oikologein

Για όσους πάνε γυρεύοντας στο χώρο της Οικολογίας και του Πολιτισμού. Υπό τη διαχείριση του Γιάννη Σχίζα

Ημέρες ορειβασίας

Ημέρες ορειβασίας

Τετάρτη 9 Ιουλίου 2025

Νῖ­κος Νι­κο­λά­ου-Χα­τζη­μι­χα­ήλ: Τέ­ρας χω­ρὶς κε­φά­λι

 

Read on blog or Reader




 planodion on 9 Ἰούλιος 2025



Νῖ­κος Νι­κο­λά­ου-Χα­τζη­μι­χα­ήλ


Τέ­ρας χω­ρὶς κε­φά­λι


ΚΟΡ­ΠΟΥ­ΣΕ τὸν φό­βο καὶ τὸν τρό­μο καὶ μό­νο μὲ τὸ ἄκου­σμα τοῦ ὀνό­μα­τός του. Ἦταν ἕνα ἱπτά­με­νο τε­τρά­γω­νο το­μά­ρι δυὸ μέ­τρων, μὲ κον­τὴ σκου­ρό­χρω­μη τρί­χα, πάν­τα τεν­τω­μέ­νο καὶ οἱ τέσ­σε­ρις ἄκρες του ποὺ εἶ­χαν ἐπι­μη­κυν­θεῖ καὶ στρογ­γυ­λο­ποι­η­θεῖ, ἀνε­βο­κα­τέ­βαι­ναν γρή­γο­ρα σὰν φτε­ροῦ­γες. Δὲν εἶ­χε κε­φά­λι, ἀλ­λὰ ὅταν περ­νοῦ­σε μὲ με­γά­λη τα­χύ­τη­τα, φαι­νό­ταν σὰν νὰ τὸ εἶ­χε χτυ­πή­σει ἀκρι­βῶς στὴ μέ­ση μιὰ μπά­λα πο­δο­σφαί­ρου, ποὺ ἔχον­τας με­γα­λύ­τε­ρη τα­χύ­τη­τα, τὸ πα­ρά­σερ­νε μα­ζί της στὴν πο­ρεία της. Συ­νή­θως πα­ρου­σια­ζό­ταν τὸ βρά­δυ, μέ­σα στὸ βα­θὺ σκο­τά­δι καὶ ἡ πα­ρου­σία του γι­νό­ταν ἀν­τι­λη­πτή, ἀπὸ τὸν θό­ρυ­βο ποὺ ἔκα­ναν οἱ ἄκρες του κα­θὼς χτυ­ποῦ­σαν τὸν ἀέ­ρα, ἀλ­λὰ καὶ ἀπὸ μιὰ πε­ρί­ερ­γη κί­τρι­νη φω­τει­νὴ αὔ­ρα ποὺ εἶ­χε γύ­ρω του. Ἔκα­νε ὅμως, τὴν ἐμ­φά­νι­σή του καὶ πιὸ νω­ρίς, μό­λις σου­ρού­πω­νε ἢ πο­λὺ σπά­νια, ἐμ­φα­νι­ζό­ταν καὶ τὴν ἡμέ­ρα.

       Ἔτσι, τὸ πε­ριέ­γρα­ψαν κα­μιὰ δε­κα­ριὰ ἄν­θρω­ποι ποὺ ἰσχυ­ρί­ζον­ταν ὅτι τὸ εἶ­χαν δεῖ καὶ ὅλοι συμ­φω­νοῦ­σαν γιὰ τὴν πε­ριο­χὴ ποὺ σύ­χνα­ζε τὸ μυ­στη­ριῶ­δες δια­βο­λο­τό­μα­ρο, ποὺ δὲν ἦταν ἄλ­λη ἀπὸ τὸ πα­λιὸ κοι­μη­τή­ριο.

Δυὸ τρεῖς ἄν­θρω­ποι τὸ εἶ­χαν δεῖ μέ­ρα με­ση­μέ­ρι. Ἦταν ἕνα μυ­στή­ριο ἀξε­διά­λυ­το. Ἔλε­γαν ὅτι τὴν ἡμέ­ρα δὲν πεί­ρα­ζε καὶ ὅταν ἀν­τι­λαμ­βα­νό­ταν τὴν πα­ρου­σία ἀν­θρώ­πων ἔσπευ­δε νὰ ἐξα­φα­νι­στεῖ. Μα­ζευό­ταν μέ­σα ἀπὸ μιὰ πε­ρι­στρο­φι­κὴ κί­νη­ση καὶ γι­νό­ταν ἕνα κου­βά­ρι ποὺ συ­νε­χῶς μί­κραι­νε καὶ ἐξα­φα­νι­ζό­ταν χω­ρὶς νὰ ἀφή­νει κα­νέ­να ἄλ­λο ἴχνος. Φαί­νε­ται ὅτι εἶ­χε ἀδυ­να­μία στοὺς λα­γούς, στὶς ἀλε­ποῦ­δες καὶ στὰ φί­δια. Κά­ποιος τὴν εἶ­δε ποὺ ἅρ­πα­ξε δυὸ με­γά­λα μαῦ­ρα φί­δια, ποὺ ἐρω­τεύ­ον­ταν μέ­σα στὸ θε­ρι­σμέ­νο χω­ρά­φι καὶ ἔπαι­ζε μα­ζί τους στὸν ἀέ­ρα. Τὰ πε­τοῦ­σε ψη­λὰ καὶ μό­λις ξα­νά­πε­φταν στὸ τεν­τω­μέ­νο το­μά­ρι τὰ ἐξα­κόν­τι­ζε σὰν τραμ­πο­λί­νο πιὸ ψη­λά. Ὅταν τὰ ἄφη­σε ἐπί τέ­λους νὰ πέ­σουν στὴ γῆ, δὲν ἦταν πα­ρὰ λευ­κοὶ σκε­λε­τοί, ποὺ δια­λύ­θη­καν μό­λις ἄγ­γι­ξαν τὴ σκλη­ρὴ ἐπι­φά­νεια τῆς γῆς. Κά­ποια ἄλ­λη φο­ρά, τὸ εἶ­δαν ποὺ ἁπλώ­θη­κε καὶ κά­λυ­ψε μιὰ ἀλε­ποῦ καὶ ἐν ρι­πῇ ὀφθαλ­μοῦ ἐξα­φα­νί­στη­κε, ἀφή­νον­τας στὸν τό­πο μό­νο τὸν σκε­λε­τό της, ποὺ δια­λύ­θη­κε ἀμέ­σως μὲ τὸ φύ­ση­μα τοῦ ἀέ­ρα.

       Γιὰ ἕναν πε­ρί­ερ­γο λό­γο, κα­νέ­νας ἀπὸ τὸ χω­ριὸ δὲν εἶ­χε πά­θει κα­κὸ ἀπὸ τὸ δια­βο­λο­τό­μα­ρο, οὔ­τε ὑπῆρ­χαν πα­λαιό­τε­ρες ἱστο­ρί­ες ἐξα­φά­νι­σης ντό­πιων. Ὅλα τὰ θύ­μα­τα ἦταν ξέ­νοι ἄν­θρω­ποι, μο­να­χι­κοί, προ­ερ­χό­με­νοι ἀπὸ ἀκα­θό­ρι­στο τό­πο ποὺ ἔτυ­χε νὰ περ­νοῦν ἀπὸ τὸ χω­ριὸ καὶ τοὺς πῆ­ρε τὸ μά­τι του. Καί, ἦταν πολ­λὰ τὰ θύ­μα­τα· καὶ γιὰ πολ­λὲς πε­ρι­πτώ­σεις ὑπῆρ­χαν ἀκρι­βεῖς καὶ τρο­με­ρὲς πε­ρι­γρα­φὲς ἀπὸ αὐ­τό­πτες μάρ­τυ­ρες.

       Ἕνα ἀπό­γευ­μα, ὁ θεῖ­ος ποὺ φι­λο­ξε­νού­σα­με, μοῦ ζή­τη­σε νὰ πᾶ­με μα­ζὶ στὸ δι­πλα­νὸ χω­ριὸ μὲ τὸ πο­δή­λα­τό μου —ποὺ ὁ ἴδιος μοῦ εἶ­χε χα­ρί­σει τὸ πε­ρα­σμέ­νο κα­λο­καί­ρι— καὶ νὰ γυ­ρί­σω μό­νος, για­τὶ αὐ­τὸς θὰ ἔμε­νε ἐκεῖ στοὺς συγ­γε­νεῖς. Αὐ­τὸ ἔγι­νε, μὰ τὸ παι­χνί­δι ἐκεῖ μὲ κά­τι παι­διὰ ποὺ συ­νάν­τη­σα μὲ κα­θυ­στέ­ρη­σαν. Ὅταν ξε­κί­νη­σα μὲ τὸ πο­δή­λα­το γιὰ τὴν ἐπι­στρο­φὴ ἄρ­χι­σε νὰ σου­ρου­πώ­νει. Ἔπρε­πε νὰ δια­νύ­σω μό­νο τρία χι­λιό­με­τρα μὰ ξαφ­νι­κά, κα­θὼς πο­δη­λα­τοῦ­σα, μοῦ φά­νη­καν πά­ρα πολ­λὰ για­τί τὸ σκο­τά­δι ἐρ­χό­ταν μὲ πο­λὺ γρή­γο­ρο ρυθ­μό. Ὅταν εἶ­χα πιὰ δια­νύ­σει τὸν μι­σὸ δρό­μο, θυ­μή­θη­κα τὸ δια­βο­λο­τό­μα­ρο. Δυ­στυ­χῶς, γιὰ νὰ πάω στὸ σπί­τι μου, ἔπρε­πε νὰ πε­ρά­σω ἀπὸ τὸ πα­λιὸ κοι­μη­τή­ριο. Δὲν ὑπῆρ­χε ἄλ­λος δρό­μος. Πο­δη­λα­τοῦ­σα ὅσο πιὸ γρή­γο­ρα μπο­ροῦ­σα γιὰ νὰ κερ­δί­σω χρό­νο. Ἡ ἀνα­βο­λὴ τῆς ἐπι­στρο­φῆς στὸ χω­ριὸ ἦταν χω­ρὶς ἔν­νοια, για­τὶ δὲν θὰ ἤμουν πιὰ οὔ­τε «δυ­να­τὸς» οὔ­τε «ἀτρό­μη­τος», ἐπί­θε­τα ποὺ μὲ εἶ­χε στο­λί­σει τὴν προ­η­γού­με­νη στὰ γε­νέ­θλιά μου ὁ πα­τέ­ρας. Ἤμουν ἕν­τε­κα πιά. Πο­δη­λα­τοῦ­σα, μὰ ὅσο πλη­σί­α­ζα στὸ κοι­μη­τή­ριο ὁ φό­βος μου με­γά­λω­νε. Ἡ καρ­διά μου χτυ­ποῦ­σε δυ­να­τὰ καὶ κόν­τευε νὰ σπά­σει. Ἡ ἀνά­σα μου ἔγι­νε βα­ριὰ καὶ προ­χω­ροῦ­σα ὅλο καὶ πιὸ δύ­σκο­λα. Τὰ πό­δια μου ἄρ­χι­σαν νὰ μὴν ὑπα­κού­ουν στὴν ἐπι­θυ­μία μου καὶ τὸ πο­δή­λα­το ἔχα­νε συ­νε­χῶς τα­χύ­τη­τα, μέ­χρι ποὺ στα­μά­τη­σε μπρο­στὰ στὸ ξω­πόρ­τι τοῦ κοι­μη­τη­ρί­ου.

       Πά­τη­σα τὸ ἀρι­στε­ρό μου πό­δι κά­τω κι ἐκεί­νη τὴ στιγ­μὴ ἔνιω­σα τὸ φτε­ρο­κό­πη­μά του πά­νω ἀπὸ τὸ κε­φά­λι μου, μὲ ἐκεῖ­νο τὸ πα­ρά­ξε­νο κί­τρι­νο φῶς ν’ ἁπλώ­νε­ται τρι­γύ­ρω. Ἔδω­σε ἕνα κύ­κλο ἀνε­βο­κα­τε­βά­ζον­τας τὶς τέσ­σε­ρις ἄκρες του καὶ ἀκι­νη­το­ποι­ή­θη­κε κα­μιὰ εἰ­κο­σα­ριὰ μέ­τρα μπρο­στά μου, ψη­λά. Ὕστε­ρα ἀπὸ λί­γο, ἄρ­χι­σε νὰ πλη­σιά­ζει ἀλ­λὰ πά­ρα πο­λὺ σι­γὰ καὶ ἐπι­φυ­λα­κτι­κά. Κοι­τοῦ­σα τὸ κί­τρι­νο πε­ρί­γραμ­μά του. Ἦταν ἀκρι­βῶς ὅπως στὶς πε­ρι­γρα­φὲς ποὺ εἶ­χα ἀκού­σει. Ἔβα­λα τὸ χέ­ρι μου προ­σε­κτι­κὰ στὴν τσέ­πη κι ἔσφι­ξα τὸ μα­χαι­ρά­κι μου, ποὺ τὸ ἄνοι­ξα σπρώ­χνον­τας μὲ ἀρ­γὴ κί­νη­ση ἕνα μο­χλὸ στε­ρε­ω­μέ­νο στὴ λε­πί­δα, μέ­χρι ποὺ ἄκου­σα τὸ χα­ρα­κτη­ρι­στι­κὸ κλίκ. Ἦταν ἀπό­λυ­τη ἡσυ­χία. Δὲν ἄφη­να τὰ μά­τια μου ἀπὸ τὸ κί­τρι­νο πε­ρί­γραμ­μα. Μό­λις πλη­σί­α­σε στὰ δέ­κα μέ­τρα, πρό­τει­να ἀπει­λη­τι­κὰ τὸ μα­χαι­ρά­κι μου μὲ μιὰ ἀπό­το­μη κί­νη­ση, βγά­ζον­τας μιὰ ἀπελ­πι­σμέ­νη κραυ­γή. Ἦταν ἡ τε­λευ­ταία ἀλ­λὰ ἀπο­φα­σι­στι­κή μου κί­νη­σή ποὺ ἀπό­δω­σε: τὸ δια­βο­λο­τό­μα­ρο ἀνα­πή­δη­σε πρὸς τὰ πί­σω, κου­λου­ριά­στη­κε στρι­φο­γυ­ρί­ζον­τας κι ἐξα­φα­νί­στη­κε μέ­σα σὲ κλά­σμα­τα δευ­τε­ρο­λέ­πτου. Δὲν ἔχα­σα και­ρό, πή­δη­ξα στὸ πο­δή­λα­τό μου κρα­τῶν­τας τὸ μα­χαι­ρά­κι ἀκό­μα στὸ ἀρι­στε­ρό μου χέ­ρι κι ἔγι­να ἕνα μὲ τὸ σκο­τά­δι, ποὺ ἐν τῷ με­τα­ξὺ ἔγι­νε πιὸ πη­κτό. Μά, ἐγὼ δὲν τὸ φο­βό­μου­να πιὰ τὸ σκο­τά­δι.



Πη­γή: 20 Δι­η­γή­μα­τα, Ἐκ­δό­σεις Κάρ­βας, 2014.

Ὁ Νῖ­κος Νι­κο­λά­ου-Χα­τζη­μι­χα­ὴλ γεν­νή­θη­κε στὸ Βα­σί­λι τῆς Κύ­πρου. Με­τὰ τὴν ἀπο­φοί­τη­σή του ἀπὸ τὸ Ἑλ­λη­νι­κὸ Γυ­μνά­σιο Ἀμ­μο­χώ­στου σπού­δα­σε μα­θη­μα­τι­κὰ στὸ Πα­νε­πι­στή­μιο Ἀθη­νών. Ἐρ­γα­σί­ες του —βι­βλιο­γρα­φί­ες, ἐρ­γο­γρα­φί­ες, με­τα­φρά­σεις, δο­κί­μια, χρο­νο­γρα­φή­μα­τα— ἔχουν δη­μο­σιευ­τεῖ σὲ ἑλ­λα­δι­κὰ καὶ κυ­πρια­κὰ πε­ριο­δι­κά, στὸν κυ­πρια­κὸ τύ­πο, κα­θὼς καὶ σὲ ἀν­θο­λο­γί­ες καὶ σὲ συλ­λο­γι­κὰ ἔρ­γα στὴν Κύ­προ, τὴν Ἑλ­λά­δα καὶ ἀλ­λοῦ. Ἔχει τέσ­σε­ρις ποι­η­τι­κὲς συλ­λο­γές: Δι­θα­λάσ­σου, Κάρ­βας 2012, Πι­κρό­λι­θος, Κάρ­βας 2014, Ὕδα­τα Ὑδά­των, Κάρ­βας 2016 καὶ Ὕλεμ, Κάρ­βας 2024. Δύο ποι­η­τι­κές του συλ­λο­γὲς ἔχουν με­τα­φρα­στεῖ στὰ ἰτα­λι­κά. Ἔχει τρεῖς συλ­λο­γὲς δι­η­γη­μά­των: Ἡ κό­ρη τοῦ δρα­γου­μά­νου, Με­ταίχ­μιο, Ἀθή­να, 2003· 20 Δι­η­γή­μα­τα, Κάρ­βας, Κύ­προς, 2014· Φυ­σορ­ρό­ος, Βακ­χι­κόν, Ἀθή­να 2019. Δι­η­γή­μα­τά του ἔχουν με­τα­φρα­στεῖ στὰ ἀγ­γλι­κά, ὁλ­λαν­δι­κὰ καὶ ἀλ­βα­νι­κά. Τὸ τε­λευ­ταῖο βι­βλίο του εἶ­ναι τὸ μυ­θι­στό­ρη­μα Ὅταν σω­πᾶ­σαν τὰ που­λιά, Κάρ­βας 2024. Ἔχει διορ­γα­νώ­σει ἀτο­μι­κὲς ἐκ­θέ­σεις ζω­γρα­φι­κῆς καὶ συμ­με­τεῖ­χε σὲ πολ­λὲς ὁμα­δι­κές. Ὑπῆρ­ξε μὲ­λος τῆς πνευ­μα­τι­κῆς ὀμά­δας τῶν πε­ριο­δι­κῶν λό­γου, τέ­χνης καὶ προ­βλη­μα­τι­σμοῦ «Ὁ Κύ­κλος» καὶ «Κυ­πρια­κὴ Βι­βλιο­φι­λία-Φι­λο­τε­χνία». Ζεῖ στὴ Λευ­κω­σία.

Πλανόδιον - Ιστορίες Μπονζάι © 2025.
Unsubscribe or manage your email subscriptions.

WordPress.com and Jetpack Logos
Αναρτήθηκε από oikoparaxenos στις 8:46 π.μ.
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis!Κοινοποίηση στο XΜοιραστείτε το στο FacebookΚοινοποίηση στο Pinterest
Ετικέτες Πολιτισμός, Τέχνη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα
Εγγραφή σε: Σχόλια ανάρτησης (Atom)

Έργο της Κυριακής Δραγομένη

Έργο της Κυριακής Δραγομένη
Η καταλυτική δράση των οικολογικών οργανώσεων. "ΚΛΙΚ"στη φωτο

ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ

ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ
Στη Βουλγαρία, οι ανεμογεννήτριες είναι ελάχιστες - και αυτές μάλιστα είναι τοποθετημένες σε χερσαίο, πεδινό έδαφος....ΚΛΙΚ στην εικόνα

ΠΕΤΡΕΣ

ΠΕΤΡΕΣ
Απλώς πέτρες, αλλά τόσο καλαίσθητες....ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

Έτσι εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο

Έτσι εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο
Στις βουλγαρικές πόλεις του Εύξεινου εμπλουτίζουν το αστικό τοπίο με διατάξεις όπως αυτή, που παράγει ήχους με το φύσημα του ανέμου..ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

Σαλβατόρ Νταλί

Σαλβατόρ Νταλί
Του ερωτισμού σου τα οράματα....ΚΛΙΚ τη φωτο

ΕΤΣΙ ΗΘΕΛΑΝ ΤΑ ΑΙΟΛΙΚΆ ΤΟΥΣ !

ΕΤΣΙ ΗΘΕΛΑΝ ΤΑ ΑΙΟΛΙΚΆ ΤΟΥΣ !
Πριν μερικά χρόνια, η εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ" δημοσίευε αυτό το σκαρίφημα (ευτυχώς μόνο !) μιας ομάδας πανεπιστημιακών στην Θράκη, που φαντασίωναν με αυτό το τρόπο την παρανοϊκή εξέλιξη της αιολικής ιδέας : Αεμογεννήτριες παντού, σήμερα στα Μετέωρα και αύριο στην Ακρόπολη !

Με το τρόπο του Γ.Σ

Όσο προχωρεί ο καιρός και τα γεγονότα, ζω ολοένα με το εντονώτερο συναίσθημα πως δεν είμαστε στην Ελλάδα, πως αυτό το κατασκεύασμα που τόσο σπουδαίοι και ποικίλοι απεικονίζουν καθημερινά δεν είναι ο τόπος μας αλλά ένας εφιάλτης με ελάχιστα φωτεινά διαλείμματα, γεμάτα μια πολύ βαριά νοσταλγία.


Πηγή: Γιώργος Σεφέρης - Μέρες Γ΄


Συμβαίνουν εις τας Σερβίας......

Συμβαίνουν εις τας Σερβίας......
Με αυτό το τρόπο ενημερώνουν τους υποψηφιους πελάτες μιας χαρτοπαικτικής λέσχης ότι απαγορεύεται η οπλοφορία εντός της αιθούσης..

Ανθρωπολογία της παρακμής

Το πέρασμά μου από διάφορες θέσεις της δημόσιας, της επαγελματικής και της κοινωνικής ζωής, με έπεισε για την ύπαρξη μούτσων που θέλουν να γίνουν καμαρότοι ακόμη και τότε που το καράβι βυθίζεται. Αισθάνομαι υποχρεωμένος να κοινοποιήσω αυτή την αλήθεια στον κάθε ένα που μπορώ να επηρεάσω και που προβληματίζεται για την ανθρωπολογία της παρακμής.

Λίστα ιστολογίων

  • Newsroom | naftemporiki.gr
    Χρηματιστήριο: «Γυρίζει» η μετοχή της Coca – Cola HBC
    Πριν από 1 ώρα
  • dasarxeio.com
    Χίος: Ανεξέλεγκτη η φωτιά στο βόρειο τμήμα του νησιού
    Πριν από 9 ώρες
  • Γη και Ελευθερία.
    Χελώνα Καρέτα.
    Πριν από 10 ώρες
  • What's new
    Hosepipe bans won’t save us
    Πριν από 23 ώρες
  • oikoniki
    Βάλτερ Μπένγιαμιν (Walter Benjamin): Παι­δὶ στὰ πε­ρι­στρε­φό­με­να ἀλο­γά­κια
    Πριν από 6 ημέρες
  • Δασαμάρι S.O.S.
    Οι ένοχοι για τη διαχρονική απουσία δασοπροστασίας
    Πριν από 1 εβδομάδα
  • Πόλεις και Πολιτικές
    Fredericton : Από τις οικονομικές δυσκολίες στην οικονομία της γνώσης και την επιτυχία !
    Πριν από 1 εβδομάδα
  • Define Normal
    Ο βραχόκηπος με το όνομα Ναυτίλος στο κτήμα Συγγρού
    Πριν από 3 μήνες
  • art noise
    National Gallery of London
    Πριν από 7 μήνες
  • Painting of the Day, Daily Oil Paintings by Delilah
    Bee and Christmas lights
    Πριν από 8 μήνες
  • ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
    Παράταση ζωής
    Πριν από 1 χρόνια
  • Υμηττός - Υψίπολις
    ‘’ΕΞΗΜΕΡΩΣΗ’’ του ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ ΠΑΠΑΜΑΡΚΟΥ
    Πριν από 5 χρόνια
  • archaeopteryx
    Τα πολλά αιολικά και φ/β αυξάνουν (πολύ) το κόστος του συστήματος. (Τα λίγα, το αυξάνουν λιγότερο). Φάτε μάτια ψάρια...
    Πριν από 5 χρόνια
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ
    SOS! Με υπογραφή του Υπουργού Περιβάλλοντος κου Χατζηδάκη καταστρέφεται το ΓΕΩΠΑΡΚΟ ΣΗΤΕΙΑΣ
    Πριν από 5 χρόνια
  • GREEK FORESTS
    ΟΙ ΡΥΠΟΙ ΤΗΣ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑΣ ΦΘΑΝΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΕΜΒΡΥΟ.
    Πριν από 5 χρόνια
  • arts
    Αν η Αθήνα: Ομαδική εικαστική έκθεση στον Ιανό
    Πριν από 6 χρόνια
  • Agrokarma
    Πριν από 7 χρόνια
  • Archetype: To πιο ενημερωμένo 'περιοδικό' για αρχιτέκτονες
Εμφάνιση 5 Εμφάνιση όλων

Με ενδιαφέρουν

http://www.monumenta.org/



https://eepf.gr/el



http://www.eduportal.gr/


http://omilosfi.gr/


https://www.facebook.com/polikmag/


www.urbanpoint.gr/


https://apopeirates.blogspot.com/




http://greekarchitects.gr


http:/

http://ophioussa.blogspot.com/

/prasinoi.gr/category/sta-media/

http://www.nomosphysis.org.gr/



http://www.topontiki.gr/


www.pezoporia.gr



http://antigoldgr.org/

Αρχειοθήκη ιστολογίου

  • ▼  2025 (741)
    • ►  Αυγούστου (25)
    • ▼  Ιουλίου (72)
      • ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ
      • Ἀλέξανδρος Ρασκόλνικ: Ἕνας λοκατζῆς
      • Θεατρικά Εργαστήρια υποκριτικής για ερασιτέχ...
      • ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ : Η Φύτευση των Υποβρύχιων ...
      • Ο συγγραφέας Μάκης Τσίτας στο βιβλιοπωλείο Αναγένν...
      • ΠΡΑΣΙΝΟΙ -Οικολογία: Τα Θαλάσσια Πάρκα είναι δέσμε...
      • Ενέργεια και Οικολογία: Ήρθε η ώρα να ξαναορίσουμε...
      • Εικαστική έκθεση: αλέξανδρος m. pfaff
      • TAΠΕΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΕ
      • ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΟΥΜΕ ΤΟ ΝΕΡΟ-ΝΕΡΑΚΙ
      • Γιώργου Κυριακού. Έκπληξη ;
      • Βάλτερ Μπένγιαμιν (Walter Benjamin): Παι­δὶ λι­χού...
      • Χρίστος Δάλκος: Η ΝΕΑ ΜΕΓΑΛΗ ΙΔΕΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ
      • Η ΡΟΔΟΣ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΑ ΤΗΣ
      • TO ΑΙΓΑΙΟ ΕΧΕΙ ΣΥΝΟΡΑ
      • Η πρόσβαση στο νερό είναι δικαίωμα και όχι ευκαιρί...
      • Μπού­λη Ἀν­δρε­ά­δου: Τὰ κορδόνια
      • (MONAΔIKH) ΠΟΡΕΙΑ ΣΤΟΝ ΠΛΑΤΑΝΙΣΤΟ !
      • Δέ­σποι­να Καϊ­τα­τζῆ-Χου­λιού­μη: Ὑπέ­ρο­χο κα­λο...
      • 7 χρόνια από την τραγωδία στο Μάτι, το πάθημα δεν ...
      • THEORY AND PRAXIS
      • Βάλτερ Μπένγιαμιν (Walter Benjamin): Παι­δὶ ποὺ ἔχ...
      • «Το Σπίτι της Ευρώπης στο ALF Forum στα Τίρανα – Ο...
      • Η αγγλική «σχεδία» είναι εδώ!
      • ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΟΗΕ ΓΙΑ ΝΕΛΣΟΝ ΜΑΝΤΕΛΑ
      • Πυρηνική έκρηξη και πύρινη καταστροφή…
      • Ύποπτη Δραστηριότητα 32 Τουρκικών Αλιευτικών Σκαφώ...
      • Θωμάς Κ. Σχίζας
      • Ανοιχτή επιστολή Προς το Υπουργείο Πολιτισμού και ...
      • Οικολογική Συμμαχία : Σε περίπτωση πυρηνικού συμβά...
      • 11ο Διεθνές Λογοτεχνικό Φεστιβάλ Τήνου
      • Κώ­στας Ποῦ­λος: Τὸ πο­τό
      • "Το καλοκαίρι πέρασε σα ρίγος"
      • Πιο νωρίς από ποτέ ξεκίνησε η περίοδος εκκόλαψης τ...
      • ΤΟ ΗΡΩΟ ΤΟΥ ΥΔΡΑΙΟΥ ΝΑΥΑΡΧΟΥ ΤΗΣ ΑΡΓΕΝΤΙΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑ...
      • Βησσαρία Ζορμπά-Ραμμοπούλου Ουμπάιντα, Το καραβάνι...
      • Φίλιππος Δρκοντοειδής : Συνέντευξη στον Ελπιδοφόρο...
      • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΥΣ
      • Αθέατες όψεις, πριν και μετά, το Δημοψήφισμα 2015
      • Η Αναγέννηση της Ελλάδος είναι θέμα ενός κομματικο...
      • Το υψηλό κόστος της ιχθυοκαλλιέργειας
      • Βάλτερ Μπένγιαμιν (Walter Benjamin): Παι­δὶ ποὺ δι...
      • ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΟΘΡΥΣ ΣΕ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑ...
      • : ‘’Το κτηριο της 80 ΑΔΤΕΧ πρέπει να περάσει σε Δη...
      • ΦΙΛΟΜΗΛΑ ΛΑΠΑΤΑ
      • Rhodes Street Food Festival: Ξεκινάει το Σάββατο, ...
      • Ομιλία του Ιμπραήμ Τραορέ, προέδρου της Μπουρκίνα ...
      • Summer Book Bazaar 2025
      • Η κοινωνία θα αρνηθεί τον νέο εργασιακό μεσαίωνα Π...
      • Έλεγχοι στη Ζάκυνθο και την Κυπαρισσία από εκπροσώ...
      • ΠΕΡΑΣΑΝ 10 ΧΡΟΝΙΑ
      • Τοπικές επιτροπές ΕΛΛΕΤ: Ποια περιβαλλοντικά και ...
      • Νῖ­κος Νι­κο­λά­ου-Χα­τζη­μι­χα­ήλ: Τέ­ρας χω­ρὶς ...
      • Παρέμβαση του ΥΠΕΝ για διακοπή των εργασιών για τα...
      • 10 χρόνια μετά : Δυο ποιήματα
      • Ρί­τσαρντ Μπρό­τιγ­καν (Richard Brautigan): Οἱ γυ­...
      • Οικολογικός Ιμπεριαλισμός: Το αλβανικό νησί Σάσων ...
      • Ινστιτούτο Θαλάσσιας Προστασίας Αρχιπέλαγος
      • Το αόρατο χέρι των Αθηνών: (Με αφορμή μια Ελλαδίτι...
      • Τα πρώτα σε πωλήσεις βιβλία για τον Ιούνιο 2025
      • ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΓΣΣΕ ΜΕ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ
      • «ΤΥΠΟΙ» ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
      • Χρειαζόμαστε τα δέντρα και τα δέντρα χρειάζονται ν...
      • Οκτωβριανή Επανάσταση του 1917
      • Επιστήμη των Πολιτών και ΑΡΧΕΛΩΝ: Πώς έγινε πραγμα...
      • Λευκάδιος Χερν, "Το αγόρι που ζωγράφιζε γάτες"
      • Σκέφτομαι, αρα γράφω
      • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΤΗΣ ΕΣΤΙΑΣ
      • Δέ­σποι­να Καϊ­τα­τζῆ-Χου­λιού­μη: Μέ­δου­σας φτύ­μα
      • Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ
      • Ταχύτητα και Αγάπη
      • Πάνω από 200 χιλιάδες βουλγαρικά διαβατήρια στο κρ...
    • ►  Ιουνίου (98)
    • ►  Μαΐου (134)
    • ►  Απριλίου (102)
    • ►  Μαρτίου (101)
    • ►  Φεβρουαρίου (121)
    • ►  Ιανουαρίου (88)
  • ►  2024 (1208)
    • ►  Δεκεμβρίου (126)
    • ►  Νοεμβρίου (111)
    • ►  Οκτωβρίου (105)
    • ►  Σεπτεμβρίου (94)
    • ►  Αυγούστου (48)
    • ►  Ιουλίου (89)
    • ►  Ιουνίου (103)
    • ►  Μαΐου (98)
    • ►  Απριλίου (130)
    • ►  Μαρτίου (110)
    • ►  Φεβρουαρίου (103)
    • ►  Ιανουαρίου (91)
  • ►  2023 (873)
    • ►  Δεκεμβρίου (108)
    • ►  Νοεμβρίου (101)
    • ►  Οκτωβρίου (73)
    • ►  Σεπτεμβρίου (88)
    • ►  Αυγούστου (37)
    • ►  Ιουλίου (62)
    • ►  Ιουνίου (72)
    • ►  Μαΐου (67)
    • ►  Απριλίου (64)
    • ►  Μαρτίου (68)
    • ►  Φεβρουαρίου (68)
    • ►  Ιανουαρίου (65)
  • ►  2022 (868)
    • ►  Δεκεμβρίου (76)
    • ►  Νοεμβρίου (96)
    • ►  Οκτωβρίου (84)
    • ►  Σεπτεμβρίου (92)
    • ►  Αυγούστου (39)
    • ►  Ιουλίου (79)
    • ►  Ιουνίου (74)
    • ►  Μαΐου (65)
    • ►  Απριλίου (59)
    • ►  Μαρτίου (70)
    • ►  Φεβρουαρίου (68)
    • ►  Ιανουαρίου (66)
  • ►  2021 (882)
    • ►  Δεκεμβρίου (90)
    • ►  Νοεμβρίου (96)
    • ►  Οκτωβρίου (95)
    • ►  Σεπτεμβρίου (85)
    • ►  Αυγούστου (64)
    • ►  Ιουλίου (72)
    • ►  Ιουνίου (69)
    • ►  Μαΐου (66)
    • ►  Απριλίου (58)
    • ►  Μαρτίου (64)
    • ►  Φεβρουαρίου (57)
    • ►  Ιανουαρίου (66)
  • ►  2020 (956)
    • ►  Δεκεμβρίου (77)
    • ►  Νοεμβρίου (70)
    • ►  Οκτωβρίου (63)
    • ►  Σεπτεμβρίου (63)
    • ►  Αυγούστου (52)
    • ►  Ιουλίου (89)
    • ►  Ιουνίου (94)
    • ►  Μαΐου (85)
    • ►  Απριλίου (89)
    • ►  Μαρτίου (83)
    • ►  Φεβρουαρίου (98)
    • ►  Ιανουαρίου (93)
  • ►  2019 (1184)
    • ►  Δεκεμβρίου (108)
    • ►  Νοεμβρίου (97)
    • ►  Οκτωβρίου (93)
    • ►  Σεπτεμβρίου (84)
    • ►  Αυγούστου (58)
    • ►  Ιουλίου (79)
    • ►  Ιουνίου (116)
    • ►  Μαΐου (141)
    • ►  Απριλίου (123)
    • ►  Μαρτίου (100)
    • ►  Φεβρουαρίου (101)
    • ►  Ιανουαρίου (84)
  • ►  2018 (1160)
    • ►  Δεκεμβρίου (117)
    • ►  Νοεμβρίου (141)
    • ►  Οκτωβρίου (107)
    • ►  Σεπτεμβρίου (114)
    • ►  Αυγούστου (77)
    • ►  Ιουλίου (76)
    • ►  Ιουνίου (81)
    • ►  Μαΐου (99)
    • ►  Απριλίου (72)
    • ►  Μαρτίου (100)
    • ►  Φεβρουαρίου (93)
    • ►  Ιανουαρίου (83)
  • ►  2017 (706)
    • ►  Δεκεμβρίου (62)
    • ►  Νοεμβρίου (94)
    • ►  Οκτωβρίου (96)
    • ►  Σεπτεμβρίου (57)
    • ►  Αυγούστου (27)
    • ►  Ιουλίου (49)
    • ►  Ιουνίου (40)
    • ►  Μαΐου (62)
    • ►  Απριλίου (56)
    • ►  Μαρτίου (65)
    • ►  Φεβρουαρίου (54)
    • ►  Ιανουαρίου (44)
  • ►  2016 (665)
    • ►  Δεκεμβρίου (60)
    • ►  Νοεμβρίου (62)
    • ►  Οκτωβρίου (49)
    • ►  Σεπτεμβρίου (61)
    • ►  Αυγούστου (48)
    • ►  Ιουλίου (42)
    • ►  Ιουνίου (47)
    • ►  Μαΐου (64)
    • ►  Απριλίου (59)
    • ►  Μαρτίου (63)
    • ►  Φεβρουαρίου (51)
    • ►  Ιανουαρίου (59)
  • ►  2015 (705)
    • ►  Δεκεμβρίου (63)
    • ►  Νοεμβρίου (60)
    • ►  Οκτωβρίου (81)
    • ►  Σεπτεμβρίου (63)
    • ►  Αυγούστου (52)
    • ►  Ιουλίου (42)
    • ►  Ιουνίου (65)
    • ►  Μαΐου (49)
    • ►  Απριλίου (62)
    • ►  Μαρτίου (75)
    • ►  Φεβρουαρίου (45)
    • ►  Ιανουαρίου (48)
  • ►  2014 (548)
    • ►  Δεκεμβρίου (40)
    • ►  Νοεμβρίου (52)
    • ►  Οκτωβρίου (56)
    • ►  Σεπτεμβρίου (46)
    • ►  Αυγούστου (36)
    • ►  Ιουλίου (41)
    • ►  Ιουνίου (40)
    • ►  Μαΐου (38)
    • ►  Απριλίου (44)
    • ►  Μαρτίου (54)
    • ►  Φεβρουαρίου (51)
    • ►  Ιανουαρίου (50)
  • ►  2013 (423)
    • ►  Δεκεμβρίου (40)
    • ►  Νοεμβρίου (38)
    • ►  Οκτωβρίου (40)
    • ►  Σεπτεμβρίου (34)
    • ►  Αυγούστου (22)
    • ►  Ιουλίου (33)
    • ►  Ιουνίου (28)
    • ►  Μαΐου (50)
    • ►  Απριλίου (37)
    • ►  Μαρτίου (34)
    • ►  Φεβρουαρίου (31)
    • ►  Ιανουαρίου (36)
  • ►  2012 (308)
    • ►  Δεκεμβρίου (29)
    • ►  Νοεμβρίου (30)
    • ►  Οκτωβρίου (38)
    • ►  Σεπτεμβρίου (27)
    • ►  Αυγούστου (21)
    • ►  Ιουλίου (18)
    • ►  Ιουνίου (23)
    • ►  Μαΐου (28)
    • ►  Απριλίου (33)
    • ►  Μαρτίου (43)
    • ►  Φεβρουαρίου (16)
    • ►  Ιανουαρίου (2)
  • ►  2011 (7)
    • ►  Νοεμβρίου (1)
    • ►  Σεπτεμβρίου (1)
    • ►  Ιουλίου (2)
    • ►  Ιουνίου (1)
    • ►  Μαΐου (1)
    • ►  Μαρτίου (1)
  • ►  2010 (1)
    • ►  Νοεμβρίου (1)

Λεονάρντο Ντα Βίντσι

Λεονάρντο Ντα Βίντσι
Με την ευκαιρία της έκθεσής του στην Αθήνα......ΚΛΙΚ στη φωτο

Dirt road, της Delilah

Dirt road, της Delilah

Βουλγαρία, Εύξεινος Πόντος

Βουλγαρία, Εύξεινος Πόντος
Ένας τρόπος για να ρυθμίσουν τις ακτές...Το ύψος του κτιρίου ανυπόφορο...ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΝΤΕΡΣΟΥ ΟΥΖΑΛΑ

ΝΤΕΡΣΟΥ ΟΥΖΑΛΑ
Πολύτιμο το έργο του Βλαντιμίρ Αρσένιεβ, έδωσε την έμπνευση στον Ακίρα Κουροσάβα να γυρίσει ένα αριστούργημα...Τώρα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Στοχαστής

Με τον αξέχαστο Ευθύμη Παπαδημητρίου

Με τον αξέχαστο Ευθύμη Παπαδημητρίου

ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ

ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ
Είναι τοποθετημένος σε ένα από τα υψώματα της Επτάλοφης Ρώμης, στη Βίλα Μποργκέζε

ΤΙΒΕΡΗΣ

ΤΙΒΕΡΗΣ
Ο Τίβερης στη Ρώμη δεν είναι μικρός ποταμός. Η κάπαρη πάντως μπορεί να ξεφυτρώνει μέσα από τις πέτρες που τον περιβάλλουν

Δια χειρος Pino Pandolfini

Δια χειρος Pino Pandolfini
Στη Video Art...

Σασπένς στις αποδράσεις...

Σασπένς στις αποδράσεις...
Παλαιοκώστας, και μην τον είδατε...

Στέφανος Ρόκος

Στέφανος Ρόκος
Μια πόλη υπό διαστημική απειλή; Ίσως...

ΠΑΛΕΡΜΟ

ΠΑΛΕΡΜΟ
Γίγαντες- δέντρα κοσμούν τον βοτανικό κήπο του Παλέρμα, προαναγγέλοντας τον ερχομό της Αφρικής...

Φωτογραφια

Φωτογραφια
Με το τρόπο του Δημήτρη Βερούχη

ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΑΣ- ΝΑ EIΣΑΙ ΟΙΚΟΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ

ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΑΣ- ΝΑ EIΣΑΙ  ΟΙΚΟΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ
.

ΘΟΔΩΡΟΣ 1931-2018

ΘΟΔΩΡΟΣ  1931-2018
Ο Θεόδωρος Παπαδημητρίου γνωστός απλά ως Θόδωρος, υπήρξε σημαντικός Έλληνας γλύπτης με διεθνή αναγνώριση.

Φαίδων Πατρικαλάκις, 1935-2017

Φαίδων Πατρικαλάκις, 1935-2017
Εξωφυλλο του βιβλιου που δεν μπορεσε ο ιδιος να απολαύσει, γιατι στο μεταξύ τον βρήκε ο θάνατος....Κλικ στην εικονα

Δημιούργημα της VIVART

Δημιούργημα της VIVART
Είναι εκτεθειμένα τόσο μακριά (Γιανίτσι της Εύβοιας) πλην όμως δείχνουν κοντινά με τα πιο γνήσια αισθήματά μας

ΤΣΟΥΧΤΡΑ, του Γιάννη Στρούμπα

ΤΣΟΥΧΤΡΑ, του Γιάννη Στρούμπα
"Μόλις τη βγάλαν στην ακτή με την απόχη . - Τεράστια σαν ταψί, --γαλάζια και λευκή. –Αν και τεμαχισμένη πια –ριγώ και μόνο στη θωριά της--------Όπως αρμόζει άλλωστε---σε μια γαλανόλευκη

Laszlo Koday

Laszlo Koday
"¨ομορφο άγγιγμα".

Τόσο τρυφερό !

Τόσο τρυφερό !

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ
Η νεολαία έχει ανάγκη από είδωλα, αλλά αυτή η εξαρτησιακή σχέση θα μπορούσε να είναι πιο καλαίσθητη

ΤΟΠΙΟ

ΤΟΠΙΟ
Βικέντιος Μποκατσιάμπης

Μουσείο στο Ελληνικό

Μουσείο στο Ελληνικό
Η φωτογραφία έχει μόνο μουσειακή αξία, οι "επιβάτες" απλώς ανέρχονται σε ένα παροπλισμένο τζάμπο που "κείτεται" στο παλιό αεροδρόμιο Ελληνικού, δίπλα στο (διεκδικούμενο) μουσείο της Ολυμπιακής....ΚΛΙΚ στην ΕΙΚΟΝΑ

ARCHAEOPTERYX

ARCHAEOPTERYX
Εγκαθιστούν ανεμογεννήτριες στα ευρυτανικά βουνά, αυτοί, οι άσχετοι, οι υπαλληλίσκοι των αεριτζήδων. ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΥΠΕΡΟΧΟ ΜΑΤΑΚΙ

ΥΠΕΡΟΧΟ ΜΑΤΑΚΙ
Υπέροχο γατάκι, αλλά και το ματάκι της δεν πάει πίσω.....

ΩΣ ΠΡΟΒΑΤΑ ΕΠΙ ΜΝΗΜΟΝΙΟΝ

ΩΣ ΠΡΟΒΑΤΑ ΕΠΙ ΜΝΗΜΟΝΙΟΝ
Το ένα πρόβατο λέει στο άλλο : "Ησύχασε σου λέω! Για ντους μας πάνε !"

ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΚΛΕΟΠΑΣ


Τι κακιά μετάλλαξη έπαθε ο πίθηκος και προέκυψε το είδος μας;

Έ, κύριε Δαρβίνε;

«ΟΚΤΩ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ», περιοδικό ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΟΖΑΝΗΣ, τεύχος 176-177

Γιάννης Κουνέλης, 2017

Γιάννης Κουνέλης, 2017
Ανώνυμο έργο του, 2003

Με αφορμή τον θάνατο του Κρίστοφερ Λη

Lee
Συντάσσω ποίημα υπό απειλή
Σαν σε έργο τρόμου του Κρίστοφερ Λή
Σαν τρομοκρατημένος και από άλλους Lee –
Π.χ από τον καρατίστα μαχητή Μπρους Λη –
ή απ’ τον Νότιο στρατηγό, επίσης Λη

Εις τον ορίζοντα δεν βλέπω τη ζωή καλή
Από διαπραγματεύσεις αναμένω τη χαριστική βολή
Για την Ελλάδα δε, αλοί και τρισαλοί!
Για τα άτομα, άγνωστη η μοίρα η τρελή
Το μόνο βέβαιο, πως επιπλέουν οι φελλοί
ΓΙΑΓΚΟΣ ΡΑΠΤΗΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΡΧΙΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΡΧΙΑ
«Ο Ράμφος δεν είναι καθηγητής στο πανεπιστήμιο κι όταν μιλάει δεν μιλάει για να υπερασπιστεί τον θεσμό από τον οποίον βιοπορίζεται. Μιλάει για να υπερασπιστεί τις απόψεις του. Είναι καθαρόαιμος διανοητής και την αξιοπιστία του την αντλεί από την ίδια του τη σκέψη. Να είστε βέβαιοι πως αν ήταν καθηγητής πανεπιστημίου θα τον αντιμετώπιζαν με σεβασμό και δέος, καθότι η ωραία μας επαρχία τα σύνδρομά της δεν τα ξεπερνάει με τίποτε».ΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΛΙΚ στην ΕΙΚΟΝΑ

Φωτογραφιζω- αρα υπαρχω !

Φωτογραφιζω- αρα υπαρχω !
Μου την δίνει αυτή η παρανοϊκή εμμονή στην φωτογράφηση των πάντων....Η σύγχρονη φωτογραφοποιϊα έχει καταστρέψει την παλιά, που ήταν πρωτίστως ανθολόγηση και επιλογή των πλάνων...

Λολοσίδης Γιώργος

Λολοσίδης Γιώργος
.

ΤΟΤΟΣ FOR EVER

ΤΟΤΟΣ FOR EVER

Στέφανος Σταμέλλος

Στέφανος Σταμέλλος
Ο γνωστός ορειβάτης Στέφανος Σταμέλλος, σε ένα μεγάλο οδοιπορικό του στις ακτές του Μαλιακού, συναντά έξω από ένα εξοχικό αυτή την πινακίδα.... 'Ηθος Μαφίας, που προφανώς παραμένει ατιμώρητο για πολύ καιρό - κατά πως δείχνουν οι σκουριές...

Eνός λεπτού σιγή για τον Λουκάνικο

Eνός λεπτού σιγή για τον Λουκάνικο
Ήταν ο πιο αγαπητός σκύλος στο χώρο των αντιμνημονιακών ζωόφιλων. Θα μας λείψει - κάπου θα θέλαμε να του προσφέρουμε ένα πλούσιο γεύμα και να τον πάμε βόλτα στη πλατεία Συντάγματος

«Η τσούσκα», του Κάρολου Τσίζεκ

«Η τσούσκα», του Κάρολου Τσίζεκ
Σ΄ένα ουγγρικό, θυμάμαι οβελιστήριο, - Μια πιπεριά, που μοιάζει με καρδούλα, - Μα αν τη γευτείς, σου κατακαίει τα ούλα - Μου έκανε τη μπουκιά σωστό μαρτύριο - Μ’ έχουν και τα φιλιά σου έτσι ρημάξει - Μου άναψες μια φωτιά, που θα με κάψει

Αγαθόν το εξομολογείσθαι....

Αγαθόν το εξομολογείσθαι....
Ο εκδότης ισχυρίζεται ότι «ο δρόμος για την οικολογική κόλαση είναι στρωμένος με τριαντάφυλλα», πράγμα που με βάζει σε σκέψεις : Υπάρχει οικολογική κόλαση- κοντολογίς ένας «άλλος κόσμος» όπου οι διάβολοι βασανίζουν τους αμαρτωλούς με βιοδιασπώμενα μαστίγια και καζάνια από ανακυκλωμένο σκραπ μετάλλων ; Πάντως εύχομαι το βιβλίο να είναι διαφορετικό από τους ισχυρισμούς του εκδότη…

ΗΛΙΑΣ ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ 1946-2013

ΗΛΙΑΣ  ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ 1946-2013
Νηφάλιες - κάτω από τη στάχτη - του χινοπωρινού ουρανού - νανουρίζουνε ανάλαφρα - τον ίσκιο των ονείρων τους - σαν αδελφούλες δίδυμες - που ψιθυρίζουνε στον άνεμο – μέσα απ’ τα στάχυα («Λίμνες της Χαλκιδικής», από τη ποιητική συλλογή «Στροφή»)

Βρες χρόνο...



Βρες Χρόνο για Δουλειά – / Αυτό είναι το
Τίμημα της Ευτυχίας
Βρες Χρόνο για Σκέψη – / Αυτό είναι η Πηγή της Δύναμης
Βρες Χρόνο για Παιγνίδι – / Αυτό είναι το Μυστικό της Αιώνιας Νιότης
Βρες Χρόνο για Διάβασμα – / Αυτό είναι το Θεμέλιο της Γνώσης
Βρες Χρόνο να είσαι Φιλικός – / Αυτό είναι ο Δρόμος προς την Ευτυχία
Βρες Χρόνο για Όνειρα – / Αυτά θα τραβήξουν το Όχημά σου ως τα’ Αστέρια
Βρες Χρόνο ν’ Αγαπάς και ν’ Αγαπιέσαι – / Αυτό είναι το Προνόμιο των Θεών
Βρες Χρόνο να κοιτάς Ολόγυρά σου – / Είναι πολύ σύντομη η μέρα για να είσαι
εγωϊστής
Βρες Χρόνο να Γελάς – / Αυτό είναι η Μουσική της Ψυχής
Βρες Χρόνο να είσαι Παιδί – / Για να νιώθεις Αυθεντικά Ανθρώπινος

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ

Μη-οπτικό τοπίο

Μη-οπτικό τοπίο
Υπάρχει ένα βιβλίο που ασχολείται με αυτούς που προσλαμβάνουν το τοπίο από άλλα, μη οπτικά ερεθίσματα…. Είναι το "Non-Visual Landscape: Landscape Planning for People with Vision Problems" γραμμένο από δυο Έλληνες της Αγγλίας, , την Αγγελική Κοσκινά και τον Νίκο Χασάναγα . ΚΛΙΚ στην εικόνα

Ιστορίες "Μπονζάϊ", Χ. Δάλκος

Ιστορίες "Μπονζάϊ", Χ. Δάλκος
Ο ήρωας του Χρίστου Δάλκου στο αφήγημα Μπονζάϊ ( τίτλος,«Τον Σαουδάραβαν», στο περιοδικό ΠΛΑΝΟΔΙΟΝ),κομίζει αποδείξεις περί του ότι οι Αρχαίοι «Είχαν προβλέψει το χτύπημα στους δίδυμους πύργους" Αλλά μετριοπαθώς σημειώνει : «…..αυτά δεν τα λέω εγώ, , τὰ λένε ὁ Πυθαγόρας και ο Πλάτων…»(ΠΑΤΗΣΤΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ)

Ετικέτες

  • Αερ (2)
  • Αεροπορικά (56)
  • ΑμΕΑ (9)
  • ανακύκλωση (33)
  • αστικός χώρος (749)
  • Διάστημα (55)
  • Διάφορα (357)
  • Δοκίμιο (194)
  • Εκδηλώσεις-βιβλία (1816)
  • Ελεύθεροι χώροι (567)
  • Ενέργεια (445)
  • Ενέργεια ζώα (10)
  • ζώα (511)
  • Θεωρία (367)
  • ιστορία (1276)
  • κοινωνία (2610)
  • Κύπρος (36)
  • μεταξύ σοβαρού και αστείου (256)
  • Μνημεία (110)
  • Οργανώσεις-συλλογικότητες (1356)
  • Παραγωγή-περιβάλλον (1185)
  • Πολιτισμός (2876)
  • πρόσωπα (1441)
  • Τέχνη (3287)
  • τεχνολογία (495)
  • τοπίο (587)
  • τουρισμός (375)
  • υγεία (365)
  • Φύση (1002)
  • φυσικό περιβάλλον (660)
  • χιούμορ (15)

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
oikoparaxenos
Ιστολόγιο για την οικολογία και τον πολιτισμό.....
Προβολή πλήρους προφίλ

Αναγνώστες

Θέμα Ταξίδια. Από το Blogger.