
Ἀλέξανδρος Βαναργιώτης
Χωρὶς ρόλο
ΤΑΝ
ΠΑΡΑΤΑΓΜΕΝΑ μπροστὰ στὴν προκυμαία. Σὲ σειρές, ἄλλο λίγο πιὸ
μπροστά, ἄλλο λίγο πιὸ πίσω. Τὸ ἕνα μὲ τὰ ρουθούνια ἀνοιχτὰ
φουρμάζοντας, τὸ ἄλλο μὲ τὸ ἕνα πόδι μαζεμένο ἕτοιμο νὰ τρέξει
καὶ κάποια ἄλλα ἥσυχα ἐντελῶς, μὲ τὸ κεφάλι σκυμμένο κάπως,
σὲ θέση χαλάρωσης. Ὅλα ὅμως μὲ τὴ σέλα τους καὶ μιὰ λάμψη στὰ
μάτια. Εἶχε τελειώσει τὸ ἔργο καὶ ἡ εὐθύνη τους. Οἱ
καβαλάρηδές τους τὰ εἶχαν ἐγκαταλείψει ἐδῶ καὶ μέρες καὶ
στέκονταν ἀμήχανα πιὰ μέσα στὸ βράδυ, γεννῶντας περίεργα
συναισθήματα στοὺς περαστικούς. Τώρα ἦταν ἁπλῶς ἄλογα
παραταγμένα στὴν προκυμαία.
Ἔλειπαν οἱ κραυγὲς καὶ τὰ γέλια τῶν
ἱππέων τους, τὸ στροβίλισμα τῆς ἡδονῆς, ὁ συνωστισμός, ἡ
φασαρία, τὰ φῶτα καὶ ἡ ὀμορφιά. Ἀπὸ ἐδῶ καὶ πέρα ἄρχιζε ἡ δική
τους καθημερινὴ μάχη μὲ τὴ μοναξιὰ καὶ τὴν ἐρήμωση. Εἶχε
ἀποσυναρμολογήσει ὁ ὑπεύθυνος τὸ καρουζὲλ τῶν Χριστουγέννων
καὶ κρέμονταν σκουριασμένα τὰ σίδερα ποὺ τὰ συγκρατοῦσαν καὶ
χώνονταν μυστικὰ στὸ κορμί τους. Θλιβερὴ ἡ νύχτα χωρὶς τὰ φῶτα
τῶν γιορτῶν. Τὰ 24 ξύλινα ἄτια, ποὺ γεννοῦσαν ὄνειρα καλπασμοῦ
κι ἐλευθερίας στὶς παιδικὲς ψυχὲς μακριὰ ἀπὸ τὴν προστασία τῆς
μητέρας, θὰ περνοῦσαν τὸ βράδυ ἐκτεθειμένα στὸ ἀγιάζι καὶ στὴν
ἀλμύρα. Μιὰ γάτα πῆγε καὶ θρονιάστηκε πάνω στὴν κατακόκκινη
σέλα ἑνὸς ἀλόγου ποὺ τριπόδιζε, λές, μὲ τὸ κεφάλι ψηλά. Αὔριο
θὰ τὰ φορτώσουν σὲ φορτηγὸ καὶ θὰ τὰ κλείσουν πάλι σὲ μιὰ
σκοτεινὴ ἀποθήκη.

Πηγή: Πρώτη δημοσίευση.
Ἀλέξανδρος Βαναργιώτης (Τρίκαλα
Θεσσαλονίκη, 1966). Σπούδασε στὸ Κλασικὸ Τμῆμα τῆς
Φιλοσοφικῆς Σχολῆς Ἰωαννίνων. Ἐργάζεται ὡς καθηγητὴς
Φιλόλογος στὴ δημόσια Μέση Ἐκπαίδευση. Δημοσίευσε τὶς
συλλογὲς διηγημάτων Διηγήματα γιὰ τὸ τέλος τῆς μέρας (Ἐκδόσεις Λογεῖον, Τρίκαλα, 2009), Ἡ θεωρία τῶν χαρταετών (ἐκδ. Παράξενες Μέρες, Ἀθήνα, 2014) καὶ Κατὰ μῆκος τῆς Ἐθνικῆς Ὀδοῦ (Εὔμαρος 2019).
Εἰκόνα: Φωτογραφία, Ἐλπίδα Θεοφανίδου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου