EIXE πολύ ΚΟΣΜΟ ἐκείνη τὴ μέρα στὴν Τράπεζα. Κυρίως συνταξιούχους, γιατὶ
πλησίαζε τὸ τέλος τοῦ μῆνα. Τὰ καθίσματα ὅλα πιασμένα καὶ οἱ ὑπόλοιποι
ὄρθιοι. Στάθηκα σὲ μιὰ γωνιά, πλάτη στὸν τοῖχο. Τὸ νούμερό μου
προοιώνιζε ὅτι θὰ περνοῦσα πολλὲς ὧρες ἐκεῖ μέσα.
Γιὰ ἀρκετὴ ὥρα ἄκουγα τὶς συνομιλίες τῶν συνταξιούχων
ποὺ θύμιζαν Ἰονέσκο καὶ εἶχα ἀρχίσει νὰ κουράζομαι ἀπὸ τὴν ὀρθοστασία.
Ἔκανα μερικὲς βόλτες στὸν χῶρο καί, χαζεύοντας τὶς κορνιζαρισμένες
ἀφίσες στοὺς τοίχους, τὸ βλέμμα μου κοντοστάθηκε στὸ γνωστὸ ἔργο
του Βὰν Γκόγκ, τὴν ψάθινη καρέκλα. Μιὰ ἄδεια καρέκλα, τρύπια, συνώνυμο
ἀπουσίας, φθορᾶς, τῆς ψυχικῆς του κατάστασης ἀλλὰ καὶ τῆς φτώχειας
του. Μπορεῖ νὰ ἦταν καὶ ἡ καρέκλα ποὺ καθόταν γιὰ νὰ ζωγραφίσει
ἢ καὶ νὰ φάει. Σίγουρα τὴν εἶχε χρησιμοποιήσει ὡς μοντέλο καὶ
δὲν ἦταν ἀποκύημα τῆς φαντασίας του.
Δὲν ξέρω πῶς μοῦ ἦρθε, ἦταν μιὰ αὐθόρμητη κίνηση. Πῆγα
κοντὰ καὶ τράβηξα τὴν καρέκλα ἔξω ἀπ’ την κορνίζα. Τὴν ἔβαλα
κοντὰ στὸν τοῖχο ὅπου πρὶν λίγο στεκόμουν ὄρθια, καὶ κάθισα. Ἕνα
δροσερὸ ἀεράκι, αἴφνης, διείσδυσε στὸν χῶρο καί, σύντομα, ἄκουσα
θρόϊσμα φύλλων, κελαηδίσματα καὶ κάπου στὸ βάθος ἕναν ἤπιο παφλασμὸ
νεροῦ. Τὴν ἡσυχία τοῦ ἄγνωστου τόπου διέκοψε μιὰ φράση στὰ γαλλικά:
«Βίνσεντ, ἔλα νὰ δεῖς ἕνα σκιουράκι, μόλις σκαρφάλωσε στὴ βελανιδιά.
Τὸ ζωγραφίζουμε;»
Δὲν ὑπῆρχε καμιὰ ἀμφιβολία ὅτι βρισκόμουν στὴν Ἀρλ, τὴν ἀγαπημένη
πόλη στὴ νότια Γαλλία, τοῦ Βίνσεντ Βὰν Γκόγκ, ὅπου κατέφευγε συχνὰ
γιὰ νὰ ζωγραφίσει, κάποιες φορὲς παρέα μὲ τὸν Πὸλ Γκογκέν.
Πηγή: Πρώτη δημοσίευση.
Γιολάντα
Σακελλαρίου. Γεννήθηκε
τὸ 1948 στὴν Ἀθήνα, ὅπου ζεῖ καὶ ἐργάζεται ὡς λογοπεδικὸς (λογοθεραπεύτρια).
Σπούδασε Γαλλική, Ἑλληνικὴ φιλολογία καὶ γλῶσσα στὸ Καποδιστριακὸ
Παν/μιο στὴν Ἀθήνα, Διαταραχὲς λόγου, φωνῆς ὁμιλίας καὶ ἐπικοινωνίας
στὸ Παρίσι καὶ εἶναι Δρ λογοπεδικός του Δημοκρίτειου Παν/μίου
Θράκης. Δημοσιεύει ποίηση, διήγημα καὶ ἔχει ἐκδώσει τρεῖς
ποιητικὲς συλλογές: Κάποιες
φορὲς ἕνας θλιμμένος λύκος, ἐκδόσεις Γαβριηλίδης,
Ἀθήνα 2009, Ἀόρατο
τρωκτικό, ἐκδόσεις Γαβριηλίδης, Ἀθήνα 2013 καὶ Ἡ Γιασμὶν ὁ Ἄχμεντ καὶ
Ἰζὰρ ὁ μικρός τους γιός, ἐκδόσεις Μικρὴ Ἄρκτος, Ἀθήνα
2022. Ποιήματά της, ἐπίσης, ἔχουν δημοσιευτεῖ σὲ ἔντυπα καὶ
ἠλεκτρονικὰ λογοτεχνικὰ περιοδικὰ καὶ ποιητικὲς Ἀνθολογίες
στὴν Ἑλλάδα καὶ τὸ Ἐξωτερικό.
Εἰκόνα: Ἡ
καρέκλα τοῦ Βὰν Γκόγκ. Ἔργο τοῦ 1888.
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου