτα - 40 χρόνια αργότερα - στην ελληνική πραγματικότητα.
**
«Όλα αυτά τα χρόνια που δουλεύεις σαν το σκυλί, οι διατριβές, οι σωροί από βιβλία, η ευαισθησία, οι αρχές, όλη σου η ζωή δεν έχει κανένα νόημα· μπορεί ν’ ακυρωθεί με μια μολυβιά. Επειδή κάπου γράφτηκαν μερικές λέξεις! Και αποδεικνύεται πως αυτές οι λέξεις, μπορούν να αναιρέσουν ολόκληρη τη ζωή ενός ανθρώπου. Και τι γίνεται με την αλήθεια; Στέκουμε απροστάτευτοι δίχως να μπορούμε να κάνουμε οτιδήποτε. Όχι, αρνούμαι να το πιστέψω. Δεν θέλω να το πιστέψω. Διαφορετικά, αύριο, καθώς θα κοιταζόμαστε στον καθρέφτη, ίσως ακούσουμε ξαφνικά τους εαυτούς μας να βελάζουν.»
Πόσα άραγε άλλαξαν προς το καλύτερο; Ποιο το τελικό όφελος του πολίτη από τις αναρίθμητες αναδιαρθρώσεις, αναδιοργανώσεις, εκσυγχρονισμούς και συγχωνεύσεις μέσα στους Κρατικούς Οργανισμούς; «Το Σακάκι που Βελάζει» του Στανισλάβ Στρατίεβ παραμένει ανησυχητικά επίκαιρο, με τη διαχρονική γραφή του συγγραφέα να ταιριάζει απόλυτα - 40 χρόνια αργότερα - στην ελληνική πραγματικότητα.
Ο Στανισλάβ Στρατίεβ (1941 – 2000) ήταν Βούλγαρος θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος και συγγραφέας. Την περίοδο των σπουδών του στη Βουλγαρική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο «Αγ. Κλίμεντ Οχρίντσκι» της Σόφιας, άρχισε να εργάζεται ως δημοσιογράφος. Η καριέρα του Στρατίεβ ως δραματουργού, εκτοξεύτηκε το 1974 με την πρωτοφανή επιτυχία του πρώτου του θεατρικού έργου «Το Ρωμαϊκό Λουτρό», που παιζόταν στο Σατιρικό Θέατρο της Σόφιας για πάνω από 10 συνεχόμενες θεατρικές περιόδους και είδαν περισσότεροι από 300.000 θεατές (το έργο ανέβηκε ξανά το 2006 όπου και πάλι γνώρισε μεγάλη επιτυχία). Παρόλα αυτά, η αναγνώριση από τους κριτικούς για τον Στρατίεβ, ήρθε με το έργο «Το Σακάκι που Βελάζει», που του χάρισε και διεθνή φήμη. Κέρδισε επίσης πολλά βραβεία στη Βουλγαρία, τη Γαλλία και τη Ρωσία. Αν και περισσότερο γνωστός ως δραματουργός, ο Στρατίεβ έγραψε πολλά βιβλία και συλλογές με σατιρικά διηγήματα - συνδυάζοντας την κοινωνική σάτιρα με τον λυρισμό - που μεταφράστηκαν σε πάνω από 30 γλώσσες. Τα σενάρια που έγραψε για τον κινηματογράφο, του χάρισαν διεθνή αναγνώριση. Από το 1975 έως τον θάνατό του, ο Στανισλάβ Στρατίεβ εργάστηκε ως δραματουργός στο Σατιρικό Θέατρο της Σόφιας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου