ΣΤΟ ΠΑΤΑΡΙ σκαλίζοντας παλιὰ τεφτέρια
εἶχε βρεῖ ἐκεῖνο τὸ κείμενο. Τὸ
συνδικάτο τῶν τριῶν, ὑπὸ —ἄνω κάτω τελεία— Λουκία Στέλλα Ροδούλα
—στὴν ὀνομαστική— ἕνα ὅπλο καὶ μιὰ μάσκα ζωγραφισμένα μὲ σινική,
κι ἀπὸ κάτω —πράκτορες
θανάτου —ἄνω κάτω τελεία— πράκτωρ
Υ-17 Νίνα, πράκτωρ Χ-10 Σοφία, πράκτωρ Κ+6 Μαριέτα. Ἔτσι τιμωρεῖ τὸ
συνδικάτο τοὺς παραβάτες – ὄχι ὅμως καὶ τὴν Κόζα νόστρα.Ὑπογραφὲς
δυσανάγνωστες καὶ πάλι ζωγραφισμένα ὅπλα μὲ σινικὴ καὶ ἡ ὑπόλοιπη
σελίδα κομμένη ἐκεῖ ποὺ ἐπιδίκαζαν μιὰ τιμωρία σ’ αὐτήν, ἕναν ἀπὸ
τοὺς τελευταίους πράκτορες. Θυμᾶται ἀκόμα τὸ σφίξιμο στὸ στομάχι ἐκείνης
τῆς ἡμέρας. Τὰ κρυφὰ γέλια, τὰ ὑπονοούμενα καὶ τὶς σιωπὲς τῆς παρέας
στὸ ἰδιαίτερο μάθημα τῶν Μαθηματικῶν, ὅπου βρίσκονταν —τὸ Συνδικάτο—
τὰ ἀπογεύματα. Ἦταν μαζὶ καὶ δὲν ἦταν. Ἦταν φίλες καὶ δὲν ἦταν. Δὲν τὴν
ἔπαιρναν στὶς συνεδριάσεις τοῦ Συνδικάτου καὶ τὴν εἶχαν παιδὶ γιὰ τὰ
θελήματα, ἀλλὰ μέχρι τοῦ σημείου νὰ τῆς ἔχουν κηρύξει ἐμπάργκο, νὰ
τὴν ἔχουν στὸ περιθώριο καὶ νὰ λένε μυστικὰ ἡ μιὰ στὴν ἄλλη κοιτώντας
μὲ νόημα πρὸς τὸ μέρος της, πήγαινε πολύ.
Ἕνας κόμπος στὸ λαιμό, φόβος,
παράπονο, ντροπὴ σὲ ἡμερήσια διάταξη καὶ ποῦ νὰ τὰ ξομολογηθεῖ ὅλα
αὐτά, οἱ φίλες της ἦταν, δὲν ἦταν τίποτα ξένες, ὥσπου ὁ καθηγητής
τους τὴν εἶχε πάρει ὑπὸ τὴν προστασία του, δὲν ἔβλεπε πόσο λίγο τὴν ἀγαποῦσαν
οἱ φίλες της –
ἄλλο ἀξιοδάκρυτο γεγονὸς κι αὐτό, ποὺ τὴν ὑποβάθμιζε ἀκόμα περισσότερο,
αὐτὴ ἤθελε νὰ μείνει στὸ συνδικάτο, ἤθελε νὰ εἶναι ὅπως αὐτές, δὲν ἤθελε
νὰ τὴν ἔχουν στὴν ἄκρη, νά ὅμως ποὺ δὲν τὴν ἤθελαν, ἀταίριαστη ἀνάμεσά
τους κι ἤθελαν λέει νὰ τὴν κηρύξουν ἀνεπιθύμητη καὶ νὰ τὸ διαδώσουν
σὲ ὅλη τὴν τάξη πὼς τάχα εἶχε ἐρωτευτεῖ τὸν καθηγητὴ τῶν Μαθηματικῶν!
Καλεσμένη
σήμερα σὲ μιὰ μικρὴ σύναξη παλιῶν συμμαθητριῶν τὶς εἶδε ὅλες ἐκεῖ.
Ὥριμες γυναῖκες, ἀλλαγμένες ὅλες τους, λίγο πιὸ βαριὰ ἢ ἰσχνὴ σιλουέτα,
μοναχικὲς ἢ ὄχι, διαζευγμένες ἢ παντρεμένες μὲ παιδιὰ —μερικὲς καὶ
μὲ ἐγγόνια— κάποιες ἀγνώριστες καὶ ἀποῦσες, ἀποσυρμένες στὸν ἑαυτό
τους, ἄεργες, ἄνεργες, ἐπαγγελματίες ἢ νοικοκυρὲς κι ἄλλες ζωντανές,
μὲ ἐνδιαφέροντα καὶ κοινωνικοὺς προβληματισμούς, καληώρα ἡ Ροδούλα,
ποὺ θέλησε νὰ ὀργανώσουν —λέει— ἡ παλιὰ παρέα, τί συγκινητικό, μιὰ
διάλεξη γιὰ τὸ bullying στὸ σχολεῖο τοῦ ἐγγονοῦ της, μήπως ἤθελε νὰ τὸ
ἀναλάβει;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου