Του Γιάννη
Σχίζα
Δημοσιεύεται στην ΑΥΓΗ της 23.6.17

Με
ποδοσφαιρικούς όρους, το παιχνίδι ήταν σικέ. Όμως αυτό δεν ήταν ανακάλυψη του
Ίαν Φλέμινγκ και του δεύτερου μισού του 20ου αιώνα : Η περιπετειώδης
αλλά κατά βάθος χαπυεντική λογοτεχνία, με αβαθείς ψυχολογικά ήρωες που έτρεφαν
μια βιτσιόζικη αγάπη στην περιπέτεια και αγνοούσαν ολοκληρωτικά την αίσθηση του
κινδύνου, ενδημούσε και σε άλλες εποχές.
Η
προσέγγιση αυτών των «αφηγήσεων» είναι πολλές
φορές συμβατική, χωρίς φιλοδοξίες
εξόρυξης συμπερασμάτων για τον «ηθικό
αυτουργό» τους – που είναι το
καταναλωτικό κοινό : Το οποίο ενδιαφέρεται να ακουμπάει σε εύπεπτες ηρωομορφές
και να φαντασιώνει διάφορες ιδεολογικές
βεβαιότητες.. Αυτό το κοινό, μεσοαστικό
κυρίως αλλά με ευρύτερη ταξική ακτινοβολία,
προτιμάει μια κατηγορία ενδιάμεση – μεταξύ ρεαλιστικού και απολύτως
φανταστικού στοιχείου – οπωσδήποτε με φυσικά αγνά υλικά αλλά με τελικό προϊόν μια ιστορία παρά φύση καταστάσεων...
Στην
τελευταία περιπέτεια του Μποντ με πρωταγωνιστή τον Ντάνιελ Κραιγκ («Το φάσμα»),
γίνεται υπερκατάχρηση δραματικών σκηνών καθώς
ο 007 κινείται μεταξύ Άλπεων και ερήμου, ενώ συγκρούεται με τον
εκπρόσωπο του κακού μέσα από σκηνές βάναυσης
παραβίασης των απαιτήσεων της
«αληθινότητας», που έχει ο θεατής από τα επί μέρους στοιχεία του φιλμ . Όμως ο περιπετειο-θήρας της εποχής μας έχει ωριμάσει
και θέλει πιο ρεαλιστικά πράγματα, από ό,τι ο παραδοσιακός - που καλόβλεπε
ως Μάνυπένυ μια μεγαλοκοπέλα
Αγγλίδα καψουρωμένη με τον Μποντ και τεχνικό σύμβουλο του 007 έναν ηλικιωμένο Εγγλέζο ξεσαλωμένο με το μπριτζ …....
Λοιπόν, τι
τρέχει; Έγινε κατολίσθηση του παραμυθιού; Όμως το κινηματογραφικό (και όχι μόνο) σύστημα είναι έτοιμο να αποδείξει ότι ένα νέο
παραμύθι συμβατό με τα υπόλοιπα παραμύθια του καιρού, είναι απολύτως
εφικτό ….
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου