Ημέρες ορειβασίας

Ημέρες ορειβασίας

Πέμπτη 13 Ιουλίου 2023

Φιλοφρονήσεις και χαμόγελα εξαφανίζουν την δημοτική πολιτική για τον τουρισμό και αποπροσανατολίζουν την σχέση Δήμου-Fraport.


του Νίκου Μυλωνά

Α. Ο τουρισμός στο νησί μας (και όχι μόνο)  φέτος δεν πάει και τόσο καλά, ιδίως  από την πλευράτης τεράστιας μάζας των μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων.Θα πρέπει (και εδώ) να ξεκινήσειησυζήτηση για τα προβλήματα του τουρισμούκαι λόγω και της προεκλογικής περιόδου να επεκταθεί στα ‘’δομικάπροβλήματα του τουριστικού μοντέλου ανάπτυξης’’. Αντί αυτούπαρακολουθήσαμε2 γεγονότα με πρωταγωνιστή τον Δήμο μας που παραπέμπουν‘’αλλού’’ με αποπροσανατολιστικές πρακτικές.

Β.Το πρώτο γεγονός (27/6/2023) ήταν η σύσκεψητοπικών παραγόντων του τουρισμού με τον κ. Δήμαρχομε θέμα‘’την μέχρι τώρα πορεία της τουριστικής περιόδου και την προοπτική επιμήκυνσης, μετά και την ανακοίνωση της Fraport Greece για εφαρμογή μειωμένων χρεώσεων στους αερομεταφορείς, από τον Οκτώβριο του 2023 για τους μήνες Οκτώβριο, Νοέμβριο, Μάρτιο και Απρίλιο’’. Η σύσκεψη έγινε τις μέρες του Ραμαζανίου με τα ντροπιαστικά γεγονότα ταλαιπωρίας των επισκεπτών μας. Οιπερισσότεροι από τους συμμετέχοντεςτόνισαν την απαράδεκτη κατάσταση των δημοτικών υποδομών (λιμάνι, , Σενγκεν, καθαριότητα, παραλίες, καταλήψεις κοινοχρήστων χώρων, αρχαιολογικοί χώροι, επαρχιακός δρόμος, ακρίβεια, χωροταξικό,αστυνόμευση  κλπ) επιρρίπτοντας με ευγένειαευθύνες στην Δημοτική αρχή. Σε αντίθεση οΔήμαρχοςτα δικαιολόγησεόλαωραιοποιώντας τα, μιλώντας για ‘’τεράστιες προσπάθειες της δημοτικής αρχής’’! Ζήτησε‘’να βάλουν όλοι  πλάτες’’στην επεκταση της τουριστικής περιόδου!‘’Πρέπει να ανταποκριθούμε στην πρόσκληση της Fraport’’που‘’προσφέρει στην ανάπτυξη τηςΚω’’.Ούτε λίγο ούτε πολύ μας είπε ότι ‘’η επέκταση’’είναι προϊόν  πρωτοβουλίας Fraport! Οχι του Δήμου!

Γ.Toδεύτερο γεγονός, (08/07/2023)συνέχεια του πρώτου,ηταν η πρόσφατη συνάντηση στο Δημαρχείο Κω του κ. Νικηταρά με τον διευθύνοντα σύμβουλο τηςFraport κ. AlexanderZnell στο πλαίσιο της ετήσιας εθιμοτυπικής του επίσκεψης στα 14 αεροδρόμια(που από το 2017 θα τα διαχειρίζονται για 40 χρόνια).

Στην συνάντηση ο Δήμαρχοςεκθείασε και πάλι την παρουσία και την συμβολή της Fraportστην ‘’ανάπτυξη της Κω και των διπλανών νησιών’’! Ο κ.Znell μας είπε ότι ‘’κοιτάζει πως θα βοηθήσει τις τοπικές κοινωνίες’’ ενώ ανέφερε πως για την Κω ‘’υπάρχουν σκέψεις’’ να μεγαλώσεικι άλλοτο αεροδρόμιο. Η ευγένεια και η τυπικότητα κυριάρχησαν με εκατέρωθεν φιλοφρονήσεις και χαμόγελα που εξαφάνισανόμως κάθε πολιτική νύξη και υποβάθμισαν την συνάντηση σε τουριστικήατραξιόν.

Δ. Δεν μειώνουμε τον κ. Δήμαρχο  (καισυνομιλητές του) λέγοντας ότι απαιτούνταν κάτι άλλονα γίνει.

---Στις παρατηρήσεις των τοπικών παραγόντων του τουρισμού που επαναλαμβάνονται κάθε χρόνο θα έπρεπε να ζητηθείσυγνώμη για τα κακώς κείμενα και να δοθούνσυγκεκριμένεςδέσμευσες. Για το θεμα της επέκτασης της περιόδου θα μας ενδιέφερετο τι προγραμματίζει ο Δήμοςκαι όχι μιαμεγαλοεπιχείριση.

--- Στην επίσκεψη του κ. Znellθα έπρεπε να λείπουν οι ύμνοι στηνFraportκαι να ζητηθεί συνεργασία της σε συγκεκριμέναθέματα.ΗFraport έχει υπογράψεισύμβασηπαραχώρησηςμε την οποία ο Δήμος έχει αποκλειστεί από κάθε συμμετοχή στην διαχείριση του αεροδρομίου Κω (με κυρίαρχητην ευθύνη των κυβερνήσεων και μετά των δημαρχευόντων της περιόδου 2010-17 που δεν μίλησαν). Ο Δήμος στο πλαίσιο του κοινωνικού του ρόλου(χάριν τουοποίου η επίσκεψηZnell) θα έπρεπε πρώτα ναδειτην ολοκλήρωση των συμβατικών υποχρεώσεων της Fraport(σε αεροδρόμιο και την περιοχή). Μετά θα έπρεπε να συζητηθείη συνεργασία Δήμου-Fraport για την επίλυση εξω-συμβατικών κοινών προβλημάτων που έχουν προκύψει την περίοδο χρήσεων 2017-23.

Ε.Ο δρόμος από το αεροδρόμιο μέχρι τον κύκλο(πλάτους 30μ.οδόστρωμα και απαλλοτριωτέα ζώνη) έχει γίνειαντικείμενοκαταλήψεων και τυχαίουπαρεμβατισμού πουπλήττειανεπανόρθωτα την εμφάνιση και την λειτουργία του Αεροδρομίου. Χρειάζεται σχεδιασμός και χρηματοδοτηση αναβάθμισηςτης ‘’εισόδου-εξόδου στοKos Airport Hippocrates’’. Έχει δημιουργηθεί σοβαρό πρόβλημα με την στάση-στάθμευση, παρκάρισμα και τις δημόσιες συγκοινωνίες. Μπορείκαι πρέπει να οργανωθεί ένα μεγάλο ανοικτό πάρκιγκ εξυπηρέτησης των ταξιδιωτών (πέρα από τα ιδιωτικά που εχουν δημιουργηθεί).Το πρώτο θεμα όμως που ο Δήμοςέχει υποχρέωση να μελετήσει είναι το περιβαλλοντικό. Το αεροδρόμιο είναι πηγήαέριων ρύπων και ηχου. Η Fraport είναι υποχρεωμένη ναέχει πρόγραμμα περιβαλλοντικής προστασίαςτων Αντιμαχειτών και της Φύσης. Η επιχείρηση το αποφεύγει. Ο Δήμοςπρέπει νατο ζητήσειή συζητήσει με τηνFraport. Είναι οφειλή στον τόπο μας η  δημιουργία εργαστήριουπαρακολούθησηςρύπων, δημιουργία πράσινουσημείου για τα απορρίμματα, οι περιμετρικές δενδροφυτεύσεις, ο σχεδιασμός του χώρου και των χρήσεων γης η σύμπραξη Δήμου-Fraport.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου