oikologein

Για όσους πάνε γυρεύοντας στο χώρο της Οικολογίας και του Πολιτισμού. Υπό τη διαχείριση του Γιάννη Σχίζα

Ημέρες ορειβασίας

Ημέρες ορειβασίας

Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025

Εὐ­θύ­μιος Λέν­τζας: Τὸ πα­ρά­πο­νο

 





By planodion on 17 Ἰούνιος 2025



Εὐ­θύ­μιος Λέν­τζας 


Τὸ πα­ρά­πο­νο

 

Ο ΜΕΤΣΟΒΟ ἁπλώ­νε­ται ἀνά­με­σα στὸ Πε­ρι­στέ­ρι καὶ στὴν Κα­τά­ρα. Σὲ τού­τη τὴν ρα­χο­κο­κα­λιὰ ἀπὸ ὑψώ­μα­τα βα­δί­ζω ἀρ­γά, ἀθό­ρυ­βος καὶ μό­νος, μὲ μιὰ προ­σπά­θεια μο­νά­χα: τὸ βῆ­μα μου νὰ εἶ­ναι στα­θε­ρό. Σί­γου­ρος ὄχι, μὰ ἀπό­λυ­τα εὐ­τυ­χὴς κου­νῶν­τας τὰ δυό μου πό­δια. Τρι­γύ­ρω μου πεῦ­κα πολ­λὰ καὶ κα­στα­νιὲς κι ἀμέ­τρη­τα ἔλα­τα. Νὰ νιώ­θεις εὔ­θραυ­στος σὰν νε­ο­γέν­νη­το μω­ρό, ὅταν σοῦ δί­νε­ται μιὰ φύ­ση σὰν κι αὐ­τή, μιὰ φύ­ση νόη­μα. Σὲ αὐ­τὰ τὰ ὕψη πε­ρισ­σό­τε­ρο μὲ ἀγα­πῶ, σὰν ἀπὸ κά­ποιο ἔν­στι­κτο, ἢ μή­πως νά ‘ναι ἡ μυ­ρω­διὰ ἀπὸ τὰ χώ­μα­τα τὰ τό­σο πα­λιά, αὐ­τὸ τὸ αἴ­σθη­μα ποὺ ἔρ­χε­ται ἀπὸ τὰ βά­θη τῆς ἀν­θρώ­πι­νης ἡλι­κί­ας;...

       Οἱ στά­νες ἀπὸ τὶς πλα­γιὲς μοῦ ζε­σταί­νουν τὸ πρό­σω­πο· σχε­δὸν μοῦ ἔρ­χε­ται νὰ σταυ­ρο­κο­πη­θῶ. Ἀπὸ τὰ τέσ­σε­ρα ση­μεῖα τοῦ ὁρί­ζον­τα, κου­δου­νί­σμα­τα φτά­νουν στ’ αὐ­τιά μου, μὲ σφυ­ρο­κο­ποῦν – ζων­τα­νά, ὁρα­τὰ καὶ ἀό­ρα­τα: πρό­βα­τα, γί­δια, τσο­πα­νό­σκυ­λα, στὸν δι­κό τους ὀρ­γα­σμὸ μὲ προ­σκα­λοῦν.

Δυ­να­τὸς ἀέ­ρας ἀνά­με­σα στὰ δέν­τρα, στὰ νε­ρά, στὶς πέ­τρες πά­νω. Δυ­να­τό­τε­ρος χα­μη­λὰ κά­τω ἀπ’ τὰ φρύ­δια μου. Κι εἶ­ναι ἀκό­μα λί­γοι ἄν­θρω­ποι, φορ­τώ­νουν στὰ μου­λά­ρια τους καυ­σό­ξυ­λα γιὰ τὸ χει­μῶ­να. Κρα­τῶ τὴν εἰ­κό­να στὰ μά­τια, τὴν πρό­λα­βα, τὴν ἔζη­σα. Σὲ λί­γα χρό­νια θὰ χα­θεῖ, θὰ γί­νει πα­ρα­μύ­θι γιὰ μι­κρὰ παι­διά· τί ἔκα­νε ὁ κο­σμά­κης, τί δὲν ἔκα­νε, πῶς ἔμει­νε ὄρ­θιος, πῶς ἔμει­νε ἄν­θρω­πος ποὺ πά­ει νὰ πεῖ ἐλεύ­θε­ρος.

       Μπαί­νω στὸ ἀρ­χον­τι­κὰ τοῦ Το­σί­τσα, τῆς γνω­στῆς οἰ­κο­γε­νεί­ας εὐ­ερ­γε­τῶν. Ἀπ’ τοὺς αἰ­ῶ­νες ἔφτα­σα ὣς ἐδῶ, ἔτσι θὰ πῶ ἂν μὲ ρω­τή­σουν πί­σω στὴ Λά­ρι­σα. Μὲ τὸν Ἀβέ­ρωφ καὶ μὲ ἕνα πλού­σιο πα­ρελ­θὸν νὰ σκορ­πι­στεῖ σὰν σκό­νη ἡ καρ­διά μου, ἀφοῦ κι ἐγὼ πάω γυ­ρεύ­ον­τας μὴν ξέ­ρον­τας ποῦ πάω. Ἄλ­λος ἀγῶ­νας κι αὐ­τὸς σὰν πα­ρά­δο­ση. Ἐδῶ στὸ ἀρ­χον­τι­κὸ μὲ τὰ φαν­τά­σμα­τα σὲ προ­σο­χή. Νὰ οἱ συλ­λο­γὲς μὲ τὰ ὅπλα, οἱ συλ­λο­γὲς μὲ τὰ σπα­θιὰ ἀπὸ τὸν και­ρὸ τοῦ 1821. Τὰ σκεύη μα­γει­ρι­κῆς, τὰ κο­σμή­μα­τα, οἱ το­πι­κὲς ἐν­δυ­μα­σί­ες, πιά­τα κι ἀση­μι­κά, οἱ χρυ­σο­κέν­τη­τες σέ­λες γιὰ τὰ ἄλο­γα (ἄλ­λο πα­ρα­μύ­θι κι αὐ­τὸ γιὰ παι­διά), τὰ ἀγρο­τι­κὰ ἐρ­γα­λεῖα, τὰ σε­ντού­κια καὶ τὰ πε­ρί­τε­χνα ὑφαν­τά.

       Δὲν με­τρῶ τὶς ἀνά­σες μου. Τὴ λύ­πη μου ἀξιώ­νο­μαι καὶ τὴ χα­ρὰ μὲς στὰ στε­νὰ τοῦ Με­τσό­βου. Τὸ νὰ λέω κα­λη­μέ­ρα σὲ ἕναν ἄγνω­στο ποὺ μοι­ρα­ζό­μα­στε τὸ ἴδιο μο­νο­πά­τι, εἶ­ναι σχε­δὸν μιὰ πρά­ξη ἐρω­τι­κή. Νὰ μιὰ πο­λι­τι­κὴ στά­ση, σκέ­φτο­μαι. Κα­λη­μέ­ρα, λέω, καὶ τὸ στό­μα μου πλημ­μυ­ρί­ζει πορ­το­κα­λό­πι­τα μὲ πα­γω­τὸ βα­νί­λια. Καὶ κά­πο­τε ἀνα­ρω­τιέ­μαι: τί­νος τὰ μά­τια κου­βα­λῶ, τί­νος τὰ νιᾶ­τα ξο­δεύω· ἂν ἔχω εὐ­θύ­νη ἢ ἂν δὲν ἔχω. Συ­νε­χί­ζω, αὐ­τὸ μοῦ συμ­βαί­νει καὶ εἶ­ναι ὅ,τι κα­λύ­τε­ρο, νὰ σκαρ­φα­λώ­νουν σὰν ἕνας κόμ­πος στὸ λαι­μό μου: τὰ πέ­τρι­να γιο­φύ­ρια, οἱ ξυ­λό­φουρ­νοι, τὰ σπί­τια μὲ τὶς κα­μι­νά­δες καὶ τὶς κόκ­κι­νες σκε­πές, μιὰ γριὰ μὲ ἕνα τα­ψὶ χορ­τό­πι­τα στὴν ἀγ­κα­λιά της, τὰ χα­μο­μή­λια, οἱ χυ­λο­πί­τες, τὰ πα­λαιω­μέ­να τυ­ριὰ μὲ τὰ πι­πέ­ρια καὶ τὶς πι­πε­ριές, τὰ χορ­τα­ρια­σμέ­να πε­ζού­λια στὸν πε­ρί­βο­λο τῆς Ἁγί­ας Πα­ρα­σκευ­ῆς. Αὐ­τὸ εἶ­ναι τὸ δι­κό μου πλη­σί­α­σμα μὲ τὸ Θεό - μιὰ γκι­λο­τί­να ποὺ ὅλο λέω θὰ πέ­σει καὶ δὲν πέ­φτει. Εὐ­δαι­μο­νῶ.

       Βρί­σκω ἕναν μι­κρὸ ξε­νῶ­να καὶ κλεί­νω δω­μά­τιο γιὰ τέσ­σε­ρα βρά­δια. Τὸ στρῶ­μα στὸ κρε­βά­τι εἶ­ναι ἄνε­το καὶ με­γά­λο. Δυὸ πο­λυ­θρό­νες κι ἕνα μι­κρὸ τρα­πέ­ζι βρί­σκον­ται κον­τὰ στὸ πα­ρά­θυ­ρο. Τὸ πα­ρά­θυ­ρο «κοι­τά­ζει» στὸ βου­νό, στὴ με­ριὰ ποὺ πέ­φτει ὁ ἥλιος. Κά­νω μιὰ κί­νη­ση, ἀδύ­να­μα κά­πως, νὰ ἀνοί­ξω τὸ πα­ρά­θυ­ρο· κά­που μαγ­κώ­νει καὶ τραυ­μα­τί­ζω τὰ δά­χτυ­λα. Προ­σπα­θῶ ξα­νά. Λι­γά­κι πο­νάω καὶ λι­γά­κι γε­λάω. Μὲ σε­βα­σμὸ ἀν­τι­κρί­ζω τὴν ἐξαί­σια θέα: τὰ πρά­σι­να μὲ τὰ κα­φέ, τὰ ἄσπρα μὲ τὰ γα­λα­νά – χρώ­μα­τα ρεύ­μα­τα. Ὅλη ἡ ἔν­τα­ση με­τα­φέ­ρε­ται στὰ χέ­ρια μου.

       Κά­θο­μαι στὸ κρε­βά­τι, βγά­ζω τὰ πα­πού­τσια. Ἀπὸ τὸ δε­ξί μου πό­δι, τὸ χον­τρὸ δά­χτυ­λο, προ­ε­ξέ­χει ἀπὸ τὴν κάλ­τσα. Ὄχι πὼς εἶ­ναι καὶ τί­πο­τα σπου­δαῖο νὰ βρε­θεῖς μὲ τρύ­πιες κάλ­τσες· μά... νά, κα­μιὰ φο­ρὰ μὲ πιά­νει ἕνα πα­ρά­πο­νο. Κι ὅταν μὲ πιά­νει τὸ πα­ρά­πο­νο, θυ­μᾶ­μαι.

       Θυ­μᾶ­μαι τὴ φοι­τή­τρια τῆς Νο­μι­κῆς – Κα­τε­ρί­να τὸ ὄνο­μά της· πέ­σα­νε νὰ τὴ λη­στέ­ψουν δυὸ δρό­μους ἀπό­στα­ση ἀπὸ τὸ σπί­τι της στοὺς Ἁγί­ους Ἀναρ­γύ­ρους· ἡ Κα­τε­ρί­να ἀν­τι­στά­θη­κε καὶ βρέ­θη­κε σφαγ­μέ­νη. Σὰν ἀδερ­φή μου τὴν ἔκλα­ψα. Τώ­ρα στέ­κο­μαι μπρο­στὰ σὲ ἕνα ἀνοι­χτὸ πα­ρά­θυ­ρο στὸ Μέ­τσο­βο. Στὴν ἀγ­κα­λιά μου κρα­τῶ τὴν Κα­τε­ρί­να, καὶ κά­θε λί­γο νιώ­θω νὰ μοῦ γλι­στρά­ει ἀπὸ τὰ χέ­ρια καὶ δὲν μπο­ρῶ νὰ πα­ρη­γο­ρη­θῶ. Καὶ γιὰ νὰ πῶ τὴν ἀλή­θεια, τί­πο­τα δὲν μπο­ρῶ νὰ κά­νω. Νὰ ξε­χά­σω θέ­λω. Αὐ­τό...

       Καὶ κα­τε­βαί­νω ἀπ’ τὸ δω­μά­τιο στὴ σά­λα. Στὴ ρε­σε­ψιόν, ὁ ἰδιο­κτή­της εἶ­ναι σκυμ­μέ­νος στὰ χαρ­τιά του. Ἕνα ζευ­γά­ρι Γερ­μα­νῶν, μό­λις ἀφί­χθη­σαν στὸν ξε­νῶ­να. Στέ­κον­ται μὲ τὶς βα­λί­τσες τους πα­ρὰ πό­δας, στὸ χον­τρὸ κόκ­κι­νο χα­λί. Κοι­τά­ζο­μαι στὰ μά­τια μὲ τοὺς Γερ­μα­νούς. Καὶ γί­νε­ται εὔ­κο­λα. Ἔτσι συμ­βαί­νει ὅταν δὲν ξέ­ρεις τί­πο­τα γιὰ τὸν ἄλ­λον. Τὸν κοι­τά­ζεις στὰ μά­τια, κι αὐ­τὸ εἶ­ναι ὅλο. Ὕστε­ρα τὸν προ­σπερ­νᾶς καὶ πά­ει ὁ κα­θέ­νας ἐκεῖ ὅπου εἶ­ναι νὰ πά­ει.



Πηγή: Πρώτη δημοσίευση.

Εὐθύμιος Λέντζας (Λάρισα 1986). Ἔχει ἐκδώσει δύο ποιητικὲς συλ­λογές: Οἱ γυναῖκες ποὺ ἀγαπᾶμε εἶναι θαμμένες στὸν κῆπο (αὐ­το­έκδοση, 2020) Τὸ Μερίδιο (Θράκα, 2022) καὶ μιὰ συλλογὴ διηγημάτων Στὰ βρά­χια καὶ στὴ θάλασσα (Γράφημα, 2023).


Πλανόδιον - Ιστορίες Μπονζάι © 2025.
Unsubscribe or manage your email subscriptions.           

Αναρτήθηκε από oikoparaxenos στις 11:12 π.μ.
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis!Κοινοποίηση στο XΜοιραστείτε το στο FacebookΚοινοποίηση στο Pinterest
Ετικέτες Πολιτισμός, Τέχνη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα
Εγγραφή σε: Σχόλια ανάρτησης (Atom)

Έργο της Κυριακής Δραγομένη

Έργο της Κυριακής Δραγομένη
Η καταλυτική δράση των οικολογικών οργανώσεων. "ΚΛΙΚ"στη φωτο

ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ

ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ
Στη Βουλγαρία, οι ανεμογεννήτριες είναι ελάχιστες - και αυτές μάλιστα είναι τοποθετημένες σε χερσαίο, πεδινό έδαφος....ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΠΕΤΡΕΣ

ΠΕΤΡΕΣ
Απλώς πέτρες, αλλά τόσο καλαίσθητες....ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

Έτσι εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο

Έτσι εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο
Στις βουλγαρικές πόλεις του Εύξεινου εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο με διατάξεις όπως αυτή, που παράγει ήχους με το φύσημα του ανέμου..ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

Σαλβατόρ Νταλί

Σαλβατόρ Νταλί
Του ερωτισμού σου τα οράματα....ΚΛΙΚ τη φωτο

ΕΤΣΙ ΗΘΕΛΑΝ ΤΑ ΑΙΟΛΙΚΆ ΤΟΥΣ !

ΕΤΣΙ ΗΘΕΛΑΝ ΤΑ ΑΙΟΛΙΚΆ ΤΟΥΣ !
Πριν μερικά χρόνια, η εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ" δημοσίευε αυτό το σκαρίφημα (ευτυχώς μόνο !) μιας ομάδας πανεπιστημιακών στην Θράκη, που φαντασίωναν με αυτό το τρόπο την παρανοϊκή εξέλιξη της αιολικής ιδέας : Αεμογεννήτριες παντού, σήμερα στα Μετέωρα και αύριο στην Ακρόπολη !

Με το τρόπο του Γ.Σ

Όσο προχωρεί ο καιρός και τα γεγονότα, ζω ολοένα με το εντονώτερο συναίσθημα πως δεν είμαστε στην Ελλάδα, πως αυτό το κατασκεύασμα που τόσο σπουδαίοι και ποικίλοι απεικονίζουν καθημερινά δεν είναι ο τόπος μας αλλά ένας εφιάλτης με ελάχιστα φωτεινά διαλείμματα, γεμάτα μια πολύ βαριά νοσταλγία.


Πηγή: Γιώργος Σεφέρης - Μέρες Γ΄


Συμβαίνουν εις τας Σερβίας......

Συμβαίνουν εις τας Σερβίας......
Με αυτό το τρόπο ενημερώνουν τους υποψηφιους πελάτες μιας χαρτοπαικτικής λέσχης ότι απαγορεύεται η οπλοφορία εντός της αιθούσης..

Ανθρωπολογία της παρακμής

Το πέρασμά μου από διάφορες θέσεις της δημόσιας, της επαγελματικής και της κοινωνικής ζωής, με έπεισε για την ύπαρξη μούτσων που θέλουν να γίνουν καμαρότοι ακόμη και τότε που το καράβι βυθίζεται. Αισθάνομαι υποχρεωμένος να κοινοποιήσω αυτή την αλήθεια στον κάθε ένα που μπορώ να επηρεάσω και που προβληματίζεται για την ανθρωπολογία της παρακμής.

Λίστα ιστολογίων

  • Newsroom | naftemporiki.gr
    Κάγια Κάλας: Λόγω των αντιρρήσεων της Σλοβακίας, δεν εγκρίθηκε η νέα δέσμη κυρώσεων της ΕΕ σε βάρος της Ρωσίας
    Πριν από 15 ώρες
  • dasarxeio.com
    Οι «βοσκότοποι» του … αύριο! FORK TO FARM
    Πριν από 15 ώρες
  • Πόλεις και Πολιτικές
    Greater Geelong, Victoria : Μια ιστορία επιτυχίας
    Πριν από 21 ώρες
  • Γη και Ελευθερία.
    Νέα Καμμένη Σαντορίνης.
    Πριν από 2 ημέρες
  • What's new
    Afterwoke: from identity to unity
    Πριν από 5 ημέρες
  • Δασαμάρι S.O.S.
    Βιβλιοπαρουσίαση: «Το Παλαιστινιακό Ζήτημα: Ιστορική αναδρομή στις ρίζες και την εξέλιξή του»
    Πριν από 5 ημέρες
  • oikoniki
    Η αθέατη μάχη της ενέργειας: Πληροφόρηση ή προπαγάνδα;
    Πριν από 1 μήνα
  • Define Normal
    Ο βραχόκηπος με το όνομα Ναυτίλος στο κτήμα Συγγρού
    Πριν από 2 μήνες
  • art noise
    National Gallery of London
    Πριν από 6 μήνες
  • Painting of the Day, Daily Oil Paintings by Delilah
    Bee and Christmas lights
    Πριν από 7 μήνες
  • ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
    Παράταση ζωής
    Πριν από 1 χρόνια
  • Υμηττός - Υψίπολις
    ‘’ΕΞΗΜΕΡΩΣΗ’’ του ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ ΠΑΠΑΜΑΡΚΟΥ
    Πριν από 5 χρόνια
  • archaeopteryx
    Τα πολλά αιολικά και φ/β αυξάνουν (πολύ) το κόστος του συστήματος. (Τα λίγα, το αυξάνουν λιγότερο). Φάτε μάτια ψάρια...
    Πριν από 5 χρόνια
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ
    SOS! Με υπογραφή του Υπουργού Περιβάλλοντος κου Χατζηδάκη καταστρέφεται το ΓΕΩΠΑΡΚΟ ΣΗΤΕΙΑΣ
    Πριν από 5 χρόνια
  • GREEK FORESTS
    ΟΙ ΡΥΠΟΙ ΤΗΣ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑΣ ΦΘΑΝΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΕΜΒΡΥΟ.
    Πριν από 5 χρόνια
  • arts
    Αν η Αθήνα: Ομαδική εικαστική έκθεση στον Ιανό
    Πριν από 6 χρόνια
  • Agrokarma
    Πριν από 7 χρόνια
  • Archetype: To πιο ενημερωμένo 'περιοδικό' για αρχιτέκτονες
Εμφάνιση 5 Εμφάνιση όλων

Με ενδιαφέρουν

http://www.monumenta.org/



https://eepf.gr/el



http://www.eduportal.gr/


http://omilosfi.gr/


https://www.facebook.com/polikmag/


www.urbanpoint.gr/


https://apopeirates.blogspot.com/




http://greekarchitects.gr


http:/

http://ophioussa.blogspot.com/

/prasinoi.gr/category/sta-media/

http://www.nomosphysis.org.gr/



http://www.topontiki.gr/


www.pezoporia.gr



http://antigoldgr.org/

Αρχειοθήκη ιστολογίου

  • ▼  2025 (681)
    • ►  Ιουλίου (37)
    • ▼  Ιουνίου (98)
      • Εθνική Τραγωδία το δημογραφικό της Ελληνικής Περιφ...
      • Τζέϊμς Θέρ­μπερ (James Thurber): Μιὰ ἀρ­κε­τὰ ἔξυ­...
      • "Ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται"
      • 8ο ΘΕΡΙΝΟ ΒΙΒΛΙΟΣΤΑΣΙΟ
      • ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ
      • Καταγγελία και Δήλωση Συμπαράστασης στο μέλος της ...
      • Η ελληνική ηλεκτρική ενεργειακή αγορά μοιάζει με μ...
      • Πράγματα που δεν είναι βολικά
      • Διεπιστημονικό μάθημα “Βιώσιμες Λύσεις για την Προ...
      • Οι εκδόσεις Βακχικόν με τον Ζοζέ Λουίς Πεϊσότο στο...
      • ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΩΝ
      • ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΙΡΑΝ ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ
      • Λάμπρος Παπαδημητράκης 1948-2025
      • Δη­μή­τρης Τού­λιος: Μᾶς δια­γρά­ψα­τε ἀπὸ τὸ φέη­...
      • ΦΟΡΟΥΜ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΗΚΟ – «Η Κύπρος στο σ...
      • ΤΟ ΕΚΚΡΕΜΕΣ ΤΟΥ ΘΕΑΜΑΤΟΣ 2ΟΝ ΜΕΡΟΣ
      • ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ [στα αγγ...
      • Συγκέντρωση των Συνταξιούχων της Εμπορικής Τράπεζα...
      • Ἀλέξανδρος Ρασκόλνικ: Ἀποχαιρετισμὸς στὰ ὅπλα
      • 1941 Γερμανική Εισβολή. Η Μάχη των Οχυρών
      • Η «σχεδία» του θέρους και του βυθού
      • Η «Ροή» και ο Εξωραϊστικός Σύλλογος «Μποφίλια» για...
      • ATHENA INTERNATIONAL OLIVE OIL COMPETITION 2025
      • Διαβάζουμε Λογοτεχνία και Ποίηση
      • Homo socius, Homo creator[1]
      • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΣΙΓΗ
      • Πυρηνική απειλή ο Μητσοτάκης!
      • Ἕκτωρ Μπαρ­ρέ­το (Héctor Barreto) Ἡ ἀρ­ρω­στη­μέ­...
      • Καραϊσκάκενα, ο θρύλος
      • 1941 Γερμανική Εισβολή. Η Μάχη των Οχυρών
      • Μα­νό­λης Σα­μω­νά­κης Ἡ Σο­φία
      • ΓΙΟΡΤΗ ΕΙΔΙΚΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΚΙΑΣ ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ.
      • Νησιά σε κίνδυνο: σε αναζήτηση του μέτρου Ημερίδα...
      • Το εκκρεμές του θεάματος
      • Ασύμβατα με την Ειδική Περιβαλλοντική Μελέτη της π...
      • Gosta Heliner : Η χρησιμότητα του άχρηστου
      • Μπού­λη Ἀν­δρε­ά­δου: Τὸ ἀβγό
      • ANOIXTH ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ στο 6ο Φεστιβάλ Σύγ...
      • Σούζαν Αμπουλχάβα: «Δεν θα μας σβήσετε, όσους από ...
      • Εὐ­θύ­μιος Λέν­τζας: Τὸ πα­ρά­πο­νο
      • Προστασία των Κοραλλιών στα Βαθιά Νερά - Ορόσημο γ...
      • 5η ημέρα σύγκρουσης με ανταλλαγή πληγμάτων μεταξύ ...
      • Δασικές πυρκαγιές: εκσυγχρονισμός και συμμετοχή τω...
      • ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΟΥΔΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟΝ ΕΙΡΗΝΙΚΟ
      • Ἀλέ­ξαν­δρος Ρα­σκόλ­νικ: Οἱ Μοῖ­ρες
      • Συγκέντρωση των Συνταξιούχων της Εμπορικής Τράπεζα...
      • Rhodes Street Food Festival: Η Ρόδος γιορτάζει τις...
      • Προσεγγίζοντας πλευρές του τεράστιου ζητήματος της...
      • Ευρωπαϊκό Βραβείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς / Βραβε...
      • Αυξημένα μέτρα ασφαλείας στην Πάφο-Να χαμηλώσουν ο...
      • NICEPARTY
      • Εξορμήσεις του Ομίλου Φίλων Βουνού και Θάλασσας
      • Γιώργου Παπαγιαννόπουλου : Ζήτημα Δημοκρατίας
      • Στού­αρτ Ντίμ­πεκ (Stuart Dybek): Φῶτα
      • ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ ΣΤΟ ΙΡΑΝ
      • Λογοτεχνικός Περίπατος: Φιλίπα Λεάλ και Ζοζέ Λουίς...
      • Δέ­σποι­να Καϊ­τα­τζῆ-Χου­λιού­μη: Ὑπέ­ρο­χο κα­λο...
      • «Ενεργειακές Κοινότητες» Ακαρνανικών: Το Υπουργείο...
      • 13-15 /6. Πεδίον του Άρεως
      • Ο λαϊκισμός της ΔημοτικήςΑρχής Κω για φράγμα στον ...
      • Αγορά Μεζονέτας; Να το Ξανασκεφτείτε!
      • Κλιματική Κρίση: Πώς θα προσαρμοστεί η θαλάσσια ζω...
      • Καί­τη Παυ­λῆ: Νεκρὴ φύση
      • Το γαίδουράκι που κουβαλούσε την πλάτη του τον πόλεμο
      • ΑΚΡΙΒΕΙΑ , ΤΡΟΦΗ , ΚΑΙ ΆΛΛΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΡΏΝΕ
      • ΚΥΡΑ ΑΛΙΓΙΖΑΚΗ
      • Σπάζοντας πράγματα στη δουλειά
      • Ο άνθρωπος. Προσδιορισμός και προορισμός
      • Ρί­τσαρντ Μπρό­τιγ­καν (Richard Brautigan): Χνούδι
      • Ο Ζοζέ Λουίς Πεϊσότο και η Φιλίπα Λεάλ στο 17ο Φεσ...
      • Εξορμήσεις του Ομίλου Φίλων Βουνού και Θάλασσας
      • Ζήσης Κοτιώνης, ομιλία στο Τρίτο Πρόγραμμα, Σάββατ...
      • ΤΑ ΙΧ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ
      • Για την Παγκόσμια ημέρα Περιβάλλοντος 5 Ιουνίου 2025
      • Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος: Παραλίες ωοτοκίας τ...
      • Βιβλιοκριτική – βιβλιοπαρουσίαση της Μαριάνας Τσίχ...
      • Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος 2025’’:Η περιβαλλοντ...
      • ΔΙΑΦΟΡΑ
      • ΗΜΕΡΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΟΝΤΟΣ : ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΠΑΡΕΡΧΟΝΤΑΙ
      • Ποιος πληρώνει την... αδιαφάνεια στην αγορά ενέργε...
      • Σύγχρονα δάκρυα και ύμνοι περιηγητών για τον Υμηττ...
      • Ποιητές της Παλαιστίνης
      • Δημήτρης Ψαθόπουλος: Άγνωστες λέξεις
      • CITRONNE Gallery - Athens : ΑΛΕΚΟΣ ΚΥΡΑΡΙΝΗΣ
      • Σο­φία Βα­σι­λειάδου: Ὁ Λε­κές
      • Λειψυδρία, μια παγκόσμια απειλή
      • Η φυλακή του Τάσου Θεοφίλου.*
      • Μαίρη Μπουσνάκη :Μοιάζουμε μ΄ ένα δεμάτι στάχυα
      • Oι Συνταξιούχοι : Όχι στη Γενοκτονία στη Γάζα
      • Τηλέμαχου Χυτήρη, "Το ταξίδι"
      • ΡΟΥΜΕΛΗ 14-15/6 και ΤΖΟΥΜΕΡΚΑ 5-7/7 : οι δύο επόμε...
      • Η Ροή πάει Νέα Φιλαδέλφεια !
      • ΑΣ ΓΙΝΟΥΜΕ ΠΡΑΚΤΙΚΟΙ
      • Σινά: Το Κάιρο προσγειώνει την Αθήνα και αδειάζει ...
      • Η αλλαγή είναι κοινωνική απαίτηση – Το ΠΑΣΟΚ πρέπε...
      • Οι ελληνικές «κερκόπορτες» σε Αιγαίο και Μεσόγειο
      • Εγκλήματα χωρίς τιμωρία
      • Κώ­στας Ποῦ­λος: Τὸ ἀκρι­βῶς ἀν­τί­θε­το
    • ►  Μαΐου (134)
    • ►  Απριλίου (102)
    • ►  Μαρτίου (101)
    • ►  Φεβρουαρίου (121)
    • ►  Ιανουαρίου (88)
  • ►  2024 (1208)
    • ►  Δεκεμβρίου (126)
    • ►  Νοεμβρίου (111)
    • ►  Οκτωβρίου (105)
    • ►  Σεπτεμβρίου (94)
    • ►  Αυγούστου (48)
    • ►  Ιουλίου (89)
    • ►  Ιουνίου (103)
    • ►  Μαΐου (98)
    • ►  Απριλίου (130)
    • ►  Μαρτίου (110)
    • ►  Φεβρουαρίου (103)
    • ►  Ιανουαρίου (91)
  • ►  2023 (873)
    • ►  Δεκεμβρίου (108)
    • ►  Νοεμβρίου (101)
    • ►  Οκτωβρίου (73)
    • ►  Σεπτεμβρίου (88)
    • ►  Αυγούστου (37)
    • ►  Ιουλίου (62)
    • ►  Ιουνίου (72)
    • ►  Μαΐου (67)
    • ►  Απριλίου (64)
    • ►  Μαρτίου (68)
    • ►  Φεβρουαρίου (68)
    • ►  Ιανουαρίου (65)
  • ►  2022 (868)
    • ►  Δεκεμβρίου (76)
    • ►  Νοεμβρίου (96)
    • ►  Οκτωβρίου (84)
    • ►  Σεπτεμβρίου (92)
    • ►  Αυγούστου (39)
    • ►  Ιουλίου (79)
    • ►  Ιουνίου (74)
    • ►  Μαΐου (65)
    • ►  Απριλίου (59)
    • ►  Μαρτίου (70)
    • ►  Φεβρουαρίου (68)
    • ►  Ιανουαρίου (66)
  • ►  2021 (882)
    • ►  Δεκεμβρίου (90)
    • ►  Νοεμβρίου (96)
    • ►  Οκτωβρίου (95)
    • ►  Σεπτεμβρίου (85)
    • ►  Αυγούστου (64)
    • ►  Ιουλίου (72)
    • ►  Ιουνίου (69)
    • ►  Μαΐου (66)
    • ►  Απριλίου (58)
    • ►  Μαρτίου (64)
    • ►  Φεβρουαρίου (57)
    • ►  Ιανουαρίου (66)
  • ►  2020 (956)
    • ►  Δεκεμβρίου (77)
    • ►  Νοεμβρίου (70)
    • ►  Οκτωβρίου (63)
    • ►  Σεπτεμβρίου (63)
    • ►  Αυγούστου (52)
    • ►  Ιουλίου (89)
    • ►  Ιουνίου (94)
    • ►  Μαΐου (85)
    • ►  Απριλίου (89)
    • ►  Μαρτίου (83)
    • ►  Φεβρουαρίου (98)
    • ►  Ιανουαρίου (93)
  • ►  2019 (1184)
    • ►  Δεκεμβρίου (108)
    • ►  Νοεμβρίου (97)
    • ►  Οκτωβρίου (93)
    • ►  Σεπτεμβρίου (84)
    • ►  Αυγούστου (58)
    • ►  Ιουλίου (79)
    • ►  Ιουνίου (116)
    • ►  Μαΐου (141)
    • ►  Απριλίου (123)
    • ►  Μαρτίου (100)
    • ►  Φεβρουαρίου (101)
    • ►  Ιανουαρίου (84)
  • ►  2018 (1160)
    • ►  Δεκεμβρίου (117)
    • ►  Νοεμβρίου (141)
    • ►  Οκτωβρίου (107)
    • ►  Σεπτεμβρίου (114)
    • ►  Αυγούστου (77)
    • ►  Ιουλίου (76)
    • ►  Ιουνίου (81)
    • ►  Μαΐου (99)
    • ►  Απριλίου (72)
    • ►  Μαρτίου (100)
    • ►  Φεβρουαρίου (93)
    • ►  Ιανουαρίου (83)
  • ►  2017 (706)
    • ►  Δεκεμβρίου (62)
    • ►  Νοεμβρίου (94)
    • ►  Οκτωβρίου (96)
    • ►  Σεπτεμβρίου (57)
    • ►  Αυγούστου (27)
    • ►  Ιουλίου (49)
    • ►  Ιουνίου (40)
    • ►  Μαΐου (62)
    • ►  Απριλίου (56)
    • ►  Μαρτίου (65)
    • ►  Φεβρουαρίου (54)
    • ►  Ιανουαρίου (44)
  • ►  2016 (665)
    • ►  Δεκεμβρίου (60)
    • ►  Νοεμβρίου (62)
    • ►  Οκτωβρίου (49)
    • ►  Σεπτεμβρίου (61)
    • ►  Αυγούστου (48)
    • ►  Ιουλίου (42)
    • ►  Ιουνίου (47)
    • ►  Μαΐου (64)
    • ►  Απριλίου (59)
    • ►  Μαρτίου (63)
    • ►  Φεβρουαρίου (51)
    • ►  Ιανουαρίου (59)
  • ►  2015 (705)
    • ►  Δεκεμβρίου (63)
    • ►  Νοεμβρίου (60)
    • ►  Οκτωβρίου (81)
    • ►  Σεπτεμβρίου (63)
    • ►  Αυγούστου (52)
    • ►  Ιουλίου (42)
    • ►  Ιουνίου (65)
    • ►  Μαΐου (49)
    • ►  Απριλίου (62)
    • ►  Μαρτίου (75)
    • ►  Φεβρουαρίου (45)
    • ►  Ιανουαρίου (48)
  • ►  2014 (548)
    • ►  Δεκεμβρίου (40)
    • ►  Νοεμβρίου (52)
    • ►  Οκτωβρίου (56)
    • ►  Σεπτεμβρίου (46)
    • ►  Αυγούστου (36)
    • ►  Ιουλίου (41)
    • ►  Ιουνίου (40)
    • ►  Μαΐου (38)
    • ►  Απριλίου (44)
    • ►  Μαρτίου (54)
    • ►  Φεβρουαρίου (51)
    • ►  Ιανουαρίου (50)
  • ►  2013 (423)
    • ►  Δεκεμβρίου (40)
    • ►  Νοεμβρίου (38)
    • ►  Οκτωβρίου (40)
    • ►  Σεπτεμβρίου (34)
    • ►  Αυγούστου (22)
    • ►  Ιουλίου (33)
    • ►  Ιουνίου (28)
    • ►  Μαΐου (50)
    • ►  Απριλίου (37)
    • ►  Μαρτίου (34)
    • ►  Φεβρουαρίου (31)
    • ►  Ιανουαρίου (36)
  • ►  2012 (308)
    • ►  Δεκεμβρίου (29)
    • ►  Νοεμβρίου (30)
    • ►  Οκτωβρίου (38)
    • ►  Σεπτεμβρίου (27)
    • ►  Αυγούστου (21)
    • ►  Ιουλίου (18)
    • ►  Ιουνίου (23)
    • ►  Μαΐου (28)
    • ►  Απριλίου (33)
    • ►  Μαρτίου (43)
    • ►  Φεβρουαρίου (16)
    • ►  Ιανουαρίου (2)
  • ►  2011 (7)
    • ►  Νοεμβρίου (1)
    • ►  Σεπτεμβρίου (1)
    • ►  Ιουλίου (2)
    • ►  Ιουνίου (1)
    • ►  Μαΐου (1)
    • ►  Μαρτίου (1)
  • ►  2010 (1)
    • ►  Νοεμβρίου (1)

Λεονάρντο Ντα Βίντσι

Λεονάρντο Ντα Βίντσι
Με την ευκαιρία της έκθεσής του στην Αθήνα......ΚΛΙΚ στη φωτο

Dirt road, της Delilah

Dirt road, της Delilah

Βουλγαρία, Εύξεινος Πόντος

Βουλγαρία, Εύξεινος Πόντος
Ένας τρόπος για να ρυθμίσουν τις ακτές...Το ύψος του κτιρίου ανυπόφορο...ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΝΤΕΡΣΟΥ ΟΥΖΑΛΑ

ΝΤΕΡΣΟΥ ΟΥΖΑΛΑ
Πολύτιμο το έργο του Βλαντιμίρ Αρσένιεβ, έδωσε την έμπνευση στον Ακίρα Κουροσάβα να γυρίσει ένα αριστούργημα...Τώρα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Στοχαστής

Με τον αξέχαστο Ευθύμη Παπαδημητρίου

Με τον αξέχαστο Ευθύμη Παπαδημητρίου

ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ

ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ
Είναι τοποθετημένος σε ένα από τα υψώματα της Επτάλοφης Ρώμης, στη Βίλα Μποργκέζε

ΤΙΒΕΡΗΣ

ΤΙΒΕΡΗΣ
Ο Τίβερης στη Ρώμη δεν είναι μικρός ποταμός. Η κάπαρη πάντως μπορεί να ξεφυτρώνει μέσα από τις πέτρες που τον περιβάλλουν

Δια χειρος Pino Pandolfini

Δια χειρος Pino Pandolfini
Στη Video Art...

Σασπένς στις αποδράσεις...

Σασπένς στις αποδράσεις...
Παλαιοκώστας, και μην τον είδατε...

Στέφανος Ρόκος

Στέφανος Ρόκος
Μια πόλη υπό διαστημική απειλή; Ίσως...

ΠΑΛΕΡΜΟ

ΠΑΛΕΡΜΟ
Γίγαντες- δέντρα κοσμούν τον βοτανικό κήπο του Παλέρμα, προαναγγέλοντας τον ερχομό της Αφρικής...

Φωτογραφια

Φωτογραφια
Με το τρόπο του Δημήτρη Βερούχη

ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΑΣ- ΝΑ EIΣΑΙ ΟΙΚΟΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ

ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΑΣ- ΝΑ EIΣΑΙ  ΟΙΚΟΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ
.

ΘΟΔΩΡΟΣ 1931-2018

ΘΟΔΩΡΟΣ  1931-2018
Ο Θεόδωρος Παπαδημητρίου γνωστός απλά ως Θόδωρος, υπήρξε σημαντικός Έλληνας γλύπτης με διεθνή αναγνώριση.

Φαίδων Πατρικαλάκις, 1935-2017

Φαίδων Πατρικαλάκις, 1935-2017
Εξωφυλλο του βιβλιου που δεν μπορεσε ο ιδιος να απολαύσει, γιατι στο μεταξύ τον βρήκε ο θάνατος....Κλικ στην εικονα

Δημιούργημα της VIVART

Δημιούργημα της VIVART
Είναι εκτεθειμένα τόσο μακριά (Γιανίτσι της Εύβοιας) πλην όμως δείχνουν κοντινά με τα πιο γνήσια αισθήματά μας

ΤΣΟΥΧΤΡΑ, του Γιάννη Στρούμπα

ΤΣΟΥΧΤΡΑ, του Γιάννη Στρούμπα
"Μόλις τη βγάλαν στην ακτή με την απόχη . - Τεράστια σαν ταψί, --γαλάζια και λευκή. –Αν και τεμαχισμένη πια –ριγώ και μόνο στη θωριά της--------Όπως αρμόζει άλλωστε---σε μια γαλανόλευκη

Laszlo Koday

Laszlo Koday
"¨ομορφο άγγιγμα".

Τόσο τρυφερό !

Τόσο τρυφερό !

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ
Η νεολαία έχει ανάγκη από είδωλα, αλλά αυτή η εξαρτησιακή σχέση θα μπορούσε να είναι πιο καλαίσθητη

ΤΟΠΙΟ

ΤΟΠΙΟ
Βικέντιος Μποκατσιάμπης

Μουσείο στο Ελληνικό

Μουσείο στο Ελληνικό
Η φωτογραφία έχει μόνο μουσειακή αξία, οι "επιβάτες" απλώς ανέρχονται σε ένα παροπλισμένο τζάμπο που "κείτεται" στο παλιό αεροδρόμιο Ελληνικού, δίπλα στο (διεκδικούμενο) μουσείο της Ολυμπιακής....ΚΛΙΚ στην ΕΙΚΟΝΑ

ARCHAEOPTERYX

ARCHAEOPTERYX
Εγκαθιστούν ανεμογεννήτριες στα ευρυτανικά βουνά, αυτοί, οι άσχετοι, οι υπαλληλίσκοι των αεριτζήδων. ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΥΠΕΡΟΧΟ ΜΑΤΑΚΙ

ΥΠΕΡΟΧΟ ΜΑΤΑΚΙ
Υπέροχο γατάκι, αλλά και το ματάκι της δεν πάει πίσω.....

ΩΣ ΠΡΟΒΑΤΑ ΕΠΙ ΜΝΗΜΟΝΙΟΝ

ΩΣ ΠΡΟΒΑΤΑ ΕΠΙ ΜΝΗΜΟΝΙΟΝ
Το ένα πρόβατο λέει στο άλλο : "Ησύχασε σου λέω! Για ντους μας πάνε !"

ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΚΛΕΟΠΑΣ


Τι κακιά μετάλλαξη έπαθε ο πίθηκος και προέκυψε το είδος μας;

Έ, κύριε Δαρβίνε;

«ΟΚΤΩ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ», περιοδικό ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΟΖΑΝΗΣ, τεύχος 176-177

Γιάννης Κουνέλης, 2017

Γιάννης Κουνέλης, 2017
Ανώνυμο έργο του, 2003

Με αφορμή τον θάνατο του Κρίστοφερ Λη

Lee
Συντάσσω ποίημα υπό απειλή
Σαν σε έργο τρόμου του Κρίστοφερ Λή
Σαν τρομοκρατημένος και από άλλους Lee –
Π.χ από τον καρατίστα μαχητή Μπρους Λη –
ή απ’ τον Νότιο στρατηγό, επίσης Λη

Εις τον ορίζοντα δεν βλέπω τη ζωή καλή
Από διαπραγματεύσεις αναμένω τη χαριστική βολή
Για την Ελλάδα δε, αλοί και τρισαλοί!
Για τα άτομα, άγνωστη η μοίρα η τρελή
Το μόνο βέβαιο, πως επιπλέουν οι φελλοί
ΓΙΑΓΚΟΣ ΡΑΠΤΗΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΡΧΙΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΡΧΙΑ
«Ο Ράμφος δεν είναι καθηγητής στο πανεπιστήμιο κι όταν μιλάει δεν μιλάει για να υπερασπιστεί τον θεσμό από τον οποίον βιοπορίζεται. Μιλάει για να υπερασπιστεί τις απόψεις του. Είναι καθαρόαιμος διανοητής και την αξιοπιστία του την αντλεί από την ίδια του τη σκέψη. Να είστε βέβαιοι πως αν ήταν καθηγητής πανεπιστημίου θα τον αντιμετώπιζαν με σεβασμό και δέος, καθότι η ωραία μας επαρχία τα σύνδρομά της δεν τα ξεπερνάει με τίποτε».ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΛΙΚ στην ΕΙΚΟΝΑ

Φωτογραφιζω- αρα υπαρχω !

Φωτογραφιζω- αρα υπαρχω !
Μου την δίνει αυτή η παρανοϊκή εμμονή στην φωτογράφηση των πάντων....Η σύγχρονη φωτογραφοποιϊα έχει καταστρέψει την παλιά, που ήταν πρωτίστως ανθολόγηση και επιλογή των πλάνων...

Λολοσίδης Γιώργος

Λολοσίδης Γιώργος
.

ΤΟΤΟΣ FOR EVER

ΤΟΤΟΣ FOR EVER

Στέφανος Σταμέλλος

Στέφανος Σταμέλλος
Ο γνωστός ορειβάτης Στέφανος Σταμέλλος, σε ένα μεγάλο οδοιπορικό του στις ακτές του Μαλιακού, συναντά έξω από ένα εξοχικό αυτή την πινακίδα.... 'Ηθος Μαφίας, που προφανώς παραμένει ατιμώρητο για πολύ καιρό - κατά πως δείχνουν οι σκουριές...

Eνός λεπτού σιγή για τον Λουκάνικο

Eνός λεπτού σιγή για τον Λουκάνικο
Ήταν ο πιο αγαπητός σκύλος στο χώρο των αντιμνημονιακών ζωόφιλων. Θα μας λείψει - κάπου θα θέλαμε να του προσφέρουμε ένα πλούσιο γεύμα και να τον πάμε βόλτα στη πλατεία Συντάγματος

«Η τσούσκα», του Κάρολου Τσίζεκ

«Η τσούσκα», του Κάρολου Τσίζεκ
Σ΄ένα ουγγρικό, θυμάμαι οβελιστήριο, - Μια πιπεριά, που μοιάζει με καρδούλα, - Μα αν τη γευτείς, σου κατακαίει τα ούλα - Μου έκανε τη μπουκιά σωστό μαρτύριο - Μ’ έχουν και τα φιλιά σου έτσι ρημάξει - Μου άναψες μια φωτιά, που θα με κάψει

Αγαθόν το εξομολογείσθαι....

Αγαθόν το εξομολογείσθαι....
Ο εκδότης ισχυρίζεται ότι «ο δρόμος για την οικολογική κόλαση είναι στρωμένος με τριαντάφυλλα», πράγμα που με βάζει σε σκέψεις : Υπάρχει οικολογική κόλαση- κοντολογίς ένας «άλλος κόσμος» όπου οι διάβολοι βασανίζουν τους αμαρτωλούς με βιοδιασπώμενα μαστίγια και καζάνια από ανακυκλωμένο σκραπ μετάλλων ; Πάντως εύχομαι το βιβλίο να είναι διαφορετικό από τους ισχυρισμούς του εκδότη…

ΗΛΙΑΣ ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ 1946-2013

ΗΛΙΑΣ  ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ 1946-2013
Νηφάλιες - κάτω από τη στάχτη - του χινοπωρινού ουρανού - νανουρίζουνε ανάλαφρα - τον ίσκιο των ονείρων τους - σαν αδελφούλες δίδυμες - που ψιθυρίζουνε στον άνεμο – μέσα απ’ τα στάχυα («Λίμνες της Χαλκιδικής», από τη ποιητική συλλογή «Στροφή»)

Βρες χρόνο...



Βρες Χρόνο για Δουλειά – / Αυτό είναι το
Τίμημα της Ευτυχίας
Βρες Χρόνο για Σκέψη – / Αυτό είναι η Πηγή της Δύναμης
Βρες Χρόνο για Παιγνίδι – / Αυτό είναι το Μυστικό της Αιώνιας Νιότης
Βρες Χρόνο για Διάβασμα – / Αυτό είναι το Θεμέλιο της Γνώσης
Βρες Χρόνο να είσαι Φιλικός – / Αυτό είναι ο Δρόμος προς την Ευτυχία
Βρες Χρόνο για Όνειρα – / Αυτά θα τραβήξουν το Όχημά σου ως τα’ Αστέρια
Βρες Χρόνο ν’ Αγαπάς και ν’ Αγαπιέσαι – / Αυτό είναι το Προνόμιο των Θεών
Βρες Χρόνο να κοιτάς Ολόγυρά σου – / Είναι πολύ σύντομη η μέρα για να είσαι
εγωϊστής
Βρες Χρόνο να Γελάς – / Αυτό είναι η Μουσική της Ψυχής
Βρες Χρόνο να είσαι Παιδί – / Για να νιώθεις Αυθεντικά Ανθρώπινος

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ

Μη-οπτικό τοπίο

Μη-οπτικό τοπίο
Υπάρχει ένα βιβλίο που ασχολείται με αυτούς που προσλαμβάνουν το τοπίο από άλλα, μη οπτικά ερεθίσματα…. Είναι το "Non-Visual Landscape: Landscape Planning for People with Vision Problems" γραμμένο από δυο Έλληνες της Αγγλίας, , την Αγγελική Κοσκινά και τον Νίκο Χασάναγα . ΚΛΙΚ στην εικόνα

Ιστορίες "Μπονζάϊ", Χ. Δάλκος

Ιστορίες "Μπονζάϊ", Χ. Δάλκος
Ο ήρωας του Χρίστου Δάλκου στο αφήγημα Μπονζάϊ ( τίτλος,«Τον Σαουδάραβαν», στο περιοδικό ΠΛΑΝΟΔΙΟΝ),κομίζει αποδείξεις περί του ότι οι Αρχαίοι «Είχαν προβλέψει το χτύπημα στους δίδυμους πύργους" Αλλά μετριοπαθώς σημειώνει : «…..αυτά δεν τα λέω εγώ, , τὰ λένε ὁ Πυθαγόρας και ο Πλάτων…»(ΠΑΤΗΣΤΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ)

Ετικέτες

  • Αερ (2)
  • Αεροπορικά (56)
  • ΑμΕΑ (8)
  • ανακύκλωση (32)
  • αστικός χώρος (746)
  • Διάστημα (55)
  • Διάφορα (354)
  • Δοκίμιο (194)
  • Εκδηλώσεις-βιβλία (1811)
  • Ελεύθεροι χώροι (565)
  • Ενέργεια (442)
  • Ενέργεια ζώα (10)
  • ζώα (508)
  • Θεωρία (362)
  • ιστορία (1266)
  • κοινωνία (2595)
  • Κύπρος (36)
  • μεταξύ σοβαρού και αστείου (256)
  • Μνημεία (110)
  • Οργανώσεις-συλλογικότητες (1354)
  • Παραγωγή-περιβάλλον (1179)
  • Πολιτισμός (2865)
  • πρόσωπα (1437)
  • Τέχνη (3280)
  • τεχνολογία (494)
  • τοπίο (586)
  • τουρισμός (374)
  • υγεία (363)
  • Φύση (1001)
  • φυσικό περιβάλλον (658)
  • χιούμορ (15)

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
oikoparaxenos
Ιστολόγιο για την οικολογία και τον πολιτισμό.....
Προβολή πλήρους προφίλ

Αναγνώστες

Θέμα Ταξίδια. Από το Blogger.