|
|
o
Η ΚΥΡΙΑ Λ. ἄρχισε νὰ ζεῖ καὶ νὰ αἰσθάνεται
σὰν κατσαρίδα ὅταν ἔπιασε δουλειὰ στὸ ὑπόγειο τοῦ Λουτροθεραπευτηρίου.
Ἡ κυρία Λ., πρώην πριμαντόνα, ἔχασε τὴ φωνή της δίχως ὁ γιατρὸς νὰ ἀποδελτιώσει
τὴν ἀσθένειά της ἢ νὰ τῆς δώσει κάποια ἀγωγή. Ἔτσι ὁ ἐργοδότης της
γλύτωσε τὴν ἀποζημίωση, αὐτὴ ἔμεινε μουγκὴ καὶ τὸ ἐνοίκιό της ἀπλήρωτο.
Πῶς νὰ τὸ φανταζόταν ὅτι θὰ τὴν πετοῦσαν σὰ στημένη λεμονόκουπα. Θὰ
μποροῦσε, ἀναρωτιέται. Στὸ ὑπόγειο ἡ ὑγρασία διείσδυσε ἀπὸ τοὺς
πόρους τοῦ δέρματος στὰ κύτταρά της καὶ τὰ μούλιασε. Ἕνα κολλῶδες ὑγρὸ
ὅπως αὐτὸ ποὺ ἀφήνουν οἱ κατσαρίδες κύλησε στὸ αἷμα της. Μυρωδιὰ
μούχλας καὶ σαπίλας κόλλησε στὴ σάρκα της. Τὸ ἄφωτο σκοτάδι διέταξε
καὶ ἐπαναδιέταξε τὰ ραβδία καὶ τὰ κονία τοῦ ἀμφιβληστροειδῆ της.
Μέχρι νὰ προσαρμοστεῖ. Συνάντησε καὶ ἄλλες ἐργαζόμενες ἐκεῖ ποὺ θύμιζαν
κατσαρίδες, καὶ τῆς κόλλησαν παρατσούκλι, ἡ μουγκή. Ἐργαζόμενες ἀπεχθεῖς
γιὰ τὶς ὑπέργειες αὐτάρεσκες ὑπαλλήλους τοῦ ὀργανισμοῦ, εἶχαν ὅμως
ἕνα προνόμιο. Κολλημένες ὅπως ἦταν τριγύρω ἀπὸ τὰ μαγειρεῖα εἶχαν
πρόσβαση στὸ τυρί, στὸ γιαούρτι, στὸ κρέας, στὰ ψάρια καὶ σὲ ἄλλα τρόφιμα
ποὺ ἀποθηκεύονταν στὰ ντουλάπια καὶ στὰ ψυγεῖα. Τὴν ὥρα τοῦ διαλλείματος
ἔτρωγαν μπανάνες, μῆλα καὶ ψητὸ κοτόπουλο μὲ πατάτες.
Ἡ κυρία Λ. πού εἶχε ἐμπειρία στοὺς κατσαριδόμορφους ἀνθρώπους ὀσμίστηκε τὴ μεταμόρφωση τοῦ Γκ.. Τὸ βράδυ ἔφτασε στὸ παράθυρό του καὶ τὸν εἶδε ὄρθιο μὲ τὰ μπροστινὰ ποδαράκια κολλημένα στὸ περβάζι. Γιὰ νὰ λέμε τὴν ἀλήθεια ἡ κυρία Λ. παρακολουθοῦσε τὴ ζωὴ τοῦ Γκ. ἀπὸ τὸ φεγγίτη τοῦ διαμερίσματός της ἀπὸ τότε ποὺ τὸν αἰσθάνθηκε νὰ γίνεται ἄντρας. Αὐτὴ τὸν κοίταξε μὲ τρυφερότητα καὶ αὐτὸς ἡμέρωσε. Ἡ κυρία Λ. παρατήρησε πόσο ἀδύνατος ἦταν καὶ τὸν προσκάλεσε γιὰ φαγητό. Αὐτὸς ἀναθάρρησε ἀπὸ τὸ γεμάτο οἰκειότητα βλέμμα καὶ μὲ ἕνα σάλτο βρέθηκε στὸ περβάζι, στὴν ἐξωτερικὴ πλευρὰ τοῦ σπιτιοῦ, στὸ δρόμο, στὸ ἡμιϋπόγειο διαμέρισμα. Αὐτὴ τοῦ ἔδωσε τυρὶ ροκφόρ, prosciuto crudo καὶ λάδι. Αὐτὸς ἔπεσε λαίμαργα στὸ δίσκο καὶ ὅταν τελείωσε τὸν ἔγλειψε μὲ εὐχαρίστηση, ἴσιωσε τὸ κορμί του καὶ κοίταξε κατάματα τὴν κυρία Λ. πού, νά, πάτησε ἕνα πλῆκτρο καὶ οἱ νότες τοῦ Tango Poema ξεχύνονται στὸ μικρὸ δωμάτιο. Ὁ Γκ. κόλλησε τὰ μπροστινὰ δεξιὰ ποδαράκια στὸ δεξὶ χέρι της, τὰ μεσαῖα ἀριστερὰ ποδαράκια στὴ μέση της καὶ ἄρχισαν νὰ στροβιλίζονται στὸ ρυθμὸ τῆς μουσικῆς. Χόρεψαν ὥσπου ἐξουθενωμένοι ἔπεσαν στὸ πάτωμα, κυλίστηκαν, πάλεψαν, ἔσμιξαν λυσσαλέα τὰ στερεά, τὰ ζουμιὰ καὶ τὰ μυρωδικά τους καὶ ἀποκοιμήθηκαν. Ὅταν ὁ Γκ. ἄνοιξε τὰ μάτια του ἐνεὸς κοίταξε τὶς φλέβες του στὶς ἀντρικὲς παλάμες, ἕνα-ἕνα τὰ πέντε δάχτυλα τῆς καθεμιᾶς. Κοίταξε τοὺς καρπούς, τοὺς ὤμους, τὸ στῆθος, τὸ φύλο, τὰ πέλματά του. Ἔπιασε τὰ μαλλιά του, ἔπιασε τὸ πρόσωπό του. Τὸ βλέμμα του στράφηκε στὴ ρικνοπρόσωπη μουγκὴ στὰ σανίδια. Εἶδε βαθιὲς ρυτίδες νὰ αὐλακώνουν γερασμένα μάτια, τὸ κρεμασμένο σαγόνι, τὰ κρεμασμένα καὶ διπλωμένα κρέατα τοῦ γυμνοῦ κορμιοῦ της. Σηκώθηκε καὶ μὲ ἀργά, ἀθόρυβα, ἀνάποδα σὰν πηδηχτὰ βήματα, ἔφτασε στὴν πόρτα, κρύβοντας τὰ ἀχαμνά του μὲ τὰ χέρια, ἄνοιξε καὶ δὲ γύρισε οὔτε γιὰ νὰ κλείσει. Κανονικά. Αὐτὴ τὸν εἶδε νὰ σβήνει μιὰ γκρίζα χαραυγὴ ὥσπου βασίλεψε καὶ τὸ δικό της βλέμμα.
Πηγή: Πρώτη δημοσίευση.ΠΛΑΝΟΔΙΟΝ
Ἀνεζίνα Μάνου (Δῆμος Πέλλας). Σπούδασε μὲ ὑποτροφίες Κοινωνιολογί,
Παιδαγωγικὲς Ἐπιστῆμες καὶ Θέατρο στὴν Ἀθήνα, στὸ Λονδίνο, στὴ Θεσσαλονίκη
καὶ στὴν Πράγα. Ἐργάζεται σὲ ὑπαλληλικὲς θέσεις στὴν Ἀθήνα. Παρακολούθησε
ἐργαστήριο δημιουργικῆς γραφῆς μὲ τὸ Στρατὴ Χαβιαρᾶ στὸ Κέντρο Ἑλληνικῶν
σπουδῶν τοῦ Χάρβαρντ. Τὸ διήγημά της «Ἡ ἀσθένεια τοῦ ἀριστεροῦ χεριοῦ»
διακρίθηκε στὸ διαγωνισμὸ Ἱστορίες
ἐγκλεισμοῦ τῆς σχόλης τῶν ἐκδόσεων Πατάκη.
|
|
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου