Του Γιάννη Σχίζα
Την
προηγουμένη του θανάτου του ασχολήθηκε με τον επικήδειό του : Ήταν απλός ,ήταν κείμενο λύπης και διαμαρτυρίας
για όλες τις τελετές που
ψευτίζουν. Έγραφε, «η κηδεία γίνεται πια ένα κοσμικό γεγονός, στο οποίο ο
νεκρός εξαφανίζεται». Όμως ήταν και άνθρωπος της πλάκας, του επιτηδευμένου χωρατού,
που ήταν κατεξοχήν γελωτοπαραγωγό . Τον
θυμάμαι από την έκδοση ενός βιβλιαρακίου από εκείνα που διέθεταν κάποτε ευσεβείς
λαϊκές γυναίκες με βίους αγίων, υπό τον (μπλοφατζίδικο) τίτλο «Λαογραφικαί τινές
παρατηρήσεις επί των κινηματογράφων του άστεος» : Εκεί περιέγραφε εις άψογον
καθαρεύουσα την είσοδον ενός γέροντα μετά της βακτηρίας( μπαστούνι ) σε κινηματογράφο , όπου παίζονταν
ταινίες με ερωτική υπόθεση, όμως επακολουθούσε θορυβώδης πτώση της βακτηρίας
και κάποιος από τον (λίαν ζωηρό) εξώστη
φώναξε : «Τι ήλθες εδώ ρε γέρο, για να
καβλ@σει το μπαστούνι σου;»
Ο Σάββας
Παύλου ήταν διακεκριμένος φιλόλογος, ήταν Κύπριος πατριώτης, ήταν συγγραφέας
πολλών άρθρων στην «Καθημερινή», στο «Άρδην», στο «Αντί», στην «Ελευθεροτυπία».
Οι γνώσεις του τον έφεραν στο να ακροαστεί ζητήματα όπως στον «Μάκβεθ» του Σαίξπηρ. Σημειώνει
σε άρθρο του για την ιστορία του κινούμενου δάσους, που κατά παράβαση των
οδηγιών των τριών μαγισσών έρχεται προς την κατεύθυνση του Βασιλιά Μάκβεθ – ότι
προέρχεται από το βιβλίο του Raphael Holinshed και
δημοσιεύτηκε 20 χρόνια πριν από το ομώνυμο έργο του Σαίξπηρ.
Ο Παύλου
χρησιμοποιεί έναν όρο που καινοτομεί - είναι ο όρος «αναπαρθένευση», που σε
αντίθεση με τον δικής μου επινόησης όρο
«εκπαρθένευση» δείχνει την προτίμηση της τουριστικής βιομηχανίας για
αναπαλαιώσεις sic, που υποτίθεται ότι αποκαθιστούν μια προηγούμενη μορφή του χώρου.
Αυτό το
Σάββατο, σε μια εκδήλωση που γίνεται Θεμιστοκλέους 37, ώρα 14.00, θα γίνει
αναφορά στο βιβλίο που έγραψε ο Παύλου για τον Σεφέρη. Με ομιλητές τους Νάσο
Βαγενά, Ευσταθία Δήμου, Δημήτρη
Κοσμόπουλο και Τάσο Χατζηαναστασίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου