— ΑΠΟ ΠΟΥ νὰ ἀρχίσω;
— Ἀπὸ ὅπου θές. Σὲ ἀκούω.
Τοῦ εἶπα πολλὰ ἐκεῖνο τὸ βράδυ. Σχεδὸν ὅλα. Παράπονα καὶ
γκρίνιες καὶ ζήλιες κι ἀμφιβολίες καὶ πόσα ἄλλα. Μοῦ εἶπε κι
ἐκεῖνος. Ἡ καραντίνα εἶχε κλονίσει τὸ νευρικό μας σύστημα.
Βρῆκε ὅμως ἤδη ἕτοιμο ἔδαφος. Εἴχαμε μαζέψει πολλὰ τόσα
χρόνια. Ἀνομολόγητα, ἀξεδιάλυτα, κρυμμένα. Ἀλλὰ καὶ ἄλλα
γνωστὰ ἀπὸ παλιά, συζητημένα κι ἄλυτα. Πολλὰ εἶχαν μαζευτεῖ
μὲς στὴν ψυχή μας, στὸ βάθος τοῦ μυαλοῦ μας, σκουπίδια ποὺ δὲν καθάριζαν
μὲ τίποτα καὶ ἔσπρωχναν τὸ ἕνα τὸ ἄλλο ποιό θὰ πρωτοβγεῖ νὰ ἐκστομιστεῖ.
Κι ἔβγαιναν ἀνακατεμένα ὅλα μαζὶ καὶ ἄγαρμπα. Μὲ τὸν θυμό,
μὲ πίκρα. Καὶ δὲν εἶχαν τελειωμό. Μᾶς πῆρε τὸ ξημέρωμα. Εἴπαμε
τότε δὲν πάει ἄλλο. Νὰ χωρίσουμε. Μόλις τελειώσει ἡ καραντίνα.
Ποῦ νὰ τρέχεις τώρα σὲ δικηγόρο... Κλάψαμε κι ἔπειτα κοιμηθήκαμε
ἀποφασισμένοι.
Μείναμε στὴν ἀπόφαση ὡστόσο.
Ξεχαστήκαμε βλέποντας τηλεόραση, μετρώντας καθημερινά
τα κρούσματα τοῦ ἰοῦ, ἀκούγοντας τὶς ἰατρικὲς ὁδηγίες, τηρώντας
εὐλαβικά τὰ μέτρα. Καὶ πέρασε ὁ καιρός. Καὶ τέλειωσε ἡ καραντίνα
κι ὁ ἐγκλεισμός. Κι ἐμεῖς γυρίζουμε πάντα κάθε βράδυ ἀπ' τὴ
δουλειὰ στὸ σπίτι καὶ λέμε πὼς περάσαμε τὴ μέρα. Καὶ οὔτε λόγος
γιὰ χωρισμό. Μόνο μαζεύουμε καὶ πάλι τὰ σκουπίδια μας καὶ τὰ
καταχωνιάζουμε βαθιὰ μὲς στὴν ψυχή μας. Καὶ τὰ κλειδώνει ὁ φόβος
γιὰ τὴν μοναξιά, ἕνα αἴσθημα ἀνατροπῆς κι ἀστάθειας ἀπευκταίας.
Θεὸς φυλάξοι! Εἶναι καιρὸς γιὰ δικηγόρους καὶ δικαστικὰ παράβολα;
καὶ ποῦ νὰ τρέχεις; δὲ βαριέσαι... Ἔχει κι ἕνα ὡραῖο σήριαλ στὴν
τηλεόραση ἀπόψε.
— Τί νὰ μαγειρέψω γι' αὔριο;
— Ὅ,τι θές.
Πηγή:
Πρώτη δημοσίευση.
Βίκυ Ναούμ. Γεννήθηκε στὴν Ἀθήνα τὸ 1966 καὶ εἶναι φιλόλογος, πτυχιοῦχος
τῆς Φιλοσοφικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Κρήτης, μὲ εἰδίκευση
στὴν κλασικὴ φιλολογία καὶ μεταπτυχιακὲς σπουδὲς στὴ γλωσσολογία.
Ἐργάζεται στὴ δευτεροβάθμια ἐκπαίδευση ὡς καθηγήτρια Λυκείου.
Ἔχει συμμετάσχει ὡς εἰσηγήτρια σὲ ἡμερίδες καὶ συνέδρια γιὰ
τὴν ἐκπαίδευση, τὴ νεοελληνικὴ γλῶσσα καὶ τὴ λογοτεχνία. Ἔχουν
δημοσιευτεῖ σὲ συλλογικὸ τόμο καὶ λογοτεχνικὸ περιοδικὸ
ἄρθρα της σχετικὰ μὲ ἐκπαιδευτικὰ θέματα καὶ ζητήματα τὰ
ὁποῖα ἀφοροῦν τὴ διδασκαλία τῆς νεοελληνικῆς γλώσσας.
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου