|
|
Μνήμη διαμελισμένων
θυμάτων τῆς 11.09.2001
ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ εἶχε γίνει ὁλόκληρος ἕνα μάτι. Ὅταν ἔπαιρνε κάθε καυτὸ μεσημέρι τὴν ἐσπλανάδα στὸ τέλος τῆς Συγγροῦ καὶ τράβαγε ἀριστερὰ στὶς κοσμοβριθεῖς παραλίες γιὰ νὰ ἀντικρίσει τὸ ἕνα ἀκέραιο ζωντανὸ γυμνωμένο κορμί. Μοναδικὴ χαρὰ καὶ παρηγοριά του. Αὐτὸ κι ἕνα χρόνιο πάθος συλλογῆς ἀποκομμάτων ἐφημερίδων, ψηφίδες σπουδαίων συμβάντων, σὲ μιὰ μονόχορδη ἀπόλυτα τακτοποιημένη ζωή. Δὲν τὸν λέγανε ἄδικα στὸ σχολειὸ «Ὁ Γιάννης ὁ Πάζλ», ἔτσι ποὺ συμπλήρωνε ἐν ριπῇ ὀφθαλμοῦ τὸ πιὸ δύσκολο καὶ παράδοξο χάρτινο αἴνιγμα ποὺ τοῦ φέρνανε πεισμωμένοι οἱ φευγάτοι συμπαῖκτες του, στὸν σύλλογο ποὺ φτιάξανε ἐπὶ τούτου στὴν Καλλιθέα. Ἀλλὰ τώρα αὐτὴ ἡ ἀκατανίκητη διπλὴ δίψα τοῦ εἶχε γίνει ἀφόρητη. Ἀπὸ τὴν ἡμέρα ποὺ στὸν παράδρομό του συγκροτήματος Νιάρχου τὸ μάτι του σάρωνε στανικὰ καὶ μὲ πόθο ἰλιγγιώδη το σκάμα μὲ τὰ λείψανα τῶν ὀγδόντα ἀποτυμπανισμένων ἀνθρώπων. Βαθειὰ διχασμένος ἀνάμεσα στοὺς ἀρχαιολόγους ποὺ τοὺς φθονοῦσε σκυμμένους πάνω ἀπὸ τὰ βασανισμένα πρώην κορμιὰ καὶ στὴν ἀβυσσαλέα φαντασίωσή του νὰ εἶναι ἕνα ἀπ’ αὐτά. Μόνο ποὺ σήμερα δὲν ἔτρεχε στὶς παραλίες. Στὸ ἐργένικο αὐστηρὰ τακτοποιημένο δωμάτιο, ποὺ πάνω ἀπὸ τὸ πάντα καλοστρωμένο κρεβάτι δέσποζε ἡ φωτογραφία τῆς δεκαπεντάχρονης Ντηπίκα Ραβισαντράν, καθόταν στὴν ὀθόνη του ὧρες καθηλωμένος μπροστὰ στὰ τελευταῖα ἀσύλληπτα δεδομένα:
τὰ 300 ὁλόκληρα σώματα ἀπὸ τὰ 2.800 κορμιά, τὰ 1.600 ταυτοποιημένα καὶ τὰ 1.100 τὰ ἀγνοούμενα, τὰ 20.000 μεγάλα ἀνθρώπινα τεύχη καὶ τὰ ἕτοιμα γιὰ τὸν δοκιμαστικὸ σωλήνα 6.000 μικρά, τὰ 200 κομμάτια ἑνὸς καὶ μόνου προσώπου καὶ τὰ 10.000 ἀταύτιστα ποὺ κατεψυγμένα περιμένουν τὶς μελλοντικὲς ἀναλύσεις· καὶ τοῦτα ποὺ ἀνακαλύπτονταν ὣς χθὲς ἀκόμη στὰ φρεάτια καὶ τὶς γειτονικὲς ταράτσες· κι ἐκεῖνα ποὺ μπορεῖ νὰ ἀνακαλύψεις μιὰ μέρα κι ἐσὺ σκαλίζοντας στὸ παρτέρι σου τὶς γλάστρες... Πίσω του ἔχασκε ὅπως πάντα ἀνοιχτό το παράθυρο, καὶ ἡ πόρτα, ἀπὸ τὴν ἀρχὴ τοῦ κόσμου, κλειδωμένη κι ἀνύπαρκτη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου