ΝΑ ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ ΤΟΠΙΚΑ
ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ!
Είναι δρόμος για την ανάπτυξη του νησιού
Ο προϋπολογισμός με το πρόγραμμα έργων
2023 της δημοτικής αρχής αποτυπώνουν
επιδιώξεις και δυνατότητες της τοπικής μας κοινωνίας. Μας απασχολούν γιατί
επηρεάζουν άμεσα την ζωή μας.
Α.Φθάνουμε
την τελευταία μέρα του χρόνου σε συνθήκες απόλυτης βιασύνης να συζητιέται το
πιο βασικό θέμα του έτουςγια το δημοτικό συμβούλιο Κω. Αυτόδεν τιμά την
δημοτική πλειοψηφία. Μπορεί να έχει συμβολή και η μειοψηφία, όμως την απολυτήευθύνη
για τον υποβιβασμό του ίδιου του δημοτικού συμβουλίου την έχει η πλειοψηφούσα ομάδα
του κ. Νικηταρά.
Το βασικό πρόβλημα βέβαια δεν είναι η διαδικασία.
Όμως αυτή επηρεάζειτην ουσία και θα το δούμε διαβάζοντας τα κείμενα που συζητούν‘’ελλειπτικά’’
οι εκπρόσωποι μας στο δημοτικόσυμβούλιο.
Β.Το αριθμητικό-συνολικό ποσό του δημοτικού προϋπολογισμού 2023 είναι 75
εκ. Αφαιρώντας τα χρέη παρελθόντων ετών(17 εκ.), τα χρήματα που λογιστικά περνούν
μέσα από τον προϋπολογισμό και αποδίδονται
σε τρίτους (5 εκ.) και το χρηματικό υπόλοιποτων 22 εκ του 2022 το πραγματικό ύψος
του προϋπολογισμούείναι 30 εκ.! με αυτά θα πληρωθούν μισθοί, έξοδα και θα
γίνουν και έργα!!! Συγκρίνοντας το ίδιο ποσό με τον πρώτοπροϋπολογισμό του
ενιαίου Δημου Κω 2012που ανέρχονταν στα 59 εκ, αφαιρούμε τα αντίστοιχα ποσά
χρεών στον Δήμο18,0εκ. είσπραξης για άλλους 6,0εκ. και υπόλοιπο χρήσης 4,0 εκ. προκύπτει
πραγματικός προϋπολογισμός 32,0 εκ. Το συμπέρασμα είναι ότι σε με την πάροδο 12 ετών έχουμε μείωση της συνολικής
πραγματικής οικονομικής φέρουσας ικανότητας του Δημου μας. Που οφείλεται αυτό; Γιατί
δεν συζητούμε αυτή την προϊούσα κακή εξέλιξη;
Οι προηγούμενοι μας ξεγελούσαν συνειδητά μιλώντας για την ‘’Κω που μας αξίζει’’ κλπ! Στην πραγματικότητα ζούμε μια αργή μεν αλλά σταθερά φθίνουσα οικονομική πορεία! Αυτή αποτυπώνεται με την φθίνουσα κατάσταση των δημοτικών υποδομών και την ανυπαρξία δυναμικών παρεμβάσεων και απουσία νέων έργων εκσυγχρονισμού και ανανέωσης.
Γ.Τι σημαίνειπρακτικά το ποσό των 30 εκ. του δημοτικού
προϋπολογισμού 2023; Μια τουριστική
μονάδα 1000 κλινών του νησιού μας έχει προϋπολογισμό εσόδων περίπου 10 εκ. Αρα
ο ‘’ΙΣΧΥΡΟΣ ΔΗΜΟΣ ΚΩ’’ αντιστοιχεί στην τοπική κλίμακααξιολόγησης της παραγωγής
με μια ξενοδοχειακή επιχείρηση 3.000 κλινών. Και τέτοιες επιχειρήσεις υπάρχουν
τουλάχιστον 10!!! Το συμπέρασμα είναι ότι ο Δήμος μας έχει χάσει το παιγνίδι της
οικονομικής ευρωστίας στην οικονομική αξιολόγηση των τοπικών μονάδων παραγωγής!
Περιορίζεται την πολιτική του ισχύ που οφείλεται στο δημοκρατικό θεσμικό
καθεστώς. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε την αξιολογική αυτή κατάσταση και να γίνειπαράγοντας
της αναγκαίας μελλοντικής δημοτικής πολιτικής. Τώρα ο Δήμος δεν ασκεί αυτόνομη
πολιτική άλλα ακολουθεί και τσοντάρει τους οικονομικά ισχυρούς ενώ πρέπει να αρχίσει
να διεκδικεί αυτό που πραγματικάανήκει στην κοινωνία. Τότε ο Δήμοςθα μπορέσει
να συντηρήσει τα υπάρχοντασυλλογικά αγαθά και τις υποδομές και να οικοδομήσεικαινούργια
στοιχειοθετώντας ένα αξιόλογο αύριο για το νησί μας. Το να απουσιάζει ή να
αποχωρεί ο Δήμος από την άσκηση ουσιαστικών αρμοδιοτήτων του όπως ο σχεδιασμός
χρήσεων γης, η προστασία των φυσικών πόρων, η εμφάνιση και η λειτουργία των
οικισμών μας, διαγράφοντας τον παρεμβατικό του χαρακτήρα σε θεματα στρατηγικής
είναι το αποτέλεσματης οικονομικής του περιθωριοποίησης.Υποβάθμιση που εδράζεται
στην πολιτική και ιδεολογική αφασία των δημοτικών αρχών μας.
Δ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΧΕΣΗ ΔΗΜΟΥ ΚΩ-ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ. Ησχέση τους αποτυπώνεται στο ύψος των επιχορηγήσεων για επενδύσεις στον
δημοτικόπροϋπολογισμό όπου το 2012 προβλεπόταν 17,1 εκ ευρώ ενώ για το 2023 προβλέπονται
μόνον 8,0 εκ ενώ το 2023 είναι χρονιά με
το πολυδιαφημισμένο αναπτυξιακό
πρόγραμμα ανάκαμψης και ανθεκτικότητας
Ε.2.00 σε πλήρη εξέλιξη. Η δημοτική αρχή
τα πάει καλά με την κυβέρνηση (όπως και οι προηγούμενες) όμως αυτό δεν φαίνεται
στα ντοκουμέντα του για το ’23 γιατί δεν
υπαρχει διεκδίκηση και κινητοποίηση. (εξακολουθούμε να ζούμε στο ‘’ότι κάτσει’’)
Ε. Το 2023 ήταν μια πολύ καλήτουριστική χρονιά.Ηθετικήεξέλιξη δεν
αποτυπώνεται στα έσοδα από ιδίους πόρους του Δημου Κω.Τα τακτικά του έσοδα (έσοδα
από την τοπική κοινωνία) περιορίζονται στα 18,0 εκ (έναντι 21,3 εκ του 2012). Η
(σκόπιμη) παράλειψη της παρουσίασης της 3ηςτριμηνιαίαςέκθεσης
υλοποίησης του προϋπολογισμού 2022(και στοιχείων της 4ης) θα έπρεπε να είναιστην διάθεση τωνδημ.
συμβούλων για την σημερινή συζήτηση και στην συζήτηση για το πάγωμα των
δημοτικών τελών. Την αβεβαιότητατου προϋπολογισμούεπεκτείνει η αύξηση του
ενεργειακού κόστους και τηςεμφάνισης του πληθωρισμού 12%. Ησύνταξη και η ψήφισηπροϋπολογισμού
και ΠΕΕέγιναν σε …’ιδανικές συνθήκες’’και ‘’μονίμως σταθερές’’ εντός των οποίων
αποδεικνύεται ‘ότι ζει και κινείται η δημοτική αρχή!
Ε. ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΛΛΟΥ: παρακολουθούμεσε ευρωπαϊκούςΔήμους μέσω του διαδικτύου αντίστοιχες συζητήσεις.Όλοι
μιλούν για οικονομικό κενό της τάξεως του 25% που δημιουργούν ο πληθωρισμός και
το ενεργειακό κόστος και αναζητούννέους πόρους αναπλήρωσης. Πέραν της αύξησης
των κρατικών επιχορηγήσεωναναζητούνκάλυψη του κενούμέσωαύξησης των δημοτικών τελών
και δημιουργίας νέων τελών τουρισμού. Εμείς πότε θα ζητήσουμε την οφειλόμενηαύξηση
του τέλους παρεπιδημούν των που η κυβέρνηση Α. Παπανδρέου μείωση από το 2,55
ΣΤΟ 25 και η κι του Κωστάκη Καραμανλή απ0 2% στο 0,5% το 2008; Ποια δημοτική
αρχή θα ανοίξει το θέμα το τουριστικού τέλους για την τοπικήανάπτυξη και της
ανακοστολόγησης όλων των τελών;
Τα πολιτικάσυμπεράσματα είναι αυτονόητα.
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
Ν.
Μυλωνάς
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου