
Στις αρχικές
φάσεις, το νέο κυκλοφοριακό μέσο προσέλαβε την σημασία που του άξιζε με
εξαιρετική βραδύτητα, αφού ακόμη και ο αμερικανικός στρατός άφησε να περάσουν 4
χρόνια για να εκδηλώσει ενδιαφέρον. Η
συνέχεια όμως είχε τη μορφή χιονοστιβάδας : Σε αντίθεση με τα αερόστατα που βρίσκονταν στους
ουρανούς από το 1783, οι πτήσεις των «βαρύτερων του αέρα μηχανών»
πολλαπλασιάσθηκαν την πρώτη δεκαετία του 20ου αιώνα στην Αμερική και
στην Ευρώπη. Στην Ελλάδα πρώτος
πιλοτάρησε ο Εμμανουήλ Αργυρόπουλος, στις 8 Φεβρουαρίου του 1912, ενώ το
Φθινόπωρο της ίδιας χρονιάς πολεμικά αεροπλάνα έκαναν αναγνωριστικές
πτήσεις στους Βαλκανικούς ουρανούς..Πάντως η πρώτη επιβατική πτήση στη γραμμή
Αθήνα-Θεσσαλονίκη έγινε το 1931, έχοντας μάλιστα επιβάτη και τον Ελευθέριο Βενιζέλο, πρωθυπουργό της
χώρας .
Μετά από μια περίοδο αθωότητας, στη διάρκεια της οποίας
αποδείχθηκε ότι οι ουρανοί δεν είναι τόσο μεγάλοι ώστε να κάνουν μηδενική την
πιθανότητα σύγκρουσης, άρχισε η εγκατάσταση χερσαίων συστημάτων ελέγχου της εναέριας
κυκλοφορίας. Οι πρώτοι Έλληνες
Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας ήταν 16 τον αριθμό και παρέλαβαν τον έλεγχο στη
νυχτερινή βάρδια, μεταξύ 31ης Μαρτίου και 1ης Απριλίου
1948 από την Αγγλική Εταιρεία Aeradio, που μεταπολεμικά άσκησε έλεγχο στην αεροπορική κυκλοφορία της χώρας…

Η επιτελική
διαχείριση των ζητημάτων ελέγχου (Flow control)αντιμετωπίζει γενικώς τα
προβλήματα των αεροπορικών «ροών», ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί ευοίωνες προοπτικές για μια συνεργασία με
χερσαία συγκοινωνιακά δίκτυα για την εξυπηρέτηση – μέσω μετεπιβιβάσεων - του επιβατικού κοινού…Όμως αυτή η επιτελική
διαχείριση δεν απαλείφει το έργο του «ελεγκτή πρώτης γραμμής», που «παράγει»
εντολές και οδηγίες προς τους αεροναυτιλομένους : Και τούτο γιατί οι συνθήκες μιας πτήσης είναι πάντοτε ρευστές και όχι απολύτως προβλέψιμες.Εξ άλλου στην
εποχή της περιβαλλοντικής κρίσης, η επιτελική διαχείριση των ζητημάτων ελέγχου
εναέριας κυκλοφορίας καλείται να αξιολογήσει τα προβλήματα ρύπανσης της ατμόσφαιρας από τους
αεροπορικούς ρύπους και να προβεί σε
σφαιρικότερες προσεγγίσεις , ενδεχομένως και σε
συμπτύξεις του αεροπορικού τομέα – π.χ με την προτίμηση του γρήγορου τραίνου σε
κάποιες διαδρομές – εκεί όπου το συμφέρον του περιβάλλοντος το επιβάλλει…
Οι προβληματισμοί αυτοί και πολλοί άλλοι
αναμένεται να δεσπόσουν στην «1η
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΕΝΑΕΡΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ», που θα διεξαχθεί στις εγκαταστάσεις Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας
στο παλαιό αεροδρόμιο, στο Ελληνικό.
Σε
ανακοίνωση του Συλλόγου Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας (Πρόεδρος Σπύρος
Ρολλάκης, Γραμματέας Μάκης Πέτρου) σημειώνεται :
«Στόχος της
εκδήλωσης είναι να εξοικειωθούν οι φορείς αεροπορικού ενδιαφέροντος με το έργο
που παρέχουν οι υπηρεσίες Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας, με τη συμβολή τους στην
ασφάλεια των πτήσεων και τη συμμετοχή τους στην οικονομία και στον τουρισμό. Με
αυτό το σκεπτικό , έχει προγραμματιστεί σειρά αεροπορικών εκδηλώσεων στο
ΚΕΠΑΘ/ΚΕΠΜΑ (αντίστοιχα : Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών και Μακεδονίας) και στην Προσέγγιση Αθηνών, όπως:
1)
Έκθεση φωτογραφίας «Ελληνικά Αεροδρόμια και Εναέρια Κυκλοφορία»

3)
Open day για εξοικείωση εκπαιδευόμενων χειριστών (πιλότων) στον τρόπο
λειτουργίας εναέριας κυκλοφορίας
4)
Παρουσίαση δραστηριοτήτων εικονικού ελέγχου εξομοιωτή πτήσεων
5)
Αφιέρωμα στα 60 χρόνια Εναέριας Κυκλοφορίας και παρουσίαση multimedia της πρόσφατης
εκδήλωσης «Athens Flying Week Τατόι 2012».
ΧΟΡΗΓΟΣ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: Αεροπορικό περιοδικό REMOVE BEFORE FLIGHT
Υπεύθυνος
Τμήματος Δημοσίων Σχέσεων :Ευάγγελος Αγγέλης 6977 44 72 13 (ΕΕΕΚΕ)
ΥΓ. Στη δεύτερη φωτογραφία , διακρίνεται ένα αγγλικό ακροβατικό σμήνος που μετά την αποφασισθείσα διάλυσή του(για λόγους οικονομίας) είχε την ευφυή ιδέα να δείξει τα αισθήματά του έναντι των υπευθύνων (fuckoff) με αυτό τον πρωτότυπο τρόπο....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου