Σε μια κοινωνία των υπηρεσιών δεν είναι περίεργο που η υγεία σε όλες τις εκδοχές της έχει αναχθεί σε μέγιστο αγαθό. Τρέχουμε για όλες σχεδόν τις περιπτώσεις δυσλειτουργίας, και μάλιστα τρέχουμε για πράγματα που θα μας ήταν αδιάφορα ή θα περιμέναμε την εξέλιξή τους μια φορά κι έναν καιρό!
«Προστατεύω τον εαυτό μου για να εμποδίσω τους άλλους να κάνουν το κακό»
Γιάννης Τσαρούχης
Αυτό το γνωμικό του ζωγράφου και στοχαστή Γιάννη Τσαρούχη είχε εναποτεθεί σε έναν πίνακά του και συμβόλιζε τη σχέση που δημιουργεί κάποιος με τον εαυτό του όταν επιχειρεί να αντιμετωπίσει το κακό που μπορούν να δημιουργήσουν οι άλλοι: το κακό που μπορεί να επέλθει σε κατάσταση συνωστισμού, όπως είναι, λόγου χάρη, αυτός μέσα σε λεωφορείο. «Στο λεωφορείο η κόλαση είναι οι άλλοι» έλεγε ο Ζαν - Πωλ Σαρτρ εννοώντας ότι ο συνωστισμός κάνει κακό...
Σε μια κοινωνία των υπηρεσιών δεν είναι περίεργο που η υγεία σε όλες τις εκδοχές της έχει αναχθεί σε μέγιστο αγαθό. Τρέχουμε για όλες σχεδόν τις περιπτώσεις δυσλειτουργίας, και μάλιστα τρέχουμε για πράγματα που θα μας ήταν αδιάφορα ή θα περιμέναμε την εξέλιξή τους μια φορά κι έναν καιρό! Εξάλλου ο βαθμός της υγείας προσδιορίζει την ατομική μας απόσταση από τον θάνατο! Λόγου χάρη λέμε καλή υγεία, και εννοούμε ικανή απόσταση από τον θάνατο -το αντίθετο εννοούμε όταν λέμε «κακή υγεία».
Το πρόβλημα με τον κορωνοϊό μας απασχολεί όλους, ακόμη και κείνους που αποδέχονται συνωμοσιολογικές καταστάσεις, που αποδέχονται καταστάσεις προερχόμενες και συντονιζόμενες από άγνωστους κύκλους, ίσως και από τον αντίχριστο! Πάντως οι δικαστικές διώξεις εναντίον αυτών των ατόμων είναι φανερά παράλογες, θυμίζουν μάλιστα τις διώξεις εναντίον των αρνητών του Ολοκαυτώματος.
Το σωστό θα ήταν η αντιμετώπιση όλων των αρνήσεων, ενστάσεων, αμφιβολιών κ.λπ. με τον διάλογο, ιδιαίτερα μάλιστα με την παρουσίαση των υποστηρικτών του παράλογου στα μίντια -για την ευρύτερη πληροφόρηση του κοινού και την απόκρουσή τους. Όσον δε αφορά τις μάσκες, αυτές θα έπρεπε να είναι κοινή υποχρέωση όλων και η μη προσφυγή σ’ αυτές πρέπει να επισύρει κυρώσεις.
Εδώ τελειώνουν οι «εκπτώσεις» στους συνωμοσιολόγους, στους φιλελεύθερους και υποστηρικτές των ατομικών δικαιωμάτων κ.λπ. Πάντως, καθώς πλησιάζουμε τον Δεκαπενταύγουστο, η αύξηση των κρουσμάτων δείχνει έναν ορισμένο βαθμό αμέλειας εκ μέρους των υπευθύνων της υγειονομικής πολιτικής. Πιθανόν όμως να δείχνει ότι με την αύξηση των ελέγχων είναι επόμενο να αυξήθηκαν τα κρούσματα.
Ο Δεκαπενταύγουστος συνδυάζεται ακόμη με την ένταση με την Τουρκία και την πιθανότητα ενός «θερμού επεισοδίου» -κατά πώς λένε σήμερα τον πόλεμο. Κατά τα πρότυπα των παλαιών μονομαχιών, η κοινή γνώμη θα προτιμούσε επίλυση της διαφοράς με έναν ποδοσφαιρικό αγώνα, όπως αυτόν μεταξύ ΠΑΟΚ και Μπεσίκτας...
Γιάννης Τσαρούχης
Αυτό το γνωμικό του ζωγράφου και στοχαστή Γιάννη Τσαρούχη είχε εναποτεθεί σε έναν πίνακά του και συμβόλιζε τη σχέση που δημιουργεί κάποιος με τον εαυτό του όταν επιχειρεί να αντιμετωπίσει το κακό που μπορούν να δημιουργήσουν οι άλλοι: το κακό που μπορεί να επέλθει σε κατάσταση συνωστισμού, όπως είναι, λόγου χάρη, αυτός μέσα σε λεωφορείο. «Στο λεωφορείο η κόλαση είναι οι άλλοι» έλεγε ο Ζαν - Πωλ Σαρτρ εννοώντας ότι ο συνωστισμός κάνει κακό...
Σε μια κοινωνία των υπηρεσιών δεν είναι περίεργο που η υγεία σε όλες τις εκδοχές της έχει αναχθεί σε μέγιστο αγαθό. Τρέχουμε για όλες σχεδόν τις περιπτώσεις δυσλειτουργίας, και μάλιστα τρέχουμε για πράγματα που θα μας ήταν αδιάφορα ή θα περιμέναμε την εξέλιξή τους μια φορά κι έναν καιρό! Εξάλλου ο βαθμός της υγείας προσδιορίζει την ατομική μας απόσταση από τον θάνατο! Λόγου χάρη λέμε καλή υγεία, και εννοούμε ικανή απόσταση από τον θάνατο -το αντίθετο εννοούμε όταν λέμε «κακή υγεία».
Το πρόβλημα με τον κορωνοϊό μας απασχολεί όλους, ακόμη και κείνους που αποδέχονται συνωμοσιολογικές καταστάσεις, που αποδέχονται καταστάσεις προερχόμενες και συντονιζόμενες από άγνωστους κύκλους, ίσως και από τον αντίχριστο! Πάντως οι δικαστικές διώξεις εναντίον αυτών των ατόμων είναι φανερά παράλογες, θυμίζουν μάλιστα τις διώξεις εναντίον των αρνητών του Ολοκαυτώματος.
Το σωστό θα ήταν η αντιμετώπιση όλων των αρνήσεων, ενστάσεων, αμφιβολιών κ.λπ. με τον διάλογο, ιδιαίτερα μάλιστα με την παρουσίαση των υποστηρικτών του παράλογου στα μίντια -για την ευρύτερη πληροφόρηση του κοινού και την απόκρουσή τους. Όσον δε αφορά τις μάσκες, αυτές θα έπρεπε να είναι κοινή υποχρέωση όλων και η μη προσφυγή σ’ αυτές πρέπει να επισύρει κυρώσεις.
Εδώ τελειώνουν οι «εκπτώσεις» στους συνωμοσιολόγους, στους φιλελεύθερους και υποστηρικτές των ατομικών δικαιωμάτων κ.λπ. Πάντως, καθώς πλησιάζουμε τον Δεκαπενταύγουστο, η αύξηση των κρουσμάτων δείχνει έναν ορισμένο βαθμό αμέλειας εκ μέρους των υπευθύνων της υγειονομικής πολιτικής. Πιθανόν όμως να δείχνει ότι με την αύξηση των ελέγχων είναι επόμενο να αυξήθηκαν τα κρούσματα.
Ο Δεκαπενταύγουστος συνδυάζεται ακόμη με την ένταση με την Τουρκία και την πιθανότητα ενός «θερμού επεισοδίου» -κατά πώς λένε σήμερα τον πόλεμο. Κατά τα πρότυπα των παλαιών μονομαχιών, η κοινή γνώμη θα προτιμούσε επίλυση της διαφοράς με έναν ποδοσφαιρικό αγώνα, όπως αυτόν μεταξύ ΠΑΟΚ και Μπεσίκτας...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου