Σελίδες:
Μίκης Θεοδωράκης
(Γράφουν:
Κώστας Γουλιάμος, Αγαθή Δημητρούκα, Ιουλίτα Ηλιοπούλου, Σωτήρης Κακίσης,
Διονύσης Καρατζάς, Γιάννης Κοντός, Γιώργος Μονεμβασίτης, Γιώργος Μουλουδάκης,
Γιώργος Χουλιάρας)
Κι
ένα ηχητικό ντοκουμέντο: Μίκης Θεοδωράκης, «Το Ελληνικό Έθνος και το χρέος μας
απέναντι στους αγωνιστές του ‘21». Ζωντανή ηχογράφηση 25/5/2000
Το
τεύχος αυτό περιλαμβάνει ποίηση και πεζογραφία με νέους και παλαιότερους
συνεργάτες: Πάνος Δρακόπουλος, Ισίδωρος Ζουργός, Δέσποινα Καϊτατζή-Χουλιούμη,
Ήλια Καλφάκη, Ζωή Καραπατάκη, Πάνος Κεραμεύς, Μαρίνα Μανιακούρα, Εύη
Μαραζοπούλου, Ξενοφών Μαυραγάνης, Αντώνης Μπαλασόπουλος, Χαρίκλεια
Πανουτσοπούλου, Λουκάς Παπαδημητρίου, Ειρήνη Σκούρα, Πέτρος Φωκιανός, Ιωάννα
Χρονοπούλου
Στα
Στίγματα: Νάνσυ Αγγελή, Δημήτρης Κυριακόπουλος, Ερβέ Λε Τελιέ (μτφρ. Αχιλλέας
Κυριακίδης), Άγγελος Πεφάνης, Βασίλης Σγούτας, Γιώργος Χουλιάρας
Στις
στήλες των τακτικών Χαρτογράφων: Δημοσθένης Αγραφιώτης, Χάρης Βλαβιανός,
Χαράλαμπος Γιαννακόπουλος, Τάκης Γραμμένος, Αγαθή Δημητρούκα, Βασίλης
Λαμπρόπουλος, Βαγγέλης Λιβιεράτος, Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης, Γιάννης Πάσχος,
Σάκης Σερέφας, Νικήτας Σινιόσογλου, Μίλτος Φραγκόπουλος και Γιώργος Χουλιάρας.
Μεταφράσεις: Ο Παναγιώτης Αρβανίτης μεταφράζει ποιήματα του Μεξικανού Νταβίδ Ουέρτα, η Αγγελική Κοκκίνη Ρενέ Σαρ, ο Βασίλης Παπαγεωργίου την Λουτσία Στούπιτσα από την Σλοβενία και η Ρένα Χατχούτ ένα «αστυνομικό» διήγημα της Ρεγγίνας Χατχούτ.
Ένα
Δοκίμιο του Γιώργου Δήμου περί Κίρκεγκορ και παρουσίαση από τον Αχιλλέα
Παναγιωτάκη της αλληλογραφίας Τσίρκα-Ντελέζ
Βιβλιοκρισίες
από την Φωτεινή Βασιλοπούλου, τον Γιώργο Μαρκόπουλο, τον Μιχάλη Μοδινό, τον
Βασίλη Παπαγεωργίου, την Πηνελόπη Παπαϊωάννου και την Εύη Σέμπου.
Πυξίδες:
η Ιωάννα Λιούτσια συνδέει την Λιλίκα Νάκου με τον Ναζίμ Χικμετ • Ο Γιάννης
Πάσχος ψαρεύει γαλλοθρεμμένες ζαργάνες • Ο Ανδρέας Τσάκας συγκεντρώνει,
μεταφράζει και σχολιάζει ενδιαφέρουσες επιστολές γνωστών καλλιτεχνών που
αναφέρονται σε θέματα άσχετα με την Τέχνη τους (εδώ: Μια επιστολή του Προυστ
περί γειτονικών θορύβων) • Στη σειρά «Μπολιβάρ, είσαι ωραίος σαν Έλληνας» της
Αγαθής Δημητρούκα παρουσιάζονται μια ποιήτρια από την Κούβα κι ένας ποιητής από
την Κόστα Ρίκα • Στη «Μικρή Κλίμακα» η Δ.Ι. Χριστοδούλου αγκαλιάζεται περιπαθώς
με τέσσερεις συγγραφείς: Ευθυμία Γιώσα, Δήμητρα Κολλιάκου, Αμάντα Μιχαλοπούλου
και Χρήστο Οικονόμου.
Ο
Γιάννης Ευσταθιάδης, στα «Ηχηρά παρόμοια», παρουσιάζει Ιταλούς ποιητές:
Ακούγονται οι φωνές των Salvatore Quasimodo, Umberto Saba, Sandro Penna και του
Pier Paolo Pasolini.
Στις
Διερευνήσεις, η Άννα Κουππάνου συνομιλεί με την Κύπρια συγγραφέα Νάσια
Διονυσίου. Επίσης, ο Νίκος Πρατσίνης προκαλεί γνωστούς μεταφραστές σε
Δευτερολογίες» σε σχέση με αυτά που κατέθεσαν στον τόμο «Πολίτες της
Βαβυλωνίας»: (Μαρία Γυπαράκη, Αλεξάνδρα Ιωαννίδου, Μαρίνα Κουνεζή, Έλενα
Νούσια, Κωνσταντίνος Παλαιολόγος, Μελίνα Παναγιωτίδου, Μαρία Παπαδήμα, Βιθέντε
Φερνάντεθ Γκονθάλεθ, Μίλτος Φραγκόπουλος).
Στο
Θέατρο: Ο Αστέρης Κούτουλας καταθέτει το Μανιφέστο της «Ρευστής Σκηνογραφίας».
Οι ιστορίες στις οποίες βασίστηκε ο Σαίξπηρ συνεχίζονται με το δεύτερο και
τελευταίο μέρος της νουβέλας του Μπάρναμπι Ρίτσι που αποτέλεσε την πηγή της
«Δωδέκατης νύχτας» (μετάφραση Εμμανουέλα Κοντογιώργου, πρόλογος Ανδρέας
Στάικος).
•
Στον Κινηματογράφο ο Γιάννης Σμοΐλης ξαναβλέπει το «Κάποτε στην Αμερική» του
Σέρτζιο Λεόνε.
•
Στο Κόμιξ, ο Άρης Μαλανδράκης περιγράφει τον Β΄Παγκόσμιο πόλεμο απο την οπτική
των σκιτσογράφων ένθεν και ένθεν.
•
Στη Μουσική, ο Πάρις Κωνσταντινίδης παρουσιάζει την «Ρευστή σκηνογραφία» του
Αστέρη Κούτουλα.
•
Τέλος, ο Μανόλης Κορρές, εξετάζει τη Φωτογραφία ως διαχρονικό ζήτημα
τεκμηρίωσης.
•
Στο «Χαρτάκι»: Η Μαρία Διαμαντοπούλου θυμάται μια παράξενη θεία, η Άννα
Μπαλτατζή παρουσιάζει κενά από το δημοτικό, ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος με την
Όλγα Αναστασιάδου συνυπογράφουν ένα υποβρύχιο παραμύθι και η Έλενα Παπαδάκη
καταγράφει τις ταχυδακτυλουργίες ενός ατυχούς.
•
Στα Τεχνάσματα, ο Άρις Γεωργίου «φωτογραφίζει» ρηματικά μια διαδρομή με το
τρένο· η Αγγελική Μαρίνου έρχεται πρόσωπο με πρόσωπο με το τέρας του
Λαβυρίνθου· ο Νίκος Πρατσίνης στιχουργεί σε φθινοπωρινό οίστρο· η Ελευθερία
Τελειώνη κατονομάζει συναισθηματικά ένα δέντρο.
Στις
15 Οκτωβρίου θα αναρτηθεί
το
αφιέρωμα στον συγγραφέα
Γιάννη
Πάνου
(επιμ.:
Αριστοτέλης Σαϊνης, φιλόλογος-κριτικός)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου