Ἕνα πικρὸ
τέλος εἶναι καλύτερο
ἀπὸ μιὰ πίκρα χωρὶς τέλος.
ΓΥΝΑΙΚΑ, προαισθανόμενη
τὸ μέλλον, διαβάζει τὸ Χρονικὸ
ἑνὸς προαναγγελθέντος θανάτου, ἐνῶ ὁ ἄντρας, βυθισμένος
στὴν ἀνάγνωση τοῦ Ξένου,
ἀναγνωρίζει τὰ σκοτάδια τῆς ὕπαρξης. Ἀργότερα, θὰ δοῦν συντροφιὰ
τὴν ταινία Σημασία
ἔχει ν’ ἀγαπᾶς.
Ἡ πρωταγωνίστρια, παντρεμένη μὲ κάποιον ποὺ τῆς στερεῖ
τὴν ἐρωτικὴ ἐπαφή, συγχέει τὴν καθημερινότητα μὲ τὸ πλατὸ
καὶ ἀδυνατεῖ νὰ πεῖ «σ’ ἀγαπῶ» στὸν παρτενέρ της ποὺ «πεθαίνει»
στὴν ὀθόνη. Ὅταν ἐρωτεύεται ἕναν ἄντρα τοῦ ὑποκόσμου, βιώνει
τὴν ἴδια ἀκριβῶς σκηνὴ καθὼς ὁ ἐραστὴς της ξεψυχᾶ στὴν ἀγκαλιά
της. Μόνον τότε, κυριολεκτοῦν στὰ χείλη της οἱ λέξεις.
Τὸ ἔργο τελειώνει τὰ μεσάνυχτα. Τὸ ζευγάρι ἐπιστρέφει
στὴ σιωπή.
Πηγή: Εἰρήνη
Ρηνιώτη, Κόκκινη
Γραμμή, Ἄγρα (2023).
Εἰρήνη
Ρηνιώτη (Ἀθήνα 1964). Σπούδασε στὴ Σχολὴ
Ἀνθρωπιστικῶν Σπουδῶν τοῦ Ἑλληνικοῦ Ἀνοικτοῦ Πανεπιστημίου,
στὸ Πρόγραμμα Σπουδῶν «Ἑλληνικὸς Πολιτισμός», καὶ ὁλοκλήρωσε
τὶς Μεταπτυχιακὲς σπουδές της στὸ Μ.Π.Σ. «Δημιουργικὴ Γραφὴ»
τοῦ ἰδίου Πανεπιστημίου. Εἶναι μέλος τῆς Ἑταιρείας Συγγραφέων,
τοῦ Κύκλου Ποιητῶν, καθὼς καὶ τοῦ Ἑλληνικοῦ Κέντρου τοῦ Διεθνοῦς
Ἰνστιτούτου Θεάτρου ὡς ἠθοποιός. Ἔχει ἐκδώσει ἐννέα ποιητικὲς
συλλογές. Οἱ τρεῖς τελευταῖες, μὲ τίτλο Ἡ ἀνθοφορία τῆς σιωπῆς
(2008), Ἴλιγγος (2011) καὶ Μιὰ
βόλτα μόνο (2016), ἡ ὁποία τιμήθηκε μὲ τὸ Βραβεῖο
«Αἰκατερίνης Σταθοπούλου» τῆς Ἀκαδημίας Ἀθηνῶν τὸ 2017, κυκλοφοροῦν
ἀπὸ τὶς ἐκδόσεις “Ἄγρα”. Ποιήματά της ἔχουν περιληφθεῖ σὲ ἀνθολογίες
καὶ μεταφραστεῖ σὲ διάφορες γλῶσσες, ἐνῶ ὁρισμένα μελοποιήθηκαν
ἀπὸ τὸν Θάνο Μικρούτσικο, τὸν Μάνο Ἀβαράκη καὶ τὸν Παναγιώτη
Κωνσταντακόπουλο.
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου