|
|
ΕΧΕΙ ΑΡΧΗΓΙΚΕΣ ΤΑΣΕΙΣ σ’ αὐτὸ τὸ τηλεοπτικὸ παιχνίδι. Κάποιοι λένε πὼς δὲν σκουπίζει ποτὲ τὴν καλύβα. Οὔτε κόβει κλαδιὰ γιὰ τὴ φωτιά. Οὔτε σηκώνει τὰ στρώματα γιὰ σκορπιούς, φίδια ἢ ποντίκια. Δὲν μπορεῖ νὰ βρεῖ τὸν στόχο οὔτε κολυμπᾶ γρήγορα. Ἤπιε νερὸ καὶ τὸν ἔβγαλαν σηκωτό. Κάθεται μ’ ἕναν συμπαίκτη παράμερα στὴν παραλία.
Τί λένε, κανεὶς δὲν ξέρει. Μιλᾶ παράξενα. Καὶ στὸν ὕπνο μιλᾶ. Κι ἔχει
καὶ βιβλία μαζί του, κάτι μυθιστορήματα. Παρόλη τὴ ζέστη κυκλοφορεῖ
ντυμένος μ’ αὐτὲς τὶς ἀστεῖες λεπτομέρειες ἀπὸ μέταλλο καὶ δέρμα
καὶ τὰ νούμερα τῆς τηλεθέασης χτυπᾶνε κόκκινο. Στὰ παιχνίδια
γνώσεων κερδίζει πάντα τοὺς ἀντιπάλους σὲ κάποιες ρομαντικὲς λεπτομέρειες,
ὅπως ὅτι μιὰ λιβελούλα ζεῖ γιὰ εἰκοσιτέσσερις ὧρες μόνο. Ξέρει ὅτι
εἶναι πιὸ πιθανὸ νὰ σκοτωθεῖ κανεὶς ἀπὸ ἄνοιγμα φελλοῦ, παρὰ ἀπὸ δηλητηριώδη
ἀράχνη. Στὴ θάλασσα δὲν μπαίνει γιατί κι ὁ Λουδοβίκος ὁ δέκατος τέταρτος
τῆς Γαλλίας ἔκανε μπάνιο μόνο μία φορὰ τὸν χρόνο.
Δὲν παραπονιέται οὔτε γιὰ τὴ νυχτερινὴ βροχὴ οὔτε γιὰ τὸ κρύο καὶ τὴν ὑγρασία. Ἡ κάμερα τὸν ἔχει καταγράψει νὰ πιάνει ἕνα δαυλὸ μετὰ τὰ συμβούλια τοῦ νησιοῦ καὶ νὰ τὸν προτάσσει σὰν ξίφος μπροστὰ στὰ τοτέμ. Τὸ βασικότερο πρόβλημα μὲ τοὺς συμπαῖκτες εἶναι ἡ ἐπικοινωνία. Μᾶλλον δὲν καταλαβαίνει τὰ πειράγματά τους. Ἀποτραβιέται καὶ ποτέ, μὰ ποτέ, δὲν ἀνταποδίδει. Δὲν εἶναι τόσο γρήγορος οὔτε καὶ σωματώδης, ἀλλὰ κερδίζει τοὺς πάντες στὴν εὐγένεια. Ὅταν νικοῦν, οἱ ἄλλοι βγάζουν πολεμικὲς κραυγές, ὅταν νικᾶ αὐτὸς δὲν μιλάει. Κάποιοι τὸν λένε ψώνιο, ἄλλοι μιλοῦν γιὰ στρατηγική. Κάποιοι λένε ὅτι αὐτὸς ὁ γραφικὸς δὲν θ’ ἀντέξει μέχρι τὸ τέλος, θὰ εἶναι ὁ ἑπόμενος ὑποψήφιος γιὰ ἀποχώρηση.
Ἂν κάτι τοῦ ἀναγνωρίζουν, εἶναι ἡ στιγμὴ ποὺ κέρδισε τὸ ἔπαθλο φαγητοῦ.
Ἡ αὐτοῦ ἐξοχότης του τὸ μοίρασε στοὺς συμπαῖκτες. Ἀκριβοδίκαια, ἔτσι
κάνει ἕνας ἱππότης. Ὅταν ρωτήθηκε γιατί ἦρθε στὸ παιχνίδι, εἶπε
γιατὶ μόνο ἕνας ἱππότης μπορεῖ νὰ κονταροχτυπηθεῖ μὲ τὴν πείνα. Δὲν
τὸν ἐνδιαφέρουν τὰ σχόλια στὰ κοινωνικὰ μέσα δικτύωσης, ἕνας ἱππότης
δὲν ἀνακατεύεται μ’ αὐτά. Γι’ αὐτὸ οὔτε τὸ ἔπαθλο τῆς ἐπικοινωνίας
τὸν ἐνδιαφέρει. Ἐξάλλου, ὁ μόνος ποὺ τὸν καταλαβαίνει εἶναι αὐτὸς ὁ
συμπαίκτης μὲ τὸν ὁποῖο κάθεται παράμερα κάποιες φορὲς στὴν παραλία.
Ὁ παράξενος ἱππότης χαιρετᾶ τὸν ἀντίπαλο μὲ μιὰ ὑπόκλιση, λέγοντας:
«vamos;» Ὅλο ρωτάει ἂν θὰ διαγωνιστεῖ καὶ στὴν ἱππασία, ὅλο ὑποσχέσεις
εἶναι ἡ παραγωγή.
Ἀπὸ ποῦ τὸν ξεθάψανε αὐτὸν τὸν παλιομοδίτη; λένε κάποιοι. Στὴν ὁμάδα
τῶν διασήμων, κάποιος ἀπ’ τὰ περασμένα.
Μιὰ μέρα καβαλᾶ ἕναν κορμὸ καὶ μὲ τὸ βλέμμα στὸν ὁρίζοντα φωνάζει: ἐπίθεση!
Αὐτὸς ὁ ρομαντικὸς τρελὸς ποὺ καβαλᾶ τὸν κορμὸ καὶ τὸν φωνάζει Ροσινάντε,
θὰ βγεῖ γρήγορα ἀπ’ τὸ παιχνίδι. Θὰ ξεχαστεῖ. Δὲν εἶναι γιὰ ρομαντικοὺς
αὐτὲς οἱ ἐποχές, λένε κάποιοι.
Ὁ Δὸν Κιχώτης ὅμως, ἕνας ἀληθινὸς survivor, δὲν εἶναι περαστικός.
Γι’ αὐτὸν μιλᾶμε ἤδη τετρακόσια χρόνια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου