Ημέρες ορειβασίας

Ημέρες ορειβασίας

Πέμπτη 14 Σεπτεμβρίου 2023

100. θετικές φράσεις για να λέμε στα παιδιά μας και στα παιδιά των παιδιών μας

 

του Κώστα Λάμπου

https://www.aspaonline.gr/50-thetikes-fraseis-gia-na-leme-sta-paidia-mas/


Ο τρόπος που μιλάμε στα παιδιά μας επηρεάζει τον τρόπο που βλέπουν τον κόσμο γύρω τους και κυρίως τον εαυτό τους. Πολλές φορές πάνω στην κούρασή μας, ανοίγουμε το στόμα μας και λέμε πράγματα που δε θα έπρεπε να πούμε. Τα παιδιά όμως δεν μπορούν να ξεχωρίσουν τη διαφορά μεταξύ του τι κάνουν και του τι είναι. Έτσι λοιπόν όταν μέσα στον εκνευρισμό μας αποκαλούμε το παιδί μας «κακομαθημένο», «παλιόπαιδο», «τεμπέλη» ή οτιδήποτε αρνητικό, επειδή έκανε κάτι που δε θα έπρεπε να έχει κάνει, οι λέξεις αυτές γίνονται σπόροι που φυτεύονται μέσα στο μυαλό του. Οι σπόροι τελικά φυτρώνουν και τα αρνητικά αυτά χαρακτηριστικά γίνονται ακόμα μεγαλύτερα.

Σκοπός όμως αυτού του μηνύματος, δεν είναι να μας γεμίσει με τύψεις για όσα αρνητικά μπορεί να έχουμε πει ως τώρα. Σκοπός του είναι να μας δώσει τροφή για σκέψη και να μας βοηθήσει να συνειδητοποιήσουμε πώς μπορούμε να βελτιωθούμε ώστε να γίνουμε καλύτεροι γονείς.

Ποιες θετικές φράσεις όμως – αντί για αρνητικές – μπορούμε να «φυτέψουμε», ώστε να ενισχύσουμε την αυτοεκτίμηση και την αυτοπεποίθηση των παιδιών μας; Τι μπορούμε να τους λέμε σε τακτική βάση, ώστε να καταλάβουν ότι τα αγαπάμε, ότι σεβόμαστε την προσωπικότητά τους και ότι πιστεύουμε στο μεγαλείο που κρύβουν μέσα τους;  Να κάποιες ιδέες:

Τα λόγια μας έχουν δύναμη. Ας επιλέξουμε προσεκτικά τι λέμε και ας αναπτύξουμε μια υπέροχη σχέση με τα πιο υπέροχα πλάσματα της ζωής μας.

1.        Είσαι σπουδαίο παιδί.

2.        Ακόμη κι αν δεν τα καταφέρεις, το σημαντικό είναι ότι προσπάθησες.

3.        Αν το θες πραγματικά, μπορείς να το κάνεις.

4.        Ανυπομονώ να μου πεις περισσότερα.

5.        Αξίζει να προσπαθήσεις. Μπορείς να καταφέρεις τα πάντα!

6.        Ας το κάνουμε με τον δικό σου τρόπο.

7.        Άσε τη φαντασία σου ελεύθερη! Ό,τι πιστεύεις, υπάρχει!

8.        Για πες μου περισσότερα…

9.        Δε θα αρέσεις σε όλους και δεν πειράζει. Ούτε εγώ αρέσω σε όλους.

10.    Δείξε στον κόσμο ποιος είσαι!

11.    Δεν είναι κακό να λες όχι.

12.    Δεν μπορούμε να αρέσουμε σε όλους.

13.    Δεν παίζεσαι!

14.    Δεν τρέχει τίποτα, όλοι κάνουμε λάθη.

15.    Δεν υπάρχει δεν μπορώ, υπάρχει δε θέλω.

16.    Είμαι ευγνώμων για σένα.

17.    Είμαι περήφανη για σένα.

18.    Είναι δική σου απόφαση.

19.    Είσαι αστείος/α!

20.    Είσαι ξεχωριστός/ή.

21.    Είσαι πολύ γενναίος-α.

22.    Είσαι πολύ ευγενικό παιδί.

23.    Είσαι σπουδαίος φίλος/φίλη. Οι φίλοι σου είναι τυχεροί που σε έχουν.

24.    Είσαι τόσο δημιουργικό παιδί!

25.    Είχες δίκιο.

26.    Έκανες σπουδαία δουλειά. Πρέπει να είσαι περήφανος/η για τον εαυτό σου.

27.    Εσύ πώς το βλέπεις; Εξήγησέ μου τη δική σου πλευρά.

28.    Έτσι ακριβώς νιώθω κι εγώ.

29.    Ευχαριστώ που μου το είπες.

30.    Έφτιαξα το αγαπημένο σου φαγητό!

31.    Έχεις ταλέντο σε αυτό.

32.    Η γνώμη σου είναι σημαντική. Να τη λες!

33.    Η δασκάλα σου πιστεύει σε σένα.

34.    Η ζωή σε περιμένει να την εξερευνήσεις.

35.    Η μέρα που γεννήθηκες ήταν μία από τις καλύτερες μέρες της ζωής μου.

36.    Ήταν σπουδαίο αυτό που έκανες.

37.    Θα είμαι πάντα δίπλα σου.

38.    Θα σε αγαπώ ό,τι κι αν γίνει.

39.    Θα τα καταφέρεις, το ξέρω.

40.    Θες να κάνουμε κάτι οι δυο μας;

41.    Θες να το συζητήσουμε;

42.    Κάνε αστεία φάτσα! 😉

43.    Κανείς δεν είναι τέλειος.

44.    Καταπληκτική ιδέα!

45.    Με κάνεις και γελάω.

46.    Με κάνεις χαρούμενη/ο.

47.    Μην ξεχνάς τις ωραίες στιγμές.

48.    Μου αρέσει να βλέπω τον κόσμο μέσα από τα μάτια σου.

49.    Μου αρέσει να είμαι η μαμά σου (ο μπαμπάς σου).

50.    Μου αρέσει να περνάμε χρόνο μαζί.

51.    Μου αρέσει να σε ακούω να διηγείσαι ιστορίες.

52.    Μου αρέσει να σε ακούω να λες ιστορίες.

53.    Μου αρέσει να σε βλέπω να αθλείσαι.

54.    Μου αρέσει να σε βλέπω να παίζεις.

55.    Μου αρέσει να σε βλέπω να χαμογελάς.

56.    Μου αρέσει να σε έχω αγκαλιά.

57.    Μου αρέσει που είσαι τόσο πρόθυμος/η.

58.    Μου αρέσεις έτσι ακριβώς όπως είσαι.

59.    Μου αρέσουν οι φίλοι σου.

60.    Μου έλειψες.

61.    Μου έχεις μάθει πολλά.

62.    Μπορείς να καταφέρεις ό,τι σκεφτείς, αρκεί να προσπαθήσεις.

63.    Μπορείς να μου λες τα πάντα.

64.    Μπράβο που αποφάσισες να αλλάξεις γνώμη.

65.    Μπράβο που είσαι ο εαυτός σου.

66.    Μπράβο που επιμένεις στην άποψή σου.

67.    Να γελάς. Κάθε μέρα να βρίσκεις έναν λόγο για να χαμογελάς.

68.    Ο αδερφός σου είναι τυχερός που σε έχει αδερφό.

69.    Πες μου, πες μου, πες μου και μπορείς, μπορείς, μπορείς.

70.    Πήρες σπουδαία απόφαση.

71.    Πιστεύω ότι μπορείς να αλλάξεις τον κόσμο.

72.    Πιστεύω σε σένα.

73.    Ποια είναι η γνώμη σου;

74.    Ποια ήταν η αγαπημένη στιγμή της ημέρας σου;

75.    Πολύ έξυπνο αυτό που είπες. Θα το λέω και εγώ από εδώ και στο εξής.

76.    Πολύ καλή ερώτηση.

77.    Πολύ χαίρομαι που σε βλέπω.

78.    Πώς μπορώ να σε βοηθήσω;

79.    Σε αγαπώ.

80.    Σε ακούω. Σε προσέχω.

81.    Σε αποδέχομαι.

82.    Σε εμπιστεύομαι.

83.    Σε ευχαριστώ που με βοηθάς.

84.    Σε ευχαριστώ.

85.    Σε καταλαβαίνω.

86.    Σε όλους μας έχει συμβεί.

87.    Σημασία δεν έχει να κερδίζεις πάντα, αλλά να συμμετέχεις.

88.    Σήμερα η μέρα είναι αφιερωμένη σε σένα!

89.    Σκέψου κάτι που σε κάνει χαρούμενο/η.

90.    Σου έχω μια έκπληξη!

91.    Συγνώμη. Δεν έπρεπε να αντιδράσω έτσι.

92.    Συνέχισε την καλή δουλειά.

93.    Τα καλύτερα είναι ένα βήμα μακριά και περιμένουν να τα ανακαλύψεις.

94.    Τι μπορώ να κάνω για να γίνω καλύτερη μαμά (ή μπαμπάς) για σένα;

95.    Τι σου λέει το ένστικτό σου;

96.    Τι σου λέει το σώμα σου;

97.    Το αξίζεις.

98.    Χαίρομαι που σε βλέπω χαρούμενο/η!

99.    Χρειάζομαι τη βοήθειά σου.

100. Χωρίς εσένα η ευτυχία μου θα ήταν μισή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου