Ημέρες ορειβασίας

Ημέρες ορειβασίας

Τετάρτη 24 Ιουλίου 2024

"Καλοκαιρινές ιστορίες 2024 για Κω και τους Κώους’’

 

του Νίκου Μυλωνά

Α.Από το εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία, στην περιοχή‘’Κροτήρι’’, μέσα στο ‘’αιολικό πάρκο’’ φαίνεται ο οικισμόςτης Κεφάλου, κτισμένος σε ένα χαμηλό λόφο.Είναι εντυπωσιακή για την μεγάλη πυκνοδομημένη της έκταση, η απουσία πράσινου  και η μεγάλη της ομοιότητα με το φυσικό περιβάλλον των νησιών του Αιγαίου και των οικισμών της Νότιας Ιταλίας, της Σικελίας και των άλλων μεσογειακών χωρών! Η θάλασσα 

δεσπόζει! Μας περικυκλώνει από παντού! Ο άνεμος δροσίζει τους προσκυνητές! Οι θρησκευόμενοι παρακολουθούν την ετήσια ιεροτελεστία που συνοδεύεται στο τέλος της με το φιλοδώρημα του ζυμωτού Κεφαλιανού ψωμιού και μιας μερίδας ρεβιθιών με λεμόνι ή με ντομάτα (από την δωρήτρια του ναού κ. Καλλιόπη). Όλα εδώ είναι Χάρισμα Θεού και Ανθρώπων (δωρεάν εδώσατε…). Το ‘’Κροτήρι’’, είναι προνομιακό πεδίο για την εκμετάλλευση του ισχυρού αιολικού του φορτίου, εξ ου και η τοποθέτηση εκεί το 2000 των 7 πρώτων ανεμογεννητριών στο νησί μας!

Αν κάποιος ψάξει στο διαδίκτυο τις ‘’χρηματοοικονομικές καταστάσεις της ανωνύμου εταιρείας τηςΑιολικό πάρκο Κέφαλου-7 ανεμογεννήτριες των 600 kW-Συνολική ισχύς4,2 MW-λειτουργεί από το 2002.θα δει ότι τα κέρδη της επιχείρησης το 2022 ήταν 1 εκ ευρώ (μετά από φόρους και λοιπάέξοδα)! Ο χρόνος ζωής του πάρκου ήταν 25 χρόνια άλλα η εταιρεία με κάποιες αναβαθμίσεις πηρέάδειαζωής για 30 χρόνια με τα κέρδη της αρχικής επένδυσης να είναι προφανή αφού για παράδειγμα το αιολικό πάρκο Σητείας Κρήτης των 1,2 MWτης ίδιας περιόδου κόστισε 1,85 εκ. Αναλογικά το κόστος στην Κέφαλο ήταν 6-7 εκ. ευρώ. Τα κέρδη είναι προφανή. Τι παίρνει η Κέφαλος από αυτή την επένδυση; Μία θέση εργασίας! Δεν θα έπρεπε η κοινότητα Κεφάλου να έχει ένα έσοδο από αυτή την εγκατάσταση; Αν αντί του 1 εκ. ευρώ(2022) οι μέτοχοι της εταιρείαςέπαιρναν 0,9 εκ. και η κοινότητα 100.000 ευρώ θα χαλούσε το ‘’επιχειρείν’’; Αντίθετα με αυτά τα χρήματα η κοινότητα θα συντηρούσε το δίκτυοαγροτικών δρόμων της περιοχής. Θα έκανε δενδροφυτεύσεις στο φαλακρό τοπίο. Θα χρηματοδοτούσε την κατασκευήηλιακούπάρκου στην περιοχήαυξάνοντας τα έσοδα της κοινότητας. Θα μπορούσε με ιδιάκεφάλαια να κάνει το Λατομείο αδρανών υλικών στην περιοχή. Να κάνει το εμπορικό λιμάνι του νησιού. … Αντί αυτών Η Κέφαλοςζει με τις υποδομές του 1990 και την ανάμνηση του ‘’μεγάλου (εκμεταλλευτή)clubMed‘ το οποίοσυνέβαλλε, τότε,  με 10 εκ. δραχμές (30.000 ευρώ) στον ετήσιοπροϋπολογισμό του χωριού. Τώρα η μεγάλη επένδυση του ‘’Ikosclub’’ τι συνεισφέρειεκτός από την διασπορά της εισαγόμενης φθηνά αμειβόμενηςεργατικής τάξης στο Καμάρι;

Β. στον τοπικό τύπο παρουσιάστηκε από τον κ. Δήμαρχο η συνάντηση του με στελέχη της FRAPORT σαν μοντέλο συνεργασίας, θετικήςδιάθεσης που λειτουργεί ως υπεράξια για την επιχειρηματικότητα και τον Δήμο!Μάλιστα ο κ. Νικηταράς μας ενημέρωση ότι είναι ο μόνος Δήμαρχος(στους 14 δήμους που τα αεροδρόμια τους παραχωρήθηκαν για χρήση 40 ετών σε γερμανική εταιρεία συνταξιοδοτικών ταμείων).Το θέμα δεν είναι οι δημόσιες σχέσεις και η ωραία ατμόσφαιρα ‘’συνεργασίας+αγάπης’’ άλλα το περιεχόμενοτης!ωΔεν γνωρίζουμε τα κέρδη της FRAPORT  Κω, όμως δεν μπορείπαρά να είναι πολλαπλάσια του 1 εκ.. Τι συνεισφέρει στον δημοτικόπροϋπολογισμό; Τίποτα! πέρα από το τέλοςαποκομιδής απορριμμάτων (65.000 ευρώ) και τα τέληύδρευσης!!! Το αεροδρόμιο επιβαρύνει με ρύπους την περιοχή Αντιμάχειας και θα έπρεπε να υπαρχει έναπεριβαλλοντικό τέλος υπέρτης κοινότητας. Η αποικιακήσύμβαση παραχώρησης του Αεροδρομίου ‘’απέκλεισε τον Δήμο’’, χωρίς η τοπική ηγεσία μας να μιλήσει. Ενα τέλος 1% επι των καθαρών κερδών της FRAPORT  Κω θα απέδιδε στην Αντιμαχεια-Δήμο 100.000 ευρώ!Θα αυτό-χρηματοδοτούνταν έτσι, η δημιουργία ευπρεπούς διαμόρφωσης του δεύτερου κόμβου και δρόμου μέχρι την είσοδο του αεροδρομίου! Η δημιουργία ενός δημοτικού πάρκιγκ αυτοκίνητων! Ο Δήμαρχος έπρεπε να βάλει το θέμα της περίφραξης του αεροδρομίου με ηχοαπορροφητικές κουρτίνεςγια την ελάφρυνση της ηχητικής επιβάρυνσης της Αντιμάχειας. Την δημιουργία εργαστήριου παρακολούθησης ρύπων. Τον έλεγχοτήρησης των περιβαλλοντικών όρων λειτουργίας του αεροδρομίου και τηναναβάθμιση της διαχειρισης απορριμμάτων στον χώρο του. Αντί αυτών ο κ. Δήμαρχος μιλά για Αγάπη+Συνεργασία για το καλό των επιχειρήσεων αγνοώντας και αγνοώνταςόμως προκλητικά το καλό των Κώων και της  Κω.

Γ.Διαβάσαμε την έκκληση του κ. Περιφερειάρχη προς του συναρμόδιους υπουργούς για την αύξηση των κονδυλίων του αναπτυξιακού νόμου από 160 εκ ευρώ σε τουλάχιστον 350 εκ για να ικανοποιηθούνπερισσότερα αιτήματα δημιουργίας νέων ξενοδοχειακών μονάδων στο Ν. Αιγαίο. Στην συνέχειαπαρουσιάζει την επιχειρηματολογία του ξενοδοχειακού επιμελητηρίου ως δική του για να σπρώξει την ανάπτυξη σε περισσότερες κλίνες στα νησιά μας!  Θα ήταναναγκαίο και προτιμότερο να απαιτήσει από την κυβέρνησηαύξηση των κρατικώνδαπανών για έργαυποδομής στα νησιά μας. Δεν είναι εκπρόσωπος της ξενοδοχειακήςεπιχειρηματικότηταςαλλά της κοινωνίας των νησιών μας που μαστίζεται από την απουσία έργωνυποδομής και δημοσίωνεπενδύσεων που θα αλλάξουν το παραγωγικόμοντέλο της τουριστικήςυπερ.εκμετάλλευσης των φυσικών και ανθρωπογενώνπόρων! Μια αρρωστημένη προοπτική ανάπτυξης  που έχει διαλύσει τις τοπικές κοινωνίας.

Προφανώς και τα πράγματα μπορούσαν να είναι αλλιώς!

Ν. Μυλωνάς

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου