Ἡ πρώην Φανή
ΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ, ἀπὸ
τὴ στιγμὴ ποὺ τοῦ πρότεινε νὰ βρεθοῦν σ’ ἐκεῖνο τὸ μπὰρ γιὰ ἕνα τελευταῖο
ποτό, ὁ Γιάννης Ἀργυρίου ἤξερε καλὰ ὅτι ἐκείνη, ἡ Φανή, ἡ πρώην
Φανή του, θὰ τὸν ρωτοῦσε γιατί. «Ἔχω δικαίωμα νὰ ξέρω τὸν λόγο» ἢ
κάτι τέτοιο. Ἔ, καί; Ἂς ἔβρισκε γιὰ ἀπάντηση κάτι ἁπλό, κάτι κοινότοπο.
Κάτι γιὰ τὸν χρόνο ποὺ περνῶντας ροκανίζει ἀργὰ τὰ θεμέλια κι ὅτι,
ὅσο καὶ νὰ νομίζει κανεὶς πὼς εἶναι κεραυνὸς ἐν αἰθρίᾳ, στὴν πραγματικότητα
ἡ ὑπόγεια φθορὰ ἔχει πολὺ μεγαλύτερη ἡλικία. Αὐτὸς θὰ παράγγελνε
τὸ οὐίσκι του κι ἐκείνη ἕναν μέτριο φρέντο. Θὰ τὸν κοιτοῦσε φευγαλέα
μὲ τὸν γνωστό, ἐνοχλητικὸ ἀέρα τῆς ἐπιτηδευμένης ἄνεσης ποὺ τῆς ἐπέβαλλε
αὐτὸ τὸ ἠλίθιο αἴσθημα ἀνωτερότητας, αὐτὸ τὸ φρυδάκι ποὺ διαρκῶς
τρεμόπαιζε καὶ ποὺ σίγουρα εἶχε σεβαστὸ μερίδιο εὐθύνης γιὰ τοῦτο
τὸ ναυάγιο. Ναυάγιο ποὺ ἔδειχνε νὰ ἀπαιτεῖ μιὰ τελευταία τελετή, ἴδια
σὲ πολλὰ μὲ ἐξόδιο ἀκολουθία. Ἡ πρώην Φανή του θὰ ἔπαιρνε μὲ τὴν
τσιμπίδα ἕναν κύβο μαύρης ζάχαρης καὶ θὰ τὸν ἐμβάπτιζε μὲ χειρουργικὴ
ἀκρίβεια στὸ σκοῦρο περιεχόμενο τοῦ φλιτζανιοῦ της, ἀνακατεύοντας
μηχανικὰ μὲ τὸ μικρὸ κουταλάκι, ὥσπου νὰ χαθεῖ καὶ ὁ τελευταῖος
κρύσταλλος. Θὰ ἔπινε μία μικρή, τιποτένια γουλιά, ὄχι τόσο ἐπειδὴ
ὁ ὀργανισμός της εἶχε ἀνάγκη τὴν ἡμερήσια δόση της σὲ καφεΐνη, ὅσο
γιατί ἤθελε νὰ τὴ χρησιμοποιήσει ὡς ἐργαλεῖο γιὰ νὰ παράξει τὴν
πρώτη λέξη, τὴ λέξη ποὺ θὰ μποροῦσε νὰ παρασύρει γύρω ἀπὸ τὰ δύο
ποτὰ κι ἄλλες ὅμοιές της.
«Λοιπόν;» εἶπε τελικά, τοποθετῶντας
ἕνα ἐντελῶς περιττὸ ἐρωτηματικὸ στὸ τέλος μιᾶς ἀσήμαντης, ἄχρηστης
λέξης.
Πηγή: Ἀπὸ
τὴν συλλογὴ διηγημάτων Ἀμφίβια
τέρατα. Ἱστορίες στὸν δρόμο γιὰ τὴ λίμνη (Μεταίχμιο,
2021).
Κώστας Ποῦλος. Γεννήθηκε στὸν Ἐλικώνα τῆς Βοιωτίας. Σπούδασε Φιλολογία,
Φιλοσοφία καὶ Ἱστορία στὴν Ἀθήνα καὶ στὴ Γερμανία. Ἔχει γράψει,
μεταφράσει καὶ διασκευάσει πλῆθος βιβλίων γιὰ μεγάλους καὶ κυρίως
γιὰ παιδιά. Ἔργα του ἔχουν λάβει τιμητικὲς διακρίσεις (κρατικὸ
βραβεῖο παιδικοῦ λογοτεχνικοῦ βιβλίου) ἢ ἔχουν μεταφραστεῖ σὲ
ἄλλες γλῶσσες.
Εἰκόνα:
Φωτογραφία τοῦ συγγραφέα.
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου