AΡΚΟΥΣΑΝ ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΝΟΤΕΣ, ποὺ σήμαιναν μιὰ
ρωγμὴ στὸ χρόνο καμπυλώνοντας τὴν εὐθύγραμμη πορεία του, γιὰ νὰ σχηματιστεῖ
μπροστὰ στὰ ὑπνωτισμένα μάτια τῶν καλεσμένων τὸ τρισυπόστατο τέρας
ποὺ λεγόταν Οἰδίποδας. Κανεὶς δὲν μποροῦσε νὰ ξέρει τὴν πραγματικὴ
φύση αὐτοῦ τοῦ πλάσματος ποὺ διηγοῦνταν τὰ πάθη του τραγουδώντας
καί, ὅποτε ἡ ἀνθρώπινη λαλιὰ δὲν ἦταν ἀρκετή, κάνοντας μιμήσεις. Τὸ
μόνο ποὺ ἔμενε ἀκίνητο καὶ ἀνέκφραστο ἦταν τὸ παγωμένο του πρόσωπο,
βάζοντας ὅλη του τὴν ψυχὴ στὴ φωνὴ καὶ στὰ χέρια καὶ ἀφήνοντάς το ἀποτρόπαια
ἄκαμπτο. Ὑπῆρχαν κάποιοι ποὺ ἰσχυρίζονταν πὼς ἡ φωνὴ ποὺ ἔβγαινε ἀπ’
τὴ σχισμὴ τοῦ στόματός του ἦταν ἕνας ὁμώνυμος μὲ τὸ τέρας θνητὸς ποὺ
τὸ στοίχειωσε γιὰ ν’ ἀφηγηθεῖ τὴν ἱστορία του. Ἄλλοι πὼς τὴν ἴδια
δουλειὰ ἔκανε ἀντιθέτως ἕνας ποιητὴς ποὺ ἔκλεψε τὴν ἱστορία τοῦ
δύστυχου θνητοῦ καὶ τὴν πελέκησε φτιάχνοντας τὴ δική του. Οἱ πιὸ θρῆσκοι,
τέλος, ἔλεγαν πὼς πίσω ἀπ’ ὅλα βρίσκεται ὁ ἴδιος ὁ τιμώμενος θεός,
ποὺ δίνει στὸ τέρας, στὸν ποιητὴ καὶ στοὺς παρευρισκόμενους τὴ μέθη
γιὰ νὰ πλάσουν τὴν ἱστορία. Ὅλα αὐτὰ ὅμως λίγη σημασία ἔχουν, καθὼς
μετὰ τὴν τελευταία νότα καὶ τὸ κατέβασμα τῆς μάσκας ἡ ἁγία τριάδα
τοῦ θεοῦ, τοῦ θνητοῦ καὶ τοῦ ποιητῆ διασπᾶται καὶ τὸ τέρας ἀποδεικνύεται
μιὰ ἀπάτη ποὺ ἀποσυντίθεται καὶ ποὺ οἱ θεατὲς τὸ περιμένουν μὲ λαχτάρα
τοῦ χρόνου πάλι τὴν ἴδια μέρα νὰ ξαναγίνει ἀλήθεια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου