Ημέρες ορειβασίας

Ημέρες ορειβασίας

Πέμπτη, 15 Μαρτίου 2012

«ΝΕΟΣ» ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Ο «νέος» ρεαλιστικός κινηματογράφος  του τέλους  της δεκαετίας του 60, είναι προφανώς συμβατικά «νέος» - όσο είναι φίλοι της ελευθερίας οι νεοφιλελεύθεροι, όσο είναι σοσιαλιστές οι ΠΑΣΟΚοι και Κομμουνιστές οι πολιτικοί ηγέτες του ΚΚ  Κίνας....


Με αυτό τον κινηματογράφο που πάλιωσε, έχω συναισθηματικούς δεσμούς. Τον αναπολώ πάντα με συγκίνηση, γιατί όρθωνε κοινωνικές  αλήθειες σε μια περίοδο που ο πλειοψηφικός ελληνικός κινηματογράφος πάντρευε εργατόπαιδα με πλουσιοκόριτσα και φτωχοκόριτσα με πλουσιόπαιδα – με το χάπυ έντ εξασφαλισμένο. Ήταν τότε που τα πιο μορφωμένα και ανήσυχα μυαλά είχαν αναπτύξει  μια απώθηση  προς  τα ελληνικά κινηματογραφικά προϊόντα  και στρέφονταν εκ προοιμίου  στα ξένα, καίγοντας μαζί με τα ξερά και κάποια χλωρά…
Ας δούμε όμως τι θα δούμε  στην «ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗ» (Διεύθυνση: Μαρίνου Αντύπα 18, 141 21, Ν. Ηράκλειο, Τηλ.: 210 2719744,  info@pinakothiki.eu  http://www.facebook.com/Πινακοθήκη


Τετάρτη 21 Μαρτίου 2012, στις 19.30.
ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΟ. (Σκηνοθέτης: Ροβήρος Μανθούλης 1966)



Η ταινία έχει ως βασική ιστορία

τον πρόσκαιρο δεσμό ενός καθηγητή Αγγλικών (Κώστας Μεσσάρης) με την κόρη μιας οικογένειας πλουσίων, στην οποία κάνει φροντιστήριο για να παντρευτεί έναν Άγγλο επιχειρηματία. Η μικροαστική πικρία του ήρωα και τα χαμένα του όνειρα τον κάνουν να θεωρεί σχεδόν υπεύθυνους τους εργοδότες του για τις προσωπικές του απογοητεύσεις, αλλά η ανάγκη προσαρμογής τον κάνει να δέχεται τις προσφορές τους. Στον ύπνο του τους ταυτίζει με τους Γερμανούς της Κατοχής. Εκτός από το ειδύλλιο με την κόρη Βαρβάρα (Ελένη Σταυροπούλου), που θα μείνει στη μέση λόγω της εμφάνισης του Άγγλου επιχειρηματία, ο καθηγητής θα υποκύψει και στον έρωτα της μάνας (Θεανώ Ιωαννίδου). Ο ήρωας βρίσκεται σε συνεχή σύγκρουση με τον εαυτό του και αυτό επιτείνεται όσο είναι αναγκασμένος να υποχωρεί στους εργοδότες του.


Τετάρτη 28 Μαρτίου, στις 19.30.
...ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΛΟΙΟ,  Σκηνοθέτης: Αλέξης Δαμιανός,  1966







Ένας τραχύς βουνίσιος (Αλέξης Δαμιανός) εγκαταλείπει το χωριό του και κατεβαίνει στην πόλη και το λιμάνι απ’ όπου θα μπαρκάρει για την Αυστραλία. Παρακολουθούμε την κάθοδό του προς τη θάλασσα μέσα από τρεις ιστορίες. Αρχικά θα δουλέψει κοντά σε έναν γνωστό του σιδερά (Χρήστος Τσάγκας), αλλά η ερωτική έλξη του προς την αγνή κοπέλα του φίλου του τον κάνει να τραπεί σε φυγή. Στη συνέχεια συναντά ένα αγριοκόριτσο που συμβολίζει όλη τη σαγήνη της άγριας φύσης, και η μοίρα του οποίου είναι να καταλήξει σε οίκο ανοχής. Τέλος στο λιμάνι του Πειραιά, θα φιλοξενηθεί στο φτωχόσπιτο ενός ζευγαριού που χωρίζει, θα γνωρίσει την ταπεινωμένη κι αποκαμωμένη από τη φτώχεια κι εγκατάλειψη γυναίκα (Γιώτα Οικονομίδου), και μαζί της θα πάρει το πλοίο του εκπατρισμού.


Τετάρτη 4 Απριλίου, στις 19.30.,  ΚΙΕΡΙΟΝ , Σκηνοθέτης: Δήμος Θέος, 1968



Ένας δημοσιογράφος κατηγορείται για τη δολοφονία ενός Αμερικανού συναδέλφου του που διερευνούσε τον ρόλο των καρτέλ πετρελαίου στη Μέση Ανατολή. Παρόλο που αθωώνεται, θέλει να ξεσκεπάσει τους πραγματικούς ενόχους. Μάταια όμως. Ο ρόλος των μυστικών υπηρεσιών και του παρακράτους αποδεικνύεται πιο περίπλοκος και πιο ισχυρός από τον ίδιο.
Πηγή Σεναρίου: Με αφετηρία την πολύκροτη «Υπόθεση Πολκ», η οποία εξελίχτηκε στη διάρκεια του Εμφυλίου Πολέμου στη Βόρειο Ελλάδα και έκλεισε με τη δολοφονία του αμερικανού δημοσιογράφου Πολκ και την καταδίκη αθώου αριστερού, ως δείγμα των πολιτικών δολοφονιών και των πολιτικών παρασκηνίων μεταξύ εξουσίας και ξένων δυνάμεων, ξεκινάει η συγγραφή του σεναρίου, του οποίου η δράση τοποθετείται στην Αθήνα του 1967.
Μετά την προβολή των ταινιών θα ακολουθεί συζήτηση μεταξύ του Δημήτρη Καλαντίδη, ιστορικού του κινηματογράφου και του Κώστα Τερζή, κριτικού κινηματογράφου στην εφημερίδα « ΑΥΓΗ».  Το αφιέρωμα συνδιοργανώνεται με το Τμήμα Πολιτισμού του Συνασπισμού

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου