ΟΙ ΛΗΣΤΕΣ διέθεταν ἀκόμη ἕναν
μονομερῆ κώδικα ἀρχῶν. Ὅταν ὁ τσέλιγκας παραβίασε τοὺς ὅρους τῆς
συμφωνίας πληρωμῆς δοσίματος καὶ μέλη τῆς συμμορίας πέσανε στὰ
χέρια τῆς χωροφυλακῆς, ὁ λήσταρχος πῆρε ὅμηρους τρία παλικάρια,
μεταξύ τῶν ὁποίων ἕναν γιὸ τοῦ παραβάτη, μὲ τὴν ἀπαίτηση νὰ παρουσιαστεῖ
ὁ τελευταῖος μπροστά του. Ὁ Κόλας πῆρε τὴν πρωτοβουλία νὰ μιλήσει
στοὺς ληστὲς ζητώντας τὴν ἀπελευθέρωση. Βρέθηκε κι ἐκεῖνος αἰχμάλωτος.
Ὁ τσέλιγκας δὲν ἐμφανιζόταν κι ὁ λήσταρχος ἀποφάσισε νὰ σκοτώσουν
τοὺς ὁμήρους, ρίχνοντας στὸν κλῆρο ποιὸς θὰ ξεκάνει ποιόν. Ὁ ἕνας
ληστής, γνωστός τοῦ Κόλα, τοῦ ψιθύρισε τὰ καθέκαστα. Τοῦ εἶπε ὅτι
θὰ τὸν χτυποῦσε ξώφαλτσα κι ἐκεῖνος ἂς ἔκανε τὸν πεθαμένο, μέχρι
νὰ ἀπομακρυνθοῦνε ὅλοι. Σ’ αὐτὸν τόλμησε νὰ προτείνει τέτοιο
πράγμα, ποὺ δὲν φοβήθηκε τὸν Κεμάλ; φώναξε ὁ Κόλας ἀρπάζοντας τὸ ὁπλισμένο
χέρι. Ὅταν βρῆκαν τὰ κορμιά τους, ὁ Κόλας ψυχορραγοῦσε ἀκόμη τὴν ἀπόκοτη
ψυχή. Τοὺς ἔθαψαν ἐπιτόπου στὸ Ἰάκωβο Τρικάλων, στὸ μέρος ποὺ ἔμεινε
τὸ ὄνομα «μνῆμα τῶν παλικαριῶν». Ὁ λήσταρχος ἐκτελέστηκε ἀργότερα.
Ὁ τσέλιγκας κληρονόμησε τὴ μνήμη τοῦ παλικαριοῦ του κι ἔχασε τὸ
μεγάλο βιός του στὴν Κατοχή. Ὁ Κόλας ἄφησε πίσω ἀρραβωνιαστικιά.
Ὅταν ἔμαθε τὴν καλμαλίνη, κατάφερνε κάπως νὰ ἀντιμετωπίζει τὶς
συνέπειες τοῦ νευρικοῦ κλονισμοῦ της ποὺ παλινδρομοῦσε. Τὴν παντρεύτηκε
ἀπὸ καθῆκον ὁ κουνιάδος της ὁ Ντάσιος. Ἔκαναν τρία παιδιά. Τὸν μικρότερο
γιὸ τὸν ὀνόμασαν Κόλα. Μετεμψύχωση τοῦ θείου, χάθηκε ἀπὸ βόλι στὰ
εἰκοσιπέντε του. Ὁ μεγαλύτερος ἔζησε περισσότερο. Ἔφυγε ἀργότερα
σὲ τροχαῖο. Ὁ γιὸς του, τελευταῖος ἀρσενικὸς στὴν οἰκογένεια, ἔμεινε
ν’ ἀφηγεῖται.
Πηγή: ΠΛΑΝΟΔΙΟΝ Πρώτη δημοσίευση.Ἀγαθοκλής Ἀζέλης (Μηλιὰ Μετσόβου, 1963). Φιλόλογος στὴ Δευτεροβάθμια Ἐκπαίδευση, ἀπόφοιτος τῆς Φιλοσοφικῆς Ἀθηνῶν καὶ διδάκτορας τοῦ Πανεπιστημίου τῆς Βιέννης. Πρῶτο του βιβλίο: Νύχτες στὸ θρυμματισμένο ἐνυδρεῖο, Ἀθήνα, 2008, (ποίηση). Δημοσίευσε μεταφράσεις γερμανόφωνης λογοτεχνίας.
planodion | 25 Ἰουλίου 2016,
6:22 μ.μ. | Ἐτικέττες: Αγαθοκλής Αζέλης, Διήγημα, Λογοτεχνἰα | Κατηγορίες: Αζέλης Αγαθοκλής, Ελληνικά, Ηρωισμός, Ηθογραφία, Θάνατος, Ιστορία, Κοινωνικοί κώδικες, Περιγραφή, Συγκρούσεις | URL: http://wp.me/pJQxn-2tL
|
Για όσους πάνε γυρεύοντας στο χώρο της Οικολογίας και του Πολιτισμού. Υπό τη διαχείριση του Γιάννη Σχίζα
Ημέρες ορειβασίας
Τρίτη 26 Ιουλίου 2016
Ἀγαθοκλῆς Ἀζέλης : Διαγώνιος ὀρθοῦ χρόνου
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου