Ημέρες ορειβασίας

Ημέρες ορειβασίας

Κυριακή 6 Απριλίου 2014

To μεγαλύτερο αερόπλοιο στον κόσμο




Έχω παρακολουθήσει  το φιλμ με τη καταστροφή του αερόστατου Zeppelin στο «αεροδρόμιο» της Νέας Υόρκης το 1938, ως αποτέλεσμα των κακών καιρικών συνθηκών  αλλά και της  πλήρωσής του με το εύφλεκτο αέριο υδρογόνο…Το καταπληκτικό με αυτό το «καμάρι» της μεσοπολεμικής γερμανικής τεχνολογίας  είναι ότι οι περισσότεροι από τους επιβάτες σώθηκαν από την κόλαση της φωτιάς και την πτώση στο έδαφος !



Το αμερικανικό μονοπώλιο στο «ευγενές» και μη αναφλέξιμο  αέριο  ήλιο,   συνέβαλε στο να παραμεριστούν έκτοτε  τα αερόστατα  από τα αεροπλάνα. Όμως ο παραμερισμός δεν ήταν απόλυτος, αν κρίνει κανείς από το αερόστατο που κυκλοφορούσε στους αθηναϊκούς ουρανούς στην Ολυμπιάδα του 2004. Η υπόθεση  είχε και συνέχεια, με αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας ιπτάμενης συσκευής που λογίζεται ως η μεγαλύτερη στο κόσμο. Η  «λεγάμενη»  έχει μήκος 91 μέτρα και   αυτονομία σε πτήσεις μέχρι και 50.000 μίλια – δηλαδή περισσότερο κι από τρεις  περιστροφές της γης!


Η κατασκευάστρια εταιρεία  Hybrid Air Vehicles Ltd (HAV)  πιστεύει πως  τα επόμενα χρόνια θα  υπάρχουν τόσα αερόπλοια στους ουρανούς όσα και τα ελικόπτερα, καθώς είναι φιλικά προς το περιβάλλον και αποτελούν αποδοτικότερη  λύση για τη μεταφορά εκατοντάδων τόνων φορτίου σε δυσπρόσιτες περιοχές σε όλο τον κόσμο, καθώς και για την παροχή βοήθειας σε περιοχές υψηλού κινδύνου.  Λεπτομέρεια : Το σκάφος εν μέρει γεμίζει με το  αδρανές αέριο ήλιο, πράγμα που διαιωνίζει τα ερωτηματικά για την ασφάλειά του.

Το τελευταίο αερόπλοιο   που δημιουργήθηκε με  κόστος  περίπου 30 εκατ. λιρών, θα χρησιμοποιηθεί στις επικοινωνίες, αλλά η εταιρεία θα δημιουργήσει μια ακόμα μεγαλύτερη έκδοση προς το τέλος του έτους, το οποίο θα είναι σε θέση να μεταφέρει μέχρι και 50 τόνους εμπορευμάτων και επιβατών. Το  HAV304, είναι περίπου 70 τοις εκατό πιο φιλικό προς το περιβάλλον από ό,τι ένα αεροπλάνο και δεν χρειάζεται διάδρομο για να απογειωθεί – μοιάζοντας από αυτή την άποψη  με τη νέα φουτουριστική γενιά των αεροπλάνων καθέτου απογειώσεως, που είναι ουσιαστικά υβρίδια αεροπλάνου και ελικοπτέρου…

 Η Εταιρεία  HAV σχεδιάζει να διαθέσει μεταξύ 600 και 1.000 από αυτούς τους τύπους των αερόπλοιων στο μέλλον και δηλώνει  ότι παρόμοια έργα έχουν ήδη αναπτυχθεί σε όλο τον κόσμο -στη Γαλλία, την Αμερική, τη Ρωσία και την Αυστραλία.  Μελλοντική στόχευση της εταιρείας είναι το  Airlander 50, που θα  μεταφέρει 50 τόνους φορτίου και θα καίει το ένα τέταρτο της ποσότητας των καυσίμων σε σχέση με ένα αεροπλάνο που κάνει την ίδια δουλειά.  Το παραπάνω μοντέλο  θα είναι ακόμη μεγαλύτερο (το υπολογίζουν σε 119 μέτρα), ενώ τα σχέδια περιλαμβάνουν επίσης την τοποθέτηση δύο οχημάτων τύπου χόβερκραφτ στο κάτω μέρος, ώστε να είναι σε θέση να προσγειωθεί και στο νερό.

Με αυτές τις αναγγελίες (η συγκεκριμένη από το Left.gr) δεν συνδυάζεται κάποια αναφορά στην αντιμετώπιση των καιρικών συνθηκών, που είναι επόμενο να επηρεάζουν σε σημαντικότατο βαθμό τις πτήσεις ογκωδέστατων οχημάτων…Γ. Σχ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου