Ημέρες ορειβασίας

Ημέρες ορειβασίας

Πέμπτη, 24 Οκτωβρίου 2019

Γιάννης Μακριδάκης : Οι βάρδιες των πουλιών


-Σύγχρονη ελληνική πεζογραφία

Νέες κυκλοφορίες


 

  

(Σελ.: 180, τιμή: 12 ευρώ) 


Γιάννης Μακριδάκης Οι
βάρδιες των πουλιών

 

Tα ταχυδρομικά περιστέρια, μαντατοφόροι που διασχίζουν σύνορα χωρίς ελέγχους, φέρνουν χαμπέρια μαύρα ή χαρμόσυνα. Διανύουν αποστάσεις και εποχές, ασκημένα στην ελευθερία και στην επιστροφή. Γενιές περιστεριών και γενιές ανθρώπων σε παράλληλες πορείες, που τις καθορίζει η Ιστορία ή η σύμπτωση και τους αλλάζει τη φορά. Αυτές τις αξεδιάλυτες διαδρομές πασχίζει να ξεμπερδέψει ο ναυαγισμένος Ανέστης, για να βάλει το παρελθόν του σε τάξη και να αποφασίσει για το παρόν του. Μνημονεύει, για να επιβιώσει, ενός αιώνα ιστορίες από τη Μικρασία έως τη Μακεδονία και τη Μέση Ανατολή, ιστορίες του θαλασσινού νερού και του νησιωτικού αέρα.



Μακριδάκης photo

 

O Γιάννης Μακριδάκης γεννήθηκε το 1971 στη Xίο
και σπούδασε Mαθηματικά. Το 1997 ίδρυσε το Kέντρο Xιακών Mελετών «Πελινναίο». Έχει εκδώσει ιστορικές αφηγήσεις, μυθιστορήματα και νουβέλες: "Aνάμισης ντενεκές", μυθιστόρημα (Eστία 2008· μτφ. στα τουρκικά: Bir buçuk teneke, Şenocak, 2009), "Συρματένιοι, ξεσυρματένιοι· όλοι. Χιώτες πρόσφυγες και στρατιώτες στη Μέση Ανατολή. Αφηγήσεις 1941-1946", μαρτυρίες (Κέντρο Χιακών Μελετών «Πελινναίο» 2006, Εστία 2010), "10.516 μέρες: Iστορία της νεοελληνικής Xίου 1912-1940", ιστορικό αφήγημα (Κέντρο Χιακών Μελετών «Πελινναίο» 2007), "Η δεξιά τσέπη του ράσου", νουβέλα (Εστία 2009· μτφ. στα γαλλικά: Au fond de la poche droite, Cambourakis, 2018), "Ήλιος με δόντια", μυθιστόρημα (Εστία 2010), "Λαγού μαλλί", νουβέλα (Εστία 2010), "Η άλωση της Κωσταντίας", μυθιστόρημα (Εστία 2011· μτφ. στα γαλλικά: La chute de Constantia, Sabine Wespieser, 2015), "Το ζουμί του πετεινού", νουβέλα (Εστία 2012), "Του Θεού το μάτι", νουβέλα (Εστία 2013), "Αντί Στεφάνου", νουβέλα (Εστία 2015), "Η πρώτη φλέβα", νουβέλα (Εστία 2016), "Όλα για καλό", μυθιστόρημα (Εστία 2017). Βιβλία του έχουν διασκευαστεί με επιτυχία για το θέατρο και τον κινηματογράφο.

 

  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου