Την πρώτη έκθεση στον κόσμο θα κάνει η ρομποτική ζωγράφος Ai-Da στην γκαλερί «Barn» στο Κολλέγιο του Αγίου Ιωάννη του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, από τις 12 Ιουνίου έως τις 6 Ιουλίου.
Το ανθρωποειδές ρομπότ (με εξωτερική εμφάνιση… μοντέλου) μπορεί να περπατήσει, να μιλήσει και να κρατήσει μολύβι ή πινέλο. Η Ai-Da είναι πολύ παραγωγική στη δουλειά της, καθώς είναι σε θέση να ολοκληρώσει ένα έργο της μέσα σε δύο ώρες. Συγκριτικά, ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι χρειάστηκε περίπου 15 ...χρόνια για τη «Μόνα Λίζα» (την οποία και πάλι θεωρούσε ανολοκλήρωτη), ενώ ο γλύπτης Αύγουστος Ροντέν δούλευε σχεδόν τέσσερις δεκαετίες τις «Πύλες της Κόλασης».
Η Ai-Da μπορεί να σκιτσάρει ένα πορτρέτο εξ όψεως, να συνθέσει έναν πίνακα αφηρημένης τέχνης, ενώ δεν διστάζει να δοκιμάσει το χέρι της και στη γλυπτική. Ξεκινώντας από κάτι απλό, όπως τη φωτογραφία ενός δέντρου ή μιας μέλισσας, το ρομπότ είναι ικανό να ζωγραφίσει κάτι αφηρημένο, που κάλλιστα θα είχε θέση σε μια γκαλερί σύγχρονης τέχνης.
Όπως είπε o γκαλερίστας Αϊνταν Μέλερ, στόχος του δεν είναι τα ρομπότ να αντικαταστήσουν τους καλλιτέχνες μια μέρα, αντίθετα πιστεύει ότι η άνοδος της τεχνητής νοημοσύνης στο χώρο της τέχνης θυμίζει την εμφάνιση της φωτογραφίας. «Στη δεκαετία του 1850», επεσήμανε, «όλοι νόμιζαν ότι η φωτογραφία θα αντικαθιστούσε την τέχνη και τους καλλιτέχνες, αλλά στην πραγματικότητα λειτούργησε συμπληρωματικά προς την τέχνη, έγινε ένα νέο είδος τέχνης που έφερε και πολλές νέες θέσεις εργασίας».
Το ανθρωποειδές ρομπότ (με εξωτερική εμφάνιση… μοντέλου) μπορεί να περπατήσει, να μιλήσει και να κρατήσει μολύβι ή πινέλο. Η Ai-Da είναι πολύ παραγωγική στη δουλειά της, καθώς είναι σε θέση να ολοκληρώσει ένα έργο της μέσα σε δύο ώρες. Συγκριτικά, ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι χρειάστηκε περίπου 15 ...χρόνια για τη «Μόνα Λίζα» (την οποία και πάλι θεωρούσε ανολοκλήρωτη), ενώ ο γλύπτης Αύγουστος Ροντέν δούλευε σχεδόν τέσσερις δεκαετίες τις «Πύλες της Κόλασης».
Η Ai-Da μπορεί να σκιτσάρει ένα πορτρέτο εξ όψεως, να συνθέσει έναν πίνακα αφηρημένης τέχνης, ενώ δεν διστάζει να δοκιμάσει το χέρι της και στη γλυπτική. Ξεκινώντας από κάτι απλό, όπως τη φωτογραφία ενός δέντρου ή μιας μέλισσας, το ρομπότ είναι ικανό να ζωγραφίσει κάτι αφηρημένο, που κάλλιστα θα είχε θέση σε μια γκαλερί σύγχρονης τέχνης.
Όπως είπε o γκαλερίστας Αϊνταν Μέλερ, στόχος του δεν είναι τα ρομπότ να αντικαταστήσουν τους καλλιτέχνες μια μέρα, αντίθετα πιστεύει ότι η άνοδος της τεχνητής νοημοσύνης στο χώρο της τέχνης θυμίζει την εμφάνιση της φωτογραφίας. «Στη δεκαετία του 1850», επεσήμανε, «όλοι νόμιζαν ότι η φωτογραφία θα αντικαθιστούσε την τέχνη και τους καλλιτέχνες, αλλά στην πραγματικότητα λειτούργησε συμπληρωματικά προς την τέχνη, έγινε ένα νέο είδος τέχνης που έφερε και πολλές νέες θέσεις εργασίας».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου