ΔΕΝ ΗΞΕΡΑ ἂν ἔπρεπε νὰ τῆς πάω λουλούδια, δὲν
σημαίνουν κάτι γιὰ κάποιον μὲ στοιχειώδη πνευματικὴ καλλιέργεια.
Πάντως μιὰ ὠμὴ μοσχαρίσια μπριζόλα ἴσως νὰ φαινόταν ὑπερβολικὰ ὑπαινιχτικὴ
καὶ μάλιστα κάπου εἶχα διαβάσει ὅτι οἱ Νεάντερταλ ὑποτίθεται ὅτι
ἦσαν χορτοφάγοι. Τελικὰ ἐπέλεξα τὴ μέση ὁδό: ἕνα κουτὶ σοκολατάκια.
Ἔφτασα ἀκριβῶς τὴ στιγμὴ ποὺ ὁ ἥλιος βυθιζόταν πίσω ἀπὸ τὴ
γραμμὴ τῶν δένδρων. Ἡ Γκλένα ζοῦσε σὲ μιὰ σπηλιὰ στὴν ἄκρη τοῦ δάσους
κι εἶχα ἀκούσει ὅτι σὲ ἀντίθεση μὲ μᾶς, ποὺ μᾶς δυναστεύουν τὰ Ρόλεξ
καὶ τὰ κινητὰ τηλέφωνα, ἐκείνη εἶχε μιὰ πιὸ φυσικὴ αἴσθηση τοῦ
χρόνου. Πάντως δὲν ἦταν ἐκεῖ ὅταν χτυπώντας στὴν εἴσοδο τῆς σπηλιᾶς
πόνεσα τὸ χέρι μου. Δοκίμασα ξανά, αὐτὴ τὴ φορὰ μὲ τὸ πόδι. Ὕστερα
φώναξα τὸ ὄνομά της τονίζοντας ἰδιαιτέρως τὸ λαρυγγικὸ γκ, ὅπως
εἶχα ἀκούσει νὰ τὸ προφέρουν στὸ Οἰκουμενικὸ Πρακτορεῖο Γνωριμιῶν.
Ἐμφανίστηκε λὲς καὶ φύτρωσε ξαφνικὰ μπροστά μου. Καὶ νά την ποὺ στεκόταν
ἐκεῖ, εὐρύστερνη καὶ στραβοκάνα, ὄχι ψηλότερη ἀπὸ μιὰ στοίβα κούτσουρα.
Τὰ καστανὰ μαλλιά της, ὅμοια μὲ γούνα, ἦταν διάστικτα ἀπὸ τὸν ἱδρώτα,
ἀλλὰ μοῦ χαμογέλασε ἕνα ἀνέκφραστο χαμόγελο καθὼς τῆς πρόσφερα
τὴ σοκολάτα.
Ἅρπαξε τὸ κουτὶ ἀπὸ τὰ χέρια μου καὶ σκίζοντάς το ἔβγαζε ἤχους
εὐχαρίστησης. Μπουκώθηκε μερικὰ γλυκὰ μαζὶ μὲ τὰ περιτυλίγματα
καὶ μάσησε γερά. Τὸ πρακτορεῖο μοῦ εἶχε πεῖ νὰ μὴ χάσω τὸ χρόνο μου
λέγοντας πολλὰ λόγια, ἔτσι ἔδειξα ἐκείνην καὶ μετὰ ἐμένα καὶ εἶπα:
«Γκλένα, Ρόμπερτ».
Κούνησε τὸ κεφάλι της, ὕστερα ἔδειξε τὴ σοκολάτα κι ἔτριψε
τὴν κοιλιά της. Τόσο πρωτόγονη ἀντίδραση! Εἰλικρινὰ εἶχα κουραστεῖ
μὲ τὶς μοντέρνες γυναῖκες καὶ τὰ ἀτελείωτα λεκτικὰ παιχνίδια
τους. Μοῦ πρόσφερε ἀπὸ τὸ κουτὶ ἕνα ἀπὸ τὰ ἐναπομείναντα σοκολατάκια
καὶ συγκινήθηκα. Ἁγνὴ ἀμοιβαιότητα, ἂν καὶ φαινόταν δυσαρεστημένη
ποὺ δὲν ἔφαγα καὶ τὰ περιτυλίγματα. Ὅταν ἀρχίνησε νὰ καταβροχθίζει
καὶ τὸ κουτί, κούνησα τὸ κεφάλι μου χαμογελώντας. Καμώθηκα πὼς ἔτρωγα
κι ἔδειξα πέρα ἀπὸ τὸ δάσος. Θὰ τὴν ἔβγαζα ἔξω νὰ τῆς κάνω τὸ τραπέζι.
Οἱ Νεάντερταλ, θυμήθηκα, ἦταν συχνὰ στὰ ὅρια τῆς λιμοκτονίας. Ὅπως
καὶ νὰ ΄χεῖ, φαίνεται πὼς κατάλαβε καὶ μὲ ἀκολούθησε ὑπάκουα καθὼς
τὴν ἔφερα στὸ «Σπαράγγι», ἕνα μικρὸ ἑστιατόριο γιὰ χορτοφάγους, ὄχι
πολὺ μακρυὰ ἀπὸ τὸ δάσος, μὲ παραδοσιακὰ πιάτα ἀπὸ ὅλες τὶς περιοχὲς
τῆς Γαλλίας.
Δὲν ἤξερα ὅτι τὸ μέρος ἀπαιτοῦσε συγκεκριμένο τρόπο ντυσίματος.
Στὴν πραγματικότητα τὸ λιγοστὸ περίζωμα ποὺ φοροῦσε ἡ Γκλένα μὲ ἔκανε
νὰ νιώθω ὑπερβολικὰ ντυμένος. Πάντως τὸ ταχτοποιήσαμε μὲ ἕνα
δανεικὸ σακάκι, καὶ ἡ Γκλένα διάλεξε νὰ τὸ φορέσει μὲ τρόπο ἀσύμμετρο,
ἀλλὰ γοητευτικό.
Θεέ μου, μισῶ τὰ εἰσαγωγικὰ ἑνὸς πρώτου ραντεβοὺ κι ἤμουν πολὺ
εὐχαριστημένος ποὺ ὅλα αὐτὰ δὲν εἶχαν καμιὰ σημασία γιὰ τὴν Γκλένα.
Μὲ ἄνετη οἰκειότητα, λὲς καὶ μὲ ἤξερε χρόνια, ἅπλωσε τὰ χέρια της
καὶ μάζεψε μὲ τὶς φοῦχτες της τὸν μισὸ πολτὸ φακή.
Εἶναι ἀλήθεια πὼς μιὰ γυναίκα ποὺ ἀπολαμβάνει τὸ φαγητό της
εἶναι ἐρωτική. Βεβαίως μοῦ πρόσφερε λίγο καὶ τῆς ἔδειξα πὼς νὰ τὸν
ἁπλώνει στὴν πίτα. Ἀλλὰ φαίνεται πὼς φοβᾶται τὰ μαχαίρια καὶ λυπᾶμαι
γιὰ τὴ χαραγματιὰ πάνω στὸ τραπέζι. Πάντως εἴχαμε ἕνα εὐχάριστο
γεῦμα, τῆς ἄρεσε περισσότερο τὸ πιάτο μὲ τὰ ὠμὰ λαχανικά.
Μετὰ τὸ δεῖπνο γυρίσαμε πίσω μὲ τὰ πόδια ἀπὸ τὸ μονοπάτι τοῦ
δάσους. Ταινίες καὶ μπαράκια τὰ ἄφησα γιὰ ἀργότερα, καὶ βλέπουμε.
Δὲν ἤθελα νὰ τὴν ὑποβάλλω σὲ περισσότερα ἐρεθίσματα. Ἀκόμα καὶ
τὸ ἠλεκτρικὸ φῶς τὴν ἔκανε νὰ συσπᾶται λίγο. Ἀλλὰ κατὰ μῆκος τοῦ
μονοπατιοῦ εἶχε βγεῖ τὸ φεγγάρι, φωτίζοντας τὸ κοντὸ καὶ δυνατὸ
κορμὶ τῆς Γκλένα μὲ ἕναν τρόπο ἀλλόκοτα ὄμορφο. Ὅταν ἅπλωσα τὸ χέρι
μου γιὰ νὰ πιάσω τὸ δικό της τραβήχτηκε πίσω – διαφορετικὲς κουλτοῦρες
ἔχουν διαφορετικὸ τυπικό, μοῦ εἶχε πεῖ ὁ τύπος στὸ πρακτορεῖο.
Μπῆκα λοιπὸν στὸν κόπο νὰ τῆς ἐξηγήσω ὅτι εἶχα τίμιες προθέσεις.
Μπορεῖ νὰ μὴν κατάλαβε τὰ λόγια μου, ἀλλὰ νομίζω ἔπιασε τὸ νόημα.
Τέλος πάντων ὑπάρχει κάποιο ὅριο στὸ τί μπορεῖς νὰ πετύχεις κανεὶς
χειρονομώντας.
Σταματήσαμε στὴ εἴσοδο τῆς σπηλιᾶς της. Τὸ κενὸ ἀνάμεσα στὰ
δόντια της μὲ τράβηξε μέσα. Τὸ ἄρωμα της ἦταν γήινο, ἐλαφρῶς ἀφροδισιακό.
Μετὰ ἦρθε κάτι σὰν φιλὶ κι ἀκολούθησε ἕνας ἐναγκαλισμὸς ποὺ μοῦ
ράγισε τὰ παΐδια – ὁ χειροπράκτης λέει ὅτι θεραπεύεται εὔκολα.
Ἀμέσως μετὰ ἀποσύρθηκε στὴ σπηλιά της. Ἀκόμα καὶ τώρα ποὺ τὸ σκέφτομαι
μὲ πιάνει νοσταλγία. Τί γυναίκα! Θὰ ἤθελα νὰ τῆς ζητήσω νὰ βγοῦμε
αὐτὸ τὸ Σαββατοκύριακο, ἀλλὰ δὲν γίνεται νὰ τὴν εἰδοποιήσω μὲ τὸ
ἠλεκτρονικὸ ταχυδρομεῖο. Ἴσως ἁπλὰ περάσω νὰ τὴν δῶ στὴν σπηλιά
της —καὶ καλὰ ὅλως τυχαίως— κρατώντας ἕνα μάτσο μπρόκολα.
Ἐντάξει, ἐντάξει, τὶς ξέρω τὶς δυσκολίες. Μερικὰ ζευγάρια εἶναι
χωρισμένα δεκαετίες, ἐμεῖς χιλιετίες. Σὲ μένα ἀρέσει ἡ ρὸκ μουσικὴ καὶ σὲ
κείνη ἡ μουσικὴ τῶν βράχων.
Εἶμαι ἕνας σύγχρονος τύπος κι ἐκείνη μιὰ Νεάντερταλ, ὅμως πιστεύω
ὅτι μποροῦμε νὰ λύσουμε τὶς διαφορές μας, ἂν προσπαθήσουμε.
Πηγή: ΠΛΑΝΟΔΙΟΝ https://www.gvsd.org/cms/lib02/PA01001045/Centricity/Domain/673/My%20Date%20with%20Neanderthal%20Woman_David%20Galef.pdfΝτέιβιντ Γκάλεφ (David Galef) (Μπρόνξ, 1959). Συγγραφέας, κριτικός, ποιητής, μεταφραστὴς καὶ δοκιμιογράφος. Στὰ βιβλία του συμπεριλαμβάνονται τὰ μυθιστορήματα Flesh (1995) καὶ How to Cope with Suburban Stress (2006) καὶ ἡ συλλογὴ διηγημάτων My Date with Neanderthal Woman (2011). Ἐργάζεται ὡς καθηγητὴς Ἀγγλικῶν καὶ διευθυντὴς τοῦ προγράμματος δημιουργικοῦ γραψίματος στὸ Πανεπιστήμιο τοῦ Montclair.Μετάφραση ἀπὸ τὰ ἀγγλικά:Πέτρος Φούρναρης (Ἀθήνα, 1963). Διήγημα, μετάφραση. Σπούδασε στὴν Ἀνωτάτη Γεωπονικὴ Σχολὴ Ἀθηνῶν. Ζεῖ μὲ τὴν οἰκογένειά του στὴ Λέρο, τὸ νησὶ τῆς καταγωγῆς του, ὅπου ἐργάζεται ὡς γεωπόνος στὸ Κρατικὸ Θεραπευτήριο Λέρου καὶ τὶς ἐλεύθερες ὧρες του γράφει διηγήματα. Πεζά του ἔχουν δημοσιευτεῖ στὸ περιοδικὸ Ἔκφραση Λόγου καὶ Τέχνης, στὸ περιοδικὸ Πλανόδιον (ἀρ. 37, Δεκέμβριος 2004) καὶ στὸ Ἱστολόγιο Ἱστορίες Μπονζάι («Συμφιλίωση» καὶ «100%»), ἐνῶ μεταφράσεις του στὴν Ἐπιθεώρηση Λεριακῶν Μελετῶν τοῦ Ἱστορικοῦ Ἀρχείου Λέρου. Γιὰ τὸ ἱστολόγιό μας ἐπιμελήθηκε τὰ ἀφιερώματα στοὺς Ἰταλοὺς συγγραφεῖς Ντίνο Μπουτζάτι καὶ Τζιανρίκο Καροφίλιο.
|
Για όσους πάνε γυρεύοντας στο χώρο της Οικολογίας και του Πολιτισμού. Υπό τη διαχείριση του Γιάννη Σχίζα
Ημέρες ορειβασίας
Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2019
Ντέιβιντ Γκάλεφ (David Galef) :Τὸ ραντεβού μου μὲ μιὰ Νεάντερταλ (My Date with Neanderthal Woman)
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου