ΚΙΝΑ 4 - ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΤΩΝ ΠΑΜΙΡ | Κώστας Ζυρίνης
& Ισαβέλλα Μπερτράν
Μετά το Κάσγκαρ - τελευταίο σημαντικό σταθμό ανεφοδιασμού μέσα
στα όρια της κινεζικής επικράτειας - τα αρχαία καραβάνια στο Δρόμο του Μεταξιού
ξανοίγονταν πλέον προς την Κεντρική Ασία, είτε τραβώντας δυτικά για
Σαμαρκάνδη και Μπουχάρα, είτε στρεφόμενα νότια για να διασχίσουν τα Παμίρ και
τα Καρακορούμ, με προορισμό την ινδική υποήπειρο, την Μπαλχ στο σημερινό
Αφγανιστάν ή την Τεχεράνη στην Περσία.
Τα αλλοτινά μονοπάτια της δεύτερης αυτής αρχαίας διαδρομής
διατρέχει πλέον η εμβληματική οδός Karakorum Highway, ή αλλιώς ΚΚΗ, η οποία
εγκαινιάστηκε το 1979 μετά από δυο δεκαετίες εργασιών διάνοιξης, και αφού πρώτα
κατάπιε σαν άλλος Μινώταυρος πάνω από χίλιες ζωές Πακιστανών και Κινέζων
εργατών, καταπλακωμένων από πτώσεις βράχων, σεισμούς και κατολισθήσεις...
Στη ζώνη συνάντησης της ευρασιατικής και της ινδικής πλάκας αλλά
και τριών θηριωδών οροσειρών, των Παμίρ, των Καρακορούμ και του Ινδοκαύκασου, ο
δρόμος περνάει μέσα από τα πλέον ασταθή εδάφη του πλανήτη αλλά και μερικά από
τα μεγαλειωδέστερα τοπία, στοιχειώνοντας, όπως είναι φυσικό, τα όνειρα κάθε
ανίατου ταξιδιοεξαρτημένου»
Μοιραία λοιπόν, δεν θα μπορούσαμε παρά να τα επισκεφτούμε ο Ζυρ κι εγώ, για να επιβεβαιώσαμε του λόγου το αληθές. Τρεις μέρες περιφερθήκαμε στο εντός Κίνας τμήμα της ΚΚΗ, εξερευνώντας τις σχετικές παρακάμψεις, και τα μαρτυρούμε όλα στη σημερινή ανάρτηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου