
Τάκης Γεράρδης
Ἡ νεκροφάνεια
ΝΑ
ΜΕΓΑΛΟ ΑΥΛΑΚΙ κόβει τὴν ἐπιφάνεια σὲ δυὸ ἄνισα μέρη. Πιὸ κάτω
ἄλλο ἕνα μικρότερο, περιορίζει τὰ ἄκρα. Ἢ τὰ κάνει
ἀνεξάρτητα. Τὸ θέαμα ὣς ἐδῶ εἶναι ὄμορφο. Μετὰ ἔρχεται ἡ
ἀναρχία! Μικρὲς καὶ λοξὲς γραμμές, ἄλλες τοῦ νοῦ, ἄλλες τῆς
καρδιᾶς, ἐκεῖ κοντὰ στὸ σαρκῶδες μέρος, μπλέκονται χωρὶς
εὐδιάκριτο νόημα. Ὅλες τους εἶναι ἀνολοκλήρωτες. Καμία δὲν
πάει ἀπόλυτα ὁριζοντίως ἢ καθέτως, καμία δὲν φαίνεται νὰ
ἐντάσσεται σὲ ἕνα σύνολο καὶ σὲ ἕναν τελεολογικὸ σκοπό.
Κονταίνουν ἢ ἐπιμηκύνουν τὸ βίο του, τὸν κάνουν εὐτυχῆ ἢ
δυστυχῆ, τὸν γεμίζουν χρήματα κι ὕστερα, ὅπως οἱ ὁρμητικοὶ
χείμαρροι στὴν κατεβασιά τους σαρώνουν τὰ πάντα, ἔτσι κι αὐτὲς
σπέρνουν τὴ φτώχεια, τὸν ἀφήνουν ξυπόλητο καὶ πεινασμένο. Καὶ ὁ
ὑπόλοιπος βίος του μένει χωρὶς εὐδιάκριτο στόχο. Σὲ ἐκείνη
τὴν περιοχὴ τῆς ἀριστερῆς του παλάμης τίποτε δὲν εἶναι
ξεκάθαρο καὶ ἀναγνωρίσιμο. Ποιός νὰ ξέρει; Μπορεῖ καὶ νὰ ἔχει
πεθάνει.
Πηγή: Πρώτη δημοσίευση.
Τάκης Γεράρδης
(Ἀγρίνιο, 1953). Ἀπὸ τὸ 1963 ζεῖ κι ἐργάζεται στὴν Ἀθήνα.
Σπούδασε οἰκονομικὰ στὴ Βιομηχανικὴ Σχολὴ Πειραιᾶ καὶ
δημοσιογραφία στὸ Frei Universitat Berlin. Ἀπὸ τὸ 1991 μέχρι τὸ
1997 ἐξέδιδε τὸ μηνιαῖο περιοδικὸ Ὁ καφές. Διηγήματά
του ἔχουν δημοσιευτεῖ σὲ διάφορα λογοτεχνικὰ περιοδικά,
ὁρισμένα δὲ ἐξ’ αὐτῶν συμπεριελήφθησαν σὲ ὁμαδικὲς ἐκδόσεις.
Στίχοι του ἔχουν μελοποιηθεῖ. Πρώτη του ἐκδοση Ἠφαιστιογενῆ πετρώματα (Ἀθήνα, 1988, ποιήματα). Τελευταῖο του βιβλίο τὸ μυθιστόρημα Ὁ Τυπογράφος (Γραφή, 2022). Βασίλης Ἠλιακόπουλος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου