Ημέρες ορειβασίας

Ημέρες ορειβασίας

Παρασκευή, 7 Φεβρουαρίου 2014

Πάλι ο "ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ"...




του Σταμάτη Σεκλιζιώτη



..... διαβάζουμε πάλι με προβληματισμό, με καχυποψία, με τον δέοντα ΣΕΒΑΣΜΟ και "ελεύθερη κρίση"........



“….. ουρές  δημιουργήθηκαν στην τελευταία μεγάλη έκθεση του Γιάννη Κουνέλλη στη Νέα Υόρκη στην αίθουσα τέχνης Cheim & Read και τους διθυράμβους του ξένου τύπου, με τον New Yorker να μιλά για την μεγάλη επιστροφή του μαέστρου της Arte – Povera. Ο σπουδαίος εικαστικός θα στρέψει τώρα τα παγκόσμια φώτα των μέσων ενημέρωσης και των εραστών της τέχνης στην Αθήνα και δη στον Εθνικό Κήπο…..»






Μετά τις χοντροκοπιές και τις αδέξιες κινήσεις "εισβολής" στον Εθνικό Κήπο με την δήθεν "Αρχιτεκτονική Τοπίου 8 σημείων παρέμβασης...!!!!" από γάλλο κηπουρό-δικηγόρο, θρασύτατα "βαφτισμένο" σε Αρχιτέκτονα Τοπίου (πρόκειται για καραπαράνομο βάφτισμα, αδιαμαρτύρητα αποδεκτό από μερίδα της αυτόχθονης κοινωνίας των Αρχιτεκτόνων Τοπίου....) και με την έγκριση (.....ναι σε όλα) της αξιότιμης Δημοτικής Αρχής της Αθήνας...., επιστρατεύεται τώρα και το οπλοστάσιο των Καλών Τεχνών και σεβαστών Καλλιτεχνών γενικής αποδοχής..... σε μια προσπάθεια να «εκφυλιστεί η οργή αφού πρώτα διασπαστεί σε δύο μικρούς ή και σε πολύ περισσότερους μικρούς θυμούς....».



Τελικά οι "κερκόπορτες" ανακαλύπτονται παντού, ενώ η επιμονή του εισβολέα αλλάζει τακτικές με την στήριξη μιας ιδιαίτερα «ξεφωνημένης» και «γονατιστής» δημοσιογραφίας και ρηχής αρθρογραφίας για τον Εθνικό Κήπο... Δεν τολμούμε (σ' αυτή τη φάση) να μιλήσουμε για τον Καλλιτέχνη και το δικό του κίνητρο (που φαίνεται να του προσφέρεται), αλλά κάποιοι από εμάς είμαστε υποχρεωμένοι (και τολμούμε) να καταδικάζουμε τα "εκ πλαγίων", κατέχουμε το δικαίωμα να εστιάζουμε στα του "κήπου - κήπου...", αλλά και να αναδεικνύουμε μια προκλητική Δημοτική υποχώρηση σε παρασκήνια και πιέσεις την οποία η ίδια επιλέγει να σερβίρει ως «επιτυχία», ως «προεκλογικό γλύκισμα» δυστυχώς και ως «πολιτισμό….» με μια απαράδεκτη μάλιστα νομιμοφάνεια λόγων και πράξεων........

 

Για το πρακτικό της υπόθεσης και εάν υποθέσουμε ότι δεν θα προχωρήσει η παρέμβαση του γάλλου αλεξιπτωτιστή της Αρχιτεκτονικής Τοπίου στα 8 σημεία....., ακόμη και μία «σκέτη» έκθεση έργων τέχνης σε Εθνικό Κήπο "μνημείο", απαιτεί ειδική χωροταξική μελέτη (βλ. site selection) για τον εντοπισμό και την χωρική διασπορά κάθε μιας των θέσεων και της οριστικής τοποθέτησης έργων τέχνης στον χώρο (με την αρμόζουσα καταλληλότητα θέσης ενός εκάστου). Όλα αυτά με αυστηρά κριτήρια αξιολόγησης των επιπτώσεων λόγω της ευαισθησίας του χώρου (….επιφανειακά και υπόγεια στοιχεία), κατά την μεταφορά, την χωροθέτηση, την επαναχωροθέτηση (πιθανές επί τόπου μετατροπές και μετακινήσεις) την τελική τοποθέτηση έργων και την εντατικότητα παρουσίας υπηρεσιών, μηχανημάτων και κοινού στον χώρο και τον χρόνο…, και προφανώς με μια προεκτίμηση του «αισθητικού αποτελέσματος» (landscape aesthetics) με επί τα μέρους συστατικά του, τις κλίμακες, τις συμβατότητες εκάστου με την περιβάλλουσα εικόνα, ξέφωτο, κηπογωνιά & τόπο, τις αντιθέσεις χρώματος και όγκων, τις αποκρύψεις θέας, τα ορατά – απωθητικά ή ελκυστικά σημεία αναφοράς «με αναφορά στα έργα τέχνης» που θα προταθούν…, την αρμονική και μη βλαπτική (μη ζημιογόνα) συνύπαρξη με την βλάστηση κατά βοτανικό είδος, όγκο, υφή, ύψος, εποχικότητα, σπουδαιότητα κατά σπανιότητα και ηλικία, ιστορικότητα, συνθέσεις και μίξεις μαλακού και σκληρού τοπίου, κλπ.….




Αλήθεια, εάν κάποιοι από εμάς με μια ομάδα σπουδαίων Καλλιτεχνών (π.χ. γλυπτών), αποφασίζαμε να κάνουμε ολίγες συμβολικές φυτεύσεις (πινελιές) μαζί και μια έκθεση στο «παρθένο δάσος της Δράμας», στον εθνικό δρυμό της «Βάλια Κάλντα», στα «καμένα της Πάρνηθας», στο «δάσος της Στροφυλιάς» κοντά στο Κοτύχι, στην μοναδική «Δαδιά» του Έβρου με τα αρπακτικά, σε έναν από τους αρχαιολογικούς χώρους (Μνημεία & μοναδικά Τοπία) της Αρχαίας Αγοράς, την Ακαδημία Πλάτωνος, την Ελευσίνα, τους Αρχαίους  Φιλίππους, την Πέλλα, τους Δελφούς, κλπ....... ….. θα μας έδιναν την άδεια οι αρμόδιες Υπηρεσίες ; ….




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου