Ημέρες ορειβασίας

Ημέρες ορειβασίας

Παρασκευή, 12 Σεπτεμβρίου 2014

Μιὰ σύν­το­μη ἀ­πο­τί­μη­ση τοῦ ἐγ­χει­ρή­μα­τος του Lou Beach

,……. Μπτς ­γρα­ψε τ μι­κρο­δι­η­γή­μα­τα τν 420 χα­ρα­κτή­ρων στ Φέ­ισ­μπουκ, ­πως θ τ ­γρα­φε ­ποι­οσ­δή­πο­τε λ­λος συγ­γρα­φέ­ας σ «πα­ρα­δο­σια­κ» πε­ρι­βάλ­λον……..

του Γιάννη Παλαβού

 

σχετικά  http://oikologein.blogspot.gr/2014/09/lou-beach.html

 
ΑΝ ΣΥΝΟΨΙΖΑΜΕ τ βα­σι­κ χα­ρα­κτη­ρι­στι­κ πο κα­θι­στον ­να δι­ή­γη­μα ­ξι­α­νά­γνω­στο, θ κα­τα­λή­γα­με, ν­δε­χο­μέ­νως, στ ­ξς: συμ­πύ­κνω­ση, ο­κο­νο­μί­α, ­παι­νιγ­μός, αφ­νι­δια­σμός, ­κρί­βεια, ­δι­ά­ζου­σα γλώσ­σα, προ­σω­πι­κ βλέμ­μα καί, πρω­τί­στως, τ ρί­γος πο ­παν­τ­ται στν ποί­η­ση· ­λα, λ­λω­στε, τ πα­ρα­πά­νω στοι­χε­α προ­σι­διά­ζουν στν ποι­η­τι­κ λό­γο. ­νας ­π τος ση­μαν­τι­κό­τε­ρους λ­λη­νες δι­η­γη­μα­το­γρά­φους τς ­πο­χς μας, Γι­ρ­γος Σκαμ­παρ­δώ­νης, ­πι­ση­μαί­νει σ’ ­να κρι­τι­κό του ση­μεί­ω­μα ­τι «κά­τω ­π τ δι­ή­γη­μα πρέ­πει ν σα­λεύ­ει τ ποί­η­μα» (Βι­βλι­ο­θή­κη ­λευ­θε­ρο­τυ­πί­ας, 23 ­κτω­βρί­ου 2009).
       Λαμ­βά­νον­τας ­πό­ψη τ πα­ρα­πά­νω, θ μπο­ρο­σε ­σως ­να­γνώ­στης δι­η­γη­μα­το­γρά­φος πο ν­τι­με­τω­πί­ζει ­πι­φυ­λα­κτι­κ τς νέ­ες τε­χνο­λο­γί­ες κα τς συν­θ­κες πο α­τς δι­α­μορ­φώ­νουν γι τ συγ­γρα­φή, ν ­να­ρω­τη­θε ν ε­ναι δυ­να­τν ν γρα­φτον ­ξι­ό­λο­γα δι­η­γή­μα­τα στ νέ­ο ψη­φια­κ πε­ρι­βάλ­λον. ­πάν­τη­ση ε­ναι ­σφα­λς κα­τα­φα­τι­κή. Ο πε­ρι­ο­ρι­σμο πο τί­θεν­ται ­π τ νέ­α μέ­σα μπο­ρον στ χέ­ρια ­κα­νν πε­ζο­γρά­φων ποι­η­τν ν ­να­δει­χθον σ ­φε­τη­ρί­α πα­ρα­γω­γς κα­θό­λα ­ξι­α­νά­γνω­στων ρ­γων. Ο κά­θε λο­γς πε­ρι­ο­ρι­σμο πο ς τν 20 α­ώ­να ­πα­γό­ρευ­αν ο πα­ρα­δε­δο­μέ­νες κ­φρα­στι­κς φόρ­μες (ς θυ­μη­θο­με τν ­ψη­λ κω­δι­κο­ποί­η­ση το ποι­η­τι­κο λό­γου πρν τ μον­τερ­νι­σμ) ο­δέ­πο­τε μ­πό­δι­σαν τ γέν­νη­ση ση­μαν­τι­κν ρ­γων – σπου­δα­α σο­νέ­τα, παν­τούμ, χα­ϊ­κο ποι­ή­μα­τα σ δε­κα­πεν­τα­σύλ­λα­βο γρά­φον­ταν πάν­το­τε. Κι α­τ δι­ό­τι ­παρ­κς ποι­η­τς πε­ζο­γρά­φος ­ξι­ο­ποι­ε τος πε­ρι­ο­ρι­σμος κα τος ν γέ­νει κα­νό­νες μις φόρ­μας ­πέρ του κα ­πρ το πε­ρι­ε­χο­μέ­νου – ρ­κε φυ­σι­κ ν δι­α­θέ­τει ­ρι­σμέ­νες ­λες τς ποι­ό­τη­τες πο ­να­φέρ­θη­καν στν ρ­χ το ση­μει­ώ­μα­τος.
       πε­ρί­πτω­ση το Λο Μπίτς, ­πο­ος ­πι­χεί­ρη­σε ν γρά­ψει μι­κρο­δι­η­γή­μα­τα τ πο­λ 420 χα­ρα­κτή­ρων, τος ­ποί­ους μέ­χρι πρό­σφα­τα ­θε­τε ς ­ριο τ Φέ­ισ­μπουκ, ­πι­βε­βαι­ώ­νει τν ­σχυ­ρι­σμ α­τόν. Τ σύν­το­μα κεί­με­να το Μπτς ­περ­βαί­νουν ε­κο­λα τ ­πί­πε­δο το ε­φυ­ο­λο­γή­μα­τος, το ν­τυ­πω­σι­ο­θη­ρι­κο λε­κτι­κο πυ­ρο­τε­χνή­μα­τος τς βι­νι­έ­τας, δι­α­θέ­τον­τας ­κα­ν βά­θος, ποι­η­τι­κ προ­ο­πτι­κ κα τν ­ναγ­κα­ο ­παι­νι­κτι­κ χα­ρα­κτή­ρα· ε­ναι, συ­νε­πς, κα­θό­λα ­ξι­α­νά­γνω­στα λο­γο­τε­χνή­μα­τα, ­νε­ξαρ­τή­τως ­κτα­σης πε­ρι­βάλ­λον­τος ­που δη­μι­ουρ­γή­θη­καν. Μπτς ­ξι­ο­ποί­η­σε στ ­πα­κρο τ ­σφυ­κτι­κ ­ρια το Φέ­ισ­μπουκ πα­ρα­δί­δον­τας κεί­με­να πο πεί­θουν τν ­να­γνώ­στη.

      ­σφα­λς, δν ε­ναι ­λα τα ­νά­λο­γα γ­χει­ρή­μα­τα a p­r­i­o­ri ­πι­τυ­χ. Τ 2011, γ­γλι­κ ­ται­ρεί­α Συγ­γρα­φέ­ων ρ­γά­νω­σε μι κ­στρα­τεί­α ­ναν­τί­ον τς μεί­ω­σης ­να­γνώ­σε­ων δι­η­γη­μά­των ­π τ ρα­δι­ό­φω­νο το BBC. ­νας ­π τος τρό­πους ν­τί­δρα­σης ­ταν συγ­γρα­φ μι­κρο­δι­η­γη­μά­των μέ­σω Του­ί­τερ (γι πε­ρισ­σό­τε­ρες πλη­ρο­φο­ρί­ες γι τ γ­χεί­ρη­μα, βλ. τ σχετικ φιέρωμα το ­στο­λο­γί­ου ­στο­ρί­ες Μπον­ζά­ι). ­στό­σο στν πε­ρί­πτω­ση ­κεί­νη τ ­πο­τέ­λε­σμα δ στέ­φθη­κε μ ­πι­τυ­χί­α, δι­ό­τι, πέ­ρα ­π τ γε­γο­νς ­τι τ χρο­νι­κ πε­ρι­θώ­ριο συγ­γρα­φς τν μι­κρο­δι­η­γη­μά­των ­ταν πο­λ μι­κρ (μό­λις λί­γες ­ρες), τ τε­λι­κ δι­ή­γη­μα ­ταν προ­ϊ­ν συλ­λο­γι­κς ρ­γα­σί­ας ­κα­τον­τά­δων χρη­στν του Του­ί­τερ. Μ λ­λα λό­για, ­που­σί­α­ζε τ ­πο­τύ­πω­μα μις μο­να­δι­κς προ­σω­πι­κό­τη­τας, ν­τα­νά­κλα­ση τς ­ποί­ας —α­σθη­τι­κ λ­λ κα ς πε­ρι­ε­χό­με­νο— ­πο­τε­λε τ κεί­με­νο. Ο πα­ρά­γον­τες α­το δ σχε­τί­ζον­ται μ τ ­διο το μέ­σο κα τος πε­ρι­ο­ρι­σμος πο θέ­τει, λ­λ μ ­ξω­τε­ρι­κος πα­ρά­γον­τες, δη­λα­δ τ χρή­ση το μέ­σου.
       ν­τί­θε­τα, Μπτς ­γρα­ψε τ μι­κρο­δι­η­γή­μα­τα τν 420 χα­ρα­κτή­ρων στ Φέ­ισ­μπουκ, ­πως θ τ ­γρα­φε ­ποι­οσ­δή­πο­τε λ­λος συγ­γρα­φέ­ας σ «πα­ρα­δο­σια­κ» πε­ρι­βάλ­λον, δη­λα­δ στ χαρ­τί: ­σκών­τας ­διος πλή­ρη ­λεγ­χο στ κεί­με­νο, μ ­λευ­θε­ρί­α χρό­νου κα ­πι­λο­γς ­φους. ­φό­σον Μπτς ε­ναι ­κα­νς πε­ζο­γρά­φος —πράγ­μα πο τ βι­βλί­ο ς σύ­νο­λο ­πο­δει­κνύ­ει—, τ δι­ή­γη­μα ν­τως, ­πως ση­μει­ώ­νει Σκτ Μπράν­τφιλντ στν κρι­τι­κή του στος N­ew Y­o­rk T­i­m­es, «βγαί­νει θρι­αμ­βευ­τς» ­π’ α­τ τ ­μο­λο­γου­μέ­νως ν­δι­α­φέ­ρον πεί­ρα­μα.
 .
Κάντε δεξιό κλικ εδώ, για να κάνετε λήψη των εικόνων. Για να συμβάλει στην προστασία του απορρήτου σας, το Outlook απέτρεψε την αυτόματη λήψη αυτής της εικόνας από το Internet.
Bonsai-03c-GiaIstologio-04
.

Πηγή: ΠΛΑΝΟΔΙΟΝ, Πρώτη δημοσίευση.

Γιά­ννης Πα­λα­βός (Βελ­βεν­τ Κο­ζά­νης, 1980). Σπού­δα­σε δη­μο­σι­ο­γρα­φί­α στ ΑΠΘ κα πο­λι­τι­στι­κ δι­α­χεί­ρι­ση στ Παν­τε­ο.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου