|
|
ΑΥΤΟΣ Ο ΩΡΑΙΟΣ ΑΝΔΡΑΣ, ἀληθινὸς καὶ μὲ ἐλαττώματα,
μὲ λυμένη τὴν γραβάτα καὶ τὴν φωτογραφία μιᾶς γυναίκας στὸ πορτοφόλι
του, παίρνει ἔτσι στὴν τύχη ἀπὸ ἀνία ἤ ἀμηχανία τὸ τελευταῖο νυχτερινὸ
τρένο .
Κάθεται ἀναπαυτικὰ δίπλα στὸ παράθυρο τοῦ πρώτου
βαγονιοῦ τῆς ὑπερταχείας. Ἔχει τὰ μάτια του κλειστά, τὰ χέρια σταυρωμένα
πάνω στὸ ὑπογάστριο, οἱ βλεφαρίδες του τρεμοπαίζουν, βουλιάζει σὲ
κάποιον τρομακτικὸ ἐφιάλτη ποὺ τὸν κάνει καὶ ἀνασαίνει γρήγορα,
γλιστρᾶ σιγὰ-σιγὰ στὰ βὸλτ τῆς ἀναιρέσιμης λογικῆς τοῦ ὀνείρου του,
στὸ χάσκον στόμα του γυαλίζουν δύο χρυσὰ δόντια .
Ἡ μηχανή, τὰ γρανάζια, οἱ τροχοί, οἱ ἄξονες καὶ τὰ ἔμβολα ἔχουν πάρει ἐμπρός, ἡ ἁμαξοστοιχία διασχίζει σὰν σίφουνας τὴν σκοτεινὴ ὕπαιθρο σφυρίζοντας δίπλα στὶς ἀποβάθρες τῶν σταθμῶν ἐκεῖ ὅπου οἱ ἐναγκαλισμοὶ τῶν ἐραστῶν καθυστεροῦν ἀφίξεις καὶ ἀναχωρήσεις .
Σὲ δεκαπέντε χιλιόμετρα νοτιοανατολικά, στὴν
στροφὴ μετὰ τὴν γέφυρα, ὅλα θὰ γίνουν τόσο ξαφνικά. Ἕνα γεγονὸς μὲ ἔδαφος
καὶ οὐρανό, μιὰ πράξη κεραυνοβόλα θὰ σκίσει τὸν πλακούντα τοῦ ὕπνου
του. Ὁ ἐφιάλτης του θὰ διαμεσολαβήσει στὴν πραγματικότητα σὰν αὐτοεκπληρούμενη
προφητεία, σὰν μετωνυμία ἀσυνείδητης ἐπιθυμίας θανάτου.
Ἡ ἐκρηκτικὴ πρόσκρουση μὲ τὸ ἄλλο τρένο ποὺ λόγῳ ὀλιγωρίας
τοῦ ἐπικεφαλῆς τῆς ἁμαξοστοιχίας ξεχύνεται ἀχαλίνωτο στὶς ἴδιες
ράγες καὶ μὲ ἀντίθετη φορά, θὰ ἐκσφενδονίσει τὸν ὡραῖο αὐτὸν ἄνδρα
σὰν πάνινη κούκλα χωρὶς πρόσωπο.
Ἡ νύχτα θὰ τὸν βρεῖ στὴν ἀπόληξη τῆς διαδρομῆς τραυματισμένο
κατάχαμα, ἀπολιθωμένο πάνω στὸ γρασίδι, ἔχοντας σκίσει τὸ μπλὲ
ρουὰ κοστούμι του ἀπὸ τὰ ἀγκάθια, μὲ τὸ βλέμμα του νὰ ἐπιμένει ἐμφαντικὰ
στὸν παθητικὸ ρεμβασμὸ τῆς ἀνυπαρξίας, στὴν ἀπρόβλεπτη καὶ ἀκαριαία
ἀλήθεια τοῦ σκηνικοῦ ἑνὸς μοιραίου ἀτυχήματος.
Ἑνὸς σκηνικοῦ χωρὶς ἐξιδανικευτικὸ πέπλο, ὑπὸ
τὸν ψυχρὸ τεχνητὸ φωτισμὸ ἑνὸς προβολέα. Ἑνὸς ἀπεικάσματος ἔμμονης
ψευδαίσθησης μὲ σκιές, ἴχνη καὶ συνέπειες ποὺ χάνεται καὶ ἐπανέρχεται
στὸν χρόνο, διαπερνᾶ τὸ συλλογικὸ ἀσυνείδητο σὰν ἀναπαράσταση
μαγικοῦ ρεαλισμοῦ, σὰν σεκὰνς τῆς πράξης τοῦ ὀνειρεύεσθαι. Σὰν πίνακας
τοῦ Alfonso Ponce de Leon ποὺ ἐνοικώντας καὶ ὁρίζοντας τὸ ἀτύχημα μὲ
μιὰ δική του ἀφηγηματικὴ πολυσημία, δὲν ἀπώλεσε ποτὲ τὴν σαγήνη
τῆς ἀπίστευτης ἀθωότητάς του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου